۱۸ ترفند برق انداختن و تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل، چینی و …

۱۸ ترفند برق انداختن و تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل، چینی و …


2 اسفند 1401 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
18 ترفند برق انداختن و تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل، چینی و ...

چگونه سینک ظرفشویی را تمیز کنیم و برق بیندازیم؟ بهترین محلول‌های برای برق انداختن سینک ظرفشویی کدامند؟ برق انداختن سینک ظرفشویی با جوش شیرین چطور انجام می‌شود؟ آیا چیزی در مورد از بین بردن رسوب سینک ظرفشویی می‌دانید؟ در این مطلب از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش راه‌های ضدعفونی و برق انداختن و مراحل تمیز کردن سینک ظرفشویی با مواد مختلف را به شما آموزش می‌دهیم.

 

 

چطور سینک ظرفشویی را برق بیندازیم؟

 

چطور سینک ظرفشویی را برق بیندازیم

 

سینک ظرفشویی رو با چی برق بیندازیم؟ بهترین روش برق انداختن سینک ظرفشویی چیست؟ ظروف کثیف، باقی مانده غذاها و شستن مواد غذایی خریداری‌ شده، سینک ظرفشویی را در معرض آلوده شدن قرار می‌دهند. اما تمیز کردن سینک ظرفشویی و برق انداختن سینک به جنس آن و نوع آلودگی بستگی دارد.

در ادامه این مطلب ما چند ماده تمیز کننده برای از بین بردن رسوب سینک ظرفشویی و ترفندهای تمیز کردن و برق انداختن سینک ظرفشویی با جنس‌های مختلف که از جمله نکات ریز خانه تکانی عید است را به شما می‌گوییم.

 

مراحل تمیز کردن و برق انداختن سینک ظرفشویی

 

شستن و آبکشی سینک

 

برای براق کردن سینک ظرفشویی با محلول آب و شوینده و یک فرچه، سطوح مختلف سینک را به خوبی برس بکشید و بشویید. مایع ظرفشویی می‌تواند انتخاب خوبی برای این کار باشد. برای شستن سینک از مواد اسیدی و پاک کننده قوی شیمیایی استفاده نکنید، زیرا این کار سینک شما را لکه‌دار می‌کند.

 

تمیز کردن گوشه و کنار سینک

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

برای از بین بردن رسوب سینک ظرفشویی باید بدانید که سوراخ‌ها و شیارهای اطراف سینک، شیرها و صافی سینک سخت‌تر تمیز می‌شوند. این بخش‌ها را با دقت بیشتر و به وسیله یک برس یا مسواک کوچک بشویید. بخش‌های قابل جدا کردن را در محلول آب و سرکه سفید یا آب و مایع ظرفشویی بخیسانید.

 

برای خرید مایع ظرفشویی و سرکه می‌توانید به صورت تلفنی، حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش با قیمت مناسب اقدام کنید.

 

مراحل تمیز کردن و برق انداختن سینک ظرفشویی

 

ضدعفونی کردن سینک ظرفشویی استیل و آهنی و مسی

 

برای براق کردن سینک ظرفشویی استیل و ضدعفونی کردن آن محلول آب و سرکه را روی آن اسپری کنید. اگر جنس سینک شما آهنی یا مسی است بهتر است به جای سرکه از مایع ظرفشویی استفاده کنید.

 

وسایل جانبی سینک را فراموش نکنید

 

بهترین روش برق انداختن سینک ظرفشویی این است که ابتدا همه لوازم موجود در سینک را که موجب ایجاد رسوب می‌شوند، پاکسازی کنید. جای اسفنج ظرفشویی، سبدها و برس‌های شیشه‌شور اطراف سینک نباید از نظافت جا بمانند. سبدها را به خوبی با برس بشویید تا منافذ جرم‌ گرفته آنها تمیز شوند.

حتما بخوانید  2 طرز تهیه کتلت بادمجان با گوشت و بدون گوشت

 

نحوه تمیز کردن سینک ظرفشویی با جوش شیرین

 

نحوه تمیز کردن سینک ظرفشویی با جوش شیرین

 

برق انداختن سینک ظرفشویی با جوش شیرین بسیار ساده است. جوش شیرین یک جرمگیر و تمیز کننده طبیعی است و در بسیاری از ترفندهای تمیزکاری آشپزخانه نقش مهمی دارد. برای براق کردن سینک ظرفشویی از جنس استیل می‌توانید از جوش شیرین کمک بگیرید.

برای برق انداختن سینک با جوش شیرین باید جوش شیرین را با دستمالی مرطوب روی سطح سینک مالش دهید تا تمیز شود. روش دیگر این است که پس از شستن سینک جوش شیرین را روی آن بپاشید و پس از ۱۵ دقیقه با فرچه خوب بشویید و بعد آب بکشید.

 

بیشتر بخوانید: بهترین روش های تمیز کردن انواع مبل پارچه ای 

 

برای تمیز کردن و پولیش سینک‌های سفید و سرامیکی ۳ قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با یک‌چهارم فنجان آب گرم مخلوط کنید. سینک را با این محلول بشویید تا تمیز و براق شود. این محلول یک پاک کننده قوی سینک ظرفشویی است.

 

می‌توانید جوش شیرین را به صورت حضوری، تلفنی و اینترنتی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش سفارش دهید و برای برق انداختن سینک استفاده کنید.

 

ترفندهای برق انداختن و تمیز کردن سینک‌ ظرفشویی چینی

 

ترفندهای برق انداختن و تمیز کردن سینک‌ ظرفشویی چینی

 

تمیز کردن و براق کردن سینک ظرفشویی از جنس چینی حساس‌تر است و نمی‌توان از هر ماده‌ای برای این جنس استفاده کرد. «لیمو ترش» بهترین تمیز کننده سینک ظرفشویی چینی است.

برای پاک کردن لکه‌های سینک چینی یک لیموترش را نصف کنید و روی آن نمک بپاشید. لکه‌ها را با لیموترش مالش دهید. سپس سینک را با آب و مایع شوینده بشویید، آب بکشید و خشک کنید تا برق بیفتد.

نمک را می‌توانید به صورت تلفنی، اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

 

بیشتر بخوانید: ترفندهای تمیزکاری قسمت های مختلف خانه با مواد شوینده مخصوص

 

از بین بردن رسوب سینک ظرفشویی با سرکه و جوش شیرین

 

سینک ظرفشویی ممکن است به خاطر آب لوله‌کشی یا موارد دیگر رسوب ببندد. برای تمیز کردن رسوب روی سینک ظرفشویی می‌توانید از این روش امتحان‌ شده کمک بگیرید. برای این کار باید نسبت جوش شیرین و سرکه سفید، باید به ترتیب یک به دو باشد، یعنی یک واحد جوش شیرین و دو واحد سرکه سفید.

ابتدا جوش شیرین را روی سینک بپاشید. سپس سرکه را اضافه کرده و صبر کنید تا حباب بزند. پس از ۱۵ دقیقه سینک را آب بکشید.

 

برق انداختن سینک‌های آلومینیومی و چینی

 

برای تمیز کردن سینک ظرفشویی آلومینیومی و چینی محلول پودر ماشین لباسشویی توصیه می‌شود. بعد از آبکشی، با روزنامه مچاله شده سینک را برق بیندازید. جنس روزنامه‌ها نباید از کاغذهای روغنی باشد تا آب و رطوبت را به خوبی جذب کند.

 

پودر ماشین لباسشویی را می‌توانید به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه سالاد نودل با پنیر به 2 روش

 

بیشتر بخوانید: بهترین روش‌های پاک کردن چربی هود آشپزخانه با جوش شیرین و سرکه

 

از بین بردن رسوب سینک ظرفشویی با سرکه و جوش شیرین

 

چند نکته برای اینکه همیشه سینک ظرفشویی شما تمیز بماند

 

* سینک‌های چینی را نباید با مواد سفید کننده و سنگین شیمیایی بشویید. خیالتان راحت باشد که آلودگی‌ها و لکه‌های این مدل سینک با مایع ظرفشویی از بین خواهد رفت.

*برای لکه‌بری سینک‌های سرامیکی نسوز این موضوع را در نظر داشته باشید که دمای بیش از حد و همچنین استفاده از مواد شیمیایی سنگین ممکن است موجب شکستن این مدل سینک‌ها شود.

*برای شست‌وشوی سینک‌های مسی از آمونیاک، لیمو و دیگر پاک‌کننده‌های سخت استفاده نکنید. این سینک‌ها با استفاده از صابون و مایع ظرفشویی و یک دستمال به راحتی تمیز می‌شوند و هیچ لکه‌ای بر روی آن‌ها باقی نخواهد ماند. به یاد داشته باشید که مس در برابر اسید‌ها ممکن است آسیب ببیند.

*مواد غذایی را روی سینک خرد نکنید تا سینک خط‌ خطی نشود. رسوبات و آلودگی‌ها به این خط و خش‌ها نفوذ کرده و ظاهری نامرتب به آن می‌بخشند.

*از گذاشتن ظروف چدن و استیل در سینک به مدت طولانی اجتناب کنید. این کار موجب زنگ زدن و ایجاد لکه در سینک می‌شود.

*سیم ظرفشویی مرطوب نیز مانند ظروف استیل و چدن می‌تواند باعث ایجاد لکه زنگ زدگی شود. آنها را در سبدی جداگانه و خشک نگه دارید.

*پس از هربار استفاده یک نظافت سریع انجام دهید و سینک را با دستمال میکروفایبر یا حوله‌ای خشک کنید تا رسوب نبندد.

*برای برق انداختن سینک ظرفشویی استیل از یک برس سیمی کمک بگیرید. با این روش برق انداختن سینک ظرفشویی باید با استفاده از سیم و مقداری مایع ظرفشویی همه بخش‌های سینک را تمیز کنید.

*فراموش نکنید که از هر یک از تمیز کننده‌هایی که استفاده می‌کنید، نباید بگذارید بیشتر از ۲ دقیقه بر روی سینک بمانند چون باعث ایجاد لکه می‌شوند. بعد از شستشو نیز سینک را کاملا خشک کنید.

*بعد از استفاده از اسکاچ ظرفشویی حتما آن را در جای خودش قرار دهید چون اگر آن را داخل سینک بگذارید، ممکن است باعث رشد باکتری شود. به همین دلیل بهتر است اسکاچ را در جایی خارج از سینک قرار دهید.

 

برای خرید انواع اسکاچ ظرفشویی و سیم ظرفشویی می‌توانید به صورت تلفنی، حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش اقدام کنید.

 

سوالات متداول

 

بهترین ترفند برق انداختن سینک ظرفشویی چیست؟

 

اگر این سوال در ذهنتان ایجاد شده که چگونه سینک ظرفشویی را برق بیندازیم باید بدانید که برای برق انداختن سینک ظرفشویی بهترین روش استفاده از مایع ظرفشویی و یک فرچه مناسب است.

 

چرا نباید برای از بین بردن رسوب سینک ظرفشویی از مواد شیمیایی اسیدی استفاده کنیم؟

 

استفاده از مواد اسیدی و پاک کننده قوی موجب ایجاد لکه‌های زشت روی سینک می‌شود.

 

روش تمیز کردن سینک ظرفشویی با جوش شیرین و سرکه چگونه است؟

 

برای برق انداختن سینک ظرفشویی استیل با جوش شیرین و سرکه باید ابتدا یک واحد جوش شیرین روی سینک بپاشید و سپس دو واحد سرکه به آن اضافه کنید و بعد از ۱۵ دقیقه سینک را بشویید.

 

 

منبع: bhg

 

کالابرگ الکترونیک