معرفی ۱۰ مورد از جالب ترین و لوکس ترین مشاغل دنیا

معرفی ۱۰ مورد از جالب ترین و لوکس ترین مشاغل دنیا


3 اسفند 1399 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب

به نظر شما بهترین شغل جهان چیست؟ یک شغل جالب چه ویژگی‌هایی دارد؟ چه کسانی بیشترین رضایت شغلی را دارند؟ در این مطلب از مجله کوروش با هم نگاهی شغل‌ های جذاب و نوظهور و لوکس شرح شغلی و درآمد آنها خواهیم داشت. با ما همراه باشید.

 

مهم‌ نیست رشته تحصیلی‌تان چه بوده است، شما می‌توانید در هر زمینه‌ای با کمی تحقیق شغل ایده‌آل‌ خود را پیدا کنید. از هنر و فرهنگ گرفته تا تجارت و فناوری، مشاغل جالب زیادی در سراسر دنیا وجود دارند. کافی است بدانید چه چیزی برای شما جذاب تلقی می‌شود. درآمد یا خلاقیت، آزادی عمل یا نظم، هیجان یا آرامش؟ با توجه به فاکتورهای شخص خود می‌توانید یکی از این شغل‌ های جذاب را انتخاب کنید.

 

شغل‌ های جذاب

 

می‌توانید با پاسخ‌دادن به چنین سوالاتی شروع کنید:

  • در زمان تحصیل از انجام کدام فعالیت‌ها بیشتر لذت می‌بردم؟
  • انجام چه کارهایی باعث می‌شود گذشت زمان را فراموش کنم؟
  • آیا ارزش یا رسالتی وجود دارد که نسبت به آن احساس وظیفه کنم؟

شاید فکر کنید پاسخ این سوالات به هدف شما مربوط نیست. اما این سوالات به طرز جالبی به کار می‌آیند. برای مثال اگر از انجام فعالیت‌های جمعی با دوستانتان لذت می‌برید، منابع انسانی (HR) می‌تواند جزو مشاغل جذاب مناسب شما باشد.

 

 

مشاغل جذاب در سراسر جهان

 

طراح بازی‌های ویدئویی؛ یک شغل جالب و هیجان‌انگیز

 

طراح بازی‌های ویدئویی؛ یک شغل جالب و هیجان‌انگیز

 

متوسط درآمد: ۱۰/۰۸ دلار در ساعت

این یکی از شغل های نوظهور و پردرآمد است. وظیغه اصلی یک طراح بازی ویدئویی، تولید و آزمایش بازی برای سیستم‌های کامپیوتری و کنسول‌های بازی است. این افراد با همکاری با تیم‌های مختلف باید یک خط داستانی جذاب، رابط کاربری مناسب و اهداف هیجان‌‌انگیز را برای کاربر ایجاد کنند. برخی مهارت‌های مورد نیاز این شغل جالب از این قرار است: کار تیمی، مدیریت زمان، تفکر انتقادی، توانایی داستان‌سرایی، برنامه‌نویسی، خلاقیت و …

طراح بازی همچنین باز‌ی‌های تولید شده را مورد آزمایش قرار می‌دهد تا بتواند ایرادات احتمالی را برطرف کند.

 

 

مشاور مد و لباس؛ یکی از مشاغل جذاب و لاکچری

 

مشاور مد و لباس؛ یکی از مشاغل جذاب و لاکچری

 

متوسط درآمد: ۱۰/۸۷ دلار در ساعت

یک شغل لوکس و لاکچری . مشاور مد و لباس را گاهی استایلیست شخصی نیز می‌نامند. استایلیست در انتخاب لباس، اکسسوری و لوازم جانبی یک استایل به مشتری خود مشاوره می‌دهد. افراد سرشناس برای شرکت در رویدادها و مراسمات از چنین اشخاصی کمک می‌گیرند. البته برخی افراد معروف و سلبریتی‌ها برای زندگی روزمره و حتی گذراندن تعطیلات نیز مشاور مد و لباس دارند.

 

برخی مهارت‌های یک استالیست موفق شامل این موارد می‌شوند: مهارت طراحی، توانایی تصویرسازی، اطلاع از ترندهای روز و آشنایی با برندها. همچنین یک طراح استایل ممکن است خودش به سفارش یا خرید لباس و لوازم اقدام کند.

 

 

گوینده رادیو؛ یکی از شغل‌ های جذاب و دوست‌داشتنی

 

گوینده رادیو؛ یکی از شغل‌ های جذاب و دوست‌داشتنی

 

متوسط درآمد: ۱۳.۶۱ دلار در ساعت

گویندگان رادیو اجرای برنامه‌های مختلف، گفتن اخبار، صحبت با مهمان‌ها، ارائه تفسیر و پخش موسیقی را برعهده دارند. در موقعیت‌های مختلف ممکن است گوینده درباره موسیقی انتخابی، روند برنامه و مسائل مشابه تصمیم‌گیری کند.

گوینده رادیو به مهارت‌هایی مانند نویسندگی، سخنوری، مهارت‌های بین فردی، توانایی تحقیق و تسلط به کارهای کامپیوتر نیاز دارد.

 

 

طراح مراسم؛ یکی از جالب ‌ترین مشاغل جهان

 

طراح مراسم؛ یکی از جالب ‌ترین مشاغل جهان

 

متوسط  درآمد: ۱۵/۵۸ دلار

یک شغل لوکس و لاکچری دیگر. طراح مراسم برای تمام مسائل رویدادهایی مانند جشن عروسی، کنفرانس، همایش و جلسات دیگر برنامه‌ریزی می‌کند. طراح مراسم می‌تواند به افراد و سازمان‌ها خدمات ارائه دهد. طراحی مراسم یکی از مشاغل جذاب مورد و به ویژه مورد علاقه خانم‌هاست. یک طراح مراسم باید برای طراحی فضا، تهویه، نورپردازی، پذیرایی، سرگرمی و کوچکترین جزئیات تحقیق و برنامه‌ریزی کند.

 

طراحی مراسم می‌تواند برای افرادی با مهارت‌های ارتباطی، حل مسئله، توانایی برنامه‌ریزی، مشتری‌مداری، تخصیص درست بودجه و توانایی انجام همزمان چند کار یک شغل جالب باشد.

 

 

مربی اتومبیل‌رانی‌؛ یک شغل پر هیجان

 

مربی اتومبیل‌رانی‌؛ یک شغل پر هیجان

 

متوسط درآمد: ۱۶/۵۲ دلار در ساعت

مربی اتومبیل‌رانی هم یک شغل لوکس و لاکچری است. مربی اتومبیلرانی نحوه کار با وسایل و تجهیزات حرفه‌ای اتومبیل‌های مسابقه را به افراد آموزش می‌دهد. آموزش رانندگی با حفظ سرعت بالا و استفاده از مکانیسم ایمنی از وظایف این مربیان محسوب می‌شوند. شاگردان مربی اتومبیل ‌رانی طیفی از افراد تازه‌کار تا شرکت‌کنندگان مسابقات حرفه‌ای را در بر می‌گیرد.

 

توانایی تحلیل بسیار سریع، مهارت‌های رانندگی فوق‌العاده و تصمیم‌گیری در لحظه از مهارت‌های مورد نیاز مربی اتومبیل‌رانی به شمار می‌روند.

 

 

آرایشگر حیوانات خانگی؛ از مشاغل جذاب و لذت‌بخش

 

آرایشگر حیوانات خانگی؛ از مشاغل جذاب و لذت‌بخش

 

متوسط در آمد: ۳۶۰۰۰ دلار در سال

آرایشگر حیوانات خانگی انجام کارهایی چون نظافت و استحمام، کوتاه ‌کردن ناخن‌ها و اصلاح و فرم دادن به خز آنها را برعهده دارند. این آرایشگران معمولا خدمات آرایشی و نظافتی سگ‌ها را انجام می‌دهند. بسته به توانایی ممکن است حیوانات خانگی دیگری نیز از این خدمات بهره‌مند شوند. این افراد ممکن است در پت‌شاپ‌ها یا کلینیک‌های دامپزشکی مشغول به کار شوند یا خدمات خود را در خانه صاحب حیوان ارائه دهند.

 

یک آرایشگر حیوانات به مهارت‌هایی مانند صبر، مشتری‌مداری، آرایشگری، اطلاع از مسائل بهداشتی سگ‌ها و توانایی برقراری ارتباط با آنها نیاز دارد.

 

 

منتقد غذا؛ از شغل های جذاب و خوشمزه

 

منتقد غذا؛ از شغل های جذاب و خوشمزه

 

متوسط درآمد: ۳۶/۰۵ دلار در ساعت

کارشناس منتقد غذا (تیستر) از جمله شغل های نوظهور است که غذاهای مختلف را امتحان و تجزیه و تحلیل می‌کند. شغلی که این روزها در ایران هم حسابی طرفدار و خواهان پیدا کرده است. منتقدین غذا برداشت‌های خود از غذاهای مختلف را نوشته و در روزنامه‌‌ها، مجلات، وبسایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. گاهی اوقات نیز از یک منتقد غذا دعوت می‌شود تا درباره غذاها در برنامه‌های رادیو یا تلویزیون صحبت کنند.

 

البته طعم غذا تنها نکته‌ای نیست که یک منتقد به آن توجه می‌کند. فضای رستوران، نحوه سرویس‌دهی و در برخی موارد قیمت غذا نیز توسط منتقد تحلیل می‌شوند. از جمله مهارت‌های مورد نیاز یک منتقد غذا می‌توان به دانش بالا درمورد تاریخچه و فرهنگ غذاها و تکنیک‌های پخت، واقع‌گرایی و صراحت، مهارت‌های نوشتاری و تجربه زیاد اشاره کرد. بد نیست مقاله بهترین شغل برای تیپ شخصیتی را هم بخوانید تا بدانید با توجه به خلق و خویی که دارید چه شغلی مناسب شخصیت شماست.

 

 

مکانیک ماشین‌های مسابقه؛ شغلی جالب و دشوار

 

مکانیک ماشین‌های مسابقه؛ شغلی جالب و دشوار

 

متوسط درآمد: ۲۱.۳۳ دلار در هر ساعت

مکانیک‌ ماشین‌های مسابقه وطیفه آماده‌سازی این ماشین‌ها برای شرکت در مسابقات را برعهده دارد. این افراد باید تمام موارد مانند عملکرد موتور، تنظیمات ماشین، تعویض فیلترها و تمام تعمیرات لازم را انجام دهند. همچنین تعویض لاستیک‌ها و چک کردن و تعویض‌های لازم در توقف‌های میان مسابقه نیز بر عهده آنهاست.

از جمله مهارت‌های لازم برای این شغل جذاب و جالب می‌توان به این موارد اشاره کرد: تسلط بر مهارت‌های پیشرفته مکانیک ماشین، توانایی انجام کار در زمان بسیار کوتاه، توانایی تشخیص مشکلات احتمالی با توجه به نظرات راننده در حال مسابقه و توانایی کار گروهی.

 

 

داستان نویسی؛ یکی از شغل های جذاب و رویایی

 

داستان نویسی؛ یکی از شغل های جذاب و رویایی

 

متوسط درآمد: ۲۳.۸۴ دلار در هر ساعت

داستان‌‌نویسان داستان‌هایی را بر مبنای توانایی‌ داستان سرایی و تصویرپردازی خود می‌نویسند. ایجاد خط داستانی، شخصیت‌سازی و توسعه شخصیت‌ها و اتفاقات داستان از وظایف یک داستان‌نویس است. برخی از نویسندگان در حوزه داستان‌های تخیلی، برخی در حوزه داستان‌های تاریخی و … تخصص دارند. توانایی داستان‌پردازی، تخیل قوی، خلاقیت و مهارت‌ نویسندگی از جمله مهارت‌های مورد نیاز این شغل جذاب هستند.

 

 

صداپیشگی؛ شغلی خاص و جالب

 

صداپیشگی؛ شغلی خاص و جالب

 

متوسط درآمد: ۵۹.۹۹ دلار در هر ساعت

صحبت کردن به جای بازیگران فیلم‌، شخصیت‌های‌ انیمیشن‌، مستند یا روایت پادکست جزو مشاغل صداپیشگان و تا حدودی یک شغل لوکس است. این هنرمندان ممکن است روایتگر یک داستان باشند یا دیالوگ‌های یک شخصیت را بازگو کنند. برای واقعی‌تر بودن معمولا از تکنیک‌های اضافه کردن احساسات و لهجه در این کار کمک گرفته می‌شود.

 

مهارت‌های مورد نیاز صداپیشگی بسیار زیادند اما از میان آنها می‌توان به این موارد اشاره کرد: داشتن صدایی واضح، رسا و مناسب، هماهنگی و توانایی انجام چند کار همزمان، تسلط به تکنیک‌های مکالمه حرفه‌ای و توانایی کار تیمی.

 

 

کالابرگ الکترونیک