اهمیت روزافزون تکنولوژی در رشد و توسعه صنعت خرده فروشی

اهمیت روزافزون تکنولوژی در رشد و توسعه صنعت خرده فروشی


20 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
رشد صنعت خرده فروشی

صنعت خرده فروشی برای رشد و بقای خود در شرایط خاص حال حاضر جهان مخصوصا در بحث همه گیری کرونا به فناوری پیشرفته نیاز دارد. حتی اگر از این بحران هم عبور کنیم، نمی‌توان یک خرده فروشی را بدون فناوری، موفق و در مسیر رشد بببینیم. در این مقاله مجله کوروش به اهمیت روزافزون فناوری و نرم افزار و تکنولوژی در رشد و توسعه صنعت خرده فروشی می‌پردازیم.

 

نقش فناوری و تکنولوژی در رشد و توسعه صنعت خرده فروشی

 

نقش فناوری و تکنولوژی در رشد و توسعه صنعت خرده فروشی

 

در دهه اخیر فناوری مطمئناً در صنعت خرده فروشی بسیار تأثیرگذار بوده است. مصرف‌کنندگان اکنون بیشتر تمایل دارند که تلفن‌های هوشمند خود را برای جست‌وجو و خرید آنلاین محصولات به‌دست بگیرند تا اینکه به فروشگاه‌های خرده فروشی مراجعه کنند. با این حال، بعضی فروشگاه‌های خرده فروشی سنتی هنوز از اولویت برخوردار هستند. مهم این است که آنها با پیشرفت‌های فناوری در صنعت به روز باشند. موسسه PWC اخیراً یک نظرسنجی انجام داده و ارقام جالبی به دست آورده است. در بخش مبلمان و کالاهای خانگی، ۴۵٪ از خریداران جهانی تحقیق در مورد خریدهای آنلاین را ترجیح می‌دهند. به دنبال این، ۵۹٪ افراد خرید در فروشگاه را ترجیح می‌دهند.

 

در انگلیس، فقط ۲۵٪ از خریداران در مورد خرید مبلمان و وسایل خانه خود در فروشگاه تحقیق می‌کنند. بنابراین در درجه اول تمام تحقیقات خود را قبل از خرید به صورت آنلاین انجام می‌دهند. خرده فروشان هنگام برنامه‌ریزی استراتژی‌های بازاریابی خود باید این آمار را در ذهن داشته باشند. مصرف‌کنندگان روز به روز بیشتر به فن آوری وابسته می‌شوند و انتظار دارند فروشگاه‌ها نیز همین کار را انجام دهند. علاوه بر داشتن یک کانال آنلاین برای تجارت خرده فروشی، مهم است که از فروشگاه‌های فیزیکی نیز بهره‌مند شوید. انتظارات مشتریان نیز به طرز چشمگیری تغییر کرده است. اکثریت مردم انتظار یک تجربه خرید بی‌وقفه و سریع را دارند، چه آنلاین و چه فروشگاهی. مشتریان دیگر نمی‌خواهند ساعت‌ها به مرور در مغازه‌ها بپردازند. در عوض، آنها خواهان رویکرد سریع و کارآمد خرید در فروشگاه و آنلاین هستند.

 

 

مطالب مرتبط : راه های جذب آنلاین مشتری جدید در خرده فروشی

 

 

سیستم نقطه فروش (POS) و (E-POS) راهکار تکنولوژی برای صنعت خرده فروشی

 

سیستم نقطه فروش (POS) و (E-POS) راهکار تکنولوژی برای صنعت خرده فروشی

 

یک سیستم خوب فروش (POS) به شما امکان می‌دهد به سرعت اطلاعات مشتری را جمع آوری کنید. موجودی و قیمت را در فروشگاه‌ها مشاهده کنید. معاملات را انجام دهید و بازاریابی دیجیتال مانند دریافت الکترونیکی را به مشتری ارائه دهید. این اساساً یک محصول اساسی است که هر خرده فروش آرزو دارد در فروشگاه داشته باشد تا امکان معاملات یکپارچه بین مشتریان را فراهم کند. POS سریع یک تعامل روان با مشتری را تضمین می‌کند. به سرعت اطلاعات مشتری را جمع آوری می‌کند. زمان بیشتری برای ایجاد رابطه و همچنین بهبود تجربه مشتری در اختیار شما قرار می‌دهد.

حتما بخوانید  ۳ مجموعه مهارت خرده فروش خواربار فروشی برای موفقیت در سال ۲۰۲۲

 

آخرین روند POS اکنون (E-POS) است، نظر سنجی ها حاکی از آن است که ۲۸٪ از خرده فروشان در سطح بین‌المللی به سمت این روند حرکت می‌کنند. (E-POS) این امکان را برای خرده فروشان فراهم می‌کند تا کالایی را جست‌وجو کرده و در هرجا که هستند خرید خود را نهایی کنند. این فناوری به شما امکان می‌دهد دارایی خود را با یک نگاه به راحتی و با دقت بررسی کنید. این برای خرده فروشان برای افزایش تجربه مشتری مفید است. همچنین این فناوری جالب فرصت‌های فروش بیشتر را ارایه می‌دهد.

 

 

حتما بخوانید : ۷ پیشرفت نو آورانه فناوری در صنعت خرده فروشی

 

 

سیستم مدیریت سفارش امری حیاتی برای رشد صنعت خرده فروشی

 

سیستم مدیریت سفارش امری حیاتی برای رشد صنعت خرده فروشی

 

بدون وجود سیستم مدیریتی مناسب، موارد ساده مانند ثبت سوابق فروش، سهام و خدمات مشتری می‌توانند به یک کابوس تبدیل شوند. با یک سیستم مدیریت سفارش خرده فروشی، مثلا با اتوماتیک کردن بسیاری از کارهایی که در ابتدا مجبور بودید به صورت دستی انجام دهید، در وقت و هزینه صرفه جویی خواهید کرد. شما هم از طریق آنلاین و هم از طریق فروشگاه به انبار خود دسترسی مستقیم دارید. با لمس یک دکمه می‌توانید ببینید کم فروش ترین‌ها و پرفروش ترین‌ های شما چیست. پس می‌توانید ماه به ماه کنترل موجودی خود را به راحتی مدیریت کنید. می‌توانید میزان فروش خود را به صورت هفتگی یا ماهانه ببینید. شما به صدها گزارش تجزیه و تحلیل داده دسترسی دارید تا به کار شما در روند تجارت کمک کند. به این ترتیب شما می‌توانید سفارش‌های خرید، فروش، انبارداری، تحویل و ارسال خود را به آسانی مدیریت کنید.

 

 

اهمیت بارکد و QRCode در رشد صنعت خرده فروشی

 

اهمیت بارکد و QRCode در رشد صنعت خرده فروشی

 

داشتن بارکد بر روی هر محصول راهی آسان برای مدیریت موجودی انبار شما است. با بارکد شدن تمام محصولات در فروشگاه و انبار، مدیریت کارآمدتر می‌شود و در نتیجه تجارت در تمام زمینه‌های کسب و کار شما با پیشرفت چشمگیری روبرو می‌شود. بارکد موجود در محصولات موجود در فروشگاه، اسکن یک محصول با POS موبایل را برای شما آسان می‌کند. تمام جزییات آن محصول روی صفحه ظاهر می‌شود و باعث صرفه جویی در وقت می‌گردد. این امکان همچنین دردسر زیادی را از روی دوش شما برمی‌دارد. داشتن بارکد بر روی محصولات در انبار شما به شما امکان می‌دهد از میزان ورود و خروج جنس‌های خود مطلع شوید و این کار را برای مدیریت انبار، فروشندگان و مدیران کارآمدتر می‌کند. بدون بارکد، باید به زحمت نوشتن شماره محصول و تایپ کردن آن شماره برای جزییات محصول بروید.

حتما بخوانید  بازاریابی همهمه ای (Buzz marketing) چیست؟

 

 

بیشتر بخوانید :  ترندهای پرداخت سیار در صنعت خرده فروشی در سال ۲۰۲۱

 

 

اهمیت سایت و شبکه‌های اجتماعی در رشد صنعت خرده فروشی

 

اهمیت سایت و شبکه‌های اجتماعی در رشد صنعت خرده فروشی

 

مهم نیست که تجارت خرده فروشی شما چقدر بزرگ است، یک وب سایت و حضور در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند ابزاری بسیار قدرتمند در این عصر دیجیتالی باشد. این یک بستر عالی است که شما می‌توانید تجارت خود را ارتقا دهید، داستان برند خود را بگویید و مزیت منحصر به فرد خود را نشان دهدی. با وبسایت می‌توانید خیلی بهتر و ماندگارتر مردم را قانع کنید که چرا باید از تجارت خرده فروشی شما خرید کنند. این یک روش عالی برای شما برای ارتقا هر نوع فروش و پیشنهادی است که شما به مردم در اینترنت ارائه می‌دهید. مصرف‌کنندگان سریعتر از مراجعه به یک فروشگاه، یک وب سایت و صفحه رسانه‌های اجتماعی را بررسی می‌کنند. شما باید بتوانید مطابق روند فعلی باشید و گرنه در بازار عقب می‌مانید.

 

 

بیشتر بخوانید : بهترین نرم افزارهای بازاریابی اومنی چنل در صنعت خرده فروشی

 

صنعت خرده فروشی بدون فناوری و تکنولوژی شبکه های اجتماعی ضعیف است

 

برای یک قدم فراتر رفتن، به مشتریان اجازه دهید از وب سایت شما خرید کنند. بنابراین فرصت‌های فروش احتمالی را از دست نخواهید داد. این روش خرده فروشی از طریق همه کانال‌ها با حضور آنلاین شما، موضوع ثابت را به مصرف‌کنندگان نشان می‌دهد و قوام بخش تجارت شماست. یکی از دلایل اصلی خرید مصرف‌کنندگان در فروشگاه راه های مختلف خرید است که شما با فناوری این راه ها را پیش روی مشتری می‌گذارید. اگر مشتری بین کانال آنلاین و کانال فیزیکی شما سازگاری ببینند، احتمال خرید از شما بیشتر است و ثبات باعث ایجاد وفاداری مشتری می‌شود.

فناوری و نرم افزار جایگاه ارزنده‌ای در صنعت خرده فروشی دارند. آنها عناصر اصلی برای مطابقت با خواسته‌های مصرف‌کننده دیجیتال هستند. مهم است که تجارت خود را ارزیابی کنید و از تکنولوژی و نرم افزار استفاده کنید که فروشگاه خرده فروشی شما را برای رشد و موفقیت آینده تضمین دهد.

 

 

منبع: سایت ordorite

 

 

کالابرگ الکترونیک