معرفی بهترین نرم افزارها و اپلیکیشن‌های خانه هوشمند

معرفی بهترین نرم افزارها و اپلیکیشن‌های خانه هوشمند


12 تیر 1400 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
معرفی بهترین نرم افزار ها و اپلیکیشن های خانه هوشمند

اپلیکیشن های خانه هوشمند همواره سوالی برای افراد دارای این پلتفرم است. اتوماسیون خانه هوشمند از جمله مباحث بسیار جذاب برای عاشقان فناوری و استفاده از تکنولوژی برای خلق آینده بهتر است. اما این حرکت به سمت هوشمند شدن فقط برای دوست داران تکنولوژی نیست و بزودی باید بسیاری از امور خانه را به دست فناوری بسپاریم. با ما در مجله کوروش همراه باشید تا بهترین اپلیکیشن‌ها برای اتوماسیون خانه هوشمند را به شما در سرویس علم و تکنولوژی معرفی کنیم.

 

اینترنت اشیا (IOT) این امکان را فراهم کرده است که بسیاری از کارهای خانه را به به دست فناوری بسپارید. شما می توانید مثلا جاروبرقی رباتیک را برای تمیز کردن خانه هدایت کنید کنید. هنگام ترک خانه، در را به طور خودکار قفل کنید و چراغ هایتان را از دور خاموش و روشن نمایید. همه این راحتی ها می توانند یک خانه مدرن را به ارمغان بیاورد. اما این کارها هزینه آن را هم در پی دارد ولی در آینده هزینه ساخت یک خانه هوشمند به صرفه تر از امروز خواهد بود.

 

 

اهمیت پلتفرم یکپارچه در اپلیکیشن های خانه هوشمند

 

وقتی فقط برای دسترسی به همه دستگاه ها و ربات های خانه مجبورید تعداد زیادی برنامه باز کنید، اهمیت یک پلتفرم یکپارچه را درک خواهید کرد. راحتی کار در اتوماسیون خانگی و استفاده بهینه از سنسور و ربات ها در خانه هوشمند شما با یک پلتفرم یکپارچه به دست می آید.

خوشبختانه، برنامه هایی وجود دارند که تمام برنامه های هوشمند شما را در یک برنامه واحد ترکیب می کنند. موارد زیر بهترین برنامه های خانه هوشمند برای اتوماسیون کامل خانه های هوشمند است که برای شما معرفی می کنیم. برخی از این برنامه ها ممکن است به یک هاب خارجی احتیاج داشته باشند ، در حالی که دیگران به تلفن شما نیاز ندارند.

 

 

برنامه SmartThings سامسونگ

 

برنامه SmartThings سامسونگ

 

اپلیکیشن های خانه هوشمند SmartThings یکی از اصلی ترین برنامه های کنترل خانه هوشمند است. با مجوز از هاب SmartThings سامسونگ شما می‌توانید اتوماسیون خانگی خود را مدیریت کنید. این برنامه به دستگاه‌هایی بسیاری متصل می‌شود. این کنترل برای هر دستگاه متصل به یک برنامه واحد ترکیب شده است.

 

همچنین می توانید از طریق برنامه SmartThings برنامه ها و راه اندازهای خودکار را تنظیم کنید. گرچه با همه دستگاه های هوشمند موجود سازگار نیست، اما با اکثریت قریب به اتفاق دستگاه‌های اصلی کار می کند. اگر دستگاه های خانه هوشمند از شرکت های مبهم تری دارید ، SmartThings بهترین گزینه نیست. اما گجت‌های برندهای مطرح حتما با این برنامه اسمارت تینگس سامسونگ کار می‌کنند.

 

شما می‌توانید برنامه SmartThings را برای اندروید و iOS نصب کنید. SmartThings Hub باید مستقیماً به روتر شما متصل باشد، اما پس از راه اندازی برنامه، اتصال دستگاه های شما آسان است.

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین نرم افزار های بازاریابی اومنی چنل

 

 

اپلیکیشن آمازون الکسا Alexa همه فن حریف خانه هوشمند

 

اپلیکیشن آمازون الکسا Alexa همه فن حریف خانه هوشمند

 

 

برنامه الکسا برای هر کسی که دستگاه الکسا داشته باشد ضروری است. خواه چیزی مانند Amazon Echo باشد یا دستگاه شخص ثالثی که الکسا داخلی دارد. اگر دستگاه الکسا دارید، این برنامه را دارید و می توانید سایر دستگاه های سازگار را به راحتی اضافه کنید و مدیریت نمایید.

 

برنامه خانه هوشمند آمازون الکسا با تعداد زیادی دستگاه سازگار است. زیرا حتی مبهم ترین شرکت های تولیدکننده محصولات خانگی هوشمند سعی در کارکرد با الکسا دارند. با Philips Hue ، Nest ، Wemo و بسیاری دیگر کار می‌کند. برنامه الکسا علاوه بر کنترل خانه هوشمند شما، کارهایی فراتر از آن انجام می‌دهد. می تواند برای ایجاد لیست های خرید، گوش دادن به موسیقی و موارد دیگر استفاده شود.

 

برنامه الکسا همچنین به این صورت است که چگونه کاربران می توانند با سایر کاربران الکسا تماس بگیرند. از طریق Echo Show وارد گفتگوی ویدیویی شوند، تصاویر را به اشتراک بگذارند و موارد دیگر. این برنامه کاربران را به اضافه کردن دستگاه های سازگار وادار خواهد کرد تا مراحل نصب آنها را طی کند.

 

برنامه آمازون الکسا گزینه خوبی برای کنترل همه دستگاه های شما است زیرا احتمالاً بخشی از تنظیمات مدرن خانه هوشمند است. فقط آن را بارگیری کنید. دستگاه های سازگار را تنظیم کنید و همه آنها را از یک مکان مدیریت و کنترل نمایید.

 

 

دستیار گوگل اپلیکیشن های خانه هوشمند

 

دستیار گوگل اپلیکیشن های خانه هوشمند

 

Google Assistant الکسا ممکن است بازار خانه های هوشمند را هدایت کند، اما برای کاربرانی که Google را ترجیح می دهند، برنامه Google Assistant یک انتخاب عالی برای کنترل کل خانه هوشمند شما از یک مکان است. دستیار Google با Philips Hue ، Honeywell ، Nest و بسیاری از شرکت های خانه هوشمند دیگر کار می کند تا کنترل کاملی را در اختیار شما قرار دهد.

 

قدرت واقعی دستیار گوگل در چند منظوره بودن آن است. می تواند از طریق تلفن شما برای ارسال پیامک به اعضای خانواده، جستجوی اطلاعات در وب و پخش موسیقی استفاده شود. دستیار Google، مانند برنامه الکسا، از شما می خواهد دستگاه های سازگار را که شناسایی می کند در شبکه اضافه کنید. همچنین مانند الکسا، اگر دارای دستیار هوشمند Google روی موبایل یا تبلت هستید، برنامه دستیار Google از قبل بخشی از مجموعه برنامه های شما خواهد بود. اما برای بارگیری برنامه و استفاده از آن حتما نیازی به داشتن گجتی اندرویدی ندارید. برنامه خانه هوشمند Google Assistant برای iOS و اندروید در دسترس است.

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین ابزار ارزان قیمت برای خانه هوشمند در سال ۲۰۲۱

 

 

اپلیکیشن هوم کیت اپل Apple Home Kit مخصوص خانه هوشمند

 

اپلیکیشن هوم کیت اپل Apple Home Kit مخصوص خانه هوشمند

 

 

Apple HomeKit  از اپلیکیشن های خانه هوشمند که دارای کمترین دامنه سازگاری بین هر یک از این گزینه های بالا است. اما به دلیل قدرت درک اپل از بازار نیز یک انتخاب محبوب است. از آنجا که برنامه Home از قبل روی iOS نصب شده است، در حال حاضر برای تعداد زیادی از کاربران در دسترس است، اما برای کار کردن به هاب نیاز دارد.

 

خبر خوب این است که هاب می تواند یک iPad ، HomePod یا Apple TV باشد. اکثر کاربران اپل قبلاً یکی از این دستگاه ها را دارند (اگرچه بگذارید واقعیت را بپذیریم – هیچ کس HomePod ندارد!) خبر خوب این است که اگرچه HomeKit با تعداد محصولات آمازون یا گوگل کار نمی کند، اما دامنه دستگاه های اختصاصی دارد.

 

راه اندازی دستگاه در HomeKit نیز معمولاً کار آسانی است. بیشتر دستگاه ها فقط به شما اسکن کد QR در پشت نیاز دارند و بقیه مراحل اکثراً خودکار است. HomeKit از جنبه دیگری نیز برتری دارد: زیبایی شناسی. طرح بندی برنامه HomeKit جذاب و دارای ظاهری مدرن تر از اکثر برنامه های خانگی هوشمند است. وقتی بتوانید همه چیز و همه دستگاه های هوشمند را از یک مکان واحد کنترل کنید، یک خانه هوشمند رویایی و راحت خواهید داشت.

 

 

Wiser App اپلیکیشنی به صرفه در اتوماسیون خانه هوشمند

 

Wiser App  هم از اپلیکیشن های خانه هوشمند به حساب می آید که به کاربر اجازه می دهد خانه را به صورت هوشمند اداره کند. برنامه Wiser با فعال بودن پنل های کنترل در هر دو سیستم عامل iOS و اندروید ارایه می شود. با این اپ کاربر می تواند مطابق برنامه روزمره، چراغ های روشنایی، گرمایش و سرمایش و… را برنامه ریزی کند. همچنین به طور خودکار مکان را قبل از ورود کاربران روشن کرده و چراغ های خروج را خاموش کند. با استفاده از سنسورهای داخلی، می تواند به تنهایی عمل کند. به عنوان مثال، وقتی پنجره باز است، تهویه هوا را خاموش می کند. علاوه بر این، Wiser App برنامه‌ای هوشمند و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.

 

 

قفل بلوتوث دانالوک Danalock امنیت خانه هوشمند را تضمین می‌کند

 

قفل بلوتوث Danalock یک قفل خودکار است که با سیستم امنیتی مبتنی بر اینترنت اشیا فعال می شود. ورود و خروج کاربر را حس می کند و به کاربر اجازه می دهد دسترسی از طریق تلفن‌های هوشمند را کنترل کند. علاوه بر این، کاربر می تواند تعداد نامحدودی کلید دیجیتالی برای اعضای خانواده و مهمانان ایجاد کند. این برنامه کاربر را قادر می سازد تا سطح دسترسی را به صورت موقتی و دائمی برنامه ریزی کرده و هشدارهایی را تنظیم کند تا بداند چه زمانی از قفل استفاده می شود و توسط چه کسی استفاده می‌شود.

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین ابزار خانه هوشمند در سال ۲۰۲۱ که زندگی شما را آسان می‌کنند

 

 

معجزه فیلیپس برای خانه هوشمند Philips Hue

 

معجزه فیلیپس برای خانه هوشمند Philips Hue

 

Philips Hue یک سیستم روشنایی بی سیم شخصی است که به کاربر اجازه می دهد تا به راحتی نور را کنترل کرده و فضای مناسب را برای هر لحظه ایجاد کند. Philips Hue کاربر را قادر می سازد تا بطور طبیعی از خواب بیدار شود. به او در گرفتن انرژی، خواندن، تمرکز، آرامش و حتی به خواب رفتن کمک کند. همچنین به کاربر اجازه می دهد با رنگ ها بازی کند یا چراغ های هوشمند را با موسیقی، بازی و فیلم همگام سازی کند.

 

 

اکوبی Ecobee دستیار جذاب خانه هوشمند

 

Ecobee طیف گسترده ای از محصولات را از ترموستات هوشمند گرفته تا دوربین امنیتی پشتیبانی می کند. به کاربر این امکان را می دهد تا با کنترل دمای اتاق و همچنین تنظیمات نور در هر زمان و هر مکان خانه خود را شخصی سازی کند. اتوماسیون خانگی با این اپ بسیار جذاب است.

 

 

اپلیکیشن خانه هوشمند با Honeywell

 

اپلیکیشن خانه هوشمند با Honeywell

 

اپلیکیشن Honeywell با دستگاه های امنیتی همگام می شود. از طریق برنامه و حسگرهای اینترنت اشیا (IOT) داخلی، کاربر از وقایع اطراف خانه خیلی سریع مطلع می شود. این به کاربر اجازه می‌دهد تا تنظیمات دستگاه ها را پیمایش، اصلاح و کنترل کند. بنابراین کل تجربه اتوماسیون خانگی شما با این اپ آسان و سریع است.

 

 

لذت اپلیکیشن های خانه هوشمند با گاراژ من My Q Garage!

 

My Q Garage از هرجایی درب گاراژ و روشنایی منزل را کنترل می کند. از طریق برنامه، کاربر می تواند اعلان های بلادرنگ دریافت کند. برنامه ها را تنظیم کند و برنامه را با اعضای خانواده به اشتراک بگذارد. از طریق دوربین و قفل هوشمند My Q Garage، کاربر می تواند تحویل ها را در زمان واقعی کنترل کند و هنگام تحویل به طور خودکار درب گاراژ شما را باز و سپس قفل نماید.

 

با این اپلیکیشن ها رفته رفته بیشتر آشنا خواهیم شد. همچنان که روزگاری خبری از موبایل و گجت های هوشمند دیگر نبود! بزودی جای پای وسایل و ربات ها در خانه هوشمند همه ما باز می شود. شاید خیلی زود به تاریخی برسیم که وقتی مشغول مطالعه مطالب مجله کوروش هستید، اتوماسیون خانگی شما کارش را طبق دستوراتتان انجام می دهد! با انتخاب بهترین اپلیکیشن، اتوماسیون خانه هوشمند خود را استارت بزنید تا زمان و انرژی بیشتری را ذخیره کنید. فراموش نکنید بسیاری از امور را می توانید با گجت ها و ربات ها و سنسورها پیگیری کنید و دیگر فکر و ذهن خود را درگیر آن کار نکنید.

 

 

منبع: online-tech-tips

 

کالابرگ الکترونیک