راهنمای انتخاب رنگ رژ لب بر اساس رنگ و تناژ پوست

راهنمای انتخاب رنگ رژ لب بر اساس رنگ و تناژ پوست


7 آبان 1400 . زمان مطالعه: 14 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
راهنمای انتخاب رنگ رژ لب

در دنیای امروزی که زیبایی برای ما انسان ها اهمیت زیادی دارد، رژ لب به یکی از جذاب ترین لوازم آرایشی برای رنگ بخشیدن به چهره خانم ها تبدیل شده است. اما درست زمانی که برای انتخاب رنگ رژ لب اقدام می کنید، با طیف متنوعی از رنگ ها روبرو می شوید که بسیاری از آن ها برای رنگ پوست شما مناسب نیستند. استفاده از برخی از رنگ های رژ لب می تواند زیبایی پوست و چهره شما را بی روح و نامتعادل نشان دهند. این موضوع به خاطر عدم هماهنگی رنگ رژ لب با توجه به رنگ چهره تان است. معمولاً انتخاب رژلب برای پوست روشن با پوست های تیره و گندمی متفاوت است و ممکن است رژ لبی که با چهره شما هماهنگ است با چهره دوستتان مطابقت نداشته باشد. در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش می توانید با راهنمای انتخاب رنگ رژ لب بر اساس رنگ پوست سفید یا تیره و سایر انواع رنگ پوست آشنا شوید.

 

 

 

برای انتخاب رنگ رژ لب تناژ رنگ پوست خود را تعیین کنید

 

برای انتخاب رنگ رژ لب تناژ رنگ پوست خود را تعیین کنید

 

اولین قدم به عنوان راهنمای انتخاب رنگ رژ لب این است که رنگ پوست خود را بشناسید. رنگ پوست ما پایه های متفاوتی با هم دارند. برخی افراد دارای تناژ رنگ پوست مایل به زرد هستند و برخی دیگر پوستی مایل به صورتی و قرمز دارند و در این میان برخی افراد نیز دارای پوست خنثی هستند. شما باید برای انتخاب رنگ رژ لب ابتدا گرم بودن و یا سرد بودن پوست صورت خود را تشخیص دهید. برای این کار روش های متفاوتی وجود دارد؛ می توانید یک برگه کاغذ سفید را کنار پوست خود بگیرید. سپس ببینید که پوست شما در برابر سفیدی این کاغذ بیشتر متمایل به زرد است یا قرمز و صورتی.

 

برای این کار بهتر است پوست قسمتی از صورتتان را انتخاب کنید که کمتر در معرض آفتاب و تغییر رنگ قرار گرفته است. پوست زیر چانه و پشت گوش برای تشخیص تناژ رنگ پوست محل مناسبی است. اگر رنگ پوست شما در مقابل سفیدی کاغذ بیشتر متمایل به زرد بود، یعنی رنگ پوست شما گرم است. اگر رنگ پوستتان در برابر سفیدی کاغذ متمایل به صورتی، قرمز و یا آبی است، شما دارای پوستی با تناژ سرد هستید. اگر پوست شما هیچ کدام از این حالت را ندارد و یا حالتی زیتونی رنگ دارد، احتمالاً در دسته رنگ خنثی قرار می گیرد.

 

معمولاً افرادی که دارای پوست گرمی هستند راحت تر برنزه می شوند. در مقابل افرادی با تناژ رنگ پوست سرد بیشتر حالت آفتاب سوخته می گیرند و پوستشان در برابر آفتاب قرمز می شود.

 

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

بیشتر بخوانید: بهترین روش های تشخیص تناژ رنگ پوست

 

 

انتخاب رنگ رژ لب بر اساس رنگ پوست

 

همان طور که گفته شد برای انتخاب رنگ رژ لب مناسب گام اول تشخیص رنگ پوست شما است. در واقع برای اینکه بدانید کدام رنگ رژ لب بیشتر با پوست شما هماهنگ است، باید تناژ رنگ پوست خود را بشناسید. به طور کلی خانم هایی که دارای پوستی با تناژ سرد هستند، بهتر است از رژ لب هایی با رنگ بنفش، قرمز کلاسیک و رنگ هایی که متمایل به سردی هستند استفاده کنند. در مقابل خانم هایی با رنگ پوست گرم باید از رنگ های گرم برای رژ لب خود استفاده نمایند.

 

بهترین رنگ‌ها برای تناژ رنگ پوست گرم رژ لب های هلویی، رژلب رنگ بژ و نارنجی است. در صورتی که رنگ پوست شما خنثی است نیز می توانید از هر رنگ رژلبی که دوست دارید استفاده کنید. زیرا پوست های خنثی معمولاً با همه رنگ های رژ لب همخوانی دارند و پوست آن ها در کنار همه رنگ های جذاب به نظر می رسد.

 

 

 

انتخاب رنگ رژلب برای پوست روشن و گرم

 

انتخاب رنگ رژلب برای پوست روشن و گرم

 

اگر رنگ پوست روشنی و مایل به زردی دارید، احتمالاً با قرار گرفتن در معرض آفتاب به راحتی برنزه می شود و ممکن است هاله هایی از قرمزی یا کک و مک نیز روی پوست شما مشاهده شود. به منظور انتخاب رنگ رژلب برای پوست روشن مایل به زرد بهتر است از رژ لب هایی با سایه های صورتی مرجانی، رژ لب صورتی هلویی، رژ لب رنگ بژ و رنگ نود استفاده کنید.

 

اگر پوست شما روشن است و تناژ آن متمایل به زرد و یا گرم است بهتر است از رژ لب صورتی کمرنگ یا رژلب صورتی هلویی استفاده کنند. برای آرایش غلیظ تر در مهمانی ها نیز بهتر است افرادی که دارای پوست گرم هستند می توانند از رژ لب هایی با تناژ گوجه ای استفاده نمایند. اگر پوست روشن شما تناژ گرم دارند بهتر است حتماً رژلب هایی با رنگ صورتی کم رنگ، مرجانی، نارنجی و رژ لب رنگ بژ را امتحان کنید.

 

 

بیشتر بخوانید:آموزش رژلب زدن برای مبتدیان

 

 

روش انتخاب رنگ رژلب برای پوست سفید و سرد

 

انتخاب رنگ رژلب برای پوست سفید و سرد

 

اگر از آن دسته از افرادی هستید که پوست روشن و سفیدی دارید و تا حدودی چهره شما رنگ پریده به نظر می‌رسد، احتمالاً با قرار گرفتن در معرض آفتاب ابتدا می سوزید و بعد از مدتی ممکن است پوست شما نیز برنزه شود. انتخاب رژ لب مناسب برای این پوست ها رنگ های صورتی، بژ، صورتی و رنگ رژ لب صورتی هلویی و مرجانی است. برای افرادی که دارای رنگ پوست روشن با تناژ سرد هستند بهتر است از رژ لب هایی که در آن ها تناژ زرد و طلایی به کار رفته استفاده نکنند. در عوض به دنبال رنگ هایی در طیف سرخ آبی و قرمز باشند. رنگ قرمز تمشکی یکی از بهترین رنگ ها برای چهره های روشن و سرد است که جذابیت زیادی به چهره این افراد می بخشد.

 

 

انتخاب رنگ رژ لب برای پوست گندمی با تناژ متوسط

 

انتخاب رنگ رژ لب برای پوست گندمی با تناژ متوسط

 

اگر رنگ پوست شما در دسته پوست های متوسط قرار دارد یعنی خیلی سفید نیستید و معمولاً نسبت به نور آفتاب نیز همانند پوست های سفید حساسیت ندارید. به طور کلی برای انتخاب رنگ رژ لب برای پوست گندمی با تناژ متوسط، رژ لب های قرمز بسیار جذاب خواهند بود. رنگ های متمایل به بژ، صورتی ملایم و مایل به قهوه ای نیز انتخاب مناسبی برای رنگ پوست های متوسط هستند اگر شما رنگ پوست متوسط با تناژ سرد دارید بهتر است از رنگ های رژ لب مایل به صورتی استفاده کنید. برای مهمانی ها و آرایش های غلیظ نیز می توانید رنگ قرمز شرابی را امتحان کنید. اگر رنگ پوست متوسط شما تناژ گرم دارد استفاده از قرمزهای مایل به نارنجی و رژ لب هایی با سایه مسی و برنز می ‌تواند انتخاب ایده ‌آلی برای شما باشد.

 

 

راهنمای انتخاب رژ لب برای پوست های برنزه

 

راهنمای انتخاب رژ لب برای پوست های برنزه

 

اگر رنگ پوست شما حالتی برنزه و زیتونی رنگ دارد و به ندرت در برابر نور آفتاب می سوزد و در تمام طول سال ظاهر برنزه خود را حفظ می کند، پوست شما احتمالاً در این دسته بندی جای دارد. برای انتخاب رژ لب مناسب پوست های برنزه بهتر است بدانید که طیف رنگی قهوه ای و بنفش به هیچ عنوان برای شما مناسب نیست. اگر پوست برنزه ای دارید استفاده از رژ لب های مرجانی، رژ لب صورتی تیره و رژ لب های نارنجی برای شما انتخاب مناسبی هستند.

 

به طور کلی برای پوست های برنزه رژ لب های قرمز و نارنجی بسیار جذاب به نظر می رسند. اگر رنگ پوست برنزه شما متمایل به سرد است، بهتر است برای انتخاب رژ لب مناسب به سراغ رنگ های قرمز آلبالویی و رژ لب های سرخابی رنگ بروید. خانم هایی که پوست برنزه با تناژ خنثی دارند نیز می توانند از رژ لب هایی با رنگ قرمز، نارنجی، صورتی و حتی نود استفاده کنند.

 

 

راهنمای انتخاب رنگ رژ لب برای پوست های تیره

 

راهنمای انتخاب رژ لب برای پوست های تیره

 

اگر رنگ پوست شما تیره است احتمالاً هرگز دچار آفتاب سوختگی نخواهید شد. افرادی که رنگ پوست تیره دارند، معمولاً موهای سیاه و قهوه‌ای تیره دارند.  نحوه انتخاب رنگ رژلب برای پوست های تیره چندان سخت نیست. به طور معمول استفاده از رنگ های رژلب مثل قرمز و بنفش تیره برای خانم هایی که پوسته تیره دارند بسیار مناسب است. اما شما می توانید از رنگ های نود و همچنین رژ لب هایی با تناژ گرم همانند قهوه ای متالیک رنگ کاراملی و حتی رژ لب های مایل به طلایی نیز استفاده کنید. اگر با وجود تیره بودن رنگ پوستتان، تناژ آن سرد است بهتر است از رژ لب هایی با رنگ قرمز یاقوتی، قرمز متالیک و همچنین رنگ شرابی استفاده کنید. اگر رنگ چهره شما مایل به گرم است استفاده از رنگ های مسی، برنز و قرمز آلبالویی انتخاب مناسب تری برای شما هستند.

 

 

چطور از رژلب های با رنگ نود استفاده کنیم؟

 

چطور از رژلب های با رنگ نود استفاده کنیم؟

 

رژ لب رنگ نود که این روزها به یک ترند آرایشی تبدیل شده، یکی از پر طرفدارترین رنگ های رژ لب است و اگر به صورت نامناسب انتخاب شود می تواند چهره شما را بی حال و بیمارگونه نشان دهد. قبل از هر چیزی باید بدانید که زمانی که صحبت از رنگ نود می ‌شود منظور این نیست که شما باید حتماً از یک رنگ رژ لب هم رنگ پوستتان استفاده کنید. بهترین رنگ رژ لب نود معمولاً رنگ طبیعی لب های شما است. به همین دلیل برای انتخاب یک رژ لب نود ایده ‌آل شما باید به رنگ طبیعی لب هایتان توجه کنید. سپس می توانید حتی رژ لبتان را یک درجه تیره تر از رنگ طبیعی لب ها انتخاب نمایید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۱ رنگ لباس که شخصیت شما را فاش می‌کند

 

 

نحوه انتخاب رنگ رژ لب

 

نحوه انتخاب رژ لب

 

*برای انتخاب رنگ های رژ لب در مرحله اول باید تناژ رنگ پوست خود را تعیین کنید و ببینید در دسته افرادی با پوست گرم قرار دارید یا رنگ پوست شما سرد است.

 

*در مرحله دوم از انتخاب رژلب مناسب باید بدانید که اگر رنگ پوست گرمی دارید، استفاده از رژ لب های گرم برای شما مناسب تر است. اگر رنگ پوست سردی دارید بهتر است رنگ های رژ لب سرد را برای خودتان انتخاب نمایید.

 

*یکی دیگر از نکاتی که باید در زمان انتخاب رژ لب مناسب به آن توجه داشته باشید این است که رنگ پوست شما روشن است یا در دسته افرادی با پوست متوسط، برنزه و یا تیره قرار دارید.

 

*برای انتخاب رژلب مناسب پوست های روشن بهتر است به دنبال رنگ‌های ملایم و سرد باشید. در حالی که رنگ پوست های تیره تر معمولاً با رژ لب های گرم تر زیباتر به نظر می رسند.

 

*اگر رنگ پوست شما خنثی و یا مایل به زیتونی است می ‌توانید از تمام رنگ های رژ لب استفاده کنید. به طوری که هم رژ لب رنگ بژ با چهره شما همخوانی دارد و هم رژلب های مایل به قرمز و سرخابی.

 

 

چطور مطمئن شویم که رنگ مناسبی را برای رژ لب انتخاب کرده ایم؟

 

به عنوان راهنمای انتخاب رژ لب باید بدانید که پیدا کردن رنگ هایی که با چهره شما همخوانی دارند، صورت شما را شاداب تر و زیباتر نشان خواهند دارد. شناخت تناژ رنگ پوست و طیف رنگی پوست شما می تواند به انتخاب رنگ رژ لب شما کمک زیادی کند. فراموش نکنید افرادی که دارای رنگ پوست گرم هستند، بهتر است رژ لب هایی با رنگ هلویی و نارنجی را انتخاب کنند. اگر رنگ پوست شما سرد است بیشتر به سراغ رژ لب‌های قرمز بروید. هر چقدر رنگ پوست شما روشن تر باشد استفاده از رنگ های روشن و ملایم برای رژ لب شما مناسب تر خواهد بود در حالی که پوست های تیره تر بهتر است از رنگ های پررنگ تر برای لب های خود استفاده کنند.

 

 

بیشتر بخوانید: راهنمای ست کردن رنگ لباس ها با یکدیگر

 

 

کدام رنگ رژ لب با تمام چهره ها همخوانی دارد؟

 

کدام رنگ رژ لب با تمام چهره ها همخوانی دارد؟

 

همان طور که گفته شد نحوه انتخاب رژ لب به عوامل متعددی بستگی دارد. اما از محبوب ترین رنگ هایی که می توان به صورت روزمره از آن استفاده نمود و معمولاً با همه رنگ پوست ها همخوانی دارد، رژ لب رنگ نود است. اگر شما رژ لب رنگ نود را متناسب با رنگ چهره و لب هایتان انتخاب کنید، معمولاً این رنگ می تواند گزینه مناسبی برای استفاده روزمره باشد. به علاوه رژ لب رنگ قرمز نیز یکی از جذاب ترین رنگ های رژ لب است که معمولاً با تمام طیف های رنگ پوست همخوانی دارد و زیبایی و طراوت خاصی به چهره می بخشد.

 

 

انتخاب رنگ رژ لب چطور روی اندازه لب ها تأثیر می گذارد؟

 

انتخاب رژ لب چطور روی اندازه لب ها تأثیر می گذارد؟

 

در مورد راهنمای انتخاب رنگ رژ لب مناسب معمولاً قوانین مشخصی وجود دارد. استفاده از رژ لب های تیره می تواند لب های شما را باریک تر و کوچک تر نشان دهد. در حالی که رژ لب های روشن تر موجب برجسته شدن لب ها می شود. از طرف دیگر رژ لب های مات لب ها را باریک تر نشان می دهند و استفاده از رژ لب های براق می تواند جلوه ای پرتر و بزرگ تر به لب های شما ببخشد. پس در انتخاب رژ لب مناسب این نکات را مد نظر داشته باشید و سعی کنید با نظر گرفتن همه عوامل ذکر شده در این مقاله بهترین رنگ را برای رژ لب خود انتخاب کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: چگونه بهترین رنگ لباس را انتخاب کنیم تا زیباتر و جذاب‌تر به نظر برسیم

 

 

منابع: thetrendspotter، masterclass

 

کالابرگ الکترونیک