معجزه ماسک لیموترش برای داشتن پوست درخشان

معجزه ماسک لیموترش برای داشتن پوست درخشان


19 اسفند 1399 . زمان مطالعه: 14 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
معجزه ماسک لیموترش برای داشتن پوست درخشان
فهرست محتوا پنهان

لیموترش یکی از مفیدترین میوه های دنیا است که به دلیل داشتن ویتامین سی فراوان هم برای بدن و هم برای پوست و مو خاصیت های زیادی دارد. استفاده از ماسک لیموترش برای پوست موجب کند شدن روند پیری پوست و از بین بردن لکه های پوستی می شود. شما می توانید از لیمو ترش به همراه مواد دیگری به صورت ترکیبی برای درست کردن ماسک پوستی خود استفاده کنید و شاهد درخشندگی و زیبایی بیشتر پوست صورتتان باشید. در این مقاله از مجله کوروش می توانید با روش های درست کردن ماسک لیموترش برای صورت آشنا شوید.

 

 

خواص ماسک لیموترش برای پوست

 

خواص ماسک لیموترش برای پوست

 

استفاده از لیمو ترش خواص زیادی برای پوست دارد. آب لیمو ترش حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و ویتامین سی است. ویتامین سی موجود در این میوه به کاهش آسیب های پوستی و پیری زودرس پوست کمک زیادی می‌کند. در واقع از مهم ترین خواص لیموترش برای پوست خاصیت ضد پیری آن است. این میوه با داشتن آنتی اکسیدان های قوی از پیر شدن پوست شما جلوگیری می کند و روند پیری پوست را کند می نماید.

از طرف دیگر لیموترش یک میوه اسیدی است و از همین رو استفاده از ماسک لیموترش برای پوست می ‌تواند موجب کاهش چربی و برطرف شدن التهاب پوست شما شود. مطالعات انجام شده نشان می دهد که آب لیموترش خاصیت ضد قارچی دارد و می تواند به روشن شدن پوست شما کمک زیادی کند. به علاوه خواص آب لیمو برای جوش صورت و همچنین از بین بردن لکه های پیری نیز به اثبات رسیده است.

از مهم ترین خواص لیمو ترش برای پوست می ‌توان به کاهش التهاب و جلوگیری از رشد باکتری های روی پوست اشاره کرد. از دیگر خواص آب لیمو برای پوست این است که موجب روشن شدن پوست شما می شود. اگر روی پوست شما لکه ها و نقاط تیره رنگی وجود دارد، استفاده از ماسک لیموترش صورت می تواند پوست شما را یک دست و شفاف کند.

 

عوارض ماسک لیمو ترش برای پوست

 

عوارض لیمو ترش برای پوست

 

سطح ph لیمو ترش بسیار کم است و حالتی اسیدی دارد و استفاده از آن ممکن است موجب بروز برخی عوارض جانبی شود. ماسک لیمو ترش صورت در کنار همه خواصی که دارد، به دلیل داشتن اسیدهای طبیعی ممکن است موجب تحریک پوست شما شود. از همه رو باید قبل از استفاده از ماسک لیموترش یا آب لیمو تازه حتماً آن را در بخشی از پوست صورتتان امتحان کنید و بعد برای تمام پوست به کار ببرید.

 

سوزش پوست از عوارض لیموترش برای پوست

 

یکی از رایج ترین عوارض لیمو ترش برای پوست ایجاد سوزش است. از آن جایی که این میوه بسیار اسیدی است می‌تواند موجب خشکی و پوسته پوسته شدن قرمزی و همچنین لایه برداری پوست شود هرچقدر پوست شما حساس تر باشد عوارض جانبی استفاده از ماسک آبلیمو برای پوست نیز شدیدتر خواهد بود.

 

حساسیت به نور خورشید از عوارض لیمو ترش برای پوست

 

حساسیت به نور خورشید از عوارض لیمو ترش برای پوست

 

بسیاری از افراد بعد از استفاده از ماسک لیموترش برای پوست با قرار گرفتن در معرض نور خورشید دچار حساسیت می شوند و پوست آن ها شروع به تورم قرمزی می ‌گردد. از همین رو اگر پوست حساسی دارید بهتر است بعد از استفاده از ماسک آبلیمو زیر نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید.

 

افزایش خطر آفتاب سوختگی از دیگر عوارض لیموترش برای پوست

 

در کنار همه خواص آبلیمو برای پوست باید بدانید که برخی افراد بعد از استفاده از این ماسک نباید در معرض نور آفتاب قرار بگیرند. زیرا پوست برخی افراد بعد از استفاده از ماسک آبلیمو با قرار گرفتن در معرض آفتاب دچار سوختگی می شود. اگر پوست حساسی دارید بهتر است از ماسک لیموترش برای پوست خود استفاده نکنید.

 

انواع ماسک آبلیمو برای پوست

 

انواع ماسک آبلیمو برای پوست

 

در این بخش می توانید با بهترین انواع ماسک لیموترش آشنا شوید:

 

ترکیب ماسک عسل و لیموترش به همراه سفیده تخم مرغ

 

ترکیب ماسک عسل و لیمو به همراه سفیده تخم مرغ

 

اگر پوست چربی دارید، استفاده از ماسک عسل و آبلیمو و تخم مرغ می‌تواند به از بین بردن چربی اضافه پوست و همچنین بسته شدن منافذ باز پوستی به شما کمک زیادی کند.

برای تهیه این ماسک باید نصف قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق چای خوری آب لیمو ترش تازه و یک عدد سفیده تخم مرغ ترکیب کنید. مواد را برای یک تا دو دقیقه به خوبی هم بزنید تا حالتی کفی به خودش بگیرد. سپس ابتدا صورت خود را با یک شوینده ملایم بشویید و خشک کنید. بعد از آن با استفاده از انگشتان یا به کمک یک برس کوچک، ماسک را به تمام سطح پوست خود بمالید.

مراقب باشید که ماسک با چشم شما برخورد نکند. تا حد امکان سعی کنید لایه ضخیم از ماسک را روی پوست خود قرار دهید. اما اجازه ندهید که ماسک شما قطره قطره چکه کنند. این ماسک را برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی صورت قرار دهید تا کاملاً خشک شود. زمانی که حس کردید ماسک روی صورتتان خشک شده است، می‌توانید آن را بردارید. سپس پوست خود را با آب گرم بشویید.

بهتر است بعد از خشک کردن صورت از یک مرطوب کننده سبک نیز روی پوستتان استفاده نمایید.

 

 

ماسک عسل و آبلیمو برای جوش صورت

 

ماسک عسل و آبلیمو برای جوش صورت

 

اگر پوست شما مستعد جوش و آکنه است می توانید از یک ماسک عسل و آب لیمو برای جوش صورت خود استفاده کنید.

برای درست کردن این ماسک باید یک قاشق چای خوری آب لیمو ترش تازه را با یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری جوش شیرین ترکیب کنید. سپس این ماسک را برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت یا محل جوش قرار دهید و در انتها نیز صورت خود را با آب ولرم بشویید.

 

ماسک لیموترش صورت برای پوست های ملتهب

 

به منظور کاهش التهاب و قرمزی پوست می توانید از ترکیب ماسک عسل و لیمو ترش به همراه دارچین استفاده کنید.

برای درست کردن این ماسک باید دو قاشق غذاخوری عسل طبیعی را با آب یک برش لیمو ترش نصفه و تازه و یک قاشق چای خوری پودر دارچین ترکیب کنید. مواد را خوب هم بزنید و این ماسک را برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست ملتهب بگذارید. در انتها پوست خود را با استفاده از آب ولرم بشویید.

 

ماسک لیمو ترش و گلاب برای پوست های چرب

 

اگر پوست چربی دارید، بهترین روش برای از بین بردن چربی پوست استفاده از ماسک لیموترش و گلاب است.

برای درست کردن این ماسک باید ۲ قاشق غذاخوری گلاب را با یک قاشق چای خوری آب لیمو ترش تازه ترکیب کنید. سپس از این ماسک روی بخش های چرب پوست تان استفاده کنید. یکی از مهم ترین خواص گلاب و آبلیمو برای پوست روشن کردن نقاط تیره پوست و یک دست کردن رنگ پوست شما است. شما می توانید از این ماسک به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت استفاده کنید و سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید.

 

ماسک لیمو ترش برای پوست خشک

 

ماسک لیمو ترش و گلاب برای پوست های چرب

 

ماسک عسل و لیمو علاوه بر اینکه برای پوست های چرب و آکنه ای بسیار مناسب است، برای از بین بردن کک و مک و همچنین درمان پوست های خشک نیز انتخاب مناسبی محسوب می ‌شود. برای درست کردن این ماسک می ‌توانید یک قاشق چای خوری روغن زیتون را با یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری آب لیمو ترش تازه ترکیب کنید. این ماسک را برای ۱۵ دقیقه روی پوست خود قرار دهید و سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید.

 

ماسک آبلیمو و زردچوبه برای جلوگیری از التهاب و بیماری های پوستی

 

زردچوبه یک ماده طبیعی ضد التهاب است که می تواند از پیری پوست، آکنه و بیماری های پوستی جلوگیری کند. ترکیب ماده با آب لیموترش تازه به عنوان یک ماسک مؤثر برای محافظت از پوست شناخته می شود.

برای درست کردن این ماسک و استفاده از خواص آبلیمو برای پوست می ‌توانید آب یک لیمو ترش نصفه را با یک قاشق غذاخوری گلاب و یک چهارم قاشق چای خوری پودر زردچوبه و یک قاشق چای خوری عسل ترکیب کنید. سپس این ماسک را روی سر و گردن خود بمالید و اجازه دهید تا  ماسک برای ۱۵ دقیقه روی پوست باقی بماند. سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید. می توانید از این ماسک ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده کنید.

 

ماسک آلوئه ورا و لیمو ترش برای جوانسازی پوست

 

ماسک آلوئه ورا و لیمو ترش برای جوانسازی پوست

 

آلوئه ورا یک گیاه مؤثر برای آبرسانی پوست است که موجب تولید کلاژن و الاستین در پوست می شود. ژل آلوئه ورا از چین و چروک پوست جلوگیری می‌کند و پوست شما را جوان نگه می دارد.

برای درست کردن ماسک آبلیمو و آلوئه ورا باید آب یک عدد لیموی نصف را با دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و یک قاشق چای خوری عسل ترکیب کنید. سپس همه مواد را خوب با هم ترکیب کنید. سپس ماسک را با کمک یک برس مناسب به طور یکنواخت روی پوست صورت خود پخش کنید. اجازه دهید ماسک روی پوست شما خشک شود ، سپس آن را با آب گرم بشویید. شما می توانید از این ماسک در هفته دو تا سه بار استفاده نمایید.

 

ماسک لیموترش و سیب زمینی موثر در از بین بردن لکه های پوستی

 

ماسک لیموترش و سیب زمینی موثر در از بین بردن لکه های پوستی

 

شما می توانید برای کاهش لکه های پوستی از ماسک سیب زمینی و آبلیمو در کنار هم استفاده کنید. از طرف دیگر این ماسک موجب آرامش پوست و کاهش خارش و التهاب نیز می ‌شود.

برای درست کردن این ماسک باید یک قاشق چای خوری آب لیمو ترش تازه را با یک قاشق چای خوری آب سیب زمینی خام ترکیب کنید و با کمک یک قلم مو روی صورت خود بمانید. اجازه دهید ماسک برای ۱۵ دقیقه روی صورتتان بماند. سپس صورتتان را با آب سرد بشویید. می توانید از این ماسک ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده کنید.

 

 

ماسک لیمو ترش و موز برای نرمی و لطافت

 

ماسک لیمو ترش و موز برای نرمی و لطافت

 

موز نه تنها یک میوه ضروری و مفید برای سلامت است، بلکه می ‌تواند موجب نرمی و لطافت پوست شما نیز بشود. موز رسیده و له شده موجب تسکین و نرمی پوست می شود.

برای درست کردن ماسک موز و لیمو ترش باید یک عدد موز کاملاً رسیده را با یک قاشق غذاخوری آب لیمو ترش و یک قاشق چای خوری عسل ترکیب کنید. سپس مواد را با استفاده از چنگال خوب له کنید و با هم ترکیب نمایید. ماسک را برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورت قرار دهید تا کاملاً خشک شود. سپس پوست صورت خود را با آب گرم بشویید و به خوبی خشک کنید. شما می توانید از این ماسک ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده کنید.

 

ماسک آبلیمو با ماست برای تسکین آفتاب سوختگی و جوانسازی پوست

 

ماست یک ماده مؤثر برای آرامش پوست و تسکین آفتاب سوختگی محسوب می شود که در ترکیب با لیمو ترش خاصیت آن دو چندان می‌ گردد.

برای درست کردن ماسک آبلیمو و ماست می ‌توانید یک قاشق غذاخوری ماست را با یک قاشق غذاخوری آب لیمو ترش ترکیب کنید. در صورت تمایل می توانید مقدار کمی زردچوبه نیز به این ماسک اضافه کنید و سپس مواد را خوب با هم ترکیب نمایید. این ماسک را با کمک یک برس آرایشی روی تمام سطح صورت و گردن خود بمالید. اجازه دهید ماسک برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست شما بماند. سپس آن را با آب گرم بشویید. شما می‌تواند از این ماسک ۳ بار در هفته استفاده کنید.

 

 

ماسک آبلیمو و گوجه فرنگی برای کوچک شدن منافذ پوست

 

ماسک آبلیمو و گوجه فرنگی برای کوچک شدن منافذ پوست

 

برای درست کردن ماسک گوجه فرنگی و آبلیمو که به کوچک شدن منافذ پوست شما کمک زیادی می کند، باید یک قاشق چای خوری آب گوجه فرنگی تازه را با یک قاشق چای خوری آب لیمو ترش تازه و یک قاشق چای خوری گلاب ترکیب کنید. سپس این ماسک را با کمک یک برس آرایشی روی تمام سطوح صورت و گردن خود بزنید. اجازه دهید که ماسک روی صورت شما خشک شود. در نهایت پوست خود را با آب گرم شستشو دهید. شما می توانید از این ماسک برای دو تا سه مرتبه در هفته استفاده نمایید.

 

ماسک لیموترش و برنج برای از بین بردن جای جوش

 

شما می توانید برای از بین بردن جای جوش نیز از ماسک آبلیمو و برنج استفاده کنید. برای این کار باید یک قاشق غذاخوری آب لیموترش تازه را با یک قاشق پودر دارچین و دو قاشق غذاخوری برنج پخته شده و له شده ترکیب کنید.

مواد را خوب با هم میکس و ترکیب کنید تا حالتی صاف و یک دست پیدا کند. سپس این ماسک را برای ۲۰ دقیقه روی پوست صورت خود محل‌هایی که جای جوش در آن دیده می شود قرار دهید. در نهایت نیز صورت خود را با آب ولرم بشویید. شما می توانید از این ماسک یک تا دو بار در هفته استفاده کنید.۳

 

منابع: healthline، cookist، stylecraze، bespotted

کالابرگ الکترونیک