مدیریت اعتبار آنلاین برند در صنعت خرده فروشی

مدیریت اعتبار آنلاین برند در صنعت خرده فروشی


24 اسفند 1399 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
مدیریت اعتبار آنلاین برند در صنعت خرده فروشی

مدیریت اعتبار آنلاین (ORM) در صنعت خرده فروشی در واقع همان چیزی است که از برند شما در فضای آنلاین وجود دارد. همان چیزی که در نگاه اول و زمان جستجو در مورد برند و نام تجاری شما در فضای مجازی دیده می شود. هرگونه عملکرد برند شما در فضای آنلاین با درجات مختلف تاثیر زیادی در مدیریت اعتبار آنلاین برند تجاری شما دارد. این موضوع اهمیت دیجیتال مارکتینگ را در بازاریابی خرده فروشی به وضوح مشخص می کند. در این مقاله از مجله کوروش به موضوع مدیریت اعتبار آنلاین در صنعت خرده فروشی می پردازیم.

مدیریت اعتبار و روابط عمومی

 

مدیریت اعتبار و روابط عمومی

 

برای مدیریت اعتبار در صنعت خرده فروشی ابتدا باید به این موضوع فکر کنید که چطور می خواهید برند و نام تجاری خود را در فضای مجازی تثبیت کنید. چگونه می خواهید برند خود را به دیگران بشناسانید. مدیریت اعتبار تاثیر زیادی در اعتبار یک برند دارد. معمولا زمانی که بحث مدیریت اعتبار در صنعت خرده فروشی مطرح می شود، بیشتر ذهن ها ناخوداگاه به سمت روابط عمومی (PR) کشانده می‌ شود.

 

در شیوه سنتی مدیریت اعتبار، معمولا تمام فشارها بر روی روابط عمومی شرکت ها و ادارات تحمیل می شد. در این شیوه روابط عمومی صدای شرکت بود و وظیفه نمایش جذاب چهره برند را بر عهده داشت. بنابراین استراتژی های مختلفی برای روابط عمومی سنتی در شرکت ها و برندهای تجاری مختلف تدوین شده بود. تا مدت ها فضای مجازی و آنلاین تقریبا کم رنگ و نادیده گرفته ‌شد.

 

این موضوع باعث فشار سنگینی بار اعتبار برند ها در صنعت خرده فروشی تنها بر روی دوش بخش روابط عمومی شده بود. اما به تدریج با رشد و توسعه اینترنت و شبکه های اجتماعی در فضای انلاین تغییرات چشمگیری صورت گرفت. در همان زمان بود که علاوه بر روابط عمومی، بحث دیجیتال مارکتینگ و سئو نیز در مدیریت اعتبار برند مطرح شد.

 

 

مدیریت اعتبار آنلاین و دیجیتال مارکتینگ

 

در حال حاضر حوزه جدیدتری از مدیریت تحت عنوان مدیریت اعتبار آنلاین شکل گرفته است. مدیریت اعتبار آنلاین بیشتر وابسته به سئو و دیجیتال مارکتینگ است. در واقع مبنای این تلاش برای بهترین و تصویر از نمایش نام تجاری و برند خرده فروشی در فضای مجازی و آنلاین است. هدف اصلی مدیریت اعتبار آنلاین، نمایش ایده آل برند در فضای مجازی است. این که تا حد ممکن نکات مثبت برند تجاری شما پررنگ جلوه داده شود. همچنین در مقابل بازخورد های منفی به حداقل برسد. در حال حاضر کشورهایی چون ایالات متحده و انگلیس در زمینه استفاده از شیوه مدیریت اعتبار آنلاین چون دیجیتال مارکتینگ پیشتاز هستند.

 

 

سئو و شبکه های اجتماعی در مدیریت اعتبار آنلاین

 

سئو و شبکه های اجتماعی در مدیریت اعتبار آنلاین

 

اگرچه بخش روابط عمومی شرکت های خرده فروشی را نمی‌توان نادیده گرفت اما برای مدیریت اعتبار آنلاین بحث سئو و بازاریابی در رسانه ها و شبکه های اجتماعی بسیار پر رنگ است. شرکت ها و برند های خرده فروشی برای تمرکز بر روی این موضوع هر روز بیشتر در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند. استراتژی هایی مختلفی در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ از سوی شرکت ها تدوین می شود. این استراتژی ها بسته به هدفط روایت و کمپین های مختلف برند ها، به شیوه های متفاوت زیادی تدوین می شوند.

 

همچنین استراتژی ها بر اساس نوع شبکه های اجتماعی با محتواهای متفاوت از تصویر گرفته تا فیلم و ویدیو و محتوای نوشتاری تهیه و تدوین می شوند.
وب سایت ها و شبکه های اجتماعی به فضای مناسبی برای تصویر داستان و چهره برند ها تبدیل شده اند. بنابراین با تدوین استراتژی های مناسب بازاریابی در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ، می توان تاثیر چشمگیری در مدیریت اعتبار آنلاین داشت.

 

 

معیارهای سنجش اعتبار آنلاین

 

معیار سنجش مدیریت اعتبار آنلاین در فضای مجازی بازخورد ها در شبکه های اجتماعی مهم و وب سایت ها هستند. سایت های شبکه‌ های اجتماعی از قبیل توییتر و فیسبوک یکی از مهمترین معیار های سنجش مدیریت اعتبار آنلاین محسوب می‌ شوند. سایت های چون Yelp نیز از دیگر معیارهای اساسی در سنجش مدیریت اعتبار آنلاین در فضای مجازی هستند. اما نباید داده های صفحه اول و دوم موتور جستجوی گوگل در مورد برند، نام تجاری و محصول را فراموش کرد. همان چیزی که سئو وب سایت، تاثیر و نقش چشمگیری در نمایش آن دارد.

 

اینکه مشتریان پس از جستجوی نام برند خرده فروشی شما با چه نتایجی مواجه می شوند. می تواند با مدیریت مناسب، بسیار کنترل شده باشد. بنابراین برای اینکه نتایج موتور های جستجو گر به ضرر شما تمام نشوند، بهتر است برای سئوی وب سایت خرده فروشی خود اقدامات اساسی انجام دهید.

 

 

تاثیر سئوی کلاه سیاه در مدیریت اعتبار آنلاین

 

تاثیر سئوی کلاه سیاه در مدیریت اعتبار آنلاین

 

طبیعتا روش های زیادی وجود دارند برای اینکه وب سایت شما در رتبه و جایگاه خوبی قرار بگیرد. اما بسیاری از این روش ها اخلاقی نیستند. منظور از غیر اخلاقی بودن، غیر قانونی بودن و مخالف با قوانین موتور های جستجوگری چون گوگل است. در صورتی که قوانین موتور های جستجوگر را رعایت نکنید و از یک روش نامناسب برای بهبود رنک و صفحه های سایت استفاده کرده باشید، رویکرد شما مطابق با سئوی کلاه سیاه است.

 

در حالی که در سئوی کلاه سفید رویکرد استفاده از راهکار های مناسب برای بهبود نتایج جستجو وب سایت‌ خرده فروشی و نام تجاری برند شما است. در سئو کلاه سیاه رویکرد کمی متفاوت است. در این روش با دستکاری الگوریتم های گوگل سعی بر بهبود رنک و رتبه وب سایت می شود. در واقع در این نوع سئو، کاری هوایی انجام می‌شود تا گوگل به اشتباه بیفتد. اقداماتی که باعث می شوند گوگل به اشتباه فکر کند تا یک سایت از ارزش بالایی برخوردار است.

 

 

بهبود رتبه وب سایت در مدت زمان بسیار کوتاه

 

در این نوع غیر اخلاقی سئو، تمرکز اصلی بر روی رشد وب سایت در مدت زمان بسیار کوتاه است. کاربران با فریب موتور جستجوگر سعی می کنند تا در سریع ترین زمان ممکن، بهترین رنک را به دست بیاورند. اگر رتبه شما با استفاده از سئوی کلاه سیاه خیلی سریع بهبود پیدا کند، نباید زیاد خوشحال باشید. چرا که این رتبه به سرعت و در مدت زمان کوتاهی نیز پایین خواهد آمد.

 

موتور جستجوگر گوگل معمولا به طور مداوم و در مدت زمان های کوتاه الگوریتم‌ های خود را تغییر می دهد. این تغییر برای بهبود سطح خدمات به کاربران است. کاربرانی که از سئوی کلاه سیاه استفاده می کنند، با تغییر الگوریتم های گوگل بلافاصله با ضعف سئو و افت شدن رنک وب سایت مواجه خواهند شد.

 

 

تاثیر سئوی کلاه سفید در مدیریت اعتبار آنلاین

 

تاثیر سئوی کلاه سفید در مدیریت اعتبار آنلاین

 

سئوی کلاه سفید در واقع استفاده از شیوه های اخلاقی و درست برای بهبود و بهینه سازی وضعیت سئوی وب سایت خرده فروشی شما است. تا زمانی که رقابت برای رعایت استاندارد های موتور های جستجوی چون گوگل بر اساس استراتژی های مناسب صورت می گیرد، آن را تحت عنوان سئو کلاه سفید می نامیم. در سئوی کلاه سفید، تمرکز اصلی بر روی جذب هدفمند و واقعی مخاطبان در فضای مجازی است.

 

همانطور که پیروی از دستورالعمل ها و قوانین موتور های جستجو برای سئو بسیار پر رنگ است، صبر برای نتیجه بخشی نیز بسیار پر اهمیت است. در سئوی کلاه سفید توجه و تمرکز اصلی بر روی بازدیدکنندگان وب سایت خرده فروشی است. بنابراین تکنیک ها و پیشنهاداتی از جانب موتورهای جستجو ارائه می‌شود که رعایت آن ها بسیار مهم است. انتشار محتوای مناسب با کیفیت خوب و نحوه انتشار و بارگذاری مطالب در زمان مناسب، تاثیر زیادی بر روی بهبود سئو دارد.

 

استراتژی های مختلفی از سوی موتور های جستجو مطرح می شود که مطابق با قوانین آن ها است. به عنوان مثال، موتور جستجوی گوگل استراتژی‌ های ویژه‌ ای برای بهبود سئو دارد.رعایت و اجرای این استراتژی ها، تاثیر چشمگیری در رتبه بندی وب سایت خرده فروشی در موتور جستجوگر گوگل دارند. حرکت بر اساس استراتژی های مطرح شده باعث بهبود سئو می شود. این نوع تمرکز برای بهبود وضعیت سئو وب سایت خرده فروشی را، سئوی کلاه سفید می شناسند. قطعا تاثیر سئوی کلاه سفید در مدیریت اعتبار آنلاین برند ها، بسیار زیاد است.

 

 

تنها محتوا کافی نیست

 

تکنیک های سئو کلاه سفید تنها به محدود به تولید محتوای با کیفیت نیستند. بلکه فعالیت‌هایی چون طراحی درست و مناسب وب سایت، رابط کاربری خوب، فعالیت قدرتمند در رسانه‌ ها و شبکه‌ های اجتماعی، لینک سازی های مناسب و غیره را می توان بخشی از فرآیند رشد سئو کلاه سفید دانست. زمانی که از تکنیک‌های درست و اخلاقی به بهترین نحو استفاده شود، قطعا شاهد یک سئوی خوب و تاثیرگذار خواهید بود.

 

 

فعالیت در شبکه های اجتماعی برای مدیریت اعتبار آنلاین

 

فعالیت در شبکه های اجتماعی برای مدیریت اعتبار آنلاین

 

یکی از راه های بهبود مدیریت اعتبار آنلاین در فضای مجازی تعاملات با مخاطبان در شبکه های اجتماعی است. با یک استراتژی بازاریابی مناسب در حوزه دیجیتال مارکتینگ، می توانید به سادگی مشتریان خود را تشویق به نظر دادن و فعالیت در شبکه های مجازی کنید.

تکنیک های زیادی برای این کار وجود دارد. سعی کنید مشتریانی که از محصول و یا خدمات شما ناراضی هستند را در اسرع وقت پیگیری کنید. این موضوع باعث می‌ شود تا مخاطبان و کاربران شما برایتان مشکل ساز نشوند. چرا که نظرات منفی آن ها در اعتبار آنلاین فروشگاه خرده فروشی و برند شما بسیار تاثیر گذار است. با محتوای مداوم و مناسب در شبکه های اجتماعی، تعاملات آنلاین خود با مشتریان را بالا ببرید.

 

نقش سفیر برند در تثبیت نام برند

 

 

استفاده از محتوای مناسب برای شبکه های اجتماعی مختلف

 

استفاده از محتوای مناسب برای شبکه های اجتماعی مختلف

 

محتوای مناسب برای هر شبکه اجتماعی در فضای مجازی متفاوت است. بهتر است شبکه های اجتماعی مناسب برند خرده فروشی خود را انتخاب کرده و یک تیم محتوای قوی در پشت آن قرار دهید. به عنوان مثال رسانه‌هایی چون فیس بوک و یا اینستاگرام نیاز به محتوای ویدیویی و تصویری زیادی دارند. در صورتی که برخی رسانه ها چون توییتر به محتوای متنی بیشتر نیاز دارند.

 

وبلاگ ها و وب سایت های شما باید شبکه های اجتماعی تان را پوشش دهند. سعی کنید تا با رصد هوشمند نظر های مخاطبان در رسانه های اجتماعی، واکنش آن ها در فضای مجازی را بی پاسخ نگذارید. اگر فرصت انجام چنین کاری را ندارید، بهتر است یک تیم مناسب و حرفه‌ ای برای این کار در نظر بگیرید.

 

اینفلوئنسر مارکتینگ در خرده فروشی

 

 

منبع: ardigitalmedia

کالابرگ الکترونیک