ترند های دیجیتال مارکتینگ در صنعت خرده فروشی در سال ۲۰۲۱

ترند های دیجیتال مارکتینگ در صنعت خرده فروشی در سال ۲۰۲۱


26 اسفند 1399 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
ترند های دیجیتال مارکتینگ در صنعت خرده فروشی در سال ۲۰۲۱

در سال ۲۰۲۱ با مطرح شدن بحث یادگیری ماشینی و استفاده از الگوریتم های پیچیده، ترند هایی چون سئو و جستجوی صوتی نقش پر رنگی را در دیجیتال مارکتینگ ایفا می کنند. دیجیتال مارکتینگ روز به روز به سمت شخصی سازی شدن بیشتر پیش می رود. در این میان جای تعجب نیست که ترند ها هم مدام تغییر کنند. با این حال در این مقاله از مجله کوروش نگاهی به ترند های موفق دیجیتال مارکتینگ که همچنان نقش اصلی در بازاریابی در صنعت خرده فروشی سال ۲۰۲۱ را ایفا می کنند، انداخته‌ ایم.

 

فیچر اسنیپت در دیجیتال مارکتینگ

 

فیچر اسنیپت در دیجیتال مارکتینگ

 

اگر اخیرا در موتور جستجو گوگل سرچ کرده باشید متوجه اطلاعات اضافی و مرتبط با نتایج جستجوی خود به صورت فیچر اسنیپ شده‌ اید. فیچر اسنیپت یکی از ترند های اصلی دیجیتال مارکتینگ سال ۲۰۲۱ در صنعت خرده فروشی محسوب می شود. با فیچر اسنیپت در گوگل در سریع ترین زمان ممکن پاسخ سوال خود را می گیرید.

اگر گوگل تصمیم بگیرد تا شما را به عنوان یک منبع برای فیچر اسنیپت خود بشناسد، دیگر نباید نگران بحث بازدید از وب سایت خود باشید. چرا که ناخودآگاه در توضیحات اولیه قرار گرفته و کاربران زیادی به وب سایت شما مراجعه می کنند.

 

 

اهمیت استفاده از عکس و تصویر در دیجتیال مارکتینگ

 

 

اشکال مختلف فیچر استنیپت ها

 

اشکال مختلف فیچر استنیپت ها در دیجیتال مارکتینگ

 

فیچر اسنیپت ها ثابت نیستند و به شکل های زیادی در گوگل از آن ها استفاده می شود. یکی از متداول‌ ترین نوع فیچر اسنیپت ها توضیحات به شکل پاراگراف است. قطعا بارها در نتایج جستجوی گوگل شاهد یک پاراگراف به صورت توضیحات مختصر و مفید بوده اید. معمولا پرسش هایی که با چرا، چه کسی، چه وقت، و چه چیز، مطرح می شوند در پاسخ شان پاراگرافی توضیحاتی از سوی گوگل ارائه می شود. این توضیحات در نتیجه سرچ در این موتور جستجو به صورت کاملا مختصر و مفید در اختیار کاربر قرار می گیرد. پاراگراف انتخاب شده معمولاً از وب سایتی است که سئوی آن به اصطلاح در رتبه صفر قرار گرفته است.

 

 

ترندهای تجارت دیجیتال خرده فروشی

 

 

باکس های شماره گذاری شده

 

زمانی که به عنوان کاربر در جستجوی مراحل انجام چیزی و یا کاری باشید، گوگل باکس های فیچر اسنیپت خود را به صورت شماره گذاری شده در توضیحات اولیه در اختیار شما قرار می‌ دهد. توضیحات برگرفته از بهترین وب سایت ها از نظر سئو و محتوا است.

 

 

جواب های مختصر و مفید

 

گاهی اوقات گوگل در پاسخ سوال کاربران از منابع مختلف در باکس فیچر اسنیپت خود استفاده می کند. گوگل آن ها را به صورت جامع و مفید در اختیار کاربران قرار می دهد. همچنین پاسخ های کوتاه و چند کلمه مانند سن یک سلبریتی هم می تواند در باکس معروف فیچر اسنیپت گوگل جای بگیرد. حتی پاسخ‌ های ستونی نیز از دیگر نمونه های فیچر اسنیپت گوگل که به عنوان یکی از ترند های اصلی دیجیتال مارکتینگ شناخته شده، محسوب می شوند.

حتما بخوانید  مدرن کردن فروشگاه های خرده فروشی با تجربه اومنی چنل

 

 

عکس، ویدئو و ویژوال سرچ در دیجیتال مارکتینگ

 

عکس، ویدئو و ویژوال سرچ در دیجیتال مارکتینگ

 

عکس ویدیو و ویژوال سرچ از ترندهای مهم دیجیتال مارکتینگ در صنعت خرده فروشی محسوب می شوند. استفاده از عکس، تصویر و ویدیو در بهبود سئوی وب سایت خرده فروشی بسیار تاثیرگذار است. استفاده از برچسب های درست و مناسب برای تصاویر و ویدیو ها بسیار مهم هستند. بنابراین به توضیحات تصاویر خود بسیار توجه کنید. دقت داشته باشید تا از کلمات کلیدی مناسب را در توضیحات تصویر و یا ویدیو زمان بار گذاری استفاده کنید.

 

نقش سفیر برنده در صنعت خرده فروشی

 

 

جستجو بدون نیاز به توضیح با ویژوال سرچ

 

عکس، ویدئو و ویژوال سرچ در دیجیتال مارکتینگ

 

اما در این میان نباید نقش ویژوال سرچ را به عنوان یک ترند برتر در دیجیتال مارکتینگ نادیده گرفت. با کمک ویژوال سرچ شما بدون نیاز به توضیح و با استفاده از تصویر می توانید به دنبال تصاویر مشابه بگردید. گوگل لنز یکی از برنامه های موجود برای امکان جستجو بر اساس ویژوال سرچ است . استفاده از هوش مصنوعی در گوگل لنز و یا حتی پینترست باعث شده تا کاربران تنها با استفاده از یک تصویر بتوانید بدون استفاده از کلمات تصویر های مشابه را پیدا کنند.

 

 

۱۰ کاربرد برتر هوش مصنوعی در خرده فروشی

 

 

ترند سئوی محلی (Local SEO) در دیجیتال مارکتینگ

 

ترند سئوی محلی (Local SEO) در دیجیتال مارکتینگ

 

سئوی محلی به عنوان یکی از ترند های اصلی دیجیتال مارکتینگ در صنعت خرده فروشی تاثیر زیادی در رشد کسب و کار شما دارد. با استفاده از سوی محلی می‌ توانید جایگاه کسب و کار خود را در رتبه بالاتری در صفحات جستجوی گوگل قرار دهید. سئوی محلی این امکان را برای شما فراهم می کند تا اطلاعات بیشتری در مورد شرکت و یا برند تجاری خود ارائه دهید. این اطلاعات در جستجوی گوگل بسیار تاثیر گذار هستند. سئوی محلی همچنان جزو مهم ترین ترند ها در بررسی های گوگل در سال ۲۰۲۱ محسوب می شود.

 

موتور جستجوی گوگل تقریباً بیش از یک‌ سوم جستجو های خود را مربوط به جستجو های محلی برآورد کرده است. بنابراین با اعلام موقعیت جغرافیایی کسب و کار خود و با استفاده از کلمات کلیدی مناسب می توانید بازدید خود را افزایش دهید. موتور های جستجوگر و ربات های گوگل اهمیت خاصی به جستجو های محلی و منطقه ای نشان داده اند. آن ها نزدیک ترین اطلاعات در نزدیک ترین مکان ها را به کاربران ارائه می دهند. به همین دلیل است که سئوی محلی در آینده در بهینه سازی وب سایت ها بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

 

 

مدیریت اعتبار آنلاین برند در خرده فروشی

 

 

توجه به فوتر وب سایت

 

ترند سئوی محلی (Local SEO) در دیجیتال مارکتینگ

 

فوتر در اکثر وب سایت ها بهترین فضای سایت، برای اطلاعات تماس است. این اطلاعات در همه جا مدام تکرار می شوند. سعی کنید تا اطلاعات تماس بیزینس و کسب و کار خود را در فوتر سایت به صورت کامل قرار دهید. همچنین موقعیت مکانی کسب و کارتان را با استفاده از گوگل مپ مشخص کنید. ربات های گوگل بسیار هوشمند هستند و اطلاعات تماس شما را از فوتر وب سایت بر می دارند.

حتما بخوانید  آگاهی از برند چیست | بررسی تفاوت میان آگاهی از برند و تشخیص برند

 

 

توجه به لینک محتوا

 

سعی کنید در صورتی که از محتوای وب سایت های دیگر استفاده می کنید، حتماً لینک وب سایت را ذکر کنید. ذکر این لینک به گوگل نشان می دهد که شما منبع مطلب استفاده شده را در اختیار مخاطب قرار داده اید. بنابراین ربات های گوگل به شما اعتماد خواهند کرد. توجه به لینک محتوای منبع اصلی تاثیر زیادی در سئوی محلی وب سایت دارد.

 

 

ساخت گوگل پلاس

 

یکی از راه های بهبود سئوی محلی به عنوان ترند اصلی دیجیتال مارکتینگ، استفاده از گوگل پلاس است. گوگل به مخاطبان و کاربران این امکان را می دهد تا به راحتی در مورد برند شما و یا نوع خدمات تان اظهارنظر کنند. این اظهار نظرها و تعاملات در بهبود سئوی محلی بسیار تاثیر گذار هستند.

 

 

استفاده از محتوای تعاملی و شخصی سازی شده در دیجیتال مارکتینگ

 

استفاده از محتوای تعاملی و شخصی سازی شده در دیجیتال مارکتینگ

 

استفاده از محتوای تعاملی در کمپین های بازاریابی یکی از ترندهای مهم در دیجیتال مارکتینگ است. کمپین های بازاریابی شما باید مخاطب را مجبور به تعامل و واکنش کند. این تعاملات تأثیر زیادی در رشد و دیده شدن برند تجاری شما خواهد داشت. تعاملات می توانند به صورت ارسال تصاویر، استفاده از هشتگ ها و یا حتی شرکت در مسابقات باشند. قطعا پاسخ دهی به یک سری سوالات مطرح شده از جانب برند شما در شبکه های اجتماعی نیز باعث بهبود تعاملات خواهند شد.

 

 

ترندهای خلاقانه خرده فروشی ۲۰۲۱

 

 

هوش مصنوعی و شخصی سازی

 

در عین حال سعی کنید تا محتوای کمپین های بازاریابی خود را شخصی سازی کنید. شخصی سازی اطلاعات و محتوایی که در اختیار کاربران قرار می گیرد تاثیر زیادی در وفادار سازی مشتریان خرده فروشی دارد. هر چقدر محتوای شما برای کاربر شخصی‌سازی شده تر باشد، مخاطبان اعتماد بیشتری به شما خواهند کرد.

در حال حاضر بسیاری از کسب و کارها با استفاده از الگوریتم های مخصوص هوش مصنوعی ردپای کاربرد در پلت فرم های آنلاین را جستجو کرده و بر اساس رفتار کاربری مخاطب اطلاعات مورد نیاز را در اختیار او قرار می دهند. حتی تبلیغات در پلتفرم های آنلاین نیز بر اساس رفتار خرید مخاطب و به صورت شخصی سازی شده در اختیار او قرار خواهد گرفت.

 

 

تقسیم بندی مخاطبین هدف در دیجیتال مارکتینگ

 

تقسیم بندی مخاطبین هدف در دیجیتال مارکتینگ

 

یکی از ترند های مهم در دیجیتال مارکتینگ اهمیت به انواع مختلف مخاطبان است. قطعا شما با یک استراتژی کلی بازاریابی نمی‌ توانید همه مخاطبان را راضی نگه دارید. به طور کلی این کار درست نیست. کمپین های هدفمند ایجاد کنید. این کار را می توان با تقسیم بندی مشتریان بر اساس ویژگی ها یا رفتار های خاص آن ها و یا حتی عادات خرید مصرف کنندگان انجام داد.

 

این استراتژی بازاریابی همزمان با استراتژی های جذب مشتری و شخصی سازی در راستای هم عمل می کنند. مخاطبان شما محتوای مناسب را دریافت می کنند. محتوای شخصی سازی شده در جذب آن ها بسیار تاثیرگذار است. اگر چنین محتوایی با یک استراتژی جامع بازاریابی ویژه در اختیار آن ها قرار گیرد، قطعا تاثیر زیادی در در رشد کسب و کار شما خواهد داشت.

 

 

منبع: bos.digital

کالابرگ الکترونیک