روش های تسلط در بازاریابی اومنی چنل در صنعت خرده فروشی

روش های تسلط در بازاریابی اومنی چنل در صنعت خرده فروشی


9 تیر 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
روش های تسلط در بازاریابی اومنی چنل در صنعت خرده فروشی

یکی از نکات مهمی که در بازاریابی اومنی چنل در صنعت خرده فروشی بسیار مهم است توجه به جزئیات نحوه اجرای این این نوع استراتژی بازاریابی است. البته نباید بحث زیرساخت‌ها را نیز در ابتدای ماجرا نادیده گرفت. روش های بازاریابی در کانال های مختلف متناسب با مخاطبان خاص صورت می گیرد. اما در این میان یکسری موارد کلی در اجرای این نوع استراتژی وجود دارند که باید به آن ها توجه کرد. در این مقاله از مجله کوروش نگاهی به نکات مهم بازاریابی اومنی چنل در صنعت خرده فروشی انداخته ایم.

 

آشنایی با خریداران در بازاریابی اومنی چنل

 

آشنایی با خریداران در بازاریابی اومنی چنل

 

هیچ نوع استراتژی بازاریابی بدون درک مناسب از خریدار هدف تاثیرگذار نخواهد بود. بنابراین یکی از نکات مهم در استراتژی بازاریابی عمومی شامل شناخت مناسب خریداران و مخاطبان است. در مورد کسانی که در کانال های مختلف بازاریابی شما وجود دارد اطلاعات کافی به دست بیاورید. با استفاده از این اطلاعات می توانید بهترین عملکرد را در زمان مناسب و متناسب با نیاز مخاطب داشته باشید.

 

 

استراتژی اومنی چنل و آینده خرده فروشی

 

 

تحقیقات در مورد مشتریان

 

اولین گام شناخت مشتریان در بازاریابی اومنی چنل در صنعت خرده فروشی، تحقیقات در مورد خریدار هدف است. شما با استفاده از داده هایی که از تحقیقات مشتری به دست می آورید، می توانید مخاطبان هدف را در اجرای استراتژی بازاریابی اومنی چنل ردیابی کنید. برای شناخت مخاطبان و مشتریان خود چندین کار باید انجام دهید.

 

 

ساخت بانک اطلاعاتی

 

آشنایی با خریداران در بازاریابی اومنی چنل

 

یکی از موضوعات مهمی که در تحقیقات مشتری باید به آن توجه کنید، جمع آوری بانک اطلاعات مشتری است. بانک اطلاعات بر اساس شباهت های جغرافیایی، عادات خرید مشتریان و … تهیه می شود. اطلاعات دقیق مشتریان را جمع آوری کنید. ببینید چه چیزی آن ها را به سمت خرید از فروشگاه خرده فروشی سوق می دهد.

 

 

برای اینکه درباره مفهوم اومنی چنل بیشتر بدانید این مقاله را بخوانید » اومنی چنل چیست؟ «

 

 

بررسی تاثیر کانال های مختلف در بازاریابی اومنی چنل

 

در این داده های جمع آوری شده، تاثیر گذاری کانال های مختلف بازاریابی بر روی مشتریان نیز مشخص می شود. در تحقیقات خود تاثیر میزان هزینه و کیفیت محصولات را هم ارزیابی کنید. این موضوع به شما کمک می کند تا ببینید کدام یک از اقشار جامعه از محصولات خاص شما استفاده می کنند.

 

 

گوش دادن به مخاطبان در استراتژی بازاریابی اومنی چنل

 

شنیدن، یکی از موارد و نکات مهم اجرای استراتژی بازاریابی اومنی چنل است. باید به این موضوع بسیار توجه کرد. شما باید صحبت های مخاطبان خود را به‌ خوبی بشنوید. باید برای مخاطبان وقت بیشتری گذاشت و با آن ها ارتباط برقرار کرد. شبکه‌های اجتماعی ابزار مفیدی برای این کار هستند. البته باید به این نکته نیز توجه کرد که هر شبکه اجتماعی هدف متفاوتی را دنبال می‌کند. بنابراین با دقت در این موضوع، زمان و انرژی خود را در جای مناسب سرمایه‌گذاری کنید. به عنوان مثال اگر می خواهید به مخاطبان جوانی که علاقه مند به مد هستند دسترسی پیدا کنید، اینستاگرام مناسب تر از لینکدین است.

حتما بخوانید  تداوم رشد مارکت پلیس های لوکس آنلاین در سال 2021

 

 

تقویت حضور دیجیتالی بر بستر تلفن هوشمند در بازاریابی اومنی چنل

 

تقویت حضور دیجیتالی بر بستر تلفن هوشمند در بازاریابی اومنی چنل

 

یکی از نکات مهمی که در استراتژی بازاریابی اومنی چنل در صنعت خرده فروشی باید به آن توجه کرد، بحث تلفن هوشمند است. صفحات وب سایت شما باید نسخه موبایل داشته باشند. خدمات باید با تلفن هوشمند به راحتی قابل اجرا باشند. بر اساس داده هایی که در نوامبر ۲۰۲۰ منتشر شد، ۵۳ درصد کل ترافیک وب سایت های خرده فروشی متعلق به دستگاه های تلفن همراه است. در حال حاضر بسیاری از برنامه ها دیگر مطابق با تلفن همراه هستند. تاکید ویژه ای بر روی این موضوع داشته باشید. هنوز هم بسیاری از بازاریابان نمی توانند تصور کنند که چه تعداد خرید آنلاین از طریق تلفن هوشمند انجام می شود.

 

 

استفاده از عکس در دیجیتال مارکتینگ

 

 

وب سایت خرده فروشی

 

اگر برای اجرای بازاریابی اومنی چنل، وب سایت شما مناسب تلفن همراه نیست و تجربه کاربری ضعیفی را ارائه می‌دهد، قطعا موفق نخواهید شد. وب سایت‌ های ساده بدون پشتیبانی موبایل در حال حاضر به عنوان سایت های غیر حرفه‌ای و قدیمی شناخته می‌شوند. بنابراین خیلی صادقانه باید گفت که بخش زیادی از فروش خود را از دست خواهید داد.

 

 

ترندهای اومنی چنل ۲۰۲۱

 

 

ایمیل مارکتینگ مناسب در بازاریابی اومنی چنل

 

ایمیل مارکتینگ مناسب در بازاریابی اومنی چنل

 

علاوه بر بهینه سازی وب سایت، باید به بحث ایمیل مارکتینگ در بازاریابی اومنی چنل هم توجه ویژه کرد. از آنجا که بسیاری از افراد از دستگاه‌ های تلفن هوشمند برای چک کردن ایمیل های خود استفاده می کنند، بنابراین باید به نوع محتوای این ایمیل ها در بازاریابی اومنی چنل بسیار توجه کرد.

 

 

روش های بازاریابی پیامکی

 

 

ایمیل ها طولانی نباشند

 

ایمیل های طولانی و پر از تصاویر و گرافیک های بزرگ ارسال نکنید. این پیام ها نه تنها مدت زمان زیادی برای بارگیری می گیرند، بلکه به خاطر قالب بندی ضعیف، خواندن آن ها دشوار است. در عوض برای محتوای ایمیل های خود از تصاویر کوچک و متن های کوتاه استفاده کنید. کاربران تلفن همراه باید بتوانند به سرعت پیام را اسکن کرده و سپس روی پیوند به سایت شما کلیک کنند.

 

 

شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی اومنی چنل

 

شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی اومنی چنل

 

یکی از نکات مهم در استراتژی بازاریابی اومنی چنل، استفاده درست از شبکه های اجتماعی بر بستر فضای مجازی است. از تصاویر جذاب و با کیفیت در شبکه‌ های اجتماعی استفاده کنید. به جای ارسال یک عکس از محصول خود در یک جعبه ساده، سعی کنید تا تصویری متفاوت و هیجان انگیز از محصول خود را در شبکه اجتماعی قرار دهید.

حتما بخوانید  تجربه کمپین بازاریابی اومنی چنل در برندهای مختلف دنیا

 

 

تیم خلاقیت برای شبکه های اجتماعی

 

داشتن تیم خلاقیت برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی ضروری است. شما باید پست های خلاق و هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی خود قرار دهید. همچنین مطمئن شوید که عکس و محتوای شما خواندنی هستند. استفاده از صورتک ها برای جلب مخاطبان بسیار عالی هستند. به خصوص اگر بتوانید یک صورتک جذاب را برای برند خود تعریف کنید. از جملات کوتاه استفاده کنید. دقت داشته باشید که این جملات باید با یکدیگر مرتبط باشند.

 

 

استفاده همزمان از همه کانال ها در استراتژی بازاریابی اومنی چنل

 

استفاده همزمان از همه کانال ها در استراتژی بازاریابی اومنی چنل

 

در استراتژی بازاریابی اومنی چنل باید برای تبلیغات و فروش محصول خود از تمامی کانال های بازاریابی استفاده کرد. بازاریابی در فروشگاه های آفلاین، رسانه های اجتماعی، فضای مجازی، ایمیل مارکتینگ و … از جمله کانال های مهم و پر رنگ هستند. هر پستی را که در شبکه‌ های اجتماعی قرار می‌ دهید، مطمئن شوید که در بخش‌های مختلف نیز از این پست استفاده شده است. حتی باید از محتوای پست در فضای مجازی در فروشگاه های آفلاین هم استفاده شود.

 

 

موفق ترین برندهای خرده فروشی در اومنی چنل 

 

 

پشتیبانی همزمان در بازاریابی اومنی چنل

 

پشتیبانی همزمان در بازاریابی اومنی چنل

 

علاوه بر رعایت نکات بازاریابی در استراتژی بازاریابی اومنی چنل و استفاده از تبلیغات در همه کانال های بازاریابی، باید به بحث پشتیبانی نیز بسیار توجه کرد. شما باید با تقویت زیر ساخت های فروشگاه های خرده فروشی خود بتوانید پشتیبانی درستی از مشتریان داشته باشید. به گونه‌ای که اگر مشتری از یک کانال بازاریابی به کانال دیگر منتقل شد، ادامه فرآیند خرید برای او بسیار ساده باشد.

 

 

سوق دادن کاربران به سمت باشگاه مشتریان

 

اگرچه نقش شبکه‌ های اجتماعی در افزایش خرید در بازاریابی اومنی چنل را نباید فراموش کرد، اما بحث ایمیل مارکتینگ را نیز نباید نادیده گرفت. به گفته کارشناسان در حوزه بازاریابی، هیچ چیز به اندازه ایمیل نمی تواند مخاطب را وادار به ثبت نام در خبرنامه و برنامه وفادار سازی مشتری کند. اگر با ایمیل مارکتینگ بتوانید این کار را به درستی انجام دهید، مرحله نخست را با موفقیت گذرانده اید. پس از ثبت نام در باشگاه مشتریان مراحل تبلیغات از طریق کانال های دیگر شروع خواهند شد.

 

 

پشتیبانی مشتریان در بازاریابی اومنی چنل

 

پشتیبانی مشتریان در بازاریابی اومنی چنل

 

اگر تمامی مراحل بازاریابی در اجرای این نوع استراتژی بازاریابی را به درستی انجام داده اما پشتیبانی قوی نداشته باشید، باز هم موفق نخواهید شد. یکی از نکات مهم در اجرای استراتژی بازاریابی اومنی چنل بحث پشتیبانی است.

 

 

بهترین نرم افزارهای بازاریابی اومنی چنل

 

 

تهدید را به یک فرصت تبدیل کنید

 

حتی گاهی تعاملات منفی نیز می توانند یک فرصت برای بازاریابی باشند. اگر مشتری شکایتی دارد و می‌خواهد کالایی را پس دهد، به او کد تخفیف بدهید و او را در ادامه مسیر همراهی کنید. کوپن های تخفیف، حس خوبی به مخاطب القا می کند. مشتری با این کار در دسته مشتریان وفادار قرار می گیرد. بنابراین سعی کنید تا از پشتیبان های قوی در کانال های مختلف بازاریابی خود استفاده کنید.

 

 

منبع: bigcommerce

کالابرگ الکترونیک