طرز تهیه خوراک پیکادیلو مکزیکی و تفاوت آن در کشورهای مختلف

طرز تهیه خوراک پیکادیلو مکزیکی و تفاوت آن در کشورهای مختلف


5 فروردین 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه خوراک پیکادیلو مکزیکی و تفاوت آن در کشورهای مختلف

اگر به امتحان کردن غذاهای غذای جدید با برنج علاقه داشته باشید، ممکن است نام خوراک پیکادیلو را به گوشتان خورده باشد. یک خوراک با گوشت چرخ کرده جدید و خوشمزه مکزیکی که با استفاده از گوشت چرخ کرده، فلفل دلمه ای، سیب زمینی و انواع ادویه جات تهیه می شود. شما می توانید برای درست کردن این غذا از مواد متنوعی استفاده کنید. از طرف دیگر طرز تهیه پیکادیلو را بسیار ساده و سریع است. می تواند پیکادیلو را هم در وعده ناهار و هم شام سرو کنید. اگر با خودتان فکر می کنید که فردا ناهار چی درست کنم می توانید در این مقاله از مجله کوروش با طرز تهیه خوراک پیکادیلو مکزیکی آشنا شوید.

 

 

تفاوت خوراک پیکادیلو در کشورهای مختلف

 

تفاوت خوراک پیکادیلو در کشورهای مختلف

 

پیکادیلو یک غذای جدید با برنج است که اصالتی مکزیکی دارد. کلمه پیکادیلو به زبان اسپانیایی به معنای گوشت ‌چرخ کرده است و همان طور که کاملا مشخص است، دلیل این نام گذاری هم به خاطر وجود گوشت چرخ کرده در این غذا است. پیکادیلو در بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین و فیلیپین مورد استفاده قرار می‌گیرد و جالب است بدانید که روش طبخ و تهیه این غذا در کشورهای مختلف متفاوت است. به طور معمول برای تهیه پیکادیلو از گوشت گاو چرخ شده و گوجه فرنگی به همراه کشمش، سبزیجات و سایر مواد دیگر استفاده می‌شود. شما می توانید این غذا را هم به همراه برنج و هم با انواع نان مصرف کنید.

 

در هر منطقه برای درست کردن این غذای جدید با برنج از مواد اولیه و روش پخت متفاوتی استفاده می‌شود. برای مثال در کاستاریکا برای درست کردن پیکادیلو از سیب زمینی، فلفل دلمه، پیاز خرد شده و انواع ادویه ها استفاده می شود. در نهایت نیز برخی افراد پیکادیلو با به جای برنج نان یا ترتیلا سرو می شود.

 

 

طرز تهیه انواع تاکو مکزیکی

 

 

در کوبا برای درست کردن این غذای جدید با برنج فلفل دلمه، پیاز، سیر و گوجه فرنگی و سیب زمینی مورد استفاده قرار می گیرند. گاهی اوقات نیز مقداری پروتئین مثل گوشت و مرغ به غذا اضافه می شود. در فیلیپین پیکادیلو یک غذای آب دار و سوپ مانند است که معمولاً با گوشت گاو چرخ شده در کنار آب گوجه فرنگی و تخم مرغ تهیه می شود. اما طرز تهیه پیکادیلو مکزیکی که در این مقاله قصد داریم ان را شرح دهید، با استفاده از گوجه فرنگی خرد شده تازه پیاز گوشت چرخ کرده و سیب زمینی تهیه می شود و معمولاً آن را با برنج نان ترتیلا و یا چیپس ذرت می خورند.

 

 

طرز تهیه چیپس با طعم های مختلف

 

 

فوت و فن های طرز تهیه پیکادیلو

 

فوت و فن های طرز تهیه پیکادیلو

 

*برای خوش طعم شدن خوراک پیکادیلو می توانید مقداری آب مرغ غلیظ شده و یا عصاره مرغ به آن اضافه کنید.

 

 

طرز تهیه استاک مرغ و گوشت

 

 

*برای طعم دادن به این غذا با گوشت چرخ کرده می توانید از کشمش سیاه نیز استفاده کنید. برای اضافه کردن کشمش به این غذا باید در چند در دقیقه آخر طرز تهیه پیکادیلو مقداری کشمش به آن اضافه کنید.

 

*استفاده از پاپریکا و پودر پونه خشک شده و گشنیز تازه خرد شده موجب خوش عطر شدن این خوراک می‌شود.

 

*معمولا غذاهای مکزیکی مقداری پر ادویه و تند و تیز هستند. از همین رو بهتر است برای پخت این غذا از مقداری فلفل و ادویه بیشتر استفاده کنید.

 

*برای درست کردن این غذای جدید و خوشمزه می‌توانید به جای گوشت چرخ کرده از گوشت تکه ای و یا گوشت مرغ یا بوقلمون چرخ کرده نیز استفاده نمایید.

 

*توجه داشته باشید که خوراک پیکادیلو نباید خیلی خشک و یا خیلی آبدار باشد. در صورت تمام شدن آب غذا بهتر است کمی آب به آن اضافه کنید تا به میزان مورد نیاز آب در آن باقی بماند.

 

*بسیاری از افراد برای درست کردن این غذا در انتهای مراحل پخت چند عدد زیتون نیز به آن اضافه می‌کنند.

 

*بعد از پخت این غذای جدید و خوشمزه می توانید آن را با مقداری گشنیز خرد شده یا فلفل دلمه ای خرد شده تزئین نمایید.

 

*بسیاری از افراد برای درست کردن پیکادیلو را از مرغ تکه شده به جای گوشت چرخ کرده استفاده می‌کنند. بنابراین در صورت تمایل می توانید با استفاده از همین روش به جای گوشت چرخ کرده، مقداری مرغ خرد شده استفاده نمایید.

 

*به عنوان چاشنی می توانید در این غذا از مقداری عسل و آّب لیمو ترش تازه نیز اضافه کنید.

 

*یک روش جالب برای درست کردن این غذای جدید و خوشمزه به صورت فلفل هالوپینوی شکم پر است. برای این کار شما باید مواد داخل فلفل را به همین روشی که در این مقاله گفته می شود، آماده کنید. سپس مواد گوشتی را داخل فلفل سبز قرار دهید. و در نهایت فلفل ها را نیز گریل یا کبابی کنید تا کمی نرم و پخته شوند. در این روش درست کردن غذا با گوشت چرخ کرده غذای شما ظاهر زیباتری پیدا می کند. این نحوه سرو برای پذیرایی از مهما ها نیز بسیار مناسب تر است. در این روش می توانید مقداری پنیر موزارلا نیز به مواد داخل فلفل اضافه کنید. می توانید به جای کبابی کردن فلفل ها، آن ها را داخل مایکروویو نیز قرار دهید.

 

 

طرز تهیه ترشی فلفل هالوپینو

 

 

طرز تهیه خوراک پیکادیلو مکزیکی

 

طرز تهیه خوراک پیکادیلو مکزیکی

 

مواد لازم برای ۸ نفر

 

گوجه فرنگی: ۶ عدد

آب: ۳/۴ لیوان فرانسوی دسته دار

پیاز: یک عدد

سیر: ۲ حبه

روغن نباتی: ۳ قاشق غذاخوری

گوشت چرخ کرده گاو: ۱ کیلوگرم

سس یا رب گوحه فرنگی: ۲۵۰ گرم

سیب زمینی: ۳ عدد

هویج متوسط: ۳ عدد

فلفل هالوپینو: ۱ عدد

زیره آسیاب شده: نصف قاشق غذاخوری

برگ بو: ۱ عدد

نمک و فلفل سیاه آسیاب شده: به مقدار لازم

 

 

طرز تهیه

مرحله اول؛ میکس کردن گوجه فرنگی

 

مرحله اول؛ میکس کردن گوجه فرنگی

 

در اولین مرحله از طرز تهیه خوراک پیکادیلو باید ۶ عدد گوجه فرنگی را با آب فراوان بشویید. سپس گوجه ها را داخل یک قابلمه بزرگ بریزید و کمی بجوشانید تا نرم شوند. در مرحله بعد که گوجه ها نرم شدند، اجازه دهید کمی خنک شوند. سپس گوجه ها را داخل مخلوط کن یا غذاساز بریزید تا کاملا له شوند. به اندازه ۳/۴ لیوان فرانسوی دسته دار آب به گوجه ها اضافه کنید. نصف پیاز و یک حبه سیر را به آن ها اضافه نموده و باز هم مواد را میکس کنید تا کاملا له و یک دست شوند.

 

 

مرحله دوم؛ سرخ کردن پیاز و سیر

 

در مرحله دوم از طرز تهیه خوراک پیکادیلو مقداری روغن سرخ کردنی داخل ماهیتابه بریزید. نصف دیگر باقی مانده پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و همراه فلفل هالویینو داخل ماهیتابه بریزید. بعد از چند دقیقه که رنگ پیازها کمی شفاف شد باید سیر را اضافه کنید. سیرها را نیز به خوبی بشویید و سپس پوست آن را بگیرید و آن ها را با سیر خرد کن و یا رنده ریز خرد کنید. سپس سیر و پیاز را نیز به گوجه فرنگی میکس شده اضافه کنید و مواد را در مخلوط کن خوب با هم ترکیب نمایید.

 

 

طرز تهیه پیاز داغ چیپسی

 

 

مرحله سوم؛ اضافه کردن گوشت به غذا

 

اضافه کردن گوشت به پیکادیلو

 

همه مواد را برای یک تا دو دقیقه روی شعله متوسط گاز قرار دهید. بعد از اینکه آب گوجه کمی شروع به کم شدن کرد، گوشت چرخ کرده گاو را به آن اضافه کنید. اجازه دهید تا گوشت کاملا پخته شود. در این مرحله می توانید گوشت چرخ کرده را بعد از اضافه کردن سیر و پیاز به ماهیتابه نیز اضافه نمایید. سپس گوجه فرنگی خرد شده را به آن اضافه کنید. بعد از اینکه گوشت به همراه گوجه فرنگی و سیر و پیاز به خوبی پخته شد، مقداری رب گوجه فرنگی نیز به غذا اضافه کنید. برای این که رنگ رب غذای شما بهتر شود، می ‌توانید قبل از اضافه کردن به غذا آن را کمی سرخ نمایید و سپس داخل پیکادیلو بریزید.

 

 

طرز تهیه رب گوجه فرنگی بدون کپک

 

 

مرحله چهارم؛ اضافه کردن سیب زمینی و هویج

 

اضافه کردن سیب زمینی و هویج

 

در این مرحله از تهیه غذا با گوشت چرخ کرده باید سیب زمینی را با آب فراوان بشویید. سپس پوست آن ها را به وسیله پوستگیر و یا چاقوی تیز جدا نمایید. سپس سیب زمینی ها را به صورت نگینی خرد کنید. برای درست کردن هویج نیز باید ابتدا پوست آن را گرفته و سپس آن را به صورت نگینی خرد نمایید. یا از رنده درشت برای ریز کردن هویج استفاده کنید. سیب زمینی و هویج خرد شده را نیز به غذایتان اضافه کنید و اجازه دهید برای چند دقیقه به خوبی پخته شوند.

 

 

مرحله پنجم؛ آماده کردن خوراک پیکادیلو

 

مرحله پنجم؛ آماده کردن خوراک پیکادیلو

 

در آخرین مرحله از طرز تهیه خوراک پیکادیلو و بعد از چند دقیقه که سیب زمینی و هویج کمی پخته شدند، می توانید مقداری عصاره مرغ، زیره آسیاب شده و برگ بو نیز به غذا اضافه کنید. در نهایت مقداری کمی نمک و فلفل به خوراک بزنید. سپس شعله گاز را کم کنید تا غذا با حرارت ملایم جا بیفتد. برای تزیین این غذای جدید با برنج بهتر است تا ۵ دقیقه قبل آن را روی گاز قرار دهید و به صورت داغ سرو شود. در طرز تهیه خوراک پیکادیلو به روش مکزیکی باید اجازه دهید تا آب و غذا جمع شود تقریبا بدون آب سرو شود.

 

 

منابع: wikipedia، allrecipes

 

 

کالابرگ الکترونیک