لیست ۱۰ فیلم برتر کوئنتین تارانتینو که حتما باید ببینید

لیست ۱۰ فیلم برتر کوئنتین تارانتینو که حتما باید ببینید


5 فروردین 1400 . زمان مطالعه: 13 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
لیست 10 فیلم برتر کوئنتین تارانتینو که حتما باید ببینید

کوئنتین تارانتینو یکی از شاخص ترین و صاحب سبک ترین کارگردانان سینما است. معرفی برترین و بهترین فیلم های کوئنتین تارانتینو که حتما باید ببینید را در یک لیست ۱۰ تایی در مجله کوروش بخوانید.

 

نام کوئنتین تارانتینو مترادف با سینمای قصه گو و پر هیجان و مفرح است. سینماگری که داستان زندگی خودش گویی از روی فیلم ها برداشته شده است. اینکه کسی که در یک ویدئو کلوب کار می کند خودش بعدا به یکی از کارگردانان نامی سینما تبدیل شود، ماجرایی است که حداقل تا قبل از خود تارانتینو سابقه نداشته و فقط می توانست در فیلم ها اتفاق بیافتد! ولی این ماجرا حقیقت دارد و داستان زندگی کوئنتین تارانتینو است.

 

کارگردانی که به زعم بسیاری از تحلیلگران و منتقدان سینما، یکی از خلاق ترین و جسورترین فیلمسازان و کارگردانان عرصه سینما طی دهه های اخیر بوده است. کوئنتین تارانتینو طی حدود ۳ دهه ای که در عرصه سینما حضور داشته، توانسته فیلم های سینمای تماشایی زیادی با سبک و سیاق و امضای خاص خودش بسازد. قطعا تماشای تمامی فیلم ها و آثار کوئنتین تارانتینو خالی از لطف نیست، ولی در این مطلب فیلم های برتر کوئنتین تارانتینو را بر حسب موفقیت های تجاری، هنری و مهمتر از همه میزان محبوبیت در بین طرفداران خود تارانتینو فهرست کردیم. با یک لیست ۱۰ تایی از برترین فیلم های تارانتینو همراه ما باشید:

 

 

بهترین سریال های نتفلیکس ۲۰۲۰

 

 

۱۰ – جکی براون (۱۹۹۷)؛ اقتباس ادبی که از آن استقبال نشد

 

جکی براون (۱۹۹۷)؛ اقتباس ادبی که از آن استقبال نشد

 

«جکی براون (Jackie Brown)»، تنها فیلم کوئنتین تارانتینو است که از یک اثر ادبی اقتباس شده است. اتفاقا جکی براون، با کمترین اقبال در میان فیلم های تارانتینو نیز مواجه شده است. اما جکی براون که روایتگر یک ماجرای پر تب و تاب مملو از خیانت، دسیسه و حرص و طمع است، همچنان فیلمی درجه یک به حساب می آید. ولی وقتی جکی براون را با دیگر آثار خود تارانتینو مقایسه کنید، به راحتی نمی توانید آن را همتراز فیلم های قَدری همچون داستان عامه ‌پسند و حرامزاده‌ های لعنتی بگذارید. فیلم هایی که همچنان در صدر فهرست فیلم های برتر تارانتینو و چه بسا فیلم های ژانر گانگستری و اکشن-جنگی هستند.

 

نمره وب‌ گاه های نقد فیلم به جکی براون

راتن تومیتوز: ۸۷٪

IMDB: ۷،۵

متاکریتیک: ۶۴

 

 

۹ – هشت نفرت ‌انگیز (۲۰۱۵)؛ یکی از بهترین فیلم های کوئنتین تارانتینو

 

هشت نفرت ‌انگیز (۲۰۱۵)؛ یکی از بهترین فیلم های کوئنتین تارانتینو

 

«هشت نفرت ‌انگیز (The Hateful Eight)» بیش از آنکه فیلمی پر آب و تاب و پر خرج به سبک دیگر آثار تارانتینو باشد، فیلمی است که به نوعی به سبک فیلم «سگ‌ های انباری» ساخته شده است. فیلمی که لوکیشن های بسته، با شخصیت های قوی و گفتگو محور ساخته شده است. هشت نفرت انگیز نه فیلم پرفروشی بود و نه تحسین و استقبال سینماروها و منتقدان را برانگیخت. برخی از منتقدان نسبت به ریتم آهسته فیلم هشت نفرت انگیز شاکی بودند. برخی نیز بودند که نکات مثبت آن را بر شمردند و از این فیلم نیز به عنوان یکی از فیلم های برتر کوئینتین تارانتینو یاد کردند.

 

حال، شما با هر کدام از این دو دسته هم نظر باشید، مطمئنا فیلم سینمایی هشت نفرت انگیز آنقدرها فیلم بدی نیست. هشت نفرت انگیز فیلمی است که می توان به دلیل برخی نکات عالی آن خصوصا در طراحی صحنه و صحنه سازی هایش فیلمی تحسین برانگیز نیز باشد. در حقیقت، همین دو عنصر توانستند نام این فیلم ظاهرا خشک و خالی را در میان آثار کلاسیک و فیلم های برتر تارانتینو جای دهند.

 

نمره وب‌ گاه های نقد فیلم به هشت نفرت انگیز

 

راتن تومیتوز: ۷۵٪

IMDB: ۷،۸

متاکریتیک: ۶۸

 

 

نقد سریال تاج / The Crown

 

 

۸ – ضد مرگ (۲۰۰۷)؛ یکی از سرگرم کننده ترین فیلم های کوئنتین تارانتینو

 

حتما بخوانید  نگاهی به پرفروش ترین سریال های شبکه نمایش خانگی

ضد مرگ (۲۰۰۷)؛ یکی از سرگرم کننده ترین فیلم های کوئنتین تارانتینو

 

فیلم سینمایی «ضد مرگ (Death Proof)» با وجود برخی از با مزه ترین و جالب ترین ایده های سینمایی کوئینتین تارنتینو ، توانسته یکی از سرگرم کننده ترین آثار این کارگردان مشهور هم باشد. فیلم ضد مرگ با بازی کرت راسل در کنار فیلم «سیاره ترور» ساخته رابرت رودریگز، یکی از دو بخش فیلم گرایندهاوس است. به این جهت، نمی توان آن را اثری مجزا و به خودی خود کامل دانست. ولی تنها نام کوئنتین تارانتینو کافی است تا ضد مرگ به یکی از فیلم های پرطرفدار ژانر اکشن و مهیج تبدیل شود. با این وجود، فیلم سینمایی ضد مرگ در زمان اکران نتوانست با اقبال زیادی مواجه شود. تا آنجا که به سختی حتی توانست فروش گیشه ای بالاتر از هزینه ساخت خود به دست آورد.

 

نمره وب‌ گاه های نقد فیلم به ضد مرگ

 

راتن تومیتوز: ۸۳٪

IMDB: ۷

متاکریتیک: ۷۷

 

 

۷. بیل را بکش بخش ۲ (۲۰۰۴)

 

بیل را بکش بخش ۲ (۲۰۰۴)

 

«بیل را بکش بخش ۲ (Kill Bill Volume 2)» تنها فیلم کوئنتین تارانتینو است که تا به حال دنباله ای برای آن ساخته شده است. فیلمی که به تعبیر برخی منتقدان یکی از بهترین دنباله های سینمایی نیز به حساب می آید. اگر چه ممکن است بیل را بکش بخش ۲ به قدرت و هیجان بخش اول نباشد، ولی توانست به لحاظ فروش در گیشه های سینمایی پا به پای بخش اول فیلم بیل را بکش جلو بیاید. با وجودی که بیل را بکش بخش ۲ نسبت به بخش اول، فیلمی با درجه خشونت پایین تر و به طبع با صحنه های اکشن و رزمی کمتر است، ولی باز هم خصوصا با وجود صحنه های کاروان و کلوزآپ های پر دلهره اش، همچنان از برترین فیلم های کوئنتین تارانتینو به حساب می آید.

 

نمره وب‌ گاه های نقد فیلم به بیل را بکش بخش ۲

 

راتن تومیتوز: ۸۴٪

IMDB: ۸

متاکریتیک: ۸۳

 

 

۶- سگ‌ های انباری (۱۹۹۲)

 

سگ‌ های انباری (۱۹۹۲)

 

«سگ های انباری (Reservoir Dogs)» فیلمی بی عیب و نقص و بی نظیر که خبر از یکی از آن استعدادهای درخشان و نوشکفته سینما می داد. سگ های انباری در واقع همان فیلمی است که کوئنتین تارانتینو را از ویدئو کلوب به تالار مشاهیر سینما رساند! سگ های انباری تارانتینو، فیلمی است با بودجه ای بسیار ناچیز، بازیگران و استعدادهای کمتر شناخته شده و البته یکی از بهترین فیلم های اول کارگردانان تمام ادوار سینما نیز شناخته می شود. بسیاری از صحنه های فیلم سگ های انباری اکنون تبدیل به صحنه های مشهوری شده اند از جمله صحنه مشهور شکنجه با موسیقی متن «گرفتار در میانه راه با تو» و تیتراژ مشهور آن با حرکت آهسته شخصیت های رنگارنگ فیلم. فیلم سگ های انباری به حق شروع خیره کننده ای بود که توانست تارانتینو را به دروازه های سینما و جایگاهی که حالا از او سراغ داریم برساند.

 

نمره وب‌ گاه های نقد فیلم به سگ های انباری

 

راتن تومیتوز: ۹۱٪

IMDB: ۸،۳

متاکریتیک: ۷۸

 

 

۱۰ فیلم برتر تاریخ سینما از نگاه کاربران imdb

 

 

۵ – بیل را بکش بخش ۱ (۲۰۰۳)؛ اصیل ترین فیلم تارانتینو

 

بیل را بکش بخش ۱ (۲۰۰۳)؛ اصیل ترین فیلم تارانتینو

 

«بیل را بکش بخش ۱ (Kill Bill Volume 1)» فیلم اصیل و معرکه ای بود که به بینندگان اثر متفاوتی از کوئینتین تارانتینو نشان داد. در عین حال که هر فیلم تارانتینو به نوع خود اثری منحصر به فرد و مخصوص به خود است، ولی بیل را بکش باز هم ویژه بود. این اولین باری بود که کوئنتین تارانتینو از بودجه ای بالا برای ساخت یک فیلم استفاده می کرد. همین فیلم بیل را بکش را آغازگر موج دوم آثار تارانتینو می کند. موج دومی که در آن آثار کارگردان با پختگی بیشتری توازن دلپذیری میان هیجان و دیالوگ به وجود آوردند و مخاطبان هم شاهد سینمایی به مراتب سرگرم کننده تر و قصه گوتر بودند. بازی اوما تورمن در نقش عروس فیلم بیل را بکش، یکی از نقاط عطف این فیلم و از بازی های به یادماندنی در فیلم های برتر کوئنتین تارانتینو بود.

 

نمره وب‌ گاه های نقد فیلم به بیل را بکش بخش ۱

 

راتن تومیتوز: ۸۵٪

IMDB: ۸،۱

متاکریتیک: ۶۹

 

 

نقد فیلم بورات ۲

 

 

۴ – روزی روزگاری در هالیوود (۲۰۱۹)؛ شاهکاری از تارانتینو

 

روزی روزگاری در هالیوود (۲۰۱۹)؛ شاهکاری از تارانتینو

 

«روزی روزگاری در هالیوود (Once Upon A Time In Hollywood)» در میان فیلم های برتر کوئنتین تارانتینو یک موفقیت عمده بود. این فیلم سینمایی داستان زندگی بازیگری به نام ریک دالتون (با بازی لئوناردو دی‌ کاپریو) را دنبال می کند. بازیگر تلویزیونی که هنوز وارد عرصه سینما نشده و تصور می کند، ستاره بختش رو به افول است. در کنار لئوناردو دی کاپریو، برد پیت را داریم که در نقش کلیف بوث، بدلکاری ظاهر می شود که رفاقت دیرینه ای با ریک دارد و مدت هاست در فیلم های ریک نقش بدل او را بازی می کند.

حتما بخوانید  بررسی کامل و خلاصه تمام قسمت های سریال تلویزیونی پایتخت

 

نهایتا بازی نفس گیر و خیره کننده مارگو رابی در نقش شارون تیت، همسر سابق رومن پولانسکی را داریم. تیت همان هنرپیشه جوان و زیبایی است که در سال ۱۹۶۹ توسط اعضای خانواده منسون به طرز دلخراشی به قتل رسید. بازی های خیره کننده، کارگردانی پخته و قوی کوئنتین تارانتینو و داستانی گیرا از فیلم روزی روزگاری در هالیوود، فیلمی موفق ساخته است. فیلمی که نه تنها در میان فیلم های برتر کوئنتین تارانتینو قرار می گیرد، بلکه یکی از بهترین فیلم های دهه ۲۰۱۰ هم لقب گرفت.

 

نمره وب‌ گاه های نقد فیلم به روزی روزگاری در هالیوود

 

راتن تومیتوز: ۸۵٪

IMDB: ۸،۲

متاکریتیک: ۸۳

 

 

نقد و بررسی انیمیشن روح/ Soul

 

 

۳ – داستان عامه پسند (۱۹۹۴)؛ شاهکار مشترک تارانتینو و تراولتا

 

داستان عامه پسند (۱۹۹۴)؛ شاهکار مشترک تارانتینو و تراولتا

 

«داستان عامه پسند یا پالپ فیکشن (Pulp Fiction)» یکی از آن دسته فیلم های کالتی است که در فهرست فیلم های مورد علاقه بسیاری از سینمادوستان جای دارد. فیلم داستان عامه پسند در عین حال که در نوع خود شاهکاری بود، توانست دوران هنری جان تراولتا را احیا کند. این فیلم همچنین شروع دوران همکاری طولانی بین تارانتینو و ساموئل ال جکسون نیز بود.

 

از بازی ها و نقش آفرینی های خیره کننده داستان عامه پسند می توان بسیار گفت، ولی نهایتا باید فیلمنامه بی عیب و نقص تارانتینو را برگ برنده این فیلم بدانیم. کوئنتین تارانتینو برای داستان عامه پسند برنده جایزه اسکار بهترین فیلم ‌نامه غیراقتباسی هم شد. با صحنه های به یادماندنی همچون رقص میا و وینست (به ترتیب با بازی های اوما تورمن و جان تراولتا) و صحنه های خونبار فیلم همچون کشته شدن اتفاقی ماروین و البته صحنه وقوع معجزه، پالپ فیکشن قطعا در هر فهرستی از فیلم های برتر دهه ۱۹۹۰ جایگاه بالایی دارد.

 

نمره وب‌ گاه های نقد فیلم به داستان عامه پسند

 

راتن تومیتوز: ۹۲٪

IMDB: ۸،۹

متاکریتیک: ۹۴

 

 

بهترین و بدترین فیلم های ۲۰۲۰

 

 

۲ – جنگوی زنجیرگسسته (۲۰۱۲)

 

جنگوی زنجیرگسسته (۲۰۱۲)

 

«جنگوی زنجیرگسسته (Django Unchained)» یکی از محبوب ترین فیلم های کوئنتین تارانتینو در میان سینماروها است. جنگوی زنجیرگسسته فیلم بی نظیری است که توانسته با موسیقی متن عالی و فیلمبرداری خارق العاده اش، یکی از بهترین آثار دوران کارگردانی کوئنتین تارانتینو را رقم بزند. وقتی صحبت از نکات برجسته فیلمی همچون جنگوی زنجیرگسیخته می شود، نمی توان از بازیگری های فوق العاده چشمگیر فیلم گذشت. جیمی فاکس، لئوناردو دی ‌کاپریو و البته کریستف والتس با بازی های خود و مال خود کردن نقش هایشان، مخاطبان را روی صندلی ها میخکوب کردند.

 

نمره وب‌ گاه های نقد فیلم به جنگوی زنجیرگسسته

 

راتن تومیتوز: ۸۷٪

IMDB: ۸،۴

متاکریتیک: ۸۱

 

 

۱ – حرامزاده های لعنتی؛ پرداخت جسورانه ای از هولوکاست

 

حرامزاده های لعنتی؛ پرداخت جسورانه ای از هولوکاست

 

و نهایتا با گذر از فیلم های مختلف کارنامه هنری پربار کوئنتین تارانتینو به فیلم «حرامزاده های لعنتی (Inglourious Basterds)» می رسیم. فیلم اکشن-جنگی از دوران جنگ جهانی دوم که با قصه ای پر کشش و گیرا و بازیگری های معرکه ارزش بارها دیدن را دارد. از برخی از مشهورترین نقش های آفرینی های فیلم می توان به بازی برد بیت، کریستف والتس (در نقشی که او را به ستاره سینما بدل می کند)، مایکل فاسبندر و الی راث اشاره کرد.

 

در فیلم حرامزاده های لعنتی کارگردانی را پشت دوربین می بینیم که در اوج دوران کاری خود قرار دارد. حرامزاده های لعنتی فیلمی به مراتب سرگرم کننده تر و غنی تر از آثار دیگر کوئنتین تارانتینو است. پرداخت جسورانه تارانتینو از مضمون حساسی همچون هولوکاست و روایت های خیالی او از دل تاریخ که گاهی بینندگان را می خنداند، دستاوردی است که از عهده کمتر کارگردانی در تاریخ سینما بیرون آمده است.

 

نمره وب‌ گاه های نقد فیلم به حرامزاده های لعنتی

 

راتن تومیتوز: ۸۸٪

IMDB: ۸،۳

متاکریتیک: ۶۹

 

منبع: manofmany، wikipedia

 

کالابرگ الکترونیک