تجربه بازاریابی اومنی چنل در فروشگاه های فیزیکی

تجربه بازاریابی اومنی چنل در فروشگاه های فیزیکی


9 تیر 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
تجربه بازاریابی اومنی چنل در فروشگاه های فیزیکی

استفاده از بازاریابی اومنی چنل تنها محدود به فروشگاه‌های آنلاین نیست و فروشگاه های فیزیکی نیز به راحتی می توانند از مزایای این نوع بازاریابی بهره مند شوند. در این نوع بازاریابی شما می توانید یک محصول خاص را از یک فروشگاه خرده فروشی به صورت آنلاین خریداری کنید و از یک فروشگاه محلی فیزیکی تحویل بگیرید. همه کانال ها و برنامه های بازاریابی در خدمت شما هستند تا بهترین تجربه خرید را داشته باشید. فروشگاه های فیزیکی هم می توانند تجربیات جذاب و مفیدی از بازاریابی اومنی چنل به دست آورند. در این مقاله از مجله کوروش نگاهی به تجربیات فروشگاه های فیزیکی از بازاریابی اومنی چنل انداخته ایم.

 

خلق تجربه بهتر خرید از فروشگاه فیزیکی

 

خلق تجربه بهتر خرید از فروشگاه فیزیکی

 

فروشگاه های فیزیکی هم می توانند با استفاده از استراتژی بازاریابی امنی چنل تجربه جذابی از خرید در ذهن مشتری خلق کنند. در واقع این فروشگاه ها بخشی از زنجیره بازاریابی اومنی چنل محسوب می شوند. فروشگاه های فیزیکی در راستا و امتداد تمام کانال های آنلاین مورد استفاده در بازاریابی امنی چنل قرار گرفته اند. برگشت خریدهای آنلاین، بازدید مشتریان از کالای واقعی و بررسی موجودی کالا در انبار فروشگاه بخش پر رنگی از نقش آن ها در این نوع بازاریابی است. نقشی که نشان دهنده اهمیت زیاد آن ها در بازاریابی اومنی چنل است. فروشگاه های فیزیکی تجربه این نوع بازاریابی را تکمیل می کنند. در عین حال کانال های آنلاین هم کمک زیادی به رشد فروشگاه های فیزیکی می کنند.

 

 

پیشنهاد می کنیم برای درک بهتر این موضوع حتما مقاله اومنی چنل چیست را بخوانید

 

 

الزام تجهیز به فناوری

 

با این حال باید به این موضوع توجه کرد که فروشگاه های فیزیکی در حال حاضر مجبور به سرمایه‌گذاری بر روی فناوری‌ های متصل هستند. فروشگاه های فیزیکی برای ایفای نقش باید متصل به یک سیستم آنلاین راهنما برای فراهم کردن کالاهای مورد نیاز خریداران آنلاین باشند. مجهز بودن فروشگاه ها به برنامه های متصل به تلفن همراه بسیار مهم است. کارکنان فروشگاه فیزیکی باید با کمک فناوری به سرعت در جریان خرید مشتریان قرار بگیرند.

 

 

بازاریابی اومنی چنل و واقعیت مجازی در فروشگاه های فیزیکی

 

بازاریابی اومنی چنل و واقعیت مجازی در فروشگاه های فیزیکی

 

تجهیز فروشگاه های فیزیکی به فناوری های مانند واقعیت افزوده و واقعیت مجازی تاثیر زیادی در جذب مشتری دارد. فروشگاه ها می توانند با تجهیز به تجربیات پیشرفته در دنیای مجازی به مشتریان کمک کنند تا محیطی را تجربه کنند که توسط بسیاری از فروشگاه های واقعی رقیب تحقق نیافته است.

 

 

استراتژی اومنی چنل و آینده خرده فروشی

 

 

تجربه جالب خرید از فروشگاه های لوازم خانگی

 

بازاریابی اومنی چنل و واقعیت مجازی در فروشگاه های فیزیکی

 

فروشگاه های فیزیکی به عنوان بخشی از بازاریابی اومنی چنل، می‌توانند تجارب مجازی جالبی را در یک مسیر بی‌پایان مجازی در اختیار مشتریان قرار دهند. مشتریان محصولات را به راحتی تماشا کرده و در دنیای واقعی خریداری می کنند. واقعیت مجازی برای فروشگاه های خرده فروشی که در زمینه لوازم خانگی فعالیت می کنند، بسیار جذاب و جالب است. خریداران می‌توانند حتی اندازه تجهیزات، رنگ و سایر چیزها را شبیه سازی کنند و تجربه خرید جذابی داشته باشند.

 

 

خدمات ارزنده فروشگاه های فیزیکی

 

خدمات ارزنده فروشگاه های فیزیکی

 

یکی از نقش های مهم فروشگاه های فیزیکی در بازاریابی اومنی چنل ارائه خدمات ارزنده به مشتریان است. مشتریان بسیار هوشمند بوده و به دنبال کسب بهترین تجربه خرید از برند های تجاری هستند. فروشگاه های فیزیکی می توانند با ارائه اطلاعات و خدمات ارزشمند، تجربه خرید موفقی را برای مشتریان رقم بزنند.

 

 

ترندهای بازاریابی اومنی چنل

 

 

ارتباط با کارشناسان فروش در فروشگاه فیزیکی

 

تجهیز فروشگاه های فیزیکی به فناوری های ارتباطی دو طرفه چون فیس‌تایم یا اسکایپ می‌تواند بسیار تاثیر‌ گذار باشد. چرا که آن ها مستقیماً با مشتریان در ارتباط قرار می‌گیرند. برخی از خرده فروشان با تجهیز به این دو فناوری در فروشگاه ها و یا کیوسک های خود مشتریان را مستقیم به فروشگاه و کارشناسان محصول وصل می کنند.

 

 

ادغام رسانه های اجتماعی با تجارب فروشگاه های فیزیکی در اومنی چنل

 

ادغام رسانه های اجتماعی با تجارب فروشگاه های فیزیکی در اومنی چنل

 

فروشگاه های خرده فروشی در بازاریابی اومنی چنل به راحتی می توانند با تلفیق فعالیت های مجازی برند تجاری خود با دنیای واقعی در فروشگاه فیزیکی، در تجربه خرید مشتری تاثیر گذار باشند. بسیاری از فروشگاه های فیزیکی مجهز به صفحه یا دیواری مخصوص خوراک و تفسیر مستقیم رسانه های اجتماعی هستند. این دیوار فعالیت های مخاطبان و مشتریان در رسانه‌ های اجتماعی را مستقیماً پخش و منتشر می کند. این فعالیت ها شامل تصاویر، توییت ها و حتی فیلم ها هستند. مشارکت مشتریان از این طریق در فروشگاه ها ناخوداگاه افزایش پیدا می کند.

 

 

رختکن های مجهز به نمایشگر

 

ادغام رسانه های اجتماعی با تجارب فروشگاه های فیزیکی در اومنی چنل

 

همچنین رختکن های فروشگاه های فیزیکی می توانند مجهز به نمایشگر هایی باشند که مشتریان وارد حساب کاربری خود شده و محصولاتی که قصد خرید آن ها را دارند، انتخاب و برای پرو سفارش دهند. مشتریان می توانند کالا های پر بازدید دیگران را هم به راحتی رصد کرده و پرو کنند. در عین حال کارکنان فروشگاه می توانند با مانیتور صفحات رسانه های اجتماعی و رصد رفتار خرید مشتریان پیشنهادات بهتری را به مشتری ارائه دهند.

 

 

نقش فروشگاه های فیزیکی در جمع آوری داده در بازاریابی اومنی چنل

 

نقش فروشگاه های فیزیکی در جمع آوری داده در بازاریابی اومنی چنل

 

فروشگاه های فیزیکی در بازاریابی اومنی چنل نقش مهمی ایفا می‌کنند. یکی از این نقش‌ ها جمع آوری داده از مشتریانی است که به صورت حضوری از فروشگاه بازدید می‌ کنند. زمانی که مشتریان وارد فروشگاه خرده فروشی می شوند، رفتار خرید آن ها رصد می‌شود. بنابراین داده های زیادی از رفتار خرید مشتریان جمع‌ آوری خواهد شد. این داده ها که از طریق تلفن همراه و اپلیکیشن های مخصوص فروشگاه های فیزیکی جمع آوری می شوند، راهی برای بهبود تجربه خرید هستند.

 

 

عوامل موثر بر رفتار خرید مشتری

 

 

ارائه پیشنهاد شخصی سازی شده

 

نقش فروشگاه های فیزیکی در جمع آوری داده در بازاریابی اومنی چنل

 

در استراتژی بازاریابی اومنی چنل در صنعت خرده فروشی علاوه بر تعامل با مشتری، هدف ما ثبت بهترین تجربه خرید است. در این نوع استراتژی بازاریابی تمامی ابزارها و رسانه ها با حضور آنلاین و آفلاین خود پروسه خرید مشتری را پیگیری می کنند. تجزیه و تحلیل داده های مشتریان آنلاین و آفلاین باعث می شود تا فروشگاه ها بتوانند پیشنهاد جذاب و شخصی سازی شده به مشتری ارائه دهند. داده ها به کمک ابزارهای تحلیل داده مبتنی بر هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل می شوند. رفتارهای مشتری رصد و آن ها نیز بررسی و ارزیابی می شوند. پس از آن، بهترین برنامه برای وفاداری مشتری در نظر گرفته می شود. تعداد دفعات بازدید و تکرار رفتار خرید مشتری معیار اصلی سنجش این داده ها محسوب می شود.

 

 

خدمات هوش مصنوعی به خرده فروشی

 

 

بر اساس تحقیقات، خریداران فروشگاهی که در وب‌سایت یک خرده فروشی محصولات را مرور کرده و به صورت آفلاین خریداری می کنند، درصورت خرید کالا با تجربه کاربری خوب، معمولا باز هم برای خرید به فروشگاه بازمی‌گردند. این همان وفادارسازی مشتری و هدف نهایی استراتژی اومنی‌چنل در بازاریابی خرده فروشی است.

 

 

منبع: beaconstac

کالابرگ الکترونیک