بازی های سیزده بدر | ۱۰ بازی هیجان انگیز خانوادگی و گروهی

بازی های سیزده بدر | ۱۰ بازی هیجان انگیز خانوادگی و گروهی


6 فروردین 1401 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
10 بازی سرگرم کننده و گروهی برای سیزده بدر کرونایی در منزل

بازی‌های مناسب سیزده بدر معمولا جزو بازی‌های دسته جمعی و گروهی هستند. آشنا بودن با بازی‌های سیزده بدر در کنار اعضای خانواده می‌تواند خاطره این روز را برای شما شیرین‌تر و جذاب‌تر کند. در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش می‌توانید با چند تا از بهترین بازی‌ های سرگرم کننده خانگی برای سیزده بدر آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد انواع بازی در ۱۳ به در پاسخ خواهیم داد.

 

 

پانتومیم؛ یکی از بهترین بازی‌های سیزده بدر

 

بازی پانتومیم یکی از بهترین بازی های سیزده بدر

 

بازی «پانتومیم» یکی از بهترین بازی ها برای دورهمی‌های سیزده بدر محسوب می‌شود. در این بازی دورهمی فرد با حرکات صورت و بدن مفهوم را به دیگران می‌رساند و شخص مقابل باید حدس بزند که موضوع مورد نظر چیست.

برای انجام این بازی جذاب شما باید به دو گروه تقسیم شوید. سپس هر گروه یک نفر را به نمایندگی انتخاب می‌کنند. نماینده گروه اول باید کلمه‌ای را که توسط گروه دوم انتخاب شده است، به وسیله پانتومیم اجرا کند، تا در نهایت هم گروهی آن‌ها متوجه این کلمه شود.

 

در این بازی فرد تنها باید با ایما و اشاره مفهوم کلمه را به هم گروهی‌های خود بفهماند و امکان صحبت کردن و ایجاد صدا وجود ندارد. زمانی که هم گروهی‌های گروه اول بتوانند متوجه کلمه مورد نظر شوند، امتیاز می‌گیرند. سپس این کار به وسیله گروه دوم نیز تکرار می ‌شود. در نهایت هر گروهی که امتیاز بیشتری کسب کند برنده مسابقه خواهد بود.

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین بازی ها برای تقویت حافظه پدر و مادرها

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

اسم فامیل؛ از بهترین بازی‌های سرگرم کننده خانوادگی

 

بازی اسم فامیل از بهترین بازی های سرگرم کننده خانوادگی

 

از قدیمی‌ترین و سرگرم‌کننده ترین بازی‌های خانوادگی بازی «اسم فامیل» است که در لیست بهترین بازی های مناسب سیزده بدر نیز قرار دارد. برای انجام این بازی ساده به یک قلم و کاغذ و کمی خلاقیت احتیاج دارید. انجام این بازی به این گونه است که موضوعاتی همچون اسم، فامیل، شهر، کشور، حیوان، اشیا و هر چیزی را که دوست دارید در قسمت بالای کاغذ می‌نویسید.

 

سپس به نوبت یک حرف را انتخاب می‌کنید. همه افراد باید کلماتی را بنویسند که حرف اول آن‌ها با حرف مشخص شده آغاز ‌شود. هر فردی که زودتر تمام کلمات را کامل کند، اعلام می‌کند و سایر افراد نیز دیگر نباید به نوشتن ادامه دهند. در انتها نیز کلمات امتیاز بندی می‌شوند. در نهایت هر فردی امتیاز بیشتری داشته باشد برنده است.

 

برای این بازی چالش برانگیز هیچ محدودیتی در تعداد شرکت کنندگان وجود ندارد. شما می‌توانید تا هر زمان که دوست دارید بازی را ادامه دهید. در این بازی به جواب‌های صحیح و منحصر به فرد ۱۰ امتیاز تعلق می‌گیرد. اگر دو نفر کلمه تکراری انتخاب کرده باشند هر دو نفر ۵ امتیاز می‌گیرند. امتیاز کلمات غیرتکراری ۱۰ است.

 

 

بیشتر بخوانید: چند بازی فکری برای تقویت هوش

 

 

دوز؛ از بهترین بازی‌های فکری در دوران قرنطینه و خانه نشینی

 

دوز از بهترین بازی های فکری در دوران قرنطینه و خانه نشینی

 

اگر قرار است در سیزده بدر دو نفری در خانه بمانید بازی «دوز» نیز می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. برای انجام این بازی در سیزده بدر باید روی یک کاغذ یک جدول سه در سه بکشید. سپس یکی از افراد علامت ضربدر و دیگری علامت دایره را برای خود انتخاب می‌کند.

حتما بخوانید  بهترین روش های شستن ماسک جراحی، N95 و ... در دوران شیوع کرونا

 

اگر بتوانید علامت مورد نظر خودتان را در یک ردیف افقی، عمودی و یا مایل کامل کنید، شما برنده این بازی هستید. برای جذاب شدن این بازی می‌توان به جای استفاده از قلم یا خودکار از نخود، لوبیا و یا هر وسیله کوچک دیگری که در دسترس دارید استفاده کنید.

 

 

منچ و مارپله؛ یکی از جذاب‌ترین بازی‌های مناسب سیزده بدر

 

منچ و مارپله یکی از جذاب ترین بازی های مناسب سیزده بدر

 

«منچ و مارپله» از بهترین بازی‌های سرگرم کننده خانگی در سیزده به در است که می‌توان آن را به صورت گروهی نیز انجام دهید. برای انجام این بازی‌ مناسب سیزده بدر هر فرد باید یک رنگ مهره را انتخاب کند. سپس هر فرد با انداختن تاس به اندازه عدد آن، مهره خود را حرکت ‌دهد.

 

هم در بازی مارپله و همه منچ، زمانی که فرد عدد ۶ را بیاورد، یک دور دیگر هم به عنوان جایزه تاس می‌اندازد. در بازی مارپله هر زمان که در انتهای حرکت خود به نردبان برخورد کردید به سمت بالا حرکت می‌‌کنید و در صورتی که نیش مار در مقابل شما قرار بگیرید، باید تا انتهای دم مار مهره‌تان را حرکت دهید. در نهایت هر کس که زودتر مهره خود را تا انتهای بازی برساند برنده است.

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین بازی ها برای دوران قرنطینه و خانه نشینی

 

 

اسم روی پیشانی؛ از مهیج‌ترین بازی‌های سیزده بدر

 

بازی اسم روی پیشانی از مهیج ترین بازی های سیزده بدر

 

بازی «اسم روی پیشانی» یکی دیگر از بازی‌ های مناسب سیزده بدر است که هیجان زیادی دارد. به منظور انجام این بازی اسم فرد یا شخصیت معروفی را روی کاغذی کوچک می‌نویسید. سپس آن را روی پیشانی فرد می‌چسبانید. توجه داشته باشید که باید آن را طوری روی پیشانی هم بازی خود بچسبانید که خود فرد قادر به خواندن آن نباشد. سپس به دو گروه تقسیم شوید.

 

فردی که کاغذ روی پیشانی او چسبانده شده، می‌تواند از هم گروهی‌هایش سوالاتی بپرسد. او می‌تواند از طریق این سوالات که پاسخ آن ها تنها بله و خیر است، حدس بزند که چه چیزی روی پیشانی اش نوشته شده است.

 

برای مثال فرد باید بپرسد که آیا این فرد زن است؟ آیا بازیگر ایرانی است یا خارجی و غیره. در نهایت هر بازیکنی که بتواند تا ۱۰ بار درست حدس بزنند، برنده بازی محسوب می‌شود. سپس این کار برای گروه بعدی نیز تکرار می شود.

 

 

بیشتر بخوانید: ایده های یونیسف برای بازی کودکان در تابستان

 

 

بازی خندیدن ممنوع، یک بازی سراسر خنده برای روز سیزده بدر

 

بازی خندیدن ممنوع، یک بازی سراسر خنده برای روز سیزده بدر

 

این بازی شاید یکی از ساده‌ترین و بهترین بازی های خانوادگی باشد که می‌تواند در روز سیزده بدر انجام دهید. برای انجام آن به وسیله خاصی احتیاج ندارید و تنها لازم است که تمام اعضای خانواده دور هم بنشینید. سپس هر فرد به فرد کناری خود نگاه کند و سعی کند که او را بخنداند.

 

در این بازی شما باید جلوی خنده‌هایتان را بگیرید. اگر بتوانید در مقابل خنده‌های فرد کناریتان مقاومت کنید، برنده این بازی هستید. هر فرد که در بازی زودتر بخندد، بازنده محسوب می‌شود. کسی هم که تا پایان بازی جلوی خنده خود را بگیرد برنده است. یک چیزی شبیه سریال پرطرفدار این روزها یعنی سریال جوکر.

 

 

دروغ و حقیقت؛ از بهترین بازی‌های خانوادگی در سیزده بدر

 

بازی دروغ و حقیقت از بهترین بازی های خانوادگی در سیزده بدر

 

برای انجام این بازی جذاب که از بهترین بازی‌های خانوادگی سیزده به در است، تمام اعضای خانواده دور هم جمع شوید و سپس هر فرد یک دروغ و دو حقیقت را در مورد خودش بیان می‌کند. سپس نفر سمت راست باید حدس بزند که کدام یک از گفته هایش دروغ است.

 

هر فرد که درست حدس بزند می تواند خودش نیز یک دروغ و دو حقیقت بیان کند و بقیه دروغ او را حدس بزنند. کسی که تا انتهای بازی در دایره باقی بماند برنده بازی محسوب می‌شود.

حتما بخوانید  10 روش طلایی تشخیص طالبی رسیده و شیرین از طالبی کال

 

 

بله نه معکوس؛ یک بازی پر هیجان برای روز سیزده به در

 

بازی بله نه معکوس یک بازی پر هیجان برای روز سیزده به در

 

این بازی یکی از هیجان انگیزترین بازی‌های سیزده بدر است. در این بازی باید کاملاً متمرکز و هوشیار باشید و در پاسخ به سوالات، پاسخ برعکس بدهید. یک نفر شروع به پرسیدن سوال می کند و شما باید هر زمان که لازم است با بله پاسخ دهید، بگویید خیر و برای پاسخ به سوالاتی که جوابشان خیر است، بگویید بله.

 

برای مثال اگر از شما پرسیده شد که خورشید آبی است باید بگویید بله. اینکه آیا طوطی همان قناری است بگویید بله. کسی که بتواند به سوالات بیشتری پاسخ دهد، برنده این بازی محسوب می‌شود.

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین اپلیکیشن های بازی کودک اندروید و آیفون

 

 

نقطه بازی؛ از بهترین بازی های خانوادگی ۱۳ به در

 

نقطه بازی از بهترین بازی های خانوادگی 13 به در

 

«نقطه بازی» یکی دیگر از بازی های سرگرم کننده خانگی در ۱۳ به در است که خیلی از ما آن را در دوران مدرسه تجربه کرده‌ایم و برایمان یادآور خاطرات جذابی است. برای این بازی بهتر است از یک کاغذ بزرگ‌تر استفاده کنید تا بازی خیلی زود تمام نشود.

 

در اصل «نقطه بازی» یک بازی دو نفره است، ولی شما می‌توانید آن را با هر تعداد نفراتی که هستید، انجام دهید. قوانین بازی بسیار ساده است. تمام سطح کاغذ را پر از نقطه می‌کنید. سپس هر کس با یک رنگ خودکار منحصر به فرد نقاط  را به هم متصل می‌کند. هر کس که بتواند خانه‌های مربعی در صفحه کاغذ ایجاد کند، می‌تواند آن را با خودکار خودش رنگ کند.

 

در انتهای بازی هر فردی که خانه‌های بیشتری را به خود اختصاص دهد برنده است. در این بازی شما باید مراقب باشید که شانس طرف مقابل را برای پر کردن خانه ها از او بگیرید و در عوض خودتان هر چه سریع تر بتوانید خانه های بیشتری را پر کنید.

 

 

صندلی بازی؛ یک بازی گروهی هیجان‌انگیز برای سیزده به در

 

صندلی بازی؛ از بهترین بازی‌های سیزده به در

 

یکی از هیجان‌انگیزترین بازی‌های خانگی برای سیزده بدر «صندلی بازی» است. در این بازی یک صندلی کمتر از تعداد بازیکنان به صورت دایره‌ای چیده می‌شود. مثلاً اگر تعداد افراد ۶ نفر است، شما باید ۵ صندلی را به صورت دایره‌ای بچینید. سپس یک نفر مسئول پخش آهنگ می‌شود.

زمانی که آهنگ در حال پخش است همه باید دور صندلی‌ها بچرخند. درست در زمانی که فردی که مسئول پخش آهنگ است، آهنگ را قطع کند، همه باید روی صندلی بنشینند. فردی که نتواند روی صندلی بنشیند از بازی حذف می‌شود.

سپس یک صندلی از بازی برداشته می‌شود و روال بازی به همین شکل ادامه پیدا می‌کند تا یک نفر باقی بماند.  این بازی هم برای بچه‌ها و هم بزرگسالان بسیار مهیج و جذاب است.

 

 

سوالات متداول

 

بازی پانتومیم چطور انجام می‌شود؟

 

یک نوع بازی دورهمی که فرد با حرکات صورت و بدن مفهوم را به دیگران می‌رساند و دیگران باید حدس بزنند که او چه موضوعی را در ذهن دارد.

 

روند بازی اسم فامیل چگونه است؟

 

«اسم فامیل» یک بازی سرگرم کننده در خانه است. انجام این بازی به این گونه است که موضوعاتی همچون اسم، فامیل، شهر، کشور، حیوان، اشیا و هر چیزی را که دوست دارید در قسمت بالای کاغذ می‌نویسید. سپس به نوبت یک حرف را انتخاب می‌کنید. همه افراد باید کلماتی را بنویسند که حرف اول آن‌ها با حرف مشخص شده آغاز ‌شود.

بهترین بازی‌های گروهی سیزده به در چه بازی‌هایی هستند؟

 

اسم فامیل، منچ و مارپله، پانتومیم، دوز، دروغ و حقیقت و … از بهترین بازی‌های گروهی و خانوادگی ۱۳ به در محسوب می‌شوند.

 

 

کالابرگ الکترونیک