استراتژی های افزایش فروش خرده فروشی ها در ماه رمضان

استراتژی های افزایش فروش خرده فروشی ها در ماه رمضان


15 فروردین 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
استراتژی های افزایش فروش خرده فروشی ها در ماه رمضان

در ماه رمضان صنعت خرده فروشی دستخوش تغییرات چشمگیری می شود. داده های جمع آوری شده نشان می دهد که رفتار مصرف کنندگان در ماه رمضان در کشورهای مسلمان و حتی غیر اسلامی بسیار تغییر می کند. بنابراین تدوین یک استراتژی بازاریابی مناسب برای فروش در این ماه بسیار مهم است. در این مقاله از مجله کوروش نگاهی به استراتژی های مهم بازاریابی خرده فروشی در ماه رمضان انداخته ایم.

 

رشد چشمگیر فروش در ماه رمضان

 

رشد چشمگیر فروش در ماه رمضان

 

بر اساس داده های منتشر شده از وب پالز در ماه رمضان سال گذشته میزان ترافیک در پلتفرم های خرده فروشی ۲۳۰ درصد افزایش یافته است. مردم مدام در حال خرید هستند. داده ها نشان می دهد نرخ تبدیل پلتفرم های خرده فروشی در ماه رمضان در کشورهای مسلمان ۳۰ درصد افزایش داشته است. مردم در ماه رمضان در رسانه های اجتماعی بیش از گذشته فعال هستند.

 

 

رسانه های اجتماعی شب ها هم پویا هستند

 

فعالیت رسانه های اجتماعی معمولا در شب ها هم پویا هستند. تغییرات زیادی در رفتار خرید مردم در ماه رمضان ایجاد می شود. اهمیت به این تغییرات تاثیرات زیادی در افزایش فروش دارد. مخاطبان روزه دار معمولا بعد از سحر تا زمان افطار زمان زیادی برای گردش در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دارند. اما در عین حال زمان افطار تا سحر هم زمان مناسبی برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی است. شب های رمضان شب های زنده تر و پویا تری در شبکه های اجتماعی هستند. بنابراین بهتر است زمان اوج حضور کاربران در شبکه های اجتماعی به دقت ارزیابی شود. این ارزیابی کمک زیادی به دیده شدن تبلیغات در فضای مجازی خواهد کرد.

 

 

مزایای فروش اقساطی خرده فروشی

 

 

رشد فروش خرده فروشی ها یک هفته قبل رمضان

 

رشد فروش خرده فروشی ها یک هفته قبل رمضان

 

بر اساس داده های منتشر شده از وب پالز خرید و فروش در صنعت خرده فروشی در ماه رمضان از یک هفته قبل از شروع این ماه افزایش پیدا می کند. در سال گذشته در هفته قبل از ماه رمضان بارگیری مواد فروشگاه های خرده فروشی در کشورهای مسلمان ۴۰ درصد افزایش داشته است. این در حالی است که خرید عادی مردم در ماه رمضان نیز ۳۵ درصد نسبت به ماه های دیگر در سال افزایش پیدا کرده است. بنابراین با تدیوین یک استراتژی مناسب برای افزایش فروش در زمان بندی مناسب، می توان خدمات بهتر و مناسب تری به مشتریان ارائه داد.

 

 

ترفندهای جذاب کردن خرید آنلاین برای مشتری

 

 

کالاهای خرده فروشی برای ماه رمضان را زودتر آماده کنید

 

کالاهای خرده فروشی برای ماه رمضان را زودتر آماده کنید

 

تقاضای مصرف کنندگان در ماه رمضان افزایش پیدا می کند. بنابراین بهتر است تا کالاهای فروشگاه های خرده فروشی را سریع تر از قبل آماده کنید. شما باید سهم خرید فروشگاه برای ماه رمضان را از قبل آماده کرده باشید. مشتریان از یک هفته تا ده روز پیش از شروع ماه رمضان پروسه خرید کالاهای ویژه این ماه را شروع می کنند. به همین دلیل پیش بینی موجودی، دو هفته قبل از ورود به ماه رمضان بسیار مهم است.

 

 

مذاکره با تامین کننده کالا در ماه رمضان

 

مذاکره با تامین کننده کالا در ماه رمضان

 

اگر وقت کافی برای برآورد میزان کالای مورد نیاز و یا پیش‌بینی فروش ندارید، بهتر است روابط خود را با تامین کنندگان تقویت کنید. مذاکره با تامین کنندگان در ماه رمضان بسیار پر اهمیت است. چنانچه با کمبود کالا مواجه شدید، می توانید از طریق روابط مثبت خود با تامین کننده درخواست کالای بیشتر در کم ترین زمان ممکن را بدهید. با این حال اطمینان حاصل کنید که تامین کنندگان هر زمان که شما درخواست بدهید شما را شارژ خواهند کرد. چرا که اگر موجودی شما در فروشگاه به سرعت شارژ نشود، بخشی از مشتریان خود را از دست خواهید داد.

 

معمولا کالاهایی زودتر تمام خواهند شد که مشتریان در این ماه بیشتر از آن ها استفاده می کنند. مشتریانی که برای خرید کالاهای پر مصرف با قفسه های خرید خالی مواجه می شوند، شاید برای بار دیگر به فروشگاه خرده فروشی شما مراجعه نکنند. رفتار فروش شما در ماه رمضان تاثیر بسیار زیادی در رفتار خرید مشتریان دارد.

 

 

ساخت محتوای تبلیغاتی با مضمون ماه رمضان

 

ساخت محتوای تبلیغاتی با مضمون ماه رمضان

 

 

برای بازاریابی و تبلیغات ماه رمضان بهتر است تا محتوای تبلیغاتی خود را با ویژگی ها و مضمون های این ماه تولید کنید. شما می توانید در فروشگاه های تبلیغاتی خرده فروشی پاپ آپ، از تزیینات ماه رمضان استفاده کنید. همچنین وب سایت ها را با رنگ ها و تصاویر ماه رمضان تزیین کنید. اگر فروشگاه خرده فروشی شما دارای پلتفرم آنلاین و متعاقبا وبلاگ است، می توانید مقالات مرتبط با ماه رمضان را در آن ها منتشر کنید.

 

 

ارتباط با مشتری از طریق خبرنامه

 

فراموش نکنید که ارتباط با مشتریان خود را با ایمیل ها و خبرنامه های تبلیغاتی که به مناسبت ماه رمضان تولید کرده اید، حفظ کنید. شما می توانید مقالات تولید شده مرتبط با ماه رمضان را در ایمیل ها و خبرنامه های خود برای مشتریان ارسال کنید. همچنین آن ها را از تخفیف ها و پیشنهادات ویژه را با ذکر مناسبت ماه رمضان باخبر کنید.

 

 

پیشنهادات ویژه خرده فروشی به مناسبت ماه رمضان

 

پیشنهادات ویژه خرده فروشی به مناسبت ماه رمضان

 

به مناسبت ماه رمضان پیشنهادات ویژه برای خرید از فروشگاه های خرده فروشی به مشتریان بدهید. از موضوع از دست دادن گردش مالی به دلیل تخفیف هایی که در ماه رمضان به مشتریان می‌دهید، نترسید. زیرا بیشتر از آنچه که فکر می کنید با این تخفیف ها سود خواهید کرد. این موضوع بارها و بارها تجربه شده است.

 

 

استفاده از استراتژی تخفیف در ماه رمضان

 

استراتژی تخفیف در ماه رمضان یک مزیت بزرگ رقابتی در صنعت خرده فروشی در بین فروشگاه های مختلف محسوب می‌ شود. استراتژی تخفیف کمک می‌کند تا تعداد مشتریان شما افزایش پیدا کنند. شما می توانید از استراتژی های متفاوت تخفیف در این ماه استفاده کنید. به عنوان مثال بر روی تمامی محصولات خود تخفیف ویژه رمضان قرار دهید. حتی محصولات غیر مرتبط با نیاز مردم در این ماه. طوری که مصرف کنندگان وسوسه شوند تا قبل از پایان ماه رمضان محصولات شما را خریداری کنند. با استفاده از استراتژی های خوب و هیجان انگیز تخفیف، مصرف کنندگان برای خرید کالاها بیش از پیش ترغیب خواهند شد.

 

 

ترفندهای فناوری خرده فروشی ۲۰۲۱

 

 

تبلیغات آنلاین خرده فروشی متناسب با ماه رمضان در زمان مناسب

 

تبلیغات آنلاین خرده فروشی متناسب با ماه رمضان در زمان مناسب

 

یکی از مزیت های ماه رمضان و تبلیغات خرده فروشی در این ماه فرصت بهتر دیده شدن است. مردم در ماه رمضان زمان زیادی را در رسانه‌ ها و شبکه‌ های اجتماعی صرف می کنند. تبلیغات آنلاین حتی طولانی مدت هم مخاطبان زیادی دارند. حتی می توانید تعداد تبلیغات خود را زیاد کنید. مخاطبان زمان بیشتری برای دیدن تبلیغات صرف می کنند.

 

 

تبلیغات از سحر تا افطار

 

زمان انتشار تبلیغات بسیار مهم هستند. باید دقت داشته باشید که مخاطبان معمولاً از سحر تا افطار فرصت زیادی برای صرف وقت در رسانه های اجتماعی دارند. سعی کنید تا با بررسی و تجزیه تحلیل بهترین زمان تبلیغات از این فرصت بهترین استفاده را داشته باشید. افرادی که روزه می‌ گیرند معمولا در روز وقت آزاد بیشتری دارند. با این حال بررسی بهترین زمانی که مشتریان در رسانه های اجتماعی صرف می کنند، بسیار مهم است. با استفاده از دیتای حضور بیشتر مشتریان در فضای مجازی می توانید بیشترین بازدید را برای تبلیغات برند تجاری خود داشته باشید.

 

 

افزایش زمان خدمات به مشتریان خرده فروشی در ماه رمضان

 

افزایش زمان خدمات به مشتریان خرده فروشی در ماه رمضان

 

یکی از استراتژی های بازاریابی در ماه رمضان، افزایش زمان خدمات به مشتریان فروشگاه های خرده فروشی است. با افزایش زمان باز بودن فروشگاه های فیزیکی و یا خدمات دلیوری در ساعت های بیشتر، میزان وفاداری مشتریان را افزایش خواهید داد. مشتریان معمولا در زمان افطار تا سحر توانایی و انرژی بیشتری برای خرید از فروشگاه های خرده فروشی دارند. باید بتوانید در این زمان ها مشتریان را پشتیبانی کرده و خدمات مناسبی به آن ها ارائه دهید.

 

 

بهترین راهکارهای ارائه خدمات به مشتری خرده فروشی

 

 

پشتیبانی افطار تا سحر

 

شما می توانید برنامه ویژه رمضان ترتیب دهید. به عنوان مثال برنامه فروش از افطار تا سحر می تواند یک پیشنهاد جذاب برای روزه‌ داران باشد. آن ها پس از افطار، توان و انرژی بیشتری برای خرید دارند. کاری کنید تا مشتریان از خدمات آنلاین پلتفرم های خرده‌ فروشی شما هم رضایت کامل داشته باشند. تیم های پشتیبانی نرم افزاری و فروش آنلاین خود را در زمان افطار تا سحر، دو برابر کنید. از این طریق می توانید راحت تر و بهتر پاسخگوی مشتریان روزه دار باشید.

 

 

چطور در ماه رمضان خرید کنیم

 

 

بسته بندی های مناسب به مناسبت ماه رمضان

 

بسته بندی های مناسب به مناسبت ماه رمضان

 

استفاده از بسته بندی های ویژه به مناسبت های مختلف در تقویم سالانه چیز جدیدی در استراتژی بازاریابی خرده فروشی نیست. این موضوع سال هاست که در انواع استراتژی های بازاریابی فروش مد نظر قرار می‌ گیرد. بنابراین سعی کنید تا پکیج ها و بسته بندی های ویژه و جذابی برای مشتریان به مناسبت ماه رمضان تهیه کنید. تهیه پکیج های جذاب برای ماه رمضان تاثیر زیادی در تصمیم خرید مشتریان خواهد داشت. این کار در وفاداری مشتری و ایجاد تجربه کاربری بسیار تاثیرگذار است.

 

 

منبع: kanyaanindita.medium

کالابرگ الکترونیک