بررسی ترندهای تجارت دیجیتال در صنعت خرده فروشی

بررسی ترندهای تجارت دیجیتال در صنعت خرده فروشی


16 فروردین 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بررسی ترندهای تجارت دیجیتال در صنعت خرده فروشی

بحث نوآوری در تجارت دیجیتال از اهمیت ویژه‌ ای در صنعت خرده فروشی برخوردار است. بر اساس پیش بینی ««ای مارکت» هزینه تبلیغات دیجیتال در سراسر جهان تا پایان سال ۲۰۲۱ به بیش از ۳۱۷ میلیارد دلار خواهد رسید. این شرکت فعال در زمینه تحقیقات بازار، پیش‌بینی کرده است که تجارت دیجیتال همچنان رشد چشمگیری خواهد داشت. این در حالیست که میزان تبلیغات رسانه‌ای از ۳۹/۱ درصد در سال ۲۰۱۷ به ۴۹/۶ درصد در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است. با پیشرفت تکنولوژی و استراتژی های متفاوت تجارت الکترونیک، بحث تجارت دیجیتال در صنعت خرده فروشی بسیار با اهمیت جلوه می کند. در این مقاله از مجله کوروش نگاهی به ترندهای تجارت دیجیتال در صنعت خرده فروشی انداخته‌ ایم.

محتوای شخصی سازی شده و تجارت دیجیتال در خرده فروشی

 

محتوای شخصی سازی شده و تجارت دیجیتال در خرده فروشی

 

محتوای شخصی سازی شده در تجارت دیجیتال در خرده فروشی از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار است. بر اساس آمار منتشر شده ۷۲ درصد از مصرف کنندگان تنها زمانی تصمیم می‌ گیرند تا یک پیام بازاریابی را پاسخ دهند که متناسب با علایق خاص آن ها باشد. محتوای شخصی سازی شده در بهبود تجربه کاربری و جلب اعتماد مخاطبان بسیار تاثیرگذار است. شما می توانید با شخصی سازی محتوا در بازاریابی و تجارت دیجیتال بر روی کاربران خود تسلط پیدا کنید.

 

 

همه چیز درباره تجارت الکترونیک در خرده فروشی

 

 

رصد رفتار خرید و جستجوی مشتریان

 

یکی از راه های ایجاد حس نزدیکی با مخاطب و ارائه محتوای شخصی سازی شده، رصد رفتار آنلاین کاربر در پلتفرم های آنلاین شما است. با تجزیه و تحلیل رفتار خرید کاربران یا حتی رفتار جستجوی آن ها برای خرید، می توانید علایق و نیاز های مخاطبان خود را شناسایی کنید. بر اساس آمار ۷۸ درصد از کاربران اینترنت در ایالات متحده پس از مشاهده محتوای تبلیغات بازاریابی، جلب برند تجاری خاص می شوند. محتوا با افراد و گروه‌ های خاص ارتباط ویژه برقرار می‌ کند. باید بدانید چه چیزی توجه مخاطب شما را در وب سایت خرده فروشی جلب می کند. از الگو های خرید یاد بگیرید و محتوای مناسب با این الگوهای خرید را به مشتریان ارائه دهید.

 

 

اهمیت اشتراک مشتریان خرده فروشی در تجارت دیجیتال

 

اهمیت اشتراک مشتریان خرده فروشی در تجارت دیجیتال

 

عضویت و اشتراک مشتریان در پلتفرم های خرده فروشی از اهمیت ویژه ای در تجارت دیجیتال برخوردار است. زمانی که مشتریان اقدام به خرید و دریافت کالا می کنند، می توانند در وب سایت فروشگاه خرده فروشی به عنوان مشترک فروشگاه ثبت شوند.

 

محبوبیت صد در صدی اشتراک در تجارت دیجیتال

 

بحث اشتراک در تجارت دیجیتال در سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است و محبوبیت آن بیش از ۱۰۰ درصد بوده است.
گفته می شود اشتراک در طیف گسترده از صنایع از جمله غذا و نوشیدنی، زیبایی و سلامتی و تناسب اندام و ادبیات از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. موفقیت تجارت اشتراکی در برند هایی مانند نتفلیکس و اسپاتیفای به وضوح مشهود است. این برند های تجاری نمونه موفق استفاده از بحث اشتراک در تجارت دیجیتال محسوب می شوند.

 

 

ترندهای دیجیتال مارکتینگ خرده فروشی ۲۰۲۱

 

 

اهمیت مارکت پلیس در تجارت دیجیتال در خرده فروشی

 

اهمیت مارکت پلیس در تجارت دیجیتال در خرده فروشی

 

نقش و اهمیت مارکت‌پلیس در تجارت دیجیتال در صنعت خرده فروشی را نباید نادیده گرفت. پیش‌بینی شده است که تا سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۱۵ درصد سازمان های تجاری بزرگ از بستر مارکت پلیس استفاده کنند. برندهای بزرگ می توانند از بستر مارکت پلیس درآمد زایی داشته باشند. مارکت پلیس فضایی است که امکان خرید کاربر را از چندین تامین‌کننده‌ متفاوت بوجود می‌ آورد. در واقع گرداننده یک مارکت پلیس نیازی به موجود داشتن کالاهایی که می‌ فروشد ندارد. بلکه کسب و کار در این فضا از طریق در اختیار قراردادن موجودی سایر فروشندگان و تسهیل امکان خرید این کالا ها توسط مشتریان جریان می‌یابد.

 

 

ترندهای تجارت الکترونیک ۲۰۲۱

 

 

تفاوت مارکت پلیس و تجارت الکترونیک در خرده فروشی

 

اهمیت مارکت پلیس در تجارت دیجیتال در خرده فروشی

 

مرز بین مارکت پلیس با تجارت الکترونیک بسیار باریک است. در تجارت الکترونیک برندهای خرده فروشی کالاهای خود را برای عرضه و فروش بر بستر پلتفرم ها و وب سایت های آنلاین خود قرار می دهند. در چنین شرایطی پلتفرم های فروشگاه های خرده فروشی باید مجهز به انبار باشند. تا کالای مورد نیاز مشتریان را پس از ثبت سفارش برای تحویل آماده کنند. اما در مارکت پلیس تمامی تولید کنندگان کالا می‌ توانند از یک بستر آنلاین استفاده کرده و کالای خود را برای فروش عرضه کنند.

 

 

ویژگی مارکت پلیس در تجارت دیجیتال

 

اهمیت مارکت پلیس در تجارت دیجیتال در خرده فروشی

 

یکی از ویژگی های مارکت پلیس در تجارت دیجیتال و خرده فروشی بحث کاهش هزینه ها است. دیگر نیازی نیست تا کالا در انبار نگهداری شود. برندهای تجاری بزرگ مانند آمازون فضایی را مهیا کرده اند تا خرده فروشان کوچک، کالای خود را برای فروش در پلتفرم آن ها ارائه دهند. این برندها پس از فروش کالا درصد خود را به طور مجزا دریافت می کنند.

 

کمپانی آمازون یک مارکت پلیس  ترکیبی محسوب می شود. نوعی از مارکت ‌پلیس که در آن فروشگاه محصولات خود را در کنار محصولات سایر فروشنده ‌ها عرضه می‌ کند. یک نمونه‌  دیگر از مارکت ‌پلیس‌ های ترکیبی فروشگاه بزرگ زنجیره ای والمارت در صنعت خرده فروشی است. والمات دومین پلتفرم  تجارت ‌الکترونیک در ایالات متحده محسوب می شود.

 

در کل با ضعیف‌تر شدن فروشگاه ‌های فیزیکی بزرگ، تجارت دیجیتال و الکترونیک و مارکت پلیس ‌ها رونقی زیادی را تجربه می‌ کنند. خدمات ویژه این فروشگاه‌ ها به کاربران باعث افزایش محبوبیت آن‌ ها شده است.

 

شاید مشتریان به فروشگاه ‌های اینترنتی شک داشته باشند و نتوانند راحت به آن‌ ها اعتماد کنند ولی در مورد مارکت پلیس چنین چیزی خیلی کم دیده می‌ شود. چون مشتریان می ‌دانند که یک بازار اینترنتی روی اعتبار خود معامله نمی ‌کند و همه تلاشش را می‌ کند که اعتماد مشتری را هر طور شده جلب کند. به همین خاطر معمولا شرایط سخت و پیچیده‌ ای برای کسانی که می ‌خواهند محصولات خود را در این بازارها بفروشند، قرار می‌ دهند.

 

 

واقعیت افزوده  و تجارت دیجیتال در خرده فروشی

 

واقعیت افزوده  و تجارت دیجیتال در خرده فروشی

 

یکی از موضوعاتی که در بحث دیجیتال جذابیت زیادی برای مخاطبان دارد تجارت دیجیتال و واقعیت افزوده است. شما می توانید مخاطبان خود را در تجربه تجارت دیجیتال در ایجاد یک احساس واقعی شریک کنید. واقعیت افزوده باعث می شود تا مخاطبان زمان خرید دیجیتال حس مواجه واقعی با کالا را داشته باشند. با ایجاد چنین ارتباطی مصرف‌ کننده ترغیب به خرید راحت تر کالای مورد نیاز خود می شود. استفاده از  واقعیت افزوده در صنعت خرده فروشی چیز جدیدی نیست. فیسبوک در سال ۲۰۱۸ اقدامات زیادی در زمینه واقعیت افزوده انجام داده است. حالا خرده فروشان از فناوری واقعیت افزوده برای پر کردن شکاف بین دنیای دیجیتال و فضای فیزیکی استفاده می‌ کنند.

 

 

کاهش هزینه با واقعیت افزوده در تجارت دیجیتال

 

یکی از از ویژگی های واقعیت افزوده در استراتژی تجارت دیجیتال در صنعت خرده فروشی کاهش هزینه ها و صرفه جویی در وقت، منابع و هزینه است. دیگر نیاز به موجودی فیزیکی محصولات نیست. مشتریان بدون مشاهده واقعی محصولات می‌توانند رابطه واقعی با فضای خرید برقرار کنند. استفاده از واقعیت افزوده از طریق صفحه نمایش تلفن یا کامپیوتر شخصی باعث تعامل مستقیم مشتریان با محصولات قبل از خرید می شود. شرکت هایی چون فیسبوک استاپ هاب و صفورا از واقعیت افزوده در خرده فروشی به درستی استفاده کرده اند. همین موضوع باعث بهبود تجربه کاربری برای آن ها شده است.

 

 

ترندهای بازاریابی محتوا ۲۰۲۱

 

 

هوش مصنوعی و تجارت دیجیتال در صنعت خرده فروشی

 

هوش مصنوعی و تجارت دیجیتال در صنعت خرده فروشی

 

استفاده از کوچه مصنوعی در تجارت دیجیتال در صنعت خرده فروشی یک انتخاب هوشمندانه است. اعتماد به یادگیری ماشینی، تجزیه و تحلیل داده ها و استفاده از اینترنت اشیا، گامی بزرگ و جدید در صنعت خرده فروشی محسوب می شود. هوش مصنوعی داده کاربران را تجزیه و تحلیل می‌ کند. این داده ها می توانند شامل سن، جنسیت و علایق و آن ها باشد. ارائه پیشنهادات مناسب به کاربران بر اساس این داده ها تاثیر زیادی در بازاریابی در تجارت دیجیتال دارد.

 

 

کاربردهای هوش مصنوعی در خرده فروشی

 

 

سرمایه گذاری هنگفت گوگل

 

گوگل از سال ۲۰۱۴ رقمی معادل ۵۰۰ میلیون دلار در زمینه هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرده است. همین موضوع نشان دهنده اهمیت هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در صنعت خرده فروشی است. بر اساس نظرسنجی گارتنر ۵۹ درصد در تجارت دیجیتال به دنبال راه‌ هایی برای بهبود استراتژی‌ های خود بر مبنای هوش مصنوعی هستند. ۴۱ درصد باقیمانده راه حل های خود کار را در استراتژی تجارت دیجیتال خود به کار برده اند. بر اساس اعلام گارتنر ۸۰ درصد تعاملات با مشتری در سال ۲۰۲۱ توسط هوش مصنوعی انجام شده است.

 

منبع: bigcommerce

کالابرگ الکترونیک