ایده های جالب و جذاب برای تزیین اتاق کودک با کمترین هزینه

ایده های جالب و جذاب برای تزیین اتاق کودک با کمترین هزینه


16 فروردین 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
ایده های جالب و جذاب برای تزیین اتاق کودک با کمترین هزینه

در تزیین اتاق کودک باید به نکات ساده اما مهمی را در نظر گرفت. استفاده از رنگ های شاد و زنده و ایجاد فضایی پویا و در عین حال امن و راحت را نباید نادیده گرفت. گاهی با صرف هزینه های نه چندان زیاد می توان اتاق کودک را به محیطی کاملا جذاب و هیجان انگیز تبدیل کرد. برای دکوراسیون اتاق کودک کافی است تا به برخی نکات توجه داشت. مابقی بر می گردد به سلیقه شخصی شما در انتخاب وسایل اتاق برای طراحی دکوراسیون داخلی. در این مقاله از مجله کوروش نگاهی به برخی از نکات در طراحی دکوراسیون و تزیین اتاق کودک دختر و پسر انداخته ایم.

استفاده از کیسه های پارچه ای در تزیین اتاق کودک

 

استفاده از کیسه های پارچه ای در تزیین اتاق کودک

 

ایجاد فضا برای نگهداری وسایل کودک از جمله اسباب بازی های او که مدام استفاده می شود، نیاز به هزینه زیادی ندارد. شما می توانید از کیسه ها کوچک جذاب برای تزیین اتاق کودک دختر و پسر و ایجاد فضای مناسب برای نگهداری وسایل کودک استفاده کنید. در این کیسه ها می توانید اسباب بازی های کودک را قرار دهید. کیف های کوچک رنگارنگ پارچه ای معمولاً در همه جا یافت می شوند. شما می توانید آن ها را از دستگیره های کمد آویزان کنید و یا با قلاب بر روی دیوار نصب کنید. کیسه های پر شده آویزان رنگارنگ فضای جالب و جذابی در ظاهر اتاق کودک ایجاد می کنند.

 

 

رنگ آبی در دکوراسیون داخلی

 

 

تاثیر مبلمان رنگی در تزیین اتاق کودک

 

تاثیر مبلمان رنگی در تزیین اتاق کودک

 

معمولاً در دکوراسیون اتاق کودک از رنگ های شاد و متنوع برای مبلمان اتاق استفاده می شود. حتی در بسیاری مواقع سعی می شود تا برای ایجاد حس شعف در کودکان از وسایل تزیینی رنگارنگ هم در فضای اتاق استفاده شود.

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

استفاده از تزیینات رنگی

 

اما گاهی اوقات نمی توان مبلمان اتاق را مدام تغییر داد و وسایلی با رنگ های متنوع تهیه کرد. چرا که این کار هزینه زیادی به همراه دارد. بنابراین پیشنهاد می شود برای تزیین اتاق کودک و پسر با کمترین هزینه فقط تزیینات رنگی روی مبلمان را بیشتر تغییر دهید. حتی می‌ توانید گاهی خودتان دست به کار شده و برخی از وسایل اتاق کودک را با رنگ های متفاوت رنگ آمیزی کنید. این کار تأثیر زیادی در روحیه بخشی و انرژی به کودکان دارد.

 

 

بهترین رنگها برای دکوراسیون اتاق کودک

 

 

استفاده از اجسام طبیعی در تزیین دکوراسیون اتاق کودک

 

استفاده از اجسام طبیعی در تزیین دکوراسیون اتاق کودک

 

برای تزیین اتاق کودک می توانید از اشیا طبیعی استفاده کنید. استفاده از اشیا طبیعی علاوه بر ایجاد حس خوب در اتاق کودک، تاثیرات دیگری نیز بر روی خود او دارد. از کودک خود بخواهید تا هنگام تزیین اتاق با وسایل طبیعی با شما همکاری کند و حتی نظر بدهد. به عنوان مثال می‌ توانید از شاخه‌ های خشک افتاده در باغ به عنوان چراغ آویز و یا حتی چوب لباس استفاده کنید.

 

 

آموزش همراه با تفریح

 

کودکان یاد می گیرند به طبیعت احترام گذاشته و از کمترین امکانات بهترین استفاده را داشته باشند. این کار در ایجاد خلاقیت کودک برای تزیین و دکوراسیون اتاق بسیار تاثیرگذار است. سعی نکنید تا او را مجبور به تزیین با روش خاصی کنید. دست او را باز بگذارید تا اتاق خود را با سلیقه شخصی خود زیبا کند.

 

 

راهنمای دکوراسیون اتاق نوزاد

 

 

استفاده از نقاشی های کودک در تزیین اتاق او

 

استفاده از نقاشی های کودک در تزیین اتاق او

 

شما می توانید از اثر هنری کودکان خود در تزیین اتاق آن ها استفاده کنید. نقاشی های مورد علاقه کودکان را با انتخاب آن ها جدا کنید. برایشان قاب های رنگی و جذاب تهیه کنید و نقاشی ها را به دیوار اتاق بچسبانید. استفاده از نقاشی های رنگارنگ کودکان جذابیت خاصی به فضای اتاق می دهد. شما می توانید با این کار اعتماد به نفس زیادی به کودکان خود بدهید. در عین حال با وسایل ساده یک گالری زیبای رنگارنگ مقرون‌ به‌صرفه هم ایجاد کرده‌ اید. فضایی که هم خودتان و هم کودکانتان از آن لذت خواهید برد. این کار هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت.

 

 

استفاده از مبلمان چند منظوره در تزیین اتاق کودک

 

استفاده از مبلمان چند منظوره در تزیین اتاق کودک

 

سعی کنید از مبلمان های چند منظوره برای تزیینات اتاق کودک استفاده کنید. با استفاده از این نوع مبلمان فضای کافی برای ذخیره‌سازی وسایل اضافی در اتاق کودک را دارید. همچنین کودکان به سرعت رشد می کنند. بنابراین نیاز به فضای بیشتری برای وسایل، کتاب ها و تجهیزات خود دارند. در مبلمان چند منظوره فضای میز کار را فراموش نکنید. این فضا در دوران کودکی ممکن است به جای قرار گرفتن وسایل تزیینی تبدیل شود. اما در سال های بعدی به عنوان میز کار کاربرد زیادی دارد.

 

 

استفاده از رنگ های مورد علاقه کودک

 

سعی کنید از طرح ها و رنگ های مورد علاقه کودک در مبلمان استفاده کنید. چرا که اگر مبلمان چند منظوره تهیه کرده‌ اید این مبلمان سال ها با کودک خواهند ماند. بنابراین باید به گونه ای انتخاب شوند که رنگ ها و حالت و تمام شکل های آن مورد علاقه کودکان باشد. برخی مبلمان ها کمد دیواری های زیبا و جذابی دارند. سعی کنید در خرید مبلمان به فضای زیادی که مختص جا دادن وسایل کودک است توجه کنید.

 

 

راهنمای خرید سرویس خواب نوزاد

 

 

استفاده از کاردستی و نمد برای تزیین اتاق کودک

 

استفاده از کاردستی و نمد برای تزیین اتاق کودک

 

می توانید از کاردستی های کودکان برای تزیین فضا و دیوار های اتاق کودک که خالی به نظر می رسند، استفاده کنید. حتی می‌ توانید یک برنامه برای تهیه و درست کردن کاردستی های مناسب با اتاق ترتیب دهید. از خلاقیت و نوآوری خود کودکان برای تزیین اتاقشان استفاده کنید. اجازه دهید کودکان با استفاده از رنگ هایی که دوست دارند کاردستی های مورد علاقه خودشان را بسازند. شما می توانید از این کاردستی ها در تزیین جای جای اتاق کودک استفاده کنید. از ریسه و نمد و کاغذ رنگی برای درست کردن این کاردستی ها استفاده کنید. به این ترتیب با وسایل ساده تزیین اتاق کودک را انجام می دهید.

 

 

اهمیت درست کردن کاردستی در رشد کودک

 

 

استیکرهای جذاب و رنگی

 

استیکرهای جذاب و رنگی در تزیین اتاق کودک

 

برای تزیین اتاق کودک دختر و پسر می توانید از استیکر های رنگی و جذاب استفاده کنید. در انتخاب استیکرها از سلیقه کودکان خود استفاده کنید. با یک کار گروهی استیکر ها را به دیوارها و وسایل اتاق کودک بچسبانید. این کار علاوه بر اینکه در زیبایی اتاق تاثیر زیادی دارد، باعث آموزش همکاری و کار گروهی به کودکان می شود.

 

 

منبع: idealhome

کالابرگ الکترونیک