۳ طرز تهیه پاستای رنگی با رنگ های طبیعی و خوشمزه

۳ طرز تهیه پاستای رنگی با رنگ های طبیعی و خوشمزه


15 اسفند 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
3 طرز تهیه پاستا و ماکارونی رنگی با رنگ های طبیعی

درست کردن پاستا رنگی و ماکارونی رنگی با رنگ‌های طبیعی در منزل به سادگی امکان‌پذیر است. استفاده از رنگ‌های متنوع برای درست کردن غذاهای مختلف به خصوص برای بچه‌ها موجب افزایش اشتها و علاقه آن‌ها به غذا خوردن می‌شود. پاستای رنگی از خوشمزه‌ترین و البته دوست‌داشتنی‌ترین غذاهایی است که شما می‌توانید آن را به رنگ‌ها و شکل‌های مختلفی آماده کنید. اما چگونه پاستای رنگی درست کنیم؟ فوت و فن‌های طرز تهیه پاستای رنگی را می‌دانید؟ طرز تهیه خمیر پاستای رنگی چگونه است؟ در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه پاستای رنگی ساده و خوشمزه آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد طرز تهیه ماکارونی رنگین کمانی پاسخ خواهیم داد.

 

 

طرز تهیه خمیر پاستای رنگی در منزل با رنگ طبیعی

 

طرز تهیه خمی پاستای رنگی در منزل با رنگ طبیعی

 

زمان آماده سازی: ۱۵ دقیقه
مدت زمان پخت: ۶۰ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه پاستای رنگی خانگی (برای چهار نفر)

 

  • نمک: ۱ قاشق چای‌خوری
  • زرده تخم مرغ: ۵ عدد
  • آرد سفید: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • آرد سمولینا: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • چغندر: ۱ عدد (برای پاستای قرمز)
  • اسفناج: ۲۰۰ گرم (برای پاستای سبز)
  • زعفران: نوک قاشق چای‌خوری (برای پاستای زرد)

 

 

مراحل طرز تهیه خمیر پاستای رنگی

 

مراحل طرز تهیه خمیر پاستای رنگی

درست کردن خمیر پاستای رنگی در خانه کاری بسیار راحت و مهیج است. شما می‌توانید به جای خرید ماکارونی رنگی از بیرون خودتان با استفاده از رنگ‌های خوراکی پاستاهای رنگی خوشمزه‌ای را آماده کنید. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه پاستای رنگی آشنا شوید.

 

 

مرحله اول؛ درست کردن رنگ خمیر پاستا

 

در این روش طرزتهیه پاستای رنگی شما می‌توانید پاستای خودتان را به یکی از رنگ‌های سبز، قرمز و زرد آماده کنید. میزان مواد لازم ذکر شده برای تهیه پاستا تنها برای یکی از این سه رنگ مناسب است. برای درست کردن پاستا با هر ۳ رنگ باید مواد را ۳ بار آماده کنید.

 

اگر دوست دارید پاستای شما زرد باشد، باید به اندازه نوک قاشق چای‌خوری زعفران ساییده شده را در ۱/۴ فنجان آب گرم مخلوط کنید و اجازه دهید زعفران دم بکشد.

 

برای درست کردن پاستای سبز رنگ باید ۲۰۰ گرم اسفناج را پاک کنید و بشویید. سپس آن‌ها را با کمی آب روی گاز قرار دهید تا بپزند. زمانی که اسفناج پخت اجازه دهید سرد شود و سپس آن را میکس کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی مجلسی و لذیذ در ۳۰ دقیقه

 

در صورتی که قصد دارید پاستای قرمز رنگ درست کنید. باید یک عدد چغندر را به دو نیم کنید و در آب بپزید. سپس زمانی که خوب نرم و پخته شد؛ آن را میکس کنید.

 

 

مرحله دوم؛ الک کردن آرد

 

بعد از تهیه رنگ طبیعی پاستا، در این مرحله از طرز تهیه ماکارونی رنگی باید ۱ لیوان آرد سفید را با ۱ لیوان آرد سمولینا ترکیب کنید. مقداری نمک به آن اضافه کنید و آرد را برای ۲ بار الک کنید.

 

 

مرحله سوم؛ آماده کردن خمیر رنگی پاستا

آماده کردن خمیر پاستا

 

در این مرحله از طرز تهیه پاستای رنگی برای بچه‌ها باید آرد را روی یک سطح تمیز قرار دهید. وسط آرد را خالی کنید. ۵ عدد زرده تخم مرغ را به همراه یکی از موادی که برای رنگ دادن به پاستا آماده کردید، به آرد اضافه کنید. ترکیب را ابتدا با چنگال خوب هم بزنید.

 

بعد از این که ترکیب شما حالت خمیری پیدا کرد، با دست خمیر را به خوبی ورز دهید تا جایی که دیگر حالت چسبندگی نداشته باشد. در صورت خشک بودن خمیر کمی آب چغندر، یا اسفناج به آن اضافه کنید.

 

 

مرحله چهارم؛ استراحت دادن خمیر پاستای رنگی

 

برای درست کردن هر یک از رنگ‌های پاستای رنگی باید همین مراحل را تکرار کنید. در نهایت خمیر را به صورت گلوله درست کنید و یک پارچه روی آن قرار دهید و اجازه دهید خمیر برای ۳۰ دقیقه استراحت کند.

 

 

مرحله پنجم؛ برش خمیر پاستای رنگی

 

بعد از استراحت دادن خمیر، در این مرحله از طرز تهیه ماکارونی یا پاستای رنگین کمانی باید خمیرها را با وردنه روی تخته پهن کنید. خمیر باید کاملاً صاف و نازک شود. سپس در طرز تهیه پاستا رشته‌ای رنگی باید با کمک یک چاقوی تیز، خمیر را به صورت بلند و با عرض ۱ سانتی‌متری برش بزنید.

 

 

مرحله ششم؛ خشک شدن پاستای رنگی

 

بعد از این که خمیر رنگی پاستا را بریدید، باید مقداری آرد سمولینا روی پاستاها بریزد تا به هم نچسبند. سپس می‌توانید پاستاها را برای یک شبانه روز در فضای آشپزخانه قرار دهید تا کاملاً خشک شوند.

 

 

مرحله هفتم؛ پخت پاستای رنگی

 

پخت پاستای رنگی

 

بعد از خشک شدن پاستا، در این مرحله از تهیه پاستای رنگی باید درست مثل پاستایی که از بیرون خریداری می‌کنید، پاستاها را در آب جوش بیندازید و بعد از نرم شدن، آبکش کنید. می‌توانید این پاستا را در کنار گوشت، مرغ یا سبزیجات مختلف سرو کنید و از طعم آن لذت ببرید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله طرز تهیه انواع پاستا را مطالعه کنید.

 

 

طرز تهیه ماکارونی رنگی با استفاده از رنگ خوراکی

 

طرز پخت ماکارونی رنگی با استفاده از رنگ خوراکی

 

مواد لازم برای طرز تهیه ماکارونی رنگین کمانی

 

  • پاستا یا ماکارونی رشته‌ای: ۱ بسته
  • رنگ مجاز خوراکی: به مقدار لازم

 

 

مراحل طرز پخت ماکارونی رنگی با رنگ خوراکی

 

مراحل طرز پخت ماکارونی رنگی با رنگ خوراکی

 

برای درست کردن پاستای رنگی یا ماکارونی رنگی همیشه مجبور نیستید پاستاها را در خانه آماده کنید و یا از بیرون برای خرید پاستای رنگی اقدام کنید. شما می‌توانید به راحتی و تنها با اضافه کردن رنگ خوراکی به پاستاهای آماده، آن را به هر رنگی که دوست دارید درست کنید. برای آشنایی با مراحل ماکارونی رنگی رنگی در ادامه با ما همراه باشید.

حتما بخوانید  طرز تهیه حلوای آلبالو خوشرنگ به 2 روش قالبی و بدون قالب

 

 

مرحله اول؛ آبکش کردن پاستا

 

این روش برای درست کردن ماکارونی رشته‌ای رنگی هم به همین ترتیب است. در اولین مرحله از طرز تهیه پاستای رنگی باید مقداری آب داخل قابلمه بریزید و روی گاز قرار دهید. کمی نمک و روغن به آن اضافه کنید و صبر کنید تا آب به جوش بیاید. سپس می‌توانید پاستاها را اضافه کنید. چند دقیقه صبر کنید تا پاستا هم کمی نرم شوند. سپس آن‌ها را آبکشی کنید و روی آن آب سرد بریزید.

 

 

مرحله دوم؛ رنگی کردن پاستا

 

اما چگونه پاستای رنگی درست کنیم؟ برای این کار باید ابتدا ۲ قاشق غذاخوری آب سرد را با یک قاشق غذاخوری رنگ خوراکی ترکیب کنید. سپس رنگ را داخل کیسه پلاستیکی بریزید. حالا مقداری پاستا را به آن اضافه کنید. درب پلاستیک را ببندید و شروع به تکان دادن پاستاها کنید.

 

برای درست کردن پاستا به رنگ‌های مختلف همین کار را تکرار کنید. سپس اجازه دهید پاستاها برای حدود ۱۰ دقیقه داخل پلاستیک بمانند. پاستاهای رنگی را داخل آبکش بریزید و با آب سرد بشویید تا رنگ اضافی آن‌ها خارج شود. در نهایت می‌توانید پاستا را درون قابلمه بریزید و روی گاز قرار دهید تا دم بکشد.

 

 

طرز تهیه پاستای رنگی با دستگاه پاستا ساز

 

طرز تهیه پاستای رنگی با دستگاه پاستا ساز

 

در صورتی که در خانه دستگاه پاستا ساز دارید، می‌توانید برای تهیه پاستای رنگی از این دستگاه نیز استفاده کنید. برای این کار باید خمیر را به روشی که پیش‌تر ذکر شد، آماده کنید. سپس به جای این که خمیر را با دست صاف کنید، دستگاه آن را به صورت کاملاً منظم و یکنواخت آماده می‌کند.

 

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه پاستای رنگی

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه پاستای رنگی

 

*پیشنهاد می‌شود در دستور تهیه ماکارونی رنگی در منزل به جای استفاده از رنگ‌های خوراکی از رنگ‌های طبیعی و سبزیجات رنگی استفاده کنید.

*در صورت استفاده از رنگ خوراکی حتماً از رنگ‌های مجاز و مطمئن به مقدار کم استفاده کنید.

*در صورتی که زمان درست کردن خمیر پاستای رنگی را ندارید و دوست ندارید از رنگ‌های خوراکی در غذا استفاده کنید، می‌توانید با استفاده از انواع سس رنگی و سبزیجات رنگی یک پاستای رنگی داشته باشید.

*طرز تهیه انواع ماکارونی شکلی نیز درست مشابه همین روشی که ذکر شد انجام می‌شود. تنها باید خمیر را به اشکال مختلفی حالت دهید و بعد خشک کنید.

*در طرز تهیه نودل رنگی مثل تهیه ماکارونی رنگی نیز می‌توانید مقداری رنگ به نودل اضافه کنید و بعد آن را در پلاستیک بریزید و تکان دهید.

 

 

سوالات متداول

 

 

چگونه پاستای رنگی درست کنیم؟

 

در طرز تهیه پاستای رنگی هم می‌توانید خمیر پاستا را به با استفاده از گیاهان طبیعی به صورت رنگی درست کنید و هم پاستای آماده را با کمک رنگ خوراکی رنگی کنید.

 

 

بهترین روش برای درست کردن پاستای قرمز به صورت طبیعی چیست؟

 

در صورتی که قصد دارید پاستای قرمز رنگ درست کنید. باید یک عدد چغندر را به دو نیم کنید و در آب بپزید. سپس زمانی که خوب نرم و پخته شد؛ آن را میکس کنید. در مرحله بعد می‌توانید آن را به خمیر پاستا اضافه کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک