نکات مهم تدوین استراتژی محتوا مناسب رسانه های اجتماعی در ماه رمضان

نکات مهم تدوین استراتژی محتوا مناسب رسانه های اجتماعی در ماه رمضان


21 فروردین 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
رمضان محتوا رسانه اجتماعی

تدوین استراتژی محتوا مناسب رسانه های اجتماعی در آستانه ماه مبارک رمضان در جذب مشتریان تاثیر زیادی دارد. معمولا در مناسبت های مختلف استراتژی های بازاریابی متفاوتی از سوی تیم های های بازاریابی در حوزه دیجیتال مارکتینگ تدوین می شود. ماه رمضان یکی از مناسبت های پررنگ در زمینه بازاریابی فروش برای صنعت خرده فروشی محسوب می شود. بنابراین استراتژی بازاریابی مناسب در تغییر سطح فروش در این ماه بسیار تاثیر گذار است. در این مقاله از مجله کوروش نگاهی به نکات مهم در تدوین استراتژی محتوا برای رسانه های اجتماعی در ماه رمضان انداخته ایم.

 

اهمیت تعامل با مخاطبان از طریق محتوا در رسانه های اجتماعی

 

اهمیت تعامل با مخاطبان از طریق محتوا در رسانه های اجتماعی

 

برنامه ریزی برای رسانه‌ های اجتماعی در مناسبت ها و شرایط خاص بسیار مهم است. برند های خرده فروشی برای برقراری ارتباط با مشتری در فضای مجازی باید خود را مطابق با نیاز های آن ها تطبیق دهند. نحوه تعامل با مخاطبان در رسانه‌ های اجتماعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای تعامل با مشتریان باید با رفتار آن ها آشنایی داشت.

 

 

تغییر رفتار مشتریان در رمضان

 

در ماه رمضان معادلات معمول تعاملات آنلاین با مخاطبان تا حدود زیادی تغییر می کند. چرا که عادات فعالیت و گردش مشتریان در رسانه های اجتماعی در این ماه بسیار تغییر می کند. این تغییرات بسیار زیاد و مشهود هستند. فعالیت مخاطبان رسانه های اجتماعی تا حدود زیادی ارتباط مستقیمی با عادات خواب و ساعات کاری آن ها دارد. فعالیت برند ها در رسانه های اجتماعی باید با تغییرات جدید صورت بگیرد. چرا که به طور کلی هدف از حضور برند ها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، دیده شدن است.

 

 

عوامل موثر بر رفتار مشتری خرده فروشی

 

 

توجه به «زمان اوج» برای تولید محتوا در رسانه های اجتماعی

 

توجه به «زمان اوج» برای تولید محتوا در رسانه های اجتماعی

 

برای تولید محتوا برای رسانه های اجتماعی در رمضان به زمان اوج دیده شدن و حضور مردم در فضای آنلاین توجه کنید. نکته جالبی که در مورد دیده شدن محتوا در رسانه های اجتماعی در رمضان وجود دارد تفاوت فعالیت مخاطبان در یک ماه قبل از رمضان و روز های رمضان است.

 

 

فعالیت زیاد مخاطبان در رسانه های اجتماعی از یک ماه قبل از رمضان

 

یک ماه قبل از رمضان مخاطبان فعالیت های زیادی در رسانه های اجتماعی دارند. خرید های زیادی از طریق شبکه های اجتماعی صورت می گیرد. اما در روز رمضان به دلیل تغییر ساعت خواب و حتی خورد و خوراک افراد، زمان حضور مخاطبان در فضای مجاری به یکباره تغییر می کند. بنابراین بهتر است به داده های سال های گذشته در مورد اوج حضور مخاطبان در ماه های قبل از رمضان و روز های رمضان توجه ویژه کنید. با توجه به این داده ها و تحلیل رفتار مشتریان و مخاطبان می‌ توان از محتوای تولید شده بهترین استفاده را در جهت جذب مشتری داشت.

 

 

حضور بیشتر مردم در فضای مجازی در ماه رمضان

 

حضور بیشتر مردم در فضای مجازی در ماه رمضان

 

آمار و ارقام نشان می‌ دهد که افراد در ماه رمضان وقت بیشتری در فضای مجازی سپری می کنند. مردم در این ماه عموما ساعات کاری کمتری دارند. بنابراین فرصت بیشتری برای آنلاین شدن پیدا خواهند کرد. آن ها ترجیح می‌ دهند در خانه بمانند و با فرصت بیشتری در رسانه‌ های اجتماعی گشت بزنند.

 

 

کرونا و رمضان

 

البته در این میان نباید برخی برخی از استثنا ها را نادیده گرفت. سال گذشته به دلیل بحران کرونا وضعیت کمی فرق می کرد.اکثر مردم در ماه‌ های پاندمی دور کار بودند و زمان زیادی را در خانه سپری می کردند. آمارها نشان می دادند که اوج فعالیت مخاطبان روزه دار بعد از افطار در ساعت ۷ عصر بود. بنابراین بهترین زمان انتشار محتوا های جذاب در رسانه های اجتماعی بعد از افطار برآورد شد.

 

 

بیشتر بدانید » چطور خرید آنلاین را برای مشتری جذاب تر کنیم؟ «

 

 

توجه به مضامین محتوا منتشر شده در رسانه های اجتماعی در رمضان

 

توجه به مضامین محتوا منتشر شده در رسانه های اجتماعی در رمضان

 

یکی از نکات مهم در تدوین استراتژی بازاریابی توجه به مضامین محتوا است. مضامین محتوای منتشر شده در رسانه‌ های اجتماعی در ماه رمضان باید متناسب با این ماه باشند. این محتوا ها باید در برگیرنده روح رمضان باشند

 

 

مضامین محبوب

 

محبوب ترین تبلیغات در رسانه های اجتماعی شامل محتوا هایی با مضامین خانواده، معنویت و مهمان نوازی هستند. این موضوعات در سال گذشته و علی رغم پاندمی کرونا همچنان در رده محبوب ترین ها در ماه رمضان قرار گرفته اند. همچنین محتواهایی که در مورد امور خیریه منتشر شدند در این ماه به مورد توجه زیادی از روزه داران قرار گرفتند. بنابراین بهتر است در تبلیغات تجاری خود به مضامین محتوای متناسب با رمضان بیشتر توجه کنید.

 

 

توجه به رسانه های اجتماعی محبوب روزه داران در رمضان

 

توجه به رسانه های اجتماعی محبوب روزه داران در رمضان

 

همان جایی باشید که مخاطبان شما هستند. برای تدوین یک استراتژی مناسب در زمینه محتوا در رسانه های اجتماعی بهتر است پیش از هر چیز، مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید. پس از شناسایی مخاطبان بینش های کلیدی رفتار آنلاین آن ها را پیدا کنید. در این حالت شما در موقعیتی مناسب برای تدوین یک استراتژی قوی محتوا قرار گرفته اید. برای ارایه یک محتوای مناسب در جذب مخاطب و تاثیر بر روی ذهنیت او در ماه رمضان باید رفتارهای مخاطبان هدف را به دقت رصد کنید.

 

 

رسانه های اجتماعی محبوب

 

پس از تحلیل رفتار مخاطبان هدف، نوبت به شناسایی رسانه های محبوب روزه داران در ماه رمضان می رسد. باید بدانید که رسانه های محبوب اجتماعی در کشورهای مسلمان، چه رسانه هایی هستند. اینکه مخاطبان ترجیح می دهند چه نوع محتوای تبلیغاتی را در کدام رسانه اجتماعی تماشا کنند، بسیار مهم است. به عنوان مثال شما نمی توانید محتوایی با مضمون طنز را در شبکه های اجتماعی که محبوب مخاطبان به خاطر محتوای معنوی هستند، قرار دهید.

 

 

استقبال از محتوای تلویزیون آنلاین

 

سرانه تماشای تلویزیون در ماه رمضان همیشه افزایش می یابد. در این ماه تنوع سریال ها و برنامه های تلویزیونی، بسیار زیاد است. شما می توانید از تبلیغات در رسانه های اجتماعی که با محتوای سریال های تلویزیونی مخاطب جذب می کنند، استفاده کنید.

 

 

تعیین تقویم محتوا برای رسانه های اجتماعی در رمضان

 

تعیین تقویم محتوا برای رسانه های اجتماعی در رمضان

 

از قبل برنامه ریزی کنید و یک تقویم محتوا برای رسانه های اجتماعی خود در نظر بگیرید. برخی از روز ها و زمان ها در ماه رمضان از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. تقویم محتوا به شما کمک می کند تا پیش از این ایام خاص فرصت تولید محتوای مناسب را داشته باشید. هرچه زودتر برنامه ریزی کنید، طبیعتا کیفیت مطالب شما بهتر خواهد بود. هرگز برای شروع طوفان فکری تولید محتوا در ماه رمضان زود نیست. با استفاده از این تقویم برای اجرای استراتژی محتوا، دقیق تر و بهتر برنامه ریزی کنید.

برای مثال بر اساس پیش بینی، کراد آنالیزر، رسانه های اجتماعی در ماه رمضان در منطقه منا در ۱۰ روز اول این ماه، مورد استقبال ویژه ای قرار گرفته اند. بنابراین به این نکته توجه داشته باشید که روزهای نخستین ماه رمضان جزو بهترین روزها برای تبلیغات آنلاین محسوب می شود.

 

 

این مقاله را هم بخوانید » تکنیک های افزایش فروش خرده فروشی ها در ماه رمضان «

 

 

نظارت، تجزیه و تحلیل و بهینه سازی محتوا در رسانه های اجتماعی

 

نظارت، تجزیه و تحلیل و بهینه سازی محتوا در رسانه های اجتماعی

 

یک ماه قبل از رمضان و حتی در روزهای نخستین رمضان، بهترین زمان برای ارزیابی محتوا در رسانه های اجتماعی هستند. به گونه ای برنامه ریزی کنید که فرصت تجزیه و تحلیل محتوای منتشر شده در رسانه های اجتماعی را در هر لحظه داشته باشید.

 

 

بیشتر بدانید » ترندهای بازاریابی محتوا ۲۰۲۱ «

 

 

 پشتیبانی قوی و تعامل گرم با روزه داران

 

درست است که برای تدوین استراتژی، دیجیتال مارکتینگ، داده های سال های گذشته را تجزیه و تحلیل کرده اید، اما داده های جدیدتر به شما اطلاعات بیشتری از رفتار مشتریان و مخاطبان می دهند. مردم در رمضان، بیش از هر زمان دیگری به تعامل و خرید از برندها می پردازند. سعی کنید با پشتیبانی قوی در رسانه های اجتماعی و با استفاده از بهترین لحن گفتگو با مخاطبان، آن ها را راضی نگه دارید. شما در این ماه فرصت زیادی برای تثبیت برند تجاری خود و ایجاد تجربه موفق ارتباط با مشتری خواهید داشت. از دیگر سو تقاضای مصرف کنندگان در ماه رمضان افزایش پیدا می کند. بنابراین بهتر است تا کالا های فروشگاه های خرده فروشی را سریع تر از قبل آماده کنید. شما باید سهم خرید فروشگاه برای ماه رمضان را از قبل آماده کرده باشید. در عین حال تدوین استراتژی بازاریابی اومنی چنل و پاسخگویی به مشتریان از هر کانال بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

 

 

بیشتر بخوانید » بازاریابی اومنی چنل در فروشگاه های فیزیکی «

 

 

منبع: crowdanalyzer

 

کالابرگ الکترونیک