۲ مدل طرز تهیه کیک برنجی کره ای ساده و با لوبیا قرمز

۲ مدل طرز تهیه کیک برنجی کره ای ساده و با لوبیا قرمز


21 فروردین 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کیک برنجی کره ای

طرز تهیه کیک برنجی کره ای مرحله به مرحله

احتمالاً اگر از علاقمندان فیلم های کره ای باشید و یا کمی در مورد فرهنگ مردم کره بدانید، حتماً اسم کیک برنجی کره ای را زیاد شنیده اید. یک کیک بخارپز جذاب و پر طرفدار که از آن هم برای تهیه غذاهای کره ای استفاده می شود و هم می توان با اضافه کردن مقداری طعم دهنده های خوش عطر طعم مثل نارگیل، هل و بادام هندی آن را به عنوان میان وعده برای مدرسه و سرکار و دورهمی و به عنوان دسر استفاده کرد. در این مقاله از مجله کوروش می توانید با چند روش طرز تهیه کیک برنجی کره ای آشنا شوید.

 

 

مواد لازم برای کیک برنجی کره ای با لوبیا قرمز

 

طرز تهیه کیک برنجی کره ای با لوبیا قرمز

 

مواد لازم برای ۶ عدد کیک برنجی

 

مدت زمان آماده سازی: ۷۵ دقیقه

مدت زمان پخت: ۱۵ دقیقه

 

  • لوبیا قرمز: نصف لیوان فرانسوی دسته دار
  • نمک: به مقدار لازم
  • دارچین: ۱ قاشق چای خوری
  • شکر قهوه ای: یک لیوان فرانسوی دسته دار
  • عصاره وانیل: نصف قاشق جای خوری
  • آرد برنج: ۱ لیوان فرانسوی دسته دار
  • دانه کنجد: به مقدار لازم برای تزئین
  • آرد برنج: ۲ لیوان فرانسوی دسته دار
  • آب جوش: ۳/۴ لیوان فرانسوی دسته دار
  • روغن کنجد: ۱ قاشق غذاخوری

 

 

مراحل طرز تهیه کیک برنجی کره ای

مرحله اول؛ پخت و پوره کردن لوبیا

 

در اولین مرحله از طرز تهیه کیک برنجی کره ای با لوبیای قرمز باید لوبیاها را برای چند ساعت در آب قرار دهید. چند بار آب آن ها را عوض کنید تا نفخ آن از بین برود. سپس لوبیای خیس خورده را آبکشی کنید و در قابلمه متوسط بریزید. مقداری آب به قابلمه اضافه کنید و آن را با حرارت متوسط روی شعله گاز قرار دهید. اجازه دهید تا آب به جوش بیاید و لوبیاها آن قدر پخته شوند که نرم شوند. سپس لوبیاها را در آبکش بریزید و آب آن را تخلیه کنید. حالا لوبیا قرمز پخته شده را داخل میکسر یا غذاساز بریزید. خوب هم بزنید تا لوبیا به شکل پوره شود.

 

 

این مقاله را هم بخوانید » طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی «

 

 

مرحله دوم؛ آماده کردن مواد داخل کیک برنجی

 

آماده کردن مواد داخل کیک برنجی

 

بعد از پوره شدن لوبیاها در این مرحله از طرز تهیه کیک برنجی کره ای باید لوبیاها را به همراه شکر قهوه ای، وانیل و دارچین در یک قابلمه بریزید. کمی نمک هم به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس شعله گاز را با حرارت متوسط روشن کنید و مواد را هم بزنید. اجازه دهید مواد برای ۵ تا ۱۰ دقیقه بجوشد. سپس شعله گاز را خاموش کنید و مواد را داخل ظرفی ریخته و کنار بگذارید.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه نان جوش با تخم مرغ و بدون تخم مرغ | غذای محلی خراسان

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه مرغ سوخاری کره ای اسپایسی «

 

 

مرحله سوم؛ آماده کردن خمیر کیک برنجی

 

آماده کردن خمیر کیک برنجی

 

در این مرحله از طرز تهیه کیک برنجی کره ای باید خمیر کیک برنجی را آماده کنید. ابتدا آرد برنج، نمک و آب جوش را در یک کاسه بزرگ با هم ترکیب کنید. سپس روی کاسه را با سلفون بپوشانید و یک شکاف در آن ایجاد کنید و کاسه را برای ۲ دقیقه در مایکروفر قرار دهید. سپس خمیر کیک برنجی را با کمک یک قاشق چوبی خوب هم بزنید. دوباره روکش پلاستیکی را روی کاسه قرار دهید و آن را برای ۲ دقیقه دیگر در مایکروفر بگذارید. حالا مقداری روغن کنجد روی تخته آشپزی بریزید. سپس خمیر کیک را روی تخته قرار دهید. با کمک گوشتکوب چوبی برای ۵ دقیقه خمیر را بکوبید تا صاف و نرم شود.

 

برای آماده کردن خمیر کیک برنجی می توانید به جای مایکروفر از روش بخارپز نیز استفاده کنید. برای این کار باید بعد از ترکیب کردن مواد، خمیر را داخل یک کاغذ روغنی بزرگ قرار دهید. سپس یک ظرف را پر از آب کنید و خمیر را با کاغذ روغنی داخل آب بگذارید تا برای ۲۵ دقیقه بخارپز شود.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه رولت مرغ و سبزیجات کره ای «

 

 

مرحله چهارم؛ قرار دادن پوره مزه دار شده لوبیا در کیک برنجی

 

در این مرحله از طرز تهیه کیک برنجی کره ای باید بعد از آماده کردن خمیر کیک، مقداری از آن را بردارید. خمیر را روی تخته صاف کنید و یک قاشق خمیر لوبیا در وسط آن قرار دهید. سپس با احتیاط لبه های خمیر را تا کنید و آن را با انگشتان خود فشار دهید تا کاملاً بسته شود.

 

 

مرحله پنجم؛ جوشاندن کیک برنجی

 

بعد از اینکه همه کیک برنجی ها را آماده کردید، باید یک قابلمه بزرگ بردارید و مقداری آب در آن بریزید. قابلمه را با شعله متوسط روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. سپس کیک های برنجی را به آرامی داخل آب بیندازید. هر زمان که کیک برنجی ها به روی آن آمدند، آن ها را بردارید و فوراً داخل آب سرد بیندازید.

 

 

مرحله ششم؛ سرو و آماده کردن کیک برنجی

 

سرو و آماده کردن کیک برنجی

 

در آخرین مرحله از طرز تهیه کیک برنجی کره ای باید بعد از انداختن کیک برنجی ها در آب سرد، اجازه دهید برای ۱ تا ۲ دقیقه در آب سرد بمانند. سپس کیک ها را بردارید و روی یک کاغذ روغنی قرار دهید. اجازه دهید کیک ها به طور کامل خشک شوند. سپس می توانید برای روی کیک برنجی از پودر نارگیل و دانه کنجد استفاده کنید. برای زیباتر شدن کیک های برنجی می توانید آن ها را در پودر نارگیل و کنجد بغلتانید.

 

 

طرز تهیه کیک برنجی ساده

 

طرز تهیه کیک برنجی ساده

 

مواد لازم

 

  • برنج هندی: ۴ لیوان فرانسوی دسته دار
  • بادام هندی: ۲۵ گرم
  • نارگیل تازه مکعبی خرد شده: به مقدار دلخواه
  • پودر هل: به مقدار لازم
  • شیره قند: ۴ لیوان فرانسوی دسته دار
  • آب: ۴ لیوان فرانسوی دسته دار
حتما بخوانید  طرز تهیه آرد برنج و خواص و فواید آن

 

 

طرز تهیه

مرحله اول؛ آماده کردن آرد برنج

 

در اولین مرحله از طرز تهیه کیک برنجی ساده باید برنج را بشویید و داخل آب بریزید. اجازه دهید برنج برای یک شبانه روز خیس بخورید. سپس آب آن را خالی کنید و برنج را روی یک پارچه پهن کنید تا کاملاً خشک شود. ممکن است این مرحله چند روز طول بکشد. می توانید برنج را روی بخاری و یا زیر آفتاب قرار دهید تا زودتر خشک شود. سپس برنج را آسیاب کنید و کاملاً به صورت آرد درآورید. اگر زمان کافی برای انجام این کار ندارید، می توانید از آرد برنج آماده نیز استفاده کنید.

 

 

مرحله دوم؛ آماده کردن خمیر کیک برنجی ساده

 

آماده کردن خمیر کیک برنجی ساده

 

در دومین مرحله از طرز تهیه کیک برنجی ساده باید مقداری آب داخل قابلمه بریزید و روی گاز قرار دهید تا به جوش بیاید. سپس بادام هندی آسیاب شده را همراه با نارگیل و پودر هل و شیره قند به آن اضافه کنید. زمانی که آب شروع به جوشیدن کرد، آرد برنج را به آن اضافه کنید. مواد را خوب با هم ترکیب کنید تا کمی نرم شوند. در نهایت شعله گاز را خاموش کنید و کمی صبر کنید تا مواد خنک شوند.

 

 

بیشتر بدانید » دستور پخت پنکیک کره ای «

 

 

مرحله سوم، آماده کردن کیک برنجی

 

آماده کردن کیک برنجی

 

در آخرین مرحله از طرز تهیه کیک برنجی ساده باید خمیر کیک را داخل قالب بریزید. برای این کار می توانید از یک قالب بزرگ یا چند قالب کوچک کاپ کیک استفاده کنید. کف قالب را با استفاده از مقداری روغن یا کره آب شده چرب کنید. سپس مقداری خمیر کیک برنجی را داخل آن بریزید. روی کیک نیز مقداری روغن بریزید. سپس برای حدود ۳۰ دقیقه قالب ها را داخل فر قرار دهید تا کاملاً پخته شوند.

 

 

نکات و فوت و فن های طرز تهیه کیک برنجی

 

نکات و فوت و فن های طرز تهیه کیک برنجی

 

  • برای درست کردن کیک برنجی کره ای می توانید به جای استفاده از آرد برنج آماده، خودتان آرد را تهیه کنید. برای این کار باید برنج را خیس کنید. سپس برنج را پهن کنید تا کاملاً خشک شود. در نهایت نیز می توانید آن را آسیاب نموده و آرد برنج تهیه کنید.

 

 

این مقاله را بخوانید » طرز تهیه آرد برنج «

 

 

  • بسیاری از افراد برای جذاب تر شدن کیک برنجی بدون فر مقداری رنگ خوراکی یا عصاره رنگی انواع میوه و سبزیجات را به خمیر کیک برنجی اضافه می کنند. این کار موجب می شود تا کیک برنجی شما رنگارنگ و زیبا شود.

 

  • برای اینکه خمیر کیک برنجی به دستتان نچسبد می توانید به دستانتان کمی آرد برنج بزنید.

 

  • آرد برنج خواص زیادی برای بدن دارد. این آرد حاوی مقادیر زیادی کلسیم، ویتامین B، آهن، فیبر، پتاسیم، فسفر، مس و روی است. از طرف دیگر این آرد برای افرادی که مبتلا به سلیاک هستند و نمی توانند مواد حاوی گلوتن را هضم کنند بسیار مناسب است.

 

 

 

منابع: maangchi، recipes.timesofindia

 

 

کالابرگ الکترونیک