ترندهای طراحی بسته بندی در صنعت خرده فروشی سال ۲۰۲۱

ترندهای طراحی بسته بندی در صنعت خرده فروشی سال ۲۰۲۱


5 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
ترندهای طراحی بسته بندی در صنعت خرده فروشی در سال 2021

طراحی بسته بندی در صنعت خرده فروشی از اهمیتی ویژه ای برخوردار است. تاثیر این موضوع در سال های اخیر و با قرار گرفتن در مسیر تجارت الکترونیک دو چندان شده است. پاندمی کرونا تعداد بسیار زیادی از افراد را به سمت خرید از پلتفرم های آنلاین خرده فروشی سوق داده است. مشتریان دیگر تجربه گشت و گذار در فروشگاه های فیزیکی را به ندرت دارند. حتی طراحی جذاب ترین وبسایت ها نمی تواند تجربه خرید فیزیکی از یک فضای تجاری را جبران کند. صاحبان مشاغل باید به دنبال خلاقیت های بیشتر در بازار رقابتی باشند. طراحی بسته بندی کالا در صنعت خرده فروشی می تواند تا حدودی در این زمینه تاثیرگذار باشد. در این مقاله از مجله کوروش نگاهی به ترندهای طراحی بسته بندی در صنعت خرده فروشی در سال ۲۰۲۱ انداخته ایم.

 

 

طراحی بسته بندی با الگوهای کوچک و مصور که آنچه در داخل است را نشان می دهد

 

طراحی بسته بندی با الگوهای کوچک و مصور که آنچه در داخل است را نشان می دهد

 

یکی از ترندهای طراحی بسته بندی در خرده فروشی، بسته ها و نمونه های کوچک با تصویرهای جذاب و زیبا هستند. این نوع بسته بندی ها به گونه ای است که نشان می دهد یک محصول چیست. در سال ۲۰۲۱ بسته بندی های کوچک با تصاویر ظریف و زیاد عرضه می شوند. تصاویر بر روی بسته بندی ها غالبا ساده و انتزاعی هستند و در واقع به گونه ای هنری آنچه در داخل بسته است را نشان می دهند. به عنوان مثال به جای عکس چیپس واقعی، ممکن است از بسته ای با طراحی الگوی مثلث که یادآور چیپس است، استفاده شود. در سال ۲۰۲۱ انتظار می رود در طراحی بسته بندی از تصاویر و الگوهای کوچک به طرز عجیب و غریبی استفاده شود.

 

 

ترندها و فرصت های پسا کرونا در خرده فروشی ۲۰۲۱

 

 

تجربه طراحی یک بسته بندی واقعی و قدیمی

 

تجربه طراحی یک بسته بندی واقعی و قدیمی

 

در طراحی بسته بندی کالا در سال ۲۰۲۱ پایبندی به بسته بندی معمولی را نباید نادیده گرفت. برخی محصولات در بسته بندی با ظاهری کاملا قدیمی مشتریان را به سفر در طول زمان سوق می دهند. در این نوع بسته بندی ها با طرح هایی روبرو خواهید شد که تقریبا غیر قابل تشخیص از چیزی است که مادربزرگ های شما از آن ها استفاده می کرده اند. شما با انتخاب این نوع بسته بندی، مشتریان را به سمت تونل زمان سوق خواهید داد. استفاده از بافت های قدیمی، جعبه های بطری شکل و استیکرهای تصاویر در این نوع بسته بندی ها کاملا مشهود است.

 

 

استفاده از اشکال هندسی فوق ساده

 

استفاده از اشکال هندسی فوق ساده در طراحی بسته بندی کالا

 

یکی دیگر از ترندهای طراحی بسته بندی کالا در صنعت خرده فروشی در سال ۲۰۲۱، استفاده از طرح هایی با مفاهیم هندسی بسیار ساده است. این طرح های هندسی بسیار جسورانه استفاده شده اند. هندسه جسورانه ای با خطوط زیبا، زاویه های تیز و رنگ های رسا در بسته بندی ها قابل مشاهده است. این طرح ها تا حدودی به صورت انتزاعی، آنچه درون جعبه است را را نشان می دهند. از این نوع بسته بندی برای تاثیرگذاری فوق العاده برندها بر روی مخاطب و ماندگاری این تاثیرگذاری در ذهن مخاطب استفاده می شود.

 

 

ترندهای خلاقانه صنعت خرده فروشی ۲۰۲۱

 

 

طراحی با استفاده از ترکیب های رنگی هنری

 

طراحی بسته بندی با استفاده از ترکیب های رنگی هنری

 

یکی از ترندهای طراحی بسته بندی کالا در خرده فروشی در سال ۲۰۲۱ استفاده از سبک طراحی هنری است. طراحان این نوع بسته بندی ها با الهام از نقاشی ها و بافت رنگی، ترکیبی جذاب را در بسته بندی ها به تصویر می کشند. مرز بین طراحی بسته بندی و هنر باریک است. این نوع طراحی انتزاعی بیشتر فرمی از نقاشی های سیال دارد و از نقاشی های رنگ روغن الگو برداری شده اند.

 

 

طرح های تشریحی با استفاده از قلم و جوهر

 

طرح های تشریحی با استفاده از قلم و جوهر

 

یکی از ترندهای طراحی بسته بندی در سال ۲۰۲۱ استفاده از طراحی گرافیکی تجاری است. در این طرح ها که بر روی بسته بندی ها نقش بسته از طرح های تشریحی با استفاده از قلم استفاده شده است. جزئیات باور نکردنی و ریزی در طرح ها در بسته بندی به چشم می خورد. بسته بندی هایی که طراحی آن ها شبیه به طراحی نشریه های علمی – باستانی و گاه سورئال است که با دست طراحی شده اند.

 

 

بیشتر بخوانید » ترندهای بازاریابی محتوا در خرده فروشی ۲۰۲۱ « 

 

 

مسدود کردن رنگ ها به صورت ارگانیک

 

مسدود کردن رنگ ها به صورت ارگانیک در طراحی بسته بندی

 

مسدود کردن کردن رنگ ها در کنار یکدیگر به صورت ارگانیک، چیز جدیدی نیست. این رنگ ها به شکل حباب و یا مارپیچ در بسته بندی کالا در کنار یکدیگر قرار می گیرند. بافت ها و ترکیبات رنگی منحصر به فرد رنگ ها در بسته بندی با استفاده از این روش به یکی از ترندهای طراحی بسته بندی در سال ۲۰۲۱ تبدیل شده اند. رنگ ها به صورت زاویه دار در کنار هم قرار نمی گیرند اما به وسیله خطوطی مشخص از یکدیگر جدا می شوند. آن ها تصویری همانند کلاژهایی ناهموار و نامتعادل را ایجاد می کنند. احساس واقعی و ارگانیک در این نوع بسته بندی‌ها کاملا ملموس است.

 

 

نام محصول در جلو و مرکز بسته بندی

 

نام محصول در جلو و مرکز بسته بندی

 

برخی طراحان به جای ساختن لوگو یا تصویر در کانون بسته بندی نام محصول را به عنوان ستاره طراحی خود انتخاب می کنند. طراحی که با حروف بسیار خلاقانه در مرکز بسته بندی محصول قرار می گیرند. هر نامی در این طرح های بسته بندی به خودی خود همانند یک اثر هنری جلوه می کند. اثر طراحی که به کل بسته بندی شخصیتی متمایز می بخشد. در این نوع بسته بندی نوع کالا کاملا مشخص است. این نوع طراحی برای بسته بندی معمولا با هدف افزایش آگاهی از برند است. در این طراحی ها از تایپوگرافی قوی استفاده شده است. تایپوگرافی که می تواند در کل زیباشناسی برند تاثیر به سزایی داشته باشد.

 

 

تقارن کامل تصاویر در طراحی بسته بندی کالا

 

تقارن کامل تصاویر در طراحی بسته بندی کالا

 

تقارن کامل تصاویر در بسته بندی چیز جدیدی نیست. معمولا این نوع بسته بندی در ترندهای بسته بندی هر سال قرار می گیرد. در سال ۲۰۲۱ نیز تصاویر متقارن در بسته بندی کالا در دسته ترندها قرار گرفته است. برخی از طراحان از اشکال ناقص برای بازی در طرح های متقارن بسته بندی استفاده می کنند. برخی دیگر کاملا متناقض عمل می کنند. آن ها طرح های متقارن را در کنار یکدیگر قرار می دهند. این نوع بسته بندی ها، حس نظم را به مخاطب القا می کنند. نظمی که گاهی در میان هرج و مرجی طرح ها به چشم می خورد. این طرح ها معمولا پیچیده نیستند. آن ها از الگوهای ساده ای بهره می گیرند. در این نوع طرح ها از فضای منفی طراحی بهترین استفاده می شود. هرچند این طرح ها متقارن هستند، اما احساس رضایت بصری زیادی در مخاطب ایجاد می کنند.

 

 

بسته بندی داستان محور کالا

 

بسته بندی داستان محور کالا

 

داستان سرایی و روایت سازی بخش مهمی از هر برند تجاری است. بسته بندی بر اساس روایت سازی یکی از ترندهای سال ۲۰۲۱ محسوب می شود. برندها داستان خود را بر روی بسته بندی ها به نمایش می گذارند. آن ها شخصیت های برند خود را در بسته بندی ها طراحی می کنند. این شخصیت ها معمولا شکل کارتونی و سرگرم کننده دارند. وقتی به طراحی بسته بندی این نوع محصولات نگاه کنید احساس می کنید که یک کتاب طنز می خوانید. معمولا این نوع بسته بندی ها تاثیر زیادی در آگاهی از برند دارند. از این ترند بسته بندی بیشتر برای تبلیغات استفاده می شود.

 

 

بیشتر بدانید » ترندهای دیجیتال مارکتینگ ۲۰۲۱ «

 

 

بسته بندی تمام رنگ محصولات

 

بسته بندی تمام رنگ محصولات

 

رنگ بسیار بهتر از هر عنصر دیگری در ذهن مشتریان باقی می ماند و باعث می شود که برند تجاری در ذهن مشتری بسیار ساده تر تشخیص داده شود. رنگی که برای بسته بندی کالا انتخاب می‌ کنید، می‌ تواند یک پیام به صورت ناخودآگاه در ذهن مشتریان القا کند. یکی از ترندهای جذاب بسته بندی استفاده از یک رنگ خالص است. شما در این نوع بسته بندی گویی با یک پالت رنگی محدود مواجه هستید. این نوع طرح ها شخصیت کمتری نسبت به سایر بسته بندی ها دارد. پالت رنگی یکنواخت در سال ۲۰۲۱ به عنوان یک ترند جذاب طراحی قرار گرفته است. رنگ ها نه تنها نقش مهمی در طراحی بسته بندی محصولات ایفا می‌کنند، بلکه پیام تبلیغاتی برند تجاری شما را هم به وضوح انتقال می‌دهد. همچنین مصرف کنندگان را به خرید آن محصول ترغیب می‌کنند. سبز یک رنگ متنوع و گرم است. این رنگ  مشتریان را وادار می کند تا احساس خشنودی کنند. در عین حال اینکه نمادی از سلامت، اهمیت به محیط زیست و حسن نیت برند تجاری شما است.

 

منبع: ۹۹designs

 

کالابرگ الکترونیک