ترند های حمل و تحویل کالا در صنایع خرده فروشی

ترند های حمل و تحویل کالا در صنایع خرده فروشی


6 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
ترند های حمل و تحویل کالا در صنایع خرده فروشی

بحران کرونا و رشد چشمگیر تجارت الکترونیک، اهمیت حمل و تحویل کالا در صنایع خرده فروشی را دو چندان کرد. شمار زیادی از مصرف کنندگان تحت تاثیر پاندمی کرونا خرید حضوری از فروشگاه های فیزیکی را کنار گذاشتند. پلتفرم های آنلاین و شبکه های اجتماعی در فضای مجازی به فضای ایده آل مشتریان خرده فروشی ها برای خرید و سفارش کالا تبدیل شد. در این شرایط علاوه بر رقابت بر سر راه اندازی پلتفرم های آنلاین تجارت الکترونیک، شرایط تحویل کالا های سفارش داده شده هم به یک مزیت رقابتی تبدیل شد. برندهای موفق به جلب رضایت مشتری شدند که در پروسه تحویل کالا با موفقیت عمل کردند. در این مقاله مجله کوروش نگاهی به ترند های حمل و تحویل کالا در صنایع خرده فروشی انداخته ایم.

 

خرید کالا از فروشگاه های خرده فروشی و تحویل در روز بعد

 

خرید کالا از فروشگاه های خرده فروشی و تحویل در روز بعد

 

مشاغل خرده فروشی و تجارت الکترونیک سال ها به دنبال راه هایی برای تسریع روند حمل و نقل و تحویل کالا بودند. پاندمی کرونا باعث شد تا آن ها در این روند رشد چشمگیری داشته باشند. بسیاری از برندهای تجاری متوجه شدند که باید مسئله تحویل کالا را جدی بگیرند. غول های خرده فروشی بر مبنای تجارت الکترونیک مانند آمازون کاری کردند تا مزیت رقابتی زیادی نسبت به دیگر رقبا داشته باشند. آن ها گزینه تحویل کالا در همان روز و یا روز بعد را به خدمات خود اضافه کردند. گزینه تحویل کالا در همان روز در فروشگاه های آمازون در سراسر جهان نسبتاً فعال شده است. با این حال هنوز در مورد برنامه ریزی دقیق این کار فرمول قطعی ارائه نشده است.

 

 

اطمینان از موجودی کالا در انبار

 

کسب و کارهای کوچک می توانند با آگاهی از موجودی کالای خود از گزینه تحویل در همان روز و یا روز بعد در مقیاس های محلی و کوچک تر به درستی استفاده کنند. با این کار این اطمینان به مشتریان داده می‌شود که سفارشات آن ها در سریع ترین زمان ممکن به دستشان می رسد. به نظر می‌رسد تا پایان سال ۲۰۲۱ بسیاری از مشاغل بر روی گزینه تحویل سریع در روز بعد مانور بیشتری دهند.

 

 

ترندهای طراحی بسته بندی خرده فروشی ۲۰۲۱

 

 

ردیابی کالا خریداری شده از فروشگاه های خرده فروشی

 

ردیابی کالا خریداری شده از فروشگاه های خرده فروشی

 

 

یکی از ترندهای اصلی تحویل کالا در خرده فروشی بحث ردیابی کالای سفارش داده شده است. مشتریان به دلایل مختلف می خواهند بدانند که بسته آن ها در چه مرحله ای از پروسه تحویل قرار دارد. ردیابی محصول هیجان زیادی برای مشتریان به همراه دارد. در عین حال اطلاع از زمان ورود سفارشات به پروسه تحویل باعث ایجاد نوعی آرامش خاطر به مشتری می شود. آن ها مطمئن خواهند شد که بسته آن ها در شرایط ارسال و یا پست گم نشده است. و یا حتی به سرقت نرفته است.

 

 

اهمیت سرمایه گذاری بر روی اخرین فناوری های ردیابی محصول

 

اهمیت سرمایه گذاری بر روی اخرین فناوری های ردیابی محصول

 

با استفاده از فناوری ردیابی آخرین مایل، مشتریان قادر هستند تا پروسه تحویل کالا را در وب سایت، پلتفرم های آنلاین خرده فروشی و حتی اپلیکیشن‌ های مخصوص، رصد کنند. ردیابی پروسه تحویل کالا یکی از نکات مهمی است که بسیاری از مشتریان فروشگاه های خرده فروشی به آن به عنوان یک مزیت رقابتی نگاه می کنند بنابراین ترجیح می دهند پروسه خرید را از فروشگاهی انجام دهند که مجهز به این سیستم ارسال کالا باشد. بنابراین جای تعجب نیست که بسیاری از صنایع خرده فروشی، مشاغل و برندهای تجاری روی این موضوع سرمایه‌ گذاری زیادی می‌ کنند. آن ها از آخرین فناوری ها برای رصد و ردیابی محصول و نمایش آن به مشتری استفاده می کنند.

 

 

ترندهای تجارت دیجیتال در خرده فروشی 

 

 

پشتیبانی همه جانبه تحویل کالا از طریق کانال های مختلف

 

پشتیبانی همه جانبه تحویل کالا از طریق کانال های مختلف

 

یکی از ترند های مهم در تحویل کالا خریداری شده از فروشگاه های خرده فروشی پشتیبانی همه جانبه در پروسه تحویل است. محبوبیت خرید آنلاین مدام در حال افزایش است. گاهی اوقات متاسفانه به دلایل مختلف برخی مشتریان نمی‌ توانند سفارش خود را درب منزل تحویل بگیرند. دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد. زمان حمل و نقل، هزینه های جانبی و در دسترس نبودن محصول را می توان از جمله این دلایل نام برد. در چنین شرایطی بسیاری از فروشگاه ها و برند های خرده فروشی از گزینه های مختلف تحویل کالا استفاده کرده اند. این گزینه های رقابتی باعث می شود تا محصولات هرچه سریع تر به دست مشتریان برسد.

 

 

مزایا و معایت تجارت الکترونیک در صنعت خرده فروشی

 

 

گزینه تحویل کالا از نزدیک ترین فروشگاه خرده فروشی

 

در بعضی موارد محصولات پس از خرید به فروشگاه هایی در نزدیکی محل اقامت مشتریان انتقال داده می‌شود. خریداران می‌ توانند به میز خدمات مشتری مراجعه کرده و کالای خود را تحویل بگیرند. استفاده درست از استراتژی بازاریابی اومنی چنل در چنین شرایطی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. کانال‌ های مختلف خرید و تحویل کالا باید به گونه‌ای به یکدیگر متصل باشند که مشتریان با مراجعه به هر یک از این کانال ها بتوانند به راحتی پروسه خرید خود را ادامه دهند. یا حتی به پایان برسانند.

 

 

استفاده از اپلیکیشن های رصد لحظه مراجعه مشتری برای تحویل کالا

 

استفاده از اپلیکیشن های رصد لحظه مراجعه مشتری برای تحویل کالا

 

برخی از فروشگاه های خرده فروشی نیز برای راحتی مشتریان از اپلیکیشن های ویژه ای استفاده می کنند. در این اپلیکیشن ها کارکنان فروشگاه های خرده فروشی با ارتباط با مشتریان می توانند زمان حضور مشتری به فروشگاه را ردیابی و تعیین کنند. به محض این که مشتریان به فروشگاه ها و محل تحویل کالا در نزدیکی خود رسیدند، می توانند بدون توقف کالای سفارش داده را تحویل بگیرند. استفاده از چنین روش هایی باعث بهبود تجربه کاربری و افزایش رضایت رضایت مندی مصرف کنندگان خواهد شد. در نتیجه آن ها ترجیح می‌ دهند بار دیگر پروسه خرید دوباره را از طریق فروشگاه هایی که به این موضوع اهمیت می دهند، طی کنند.

 

 

اجرای درست استراتژی بازاریابی اومنی چنل در پروسه تحویل کالا

 

برنامه ریزی مناسب و بهبود زیرساخت ها برای اجرای استراتژی اومنی چنل در پروسه تحویل کالا از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار است. برای رضایت مشتری از پروسه خرید آنلاین و تحویل بدون دغدغه کالا باید به دنبال روش های سریع آسان و ایمن بود. با انجام درست استراتژی های همه جانبه و پوشش دهی مناسب آن می توان به این اهداف دست یافت.

 

 

تحویل کالا از طریق شخص ثالث در فروشگاه های خرده فروشی

 

تحویل کالا از طریق شخص ثالث در فروشگاه های خرده فروشی

 

یکی از ترند های مهم و اصلی در سیستم تحویل کالا از فروشگاه خرده فروشی به مشتریان استفاده از شخص ثالث است. با گسترش فروش آنلاین و تجارت الکترونیک تقاضای مشتریان و مصرف کنندگان مدام در حال افزایش است. شمار زیادی از افراد که ترجیح می دادند از فروشگاه های فیزیکی بازدید کنند. و اینکه سپس پروژه خرید را به صورت حضوری انجام دهند. اما پاندمی کرونا باعث شده تا این ها به سمت فضای مجازی و خرید آنلاین روی آورند. شرکت های خرده فروشی ناچارند تا تعداد زیادی از مشتریان را پشتیبانی کنند.

 

 

استفاده از اوبر و یا کسب و کار های نوپا در زمینه تحویل کالا

 

گاهی اوقات برون سپاری بخشی از ماجرا به شرکت های شخص ثالث بسیار نتیجه بخش است. بسیاری از شرکت‌ های خرده‌ فروشی از کمپانی های ثالث مانند رانندگان اوبر و یا شرکت های نوپا برای خدمات تحویل کالا استفاده می‌ کنند. شرکت های نوپا گزینه مناسبی برای همکاری با فروشگاه های خرده فروشی در پروسه تحویل کالا هستند. آن ها می توانند با مدیریت مناسب خدمات تحویل سفارش را به بهترین وجه انجام دهند. این همکاری به سود سه طرف ماجرا است. مشتریان و مصرف کنندگان کالای خود را در بهترین زمان ممکن تحویل می‌ گیرند. از سوی دیگر فروشگاه های خرده فروشی پروسه تحویل کالا را برون سپاری کرده و دغدغه کمتری دارند.

 

 

فرصت دادن به کسب و کارهای کوچک

 

فرصت دادن به کسب و کارهای کوچک

 

خرده فروشان با این کار می توانند بر روی دیگر فاکتورهای مهم فروش و بازاریابی تمرکز کنند. اما شرکت ها و کسب و کارها نوپا نیز فرصتی پیدا می کنند تا توانایی خود را ثابت کنند. اما در این میان برخی کمپانی ها و شرکت های بزرگ مثل اوبر نیز قرارداد های بزرگی برای تحویل کالا با خرده‌ فروشان قدر و بزرگ می بندند. آن ها با ایجاد نوآوری های جدید خدمات مناسبی به خرده فروشان و خریداران ارائه می دهند. با چنین کاری نوآوری و خلاقیت در پروسه تحویل کالا به دلیل رقابت زیاد افزایش پیدا کرده است. در این میان می توان انتظار داشت که در سال های آینده شاهد رقابت زیادی بین شرکت های کوچک و بزرگ تحویل کالا از فروشگاه های خرده فروشی به مصرف کنندگان باشیم.

 

 

بیشتر بخوانید » بهترین خدمات تحویل غذایی آنلاین در سال ۲۰۲۱ « 

 

 

منبع: radial

 

کالابرگ الکترونیک