بهترین روش های از بین بردن تناژ نارنجی مو بعد از رنگ و دکلره

بهترین روش های از بین بردن تناژ نارنجی مو بعد از رنگ و دکلره


7 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
از بین بردن تناژ نارنجی مو

نارنجی شدن مو بعد از رنگ یا دکلره، یکی از رایج ترین مشکلاتی است که عموماً بیشتر ما آن را تجربه کرده ایم. رنگ مورد نظر خودتان را روی سرتان می گذارید. سپس بعد از خشک شدن موها متوجه تناژ نارنجی و مسی آن می شود. اما چرا این اتفاق می افتد. آیا راهی برای از بین بردن رنگ تناژ نارنجی مو وجود دارد؟ در سرویس سبک زندگی مجله کوروش می توانید با علت نارنجی شدن مو و بهترین روش ها برای از بین بردن آن آشنا شوید.

 

 

چرا موها بعد از دکلره و رنگ نارنجی می شود؟

 

چرا موها بعد از دکلره نارنجی می شود؟

 

رنگ کردن موهای فرایند شیمیایی است. اگر درست انجام نشود می‌تواند رنگ موهای شماره متمایل به زرد یا نارنجی کند. به طور کلی برای رنگ کردن موهای قهوه ای و یا مشکی با رنگ روشن تر از مخلوط موادی به نام آمونیاک و پراکسید استفاده می شود. این مواد شیمیایی رنگدانه قهوه ای مو را که ملانین نام دارد، در خود حل می کنند. از همین رو ممکن است زمانی که شما موهایتان را به رنگ روشن تری در می‌آورید، مایل به نارنجی شوند.

 

از طرف دیگر رنگ مو به مرور کم رنگ تر می شود. با گذشت چند هفته ممکن است متوجه تغییر رنگ آن به نارنجی و زرد شوید. بهتر است بدانید که این موضوع یک پدیده کاملاً طبیعی است. رنگ مو شامل رنگدانه های آبی، قرمز و زرد است. مولکول های آبی تمایل دارند زودتر از بین بروند. این امر باعث می‌شود تا رنگدانه های قرمز و زرد بعد از مدتی روی موهای شما ظاهر شوند و رنگ نارنجی را از خود نشان دهند.

 

 

بهترین روش های از بین بردن زردی مو بعد از دکلره

 

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

چرا موی همه افراد بعد از رنگ شدن نارنجی نمی شود؟

 

چرا موی همه افراد بعد از رنگ شدن نارنجی نمی شود؟

 

همان طور که گفته شد علت نارنجی شدن مو کاملاً مشخص است. اما با این حال برخی از افراد این موضوع را تجربه نمی کنند. برای پاسخ به این موضوع هیچ پاسخی قطعی وجود ندارد. اما به طور کلی عوامل زیادی هستند که می توانند روی نارنجی شدن مو بعد از دکلره و رنگ کردن تأثیر بگذارند. هر چقدر فرآیند رنگ کردن موها حرفه ای تر انجام شود و بعد از رنگ مو از شوینده و نرم کننده های مناسب موهای رنگ شده استفاده شود، احتمال رخ ندادن این موضوع بیشتر خواهد بود.

 

 

علت نارنجی شدن مو

 

علت نارنجی شدن مو

 

عوامل متعددی بر تغییر رنگ موهای شما بعد از رنگ کردن و دکلره مؤثر هستند که در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره شده است.

 

  • مواد شیمیایی به کار رفته در رنگ مو
  • استفاده از روش نادرست برای رنگ کردن موها
  • سالم نبودن موها
  • سابقه رنگ کردن بیش از اندازه مو

 

 

بیشتر بدانید » آیا رنگ مو سرطان زاست؟ «

 

 

بهترین روش از بین بردن رنگ نارنجی مو

 

حتما بخوانید  معرفی بهترین کرم های مرطوب کننده پوست صورت

بهترین روش از بین بردن رنگ نارنجی مو

 

اگر موهای شما بعد از رنگ کردن برای دکلره به رنگ نارنجی در آمده، وحشت نکنید. تنها با دنبال کردن چند مرحله ساده می تواند از شر این رنگ خلاص شوید.

 

 

از شامپوهای بنفش یا آبی استفاده کنید

 

یکی از بهترین راهکار هایی که بیشتر کارشناسان و آرایشگران توسعه می‌کنند، این است که برای از بین بردن رنگ و تناژ نارنجی مو از شامپوهایی با رنگ بنفش و آبی استفاده کنید. این کار موجب از بین رفتن تناژ نارنجی و زرد موها می شود. تنها موضوعی که باید در مورد استفاده از این شامپوها بدانید این است که در صورتی که موهایتان را بلوند خیلی روشن کرده اید استفاده از شامپوی بنفش و آبی می‌تواند رنگ موهای شما را متمایل به رنگ سبز کند. پس تنها در شرایطی از این شامپو استفاده کنید که تمام رنگ موی شما به صورت یکدست نارنجی شده است.

 

 

با رنگ کردن مجدد مو تناژ نارنجی را از بین ببرید

 

رنگ موهای تان را بعد از چند هفته تمدید کنید

 

برای از بین بردن رنگ نارنجی مو بهتر است حدود شش هفته بعد از آخرین باری که موهایتان را رنگ کردید، یک بار دیگر رنگ کردن موهایتان را تمدید کنید. برای رنگ کردن از رنگ مو و اکسیدان مناسبی استفاده کنید. بعد از رنگ کردن مو حتماً یک شامپو و نرم کننده حرفه ‌ای و فرموله شده برای موهای رنگ شده را به کار ببرید. استفاده از این شامپوی مناسب موجب افزایش عمر رنگ موی شما کمک زیادی می‌کنند.

 

 

بهترین روش های تشخیص تناژ رنگ پوست

 

 

قبل از شستن موها از فیلتر دوش استفاده کنید

 

قبل از شستن موها از فیلتر دوش استفاده کنید

 

یکی از بهترین و ساده‌ ترین راه کارهایی که بسیاری از متخصصین و کارشناسان رنگ مو پیشنهاد می کنند، استفاده از فیلتر دوش است. فیلترهای دوش با حذف کردن کلر و مواد معدنی موجود در آب موجب حفظ رنگ موی شما می شود. این فیلترها از نارنجی شدن موها نیز جلوگیری می کنند. برخی از انواع فیلترهای دوش نیز با اضافه کردن یون به آب موجب تنظیم ph آب می‌شوند و عمر رنگ موی شما را افزایش می دهند.

 

 

رنگ موهایتان را تیره تر کنید

 

رنگ موهایتان را تیره تر کنید

 

به طور معمول مهم ترین علت نارنجی شدن مو از دست رفتن رنگ طبیعی برای روشن تر شدن آن است. زمانی که برای رنگ کردن از رنگ های تیره تر استفاده کنید و رنگ مناسبی را به کار ببرید، موهای شما نارنجی نخواهد شد. در بسیاری از مواقع اگر تخصص کافی برای رنگ کردن موهای تان را ندارید، بهتر است از یک متخصص رنگ مو کمک بگیرید. زیرا شاید رنگ کردن مو هزینه چندان زیادی نداشته باشد، اما معمولاً اصلاح رنگ مو از بین بردن تناژ نارنجی آن هزینه بیشتر برایتان به دنبال خواهد داشت.

 

 

از واریاسیون ضد نارنجی مو استفاده کنید

 

از واریاسیون ضد نارنجی مو استفاده کنید

 

یکی دیگر از روش های از بین بردن رنگ نارنجی مو استفاده از واریاسیون ضد نارنجی مو است. برای این کار باید از یک آرایشگر متخصص رنگ مو بخواهید تا با استفاده از یک واریاسیون ضد نارنجی مو رنگ موهای شما را اصلاح کند و تناژ نارنجی موهایتان را از بین ببرد. معمولاً برای استفاده از واریاسیون ضد نارنجی مو، رنگ های سرد مثل آبی مورد استفاده قرار می گیرد. تنها موضوعی که لازم است در مورد واریاسیون ضد نارنجی مو بدانید این است که باید به مقدار مشخصی از آن استفاده کنید. از همین رو بهتر است حتماً با یک آرایشگر متخصص مشورت کنید.

 

 

بهترین روش برای جلوگیری از نارنجی شدن مو بعد از دکلره

 

بهترین روش برای جلوگیری از نارنجی شدن مو بعد از دکلره

 

در بسیاری از مواقع بهتر است قبل از اینکه رنگ موهایتان تغییر کند، یاد بگیرید که چطور می توان از نارنجی شدن مو جلوگیری کرد.

حتما بخوانید  علت و علائم پوسیدگی دندان و روش های پیشگیری از آن

 

 

موهای آسیب دیده تان را درمان کنید

 

موهای آسیب دیده تان را درمان کنید

 

دکلره کردن مو به معنی از بین بردن رنگدانه ها و جایگزین کردن آن رنگی جدید است. این کار به طور ناخواسته موجب ضعیف شدن تارهای مو می شود. در نتیجه مشکلاتی نظیر موخوره خشکی و یا شکستگی مو را به دنبال خواهد داشت. ضعیف شدن موها موجب می شود تا رنگ موهای شما آن درخشندگی و زیبایی که باید را نداشته باشید. در بسیاری از مواقع رنگ کردن بیش از حد موجب می شود تا موهای شما متمایل به نارنجی شود. اگر در اثر رنگ کردن بیش از اندازه و دکلره موها به تار موهای خودتان آسیب رسانده اید، قبل از هر چیز بهتر است به چند نکته مهم توجه کنید.

 

 

آبرسانی موها

 

اگر علت نارنجی شدن موهای شما ضعیف شدن آن باشد، هیدراته کردن موها با روش طبیعی یکی از بهترین روش های درمان موهای آسیب دیده است. برای این کار می توانید از روغن بادام، روغن نارگیل و یا زیتون استفاده کنید. تنها چند قطره از این روغن های طبیعی می‌تواند به درمان موهای آسیب دیده شما کمک زیادی کند.

 

 

محافظت از موها

 

استفاده بیش از اندازه از سشوار حالت دادن موها با لوازم گرمایشی به تار موی شما آسیب وارد می کند تا حد ممکن سعی کنید از سشوار یا ابزارهای آرایشی استفاده نکنید و اجازه دهید موهایتان به صورت طبیعی خشک شود.

 

 

اجتناب از رنگ و دکلره زیاد مو

 

در بسیاری از مواقع علت نارنجی شدن مو استفاده از دکلره و رنگ مو به صورت مکرر است. برای رنگ کردن مجدد موها حداقل باید هشت هفته صبر کنید و اگر موهای شما خیلی آسیب دیده باشد لازم است تا مدت زمان بیشتری را برای رنگ کردن مجدد مو انتخاب کنید توجه داشته باشید که در بسیاری از مواقع درمان موهای آسیب دیده به سادگی انجام نمی شود و لازم است از یک متخصص برای این کار کمک بگیرید.

 

 

از رنگ موی مناسبی استفاده کنید

 

از رنگ موی مناسبی استفاده کنید

 

برای جلوگیری از نارنجی شدن مو بعد از دکلره بهتر است از رنگ های روشن با طیف سرد استفاده کنید. گاهی اوقات علت نارنجی شدن مو انتخاب یک رنگ موی نامناسب است. رنگ موهایی با تناژ سرد معمولاً رنگدانه های آبی بیشتری دارند و در نتیجه موهای شما کمتر نارنجی خواهد شد.

 

 

از موهایتان در برابر نور آفتاب محافظت کنید

 

از موهایتان در برابر نور آفتاب محافظت کنید

 

نور خورشید موجب از بین رفتن رنگ مو می شود و زمانی که رنگ موهای شما از بین برود، رنگدانه های نارنجی آن زودتر بیرون می زند و موهایتان ظاهری کدر و نارنجی پیدا می کند. اگر علت نارنجی شدن موهای شما نور آفتاب باشد، بهتر است در زمان بیرون رفتن موهایتان را به طور کامل بپوشانید تا اشعه آفتاب با آن برخورد نکند.

 

 

بیشتر بخوانید » ترندهای رنگ مو سال ۱۴۰۰/ ۲۰۲۱ «

 

 

جمع بندی نهایی

 

رنگ کردن موها یک کار کاملاً تخصصی است که نیاز به دقت و توجه زیادی دارد. اگر دوست دارید خودتان موهایتان را در خانه رنگ کنید، سعی کنید این کار را با دقت انجام دهید که مجبور نباشید رنگ آن را مجدداً تغییر دهید. این کار موجب آسیب رساندن به تار موها می شود. مطمئن باشید هیچ رنگ مویی روی موهای آسیب دیده زیبا نخواهد شد. روش های جلوگیری از نارنجی شدن مو را جدی بگیرید و برای از بین بردن تناژ رنگ نارنجی مو حتماً از راهکارهای ارائه شده در این مقاله نظیر استفاده از واریاسیون ضد نارنجی مو کمک بگیرد.

 

 

منابع: healthline، lorealparisusa

 

کالابرگ الکترونیک