موفق ‌ترین و مشهورترین زنان کارآفرین جهان و راز موفقیت آن ها

موفق ‌ترین و مشهورترین زنان کارآفرین جهان و راز موفقیت آن ها


11 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
موفق ‌ترین زنان کارآفرین

سال ها پیش تنها مردان در رأس دنیای تجارت و کسب و کار فعال بودند. رفته رفته با ظهور زنانی بانفوذ و قدرتمند دوره کاملاً جدیدی برای شکوفایی زنان تاجر و کارآفرین در سراسر دنیا آغاز شد. امروزه زنان نیز درست پا به ‌پای مردان در صنایع مختلف فعالیت می کنند و افتخارات ای بزرگ و ارزشمندی را در دنیای اقتصاد کسب می کنند. تجربیات ثابت کرده است که زنان با نیروی عزم و اراده قوی توانسته اند در برابر فشارهای اقتصادی و تجاری به خوبی مقاومت کنند و به موفقیت های بزرگی دست پیدا کنند. در این مقاله از مجله کوروش می توانید با لیستی از موفق ‌ترین زنان کارآفرین ثروتمند دنیا و راز موفقیت آن ها آشنا شوید

 

 

شر وانگ (Cher Wang) از موفق ترین زنان کارآفرین دنیا

ثروت: ۸/۸ میلیارد دلار

 

شر وانگ (Cher Wang) ثروت: 8/8 میلیارد دلار

 

شر وانگ بنیانگذار و مدیر عامل شرکت الکترونیکی HTC یکی از موفق ‌ترین زنان کارآفرین دنیا است. او در سال ۱۹۹۷ شرکت اچ تی سی را تأسیس کرد. با ادغام دنیای رایانه و تلفن های همراه، موفق به تولید گوشی هایی هوشمند شد و تکنولوژی نوین را به دنیا ارائه کرد. او به عنوان تأثیرگذارترین زن در صنعت وایرلس نیز شناخته می شود. شر وانگ همیشه در لیست قدرتمندترین زنان دنیا نیز قرار دارد. پدر وانگ یکی از ثروتمندترین مردان تایوان بود. اما شر وانگ نمی خواست زیر سایه پدرش زندگی کند. او با ورود به چالشی پیچیده، صنعتی بزرگ که سال ها توسط مردان هدایت می شد را در دست گرفت. شر وانگ با هوش و پشتکار خود توانست به یکی از موفق ترین افراد دنیا تبدیل شود.

 

 

بیشتر بخوانید » معروف ترین کارآفرینان جهان «

 

 

اپرا وینفری (Oprah Winfrey) یکی از ثروتمندترین زنان کارآفرین دنیا

ثروت: ۲/۶ میلیارد دلار

 

اپرا وینفری (Oprah Winfrey) ثروت: 2/6 میلیارد دلار

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

اپرا وینفری یکی از مشهورترین و محبوب ترین برنامه های تلویزیونی آمریکا را در دست دارد. او ۴ سال قبل از شروع این برنامه ها اقدام به تأسیس یک استودیو به نام هارپو کرد. او بنیانگذار شبکه اکسیژن در آمریکا است که روی زنان و پرورش آن ها متمرکز شده است. شبکه او بیشتر از ۵۴ میلیون بیننده دارد. بزرگ ترین نقطه قوت اپرا ایجاد یک مجله و سایت با نام اپرا است که به یک برند فوق العاده محبوب در میان مردم تبدیل شده است.

 

او با تمرکز روی مسائل حساس و شخصی توانست نفوذ خوبی روی مردم ایجاد کند. اپرا در کودکی به شدت مورد بی توجهی والدین خود قرار گرفت و در فقر بزرگ شد. در ۶ سالگی همراه مادرش به محله ای در ویسکانسین مهاجرت کرد و توسط چندین مرد مورد آزار جنسی قرار گرفت. با این حال او در مدرسه به شدت پیشرفت کرد. او همیشه می گوید که بخش عمده موفقیت هایش را مدیون حرف های پدرش است. زیرا پدر اپرا معتقد بود که او می تواند متمایز باشد و به شخصیت برجسته ای شود.

 

اولین پله از موفقیت های اپرا از ۱۷ سالگی او آغاز شد. روزی که او به عنوان دختر شایسته سیاه پوست ایالت تنسی انتخاب شد. او توانست بورسیه کامل تحصیل در دانشگاه تنسی را به دست بیاورد. بعد از آن به عنوان مجری شروع به فعالیت کند. اپرا وینفری با به اشتراک گذاشتن داستان واقعی خود و همدلی با مخاطبین و مهمانان خود در برنامه ها به یکی از برجسته ترین و موفق ‌ترین زنان کارآفرین تبدیل شده است. ویژگی یک زن کارآفرین موفق استقامت، تلاش، پشتکار و اراده فراوان است که همه این خصلت ها در اپرا وجود دارد.

 

 

نگاهی به زندگی زنان الهام بخش دنیا

 

 

ژانگ شین (Zhang Xin)؛ زنی که پکن را ساخت

ثروت: ۳/۵ میلیارد دلار

 

ژانگ شین (Zhang Xin) ثروت: 3/5 میلیارد دلار

 

ژانگ شین زنی با ثروتی در حدود ۳/۵ میلیارد دلار در چین که بنیانگذار شرکت SOHO China است. شرکت او در سال ۲۰۰۷ با عنوان توسعه املاک و مستغلات در چین راه اندازی شد. بیشتر مردم از ژانگ شین به عنوان زنی که پکن را ساخت یاد می کنند. او زمانی کارگر یک کارخانه بود و بعد از اینکه از دانشگاه کمبریج و در رشته اقتصاد فارق التحصیل شد، شروع به کار در شرکت گلدمن ساکس کرد. سپس با تأسیس شرکت خودش توانست به یکی از موفق ترین زنان کارآفرین ثروتمند دنیا تبدیل شود.

 

 

جودی فاکنر (Judy Faulkner) یک زن کارآفرین موفق و نیکوکار

ثروت: ۲/۵ میلیارد دلار

 

جودی فاکنر (Judy Faulkner) ثروت: 2/5 میلیارد دلار

 

جودی فاکنر بنیانگذار شرکت  epic systems و یکی از موفق ترین ارائه دهنده گان نرم افزارهای ثبت سوابق پزشکی در آمریکا است. او شرکت برنامه نویسی خود را در سال ۱۹۷۹ در یک زیر زمین راه اندازی کرد. یکی از متمایزترین ویژگی های شرکت خانم فاکنر این است که او برای توسعه نرم افزارهای خودش به هیچ عنوان اقدام به خرید یا سرمایه گذاری نمی کند و کلیه نرم افزارهایش را در داخل شرکت خودش توسعه می دهد. جالب است بدانید که فاکنر در لیست ثروتمندترین زنان دنیا قرار دارد و متعهد شده است که ۹۹ درصد از سهام شرکت خود را به یک بنیاد خیریه خصوصی اهدا کند.

جودی فاکنر علاقه ای به پاسخ دادن به سوالات شخصی ندارد. او با داشتن منحصر به فردترین ویژگی یک زن کارآفرین یعنی تلاش و پشتکار توانست به یکی از موفق ‌ترین زنان کارآفرین ثروتمند دنیا تبدیل شود و به عنوان یکی از زنان کارآفرین ثروتمند دنیا شناخته شود.

 

 

بیشتر بخوانید » داستان زندگی مشهورترین کارآفرینان دنیا «

 

 

سارا بلیکلی (Sara Blakely) از ثروتمندترین زنان کارآفرین جهان

ثروت: ۱ میلیارد دلار

 

سارا بلیکلی (Sara Blakely)

 

در سال ۲۰۱۲ سارا بلیکلی در مجله فوربس به عنوان جوان ترین میلیاردر خود ساخته دنیا معرفی شد. مؤسس شرکت تولیدی لباس زیر SPANX که سارا آن را در ۲۵ سالگی تأسیس کرد. سارا بلیکلی بارها در مسیر موفقیت خود با شکست مواجه شد و بارها با درهای بسته ای روبرو شد که به نظر می رسید پایان ماجرا نزدیک است. اما او با تلاش و پشتکار فراوان توانست در کنار موفقیت هایی که در صنعت تولید پوشاک به دست آورد، یک استندآپ کمدین و یک وکیل موفق نیز شود.

 

جالب است که بدانید جرقه تولید پوشاک برای سارا از زمانی آغاز شد که در والت دیزنی فعالیت می کرد. او برای کارش در این شرکت تمام روز را از جوراب شلواری استفاده می کرد. اما او برای اینکه راحت تر باشد جوراب شلواری خود را برید. با ایده ای جدید، نوع خاصی از گن های شلواری را تولید کرد که موجب می شد لاغر به نظر برسد و از طرف دیگر به راحتی بتواند از کفش جلو باز نیز استفاده کند.

 

در نهایت متوجه شد گن شلواری که او می پوشد برای زنان زیادی جذابیت دارد. از همین رو او با پس انداز شخصی که داشت، شروع به تولید این گن شلواری جدید کرد. سپس سارا با ثبت اختراع و ثبت برند خود کار تولید گن شلواری و لباس زیر را آغاز کرد. سارا بلیکلی با داشتن جذاب ترین ویژگی یک زن کارآفرین یعنی شناخت نیاز جامعه توانست به یکی از موفق ‌ترین زنان کارآفرین ثروتمند دنیا تبدیل شود.

 

 

هدا کتان (Huda Kattan) از جمله موفق ترین زنان کارآفرین دنیا

ثروت: ۶۱۰ میلیون دلار

 

هدا کتان (Huda Kattan) ثروت: 610 میلیون دلار

 

هدا کتان بنیانگذار شرکت هدا بیوتی، یکی از محبوب ترین برندهای لوازم آرایش در دنیا است. او امپراطوری زیبایی خود را زمانی آغاز کرد که در تلاش برای پیدا کردن یک مژه مصنوعی باکیفیت بود. این اتفاق موجب شد تا تصمیم بگیرد، خودش اقدام به ساخت مژه های مصنوعی با بهترین کیفیت کند. بعد از آن کتان شروع به تولید انواع لوازم آرایشی و مراقبت از پوست کرد و به یکی از موفق ترین زنان کارآفرین ثروتمند دنیا تبدیل شد.

 

جالب است بدانید که هدا کتان درواقع یک بلاگر میکاپ آرتیست بوده که اصالتی عراقی دارد. او بعد از تحصیل در رشته اقتصاد و شرکت در دوره های آرایشی به عنوان میکاپ آرتیست در دبی شروع به کار کرد. سپس وبلاگ خود را با نام هدا بیوتی راه اندازی نمود. در این وبلاگ شروع به نقد لوازم آرایش و آموزش کرد. او در ابتدا مژه های تولیدی خود را از طریق برند سفورا وارد بازار نمود. اصلی ترین مشتری مژه های هدا کتان در ابتدا کیم کارداشیان بود. سپس او برند هدا بیوتی را راه اندازی کرد. از سال ۲۰۱۷ توانست به یکی از معروف ترین برندهای زیبایی دنیا تبدیل شود.

 

 

بیشتر بدانید » نگاهی به ۱۱ استارتاپ موفق دنیا «

 

 

آریانا هافینگتون (Arianna Huffington) از موفق ترین زنان کارآفرین دنیا

ثروت: ۵۰ میلیون دلار

 

آریانا هافینگتون (Arianna Huffington)

 

آریانا هافینگتون بنیانگذار شرکت The Huffington Post که بعد از ۱۴ سال مجله مستقل خبری خود را به قیمت ۳۱۵ میلیون دلار به AOL فروخت. پس از آن او اقدام به تأسیس یک استارتاپ در زمینه گسترش اطلاعات مربوط به سلامت نمود و کارش را همچنان به عنوان یک نویسنده موفق ادامه داد. او کودکی سختی را پس از طلاق والدینش در ۱۱ سالگی تجربه کرد. بعد از آن توسط مادربزرگش بزرگ شد. شرایط مادی مادربزرگ هافینگتون در کودکی و نوجوانی چندان مناسب نبود. اما او با تلاش و کوشش فروان توانست به دانشگاه کمبریج راه پیدا کند.

 

اخلاق شگفت انگیز و مهارت فوق العاده او در نوشتن موجب شد تا بعد از انتشار چندین کتاب، توجه دنیا را به او جلب کرد. مهم ترین ویژگی یک زن کارآفرین می تواند مربوط به مهارت او باشد. آریانا هافینگتون با شناخت مهارت خود در نوشتن و پشتکار و تلاش خود توانست نام خود را در سامانه زنان کارآفرین دنیا ثبت کند. او شکست های زیادی را در زندگی خود تجربه کرده است ولی هر بار به جای عقب نشینی تلاش بیشتری برای موفق شدنش انجام داده است.

 

 

جمع بندی نهایی

 

خواندن اسامی زنان کارآفرین و مروری بر داستان سرگذشت این افراد به همه ما یادآوری می کند که موفقیت تنها با تلاش و پشتکار و ذهن هوشیار امکان پذیر است. اگر نگاهی گذرا به روند موفقیت زنان کارآفرین موفق ایران نیز بیندازید، متوجه می شوید که خیلی از این افراد در سختی و مشقت بزرگ شدند و بدون داشتن سرمایه های کلان توانستند به موفقیت های بزرگ و ثروتی عظیم دست پیدا کنند. در دنیای ما نیروی اراده از هر چیزی قوی تر عمل می کند. زمانی که فردی با همه وجودش در مسیر موفقیت گام بردارد، بدون شک خیلی زود با پشت سر گذاشتن تمام فراز و نشیب ها به هدفش خواهد رسید.

 

 

منابع: startupsavant، careeraddict

 

کالابرگ الکترونیک