نگاهی به ترند های برتر صنعت گردشگری در سال ۲۰۲۱

نگاهی به ترند های برتر صنعت گردشگری در سال ۲۰۲۱


15 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
نگاهی به ترند های برتر صنعت گردشگری در سال ۲۰۲۱

ترند های برتر گردشگری در سال ۲۰۲۱ کمی متفاوت و در عین حال شگفت انگیز به نظر می رسند. پاندمی کرونا در سال اخیر تاثیر زیادی بر صنعت گردشگری در جهان داشت. اما بعد از یک دوره کرختی و سردرگمی در این صنعت راه حل های جذاب و تاثیر گذار برای زنده کردن توریسم در جهان پا به منصه ظهور گذاشتند. در سرویس سبک زندگی مجله کوروش نگاهی به ترند های برتر گردشگری در سال ۲۰۲۱ انداخته ایم.

 

نقش گردشگری در گردش اقتصادی

 

نقش گردشگری در گردش اقتصادی

 

گردشگری مجموعه ای از تجربیات ملموس است که می تواند به شما کمک کند تا تجربه عمیقی از جهان اطراف خود به دست آورید. شکل های جدید گردشگری در جهان رو به توسعه و گسترش هستند. حالا تنها از گردشگری به شکل قدیمی آن تحت عنوان گردشگری مذهبی یاد نمی شود. صنعت توریسم و گردشگری به تولید ناخالص داخلی جهانی رقمی معادل ۹ درصد کمک می کند. در جهان از هر ۱۱ شغل یک شغل به وابسته توریسم و گردشگری ایجاد می شود. تعداد گردشگران در طی ۲۰ سال گذشته دو برابر شده است. انتظار می رود پس از پاندمی کرونا این صنعت در سال‌ های آینده رشد چشمگیری داشته باشد. صنعت گردشگری و پرداختن به ترند های روز و برتر این صنعت پتانسیل زیادی را برای رشد و درآمد در نقاط مهم دنیا فراهم می کند.

 

 

انواع گردشگری سلامت در دنیا

 

 

فناوری دیجیتال در ترند های گردشگری

 

فناوری دیجیتال در ترند های گردشگری

 

امروزه مجریان تورهای گردشگری و توریست ها به آخرین فناوری‌ های حوزه دیجیتال مجهز شده‌اند. فناوری و تکنولوژی یکی از ترند های برتر گردشگری در سال های اخیر محسوب می شود. گردشگران این امکان را دارند تا به راحتی بلیط سفر و محل اقامت خود را رزرو کنند. آن ها حتی می توانند مکان های گردشگری که قصد سفر به آن را دارند را با استفاده از فناوری چک کرده و به صورت آنلاین مشاهده کنند.

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

 

استفاده بهینه از تلفن همراه

 

همه چیز متصل به برنامه های تلفن همراه است. از قطب نما گرفته تا رزرو‌ آنلاین بلیط و محل اقامت و حتی برنامه های تبدیل ارز. گردشگران خارجی حتی می توانند با استفاده از برنامه‌ های ترجمه زبان به سادگی و بدون کمک به مترجم از پس از سفر خود بربیایند. مکان یابی رستوران ها و اقامتگاه ها که توسط تلفن های هوشمند صورت می گیرد، کمک بزرگی به گردشگران کرده است. گردشگران می‌ توانند اطلاعات خود را از جاهایی که بازدید کرده اند به گوگل اضافه کنند.

 

 

سرمایه گذاری بر روی اپلیکیشن های گردشگری

 

امروزه اپراتورهای بزرگ گردشگری سعی می‌ کنند تا سرمایه گذاری ویژه ای بر روی اپلیکیشن های تلفن همراه انجام دهند. آن ها تمایل دارند تا برای جلوگیری از مصرف کمتر کاغذ اپلیکیشن های مخصوص تلفن هوشمند شرکت خود را طراحی کنند. با استفاده از بسیاری از این اپلیکیشن‌ ها می‌ توان اطلاعات زیادی راجع به سفر، اسناد مورد نیاز برای پرواز و اقامت در اختیار مشتریان قرار داد. همچنین در بسیاری از این اپلیکیشن‌ ها خدمات بیمه‌ ای سفر نیز ارائه می‌شود. برخی از این اپراتور های بزرگ مجهز به اپلیکیشن هایی هستند که اطلاعات زیادی در رابطه با گذرنامه در اختیار مسافران قرار می دهد. مسافران می توانند اطلاعات مربوط به پرواز را نیز از طریق این برنامه ها پیگیری کنند. بسیاری از شرکت های وابسته به گردشگری سعی می کنند در این اپلیکیشن ها از تبلیغات برای محصولات و خدمات خود استفاده کنند.

حتما بخوانید  16 نکات مهم پیک نیک رفتن دو نفره و خانوادگی

 

 

بیشتر بخوانید » ۱۰ نکته مهم برای کسانی که می خواهند تراولر شوند «

 

 

گردشگری قطب از ترند های ۲۰۲۱

 

گردشگری قطب از ترند های ۲۰۲۱

 

مناطق قطبی شمال و قطب جنوب همیشه گردشگران زیادی را برای بازدید جذب کرده اند. گردشگری قطب به عنوان یکی از ترند های برتر و جذاب گردشگری در سال ۲۰۲۱ مطرح شده است. اپراتورهای گردشگری در سال ۲۰۲۱ برنامه های متنوعی برای سفر به قطب ترتیب داده‌ اند. آن ها با تبلیغات بر روی جاذبه ها و جاهای دیدنی قطب سعی در جذب گردشگران می کنند. احیای دوباره توریسم پس از کرونا کار چندان ساده ای نیست. بنابراین معرفی فضاهای گردشگری که تم ماجراجویی دارند می تواند برای مخاطبان جذاب به نظر برسد. با سفر به قطب مسافران تجربه بی نظیری از یک آب و هوا متفاوت و خلوتی دیدنی را خواهند داشت. دیدن زیست طبیعی قطب برای بسیاری از افراد جذابیت زیادی دارد.

 

 

گردشگری فضایی در دسته ترند های برتر

 

گردشگری فضایی در دسته ترند های برتر

 

یکی از ترند های برتر گردشگری در سال ۲۰۲۱ گردشگری فضایی است. این نوع گردشگری شامل پروازهای موشکی مداری و زیر مداری به فضا است. سفر به فضا می تواند یک تجربه بی نظیر و یک ایده جذاب برای گردشگری باشد. تا به امروز فقط گردشگران بسیار ثروتمند موفق شده اند تا به این رویای سفر دست پیدا کنند. گردشگری فضایی هزینه زیادی دارد. با این حال شاید در سال‌های آینده این نوع گردشگری عجیب و غریب برای افراد عادی نیز در دسترس باشد.

 

 

گردشگری یا توریسم سیاه در ترندهای سال ۲۰۲۱

 

گردشگری یا توریسم سیاه در ترندهای سال 2021

 

توریسم سیاه دنیای گسترده ای دارد که می تواند مخاطبان را هر لحظه شگفت زده و غافلگیر کند. با توجه با جاذبه طبیعی برای کشف رمز و راز مرگ انسان ها، برخی از گردشگران ترجیح می دهند تا توریسم سیاه را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند. مقاصدی چون جبهه های جنگ از جمله فضاهای جذاب گردشگری سیاه است. همچنین بازدید از مکان های قتل عام جمعی را می توان در این دسته قرار داد. گاهی اوقات تعداد زیادی از مردم به طور طبیعی به صورت دسته جمعی جان خود را از دست داده اند. بازدید از چنین فضا و صحنه ای برای بسیاری از افراد جذابیت دارد. به همین دلیل توریسم سیاه در دسته ترندهای برتر گردشگری در سال ۲۰۲۱ قرار گرفته است.

حتما بخوانید  2 روش طرز تهیه کیک یزدی با ماست و بدون ماست

 

 

بیشتر بخوانید » عجیب ترین و ترسناک ترین جاذبه های گردشگری دنیا « 

 

 

بازدید از قربانیان فاجعه آتش فشان از پمپئی

 

بازدید از قربانیان فاجعه آتش فشان از پمپئی

 

گردشگران زیادی در سال های اخیر برای بازدید از اجساد قربانیان فاجعه آتش فشان از پمپئی دیدار کردند. گرچه مدت ها پیش این فاجعه رخ داده است اما همچنان تهدیدات فوران آتش فشان وجود دارد. همین موضوع باعث شده تا پمپئی به یکی از مکان های باستانی و گردشگری سیاه تبدیل شود.
چرنوبیل و پریپیات هر ساله گردشگران زیادی را جذب می کنند. منطقه گراند زیرو در ایالات متحده که تحت حملات یازده سپتامبر قرار گرفت، از جمله فضاهای دیدنی برای طرفداران گردشگری سیاه است.

 

هیروشما و ناکازاکی ژاپن، دهکده  قتل عام سورگلین فرانسه، خرابه های تایتانیک در آتلانتیک، شهر روح آگدام آذربایجان و زندان چانگی در سنگاپور تعدادی از مکان های مربوط به دارک توریسم هستند که سالانه بازدید کنندگان بسیاری را به خود جذب می کنند.

 

 

گردشگری داوطلبانه در دسته ترندهای برتر سال ۲۰۲۱

 

گردشگری داوطلبانه در دسته ترندهای برتر سال 2021

 

گاهی اوقات مردم فقط برای تفریح و سرگرمی سفر نمی کنند. هدف آن ها خدمت به جامعه ای است که با بلایای طبیعی روبرو شده است. در صورت وقوع سیل و یا طوفان های شدید مردم زیادی در مناطق آسیب دیده نیاز به پشتیبانی دارند. برخی از گردشگران به صورت داوطلبانه از چنین مکان هایی بازدید می کنند. آن ها دست های خود را برای کمک به هم نوع خود دراز می کنند. گردشگران کارهای متفاوتی از جمله مراقبت از یتیمان، مزارع، حفاظت از حیات وحش و کارهای مشابه دیگر در طول سفر انجام می دهند. گردشگری داوطلبانه به یکی از ترندهای محبوب و برتر در سال ۲۰۲۱ تبدیل شده است.

 

 

ترند برتر گردشگری لوکس

 

ترند برتر گردشگری لوکس

 

یکی از ترندهای برتر گردشگری مربوط به گردشگری لوکس است. این نوع گردشگری عمدتا مربوط به ثروتمندان و تجار است. برای آن ها زمان از اهمیت بالایی برخوردار است. آن ها برای صرفه جویی در وقت، هزینه زیادی می کنند. گردشگران ثروتمند تمایل دارند تا تجربه بی نظیری مانند اقامت در یک جزیره خصوصی داشته باشند. ارایه خدمات گردشگری به این نوع توریست ها معمولا از سوی مراکز خاص و ویژه ای انجام می شود.

 

 

گردشگری آشپزی در ترندهای برتر سال ۲۰۲۱

 

گردشگری آشپزی در ترندهای برتر سال 2021

 

گردشگران زیادی دوست دارند تجربه آشپزی محلی داشته باشند. آن ها علاوه بر گشت و گذار ترجیح می دهند در جشنواره غذاهای محلی و مسابقات شرکت کنند. برای آن ها بازدید از مزارع محلی، تاکستان ها و شرکت های تولید پنیر بسیار لذت بخش است. آن ها برای کسب تجربه خاص آشپزی و تعامل با جوامع محلی ترجیح می دهند هزینه های نه چندان کمی کنند. همین موضوع باعث شده تا گردشگری آشپزی به یکی از ترندهای برتر توریسم در سال ۲۰۲۱ تبدیل شود.

 

 

بیشتر بدانید: عجیب ترین و ترسناک ترین رستوران های دنیا

 

 

منبع: tutorialspoint

کالابرگ الکترونیک