ثروتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۲۰ از نگاه مجله فوربس

ثروتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۲۰ از نگاه مجله فوربس


15 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
ثروتمندترین زنان جهان در سال 2020 از نگاه مجله فوربس

مجله فوربس هر سال ثروتمندترین زنان جهان را معرفی می کند و در سال ۲۰۲۰ تعداد ۲۳۴ زن در لیست فوربس به عنوان چهره های آشنا قرار گرفتند. در این بازار آشفته، بیش از نیمی از زنان انتخاب شده در سال ۲۰۲۰ ثروتشان کمتر از سال گذشته تخمین زده شد. در لیست فوربس، آلیس والتون نیز از این قاعده مستثنی نبود. با این وجود او در صدر جدول به عنوان ثروتمندترین زن سال قرار گرفت. والتون وارث بخشی از ثروت والمارت است. دارایی او قریب به ۵۴.۴ میلیارد دلار تخمین زده شده است. این دارایی تقریبا نزدیک به دارایی فرانسوا بتانکور مایر، وارث کمپانی فرانسوی لورئال است. در مجله کوروش نگاهی به ثروتمندترین زنان جهان از نگاه مجله فوربس در سال ۲۰۲۰ انداخته ایم.

 

آلیس والتون نخستین زن در لیست ثروتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۲۰

 

آلیس والتون نخستین زن در لیست ثروتمندترین زنان جهان

 

نخستین زن در لیست ثروتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۲۰ آلیس والتون است. دارایی خالص او رقمی معادل ۵۴.۴ میلیارد دلار است. او تنها دختر سام والتون، بنیان گذار کمپانی والمارت است. علیرغم اوضاع نابسامان اقتصادی جهان، دارایی والتون نسبت به سال ۲۰۱۹ رقمی معادل ۲۳ درصد افزایش پیدا کرده است. آلیس در واقع نقش پر رنگی در کمپانی والمارت ندارد. او به عنوان عضوی از خانواده والتون در حال حاضر مشغول به کارهای دیگری است. مهم ترین فعالیت او مدیریت یک برنامه در صادر کردن ۳۰۰ میلیون اوراق قرضه برای کمک به مدارس و نوسازی آن ها است.

 

 

بیشتر بخوانید » معرفی شرکت والمارت «

 

 

فرانسوا بتانکور مایر، دومین زن ثروتمند در سال ۲۰۲۰

 

فرانسوا بتانکور مایر، دومین زن در لیست ثروتمندترین زنان جهان

 

بتانکور مایر با دارایی ۴۸.۹ میلیارد دلار در دسته ثروتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۲۰ قرار گرفته است. فرانسوای فرانسوی نوه بنیان گذار کمپانی لورئال «یوگن شُوِلِر» است. او پس از فوت مادرش در سن ۹۴ سالگی به عنوان وارث این شرکت بزرگ لوازم آرایشی انتخاب شد. شرایط اقتصادی باعث شده تا ثروت او نسبت به سال گذشته ۴۰۰ میلیون دلار کمتر شود. در عین حال تاثیر پاندمی کرونا بر کاهش سهام این کمپانی بزرگ لوازم آرایشی نمی توان نادیده گرفت. سهام لورئال در نیمه اول ماه مارس حدود ۱۲ درصد کاهش پیدا کرد. لورئال پس از این اتفاق اعلام کرد که کارخانه هایش به دلیل نیازمندی های بهداشتی در فرانسه و اروپا اقدام به ساخت لوازم ضدعفونی کننده دستی کرده اند. کاهش سهام تحت تاثیر چنین اتفاقی بوده است.

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

 

بیشتر بدانید » موفق ترین زنان کارآفرین جهان «

 

 

ژولیا کوچ سومین زن در لیست ثروتمندترین زنان جهان ۲۰۲۰

 

ژولیا کوچ سومین زن در لیست ثروتمندترین زنان جهان

 

دارایی خالص ژولیا کوچ رقمی معادل ۳۸.۲ میلیارد دلار تخمین زده شده است. کوچ آمریکایی مالک صنایع شرکت کوچ است. نام ژولیا نام تازه ای است که در دسته ثروتمندترین زنان جهان از نگاه فوربس در سال ۲۰۲۰ قرارگرفته است. او پس از فوت همسرش، دیوید کوچ در آگوست سال ۲۰۱۹ به همراه سه فرزندش نزدیک به ۴۲ درصد از سهام شرکت کوچ را به دست آوردند. بنابراین او به همراه خانواده در رده ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفته است. او در سال ۱۹۸۰ میلادی به عنوان دستیار طراح مد آدولفو کار می کرد.

 

 

جایگاه مکنزی بزوس در سال ۲۰۲۰

 

ژولیا کوچ سومین زن در لیست ثروتمندترین زنان جهان

 

مکنزی بزوس از ایالات متحده با دارایی ۳۶ میلیارد دلار در دسته ثروتمندترین زنان جهان قرار گرفته است. منبع دارایی بزوس سایت آمازون دات کام است. بزوس پس از مشخص شدن طلاقش با جف بزوس، بنیان گذار آمازون برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ در لیست ثروتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۲۰ قرار گرفت. بزوس رمان نویس رقمی معادل یک چهارم سهام جف بزوس، شوهر سابق خود از غول تجارت الکترونیک را از آن خود کرده است. مکنزی با رقمی معادل نیمی از ثروت خود در ماه می ۲۰۱۹ قرارداد گیوینگ پلج را امضا کرد. این قرارداد که تحت عنوان «تعهد بخشش» از آن یاد می شود، کارزاری برای تشویق افراد ثروتمند به اهدای بخش اعظمی از ثروتشان به کنش های بشر دوستانه است. بیشتر امضا کنندگان این تعهد میلیاردر هستند. در وبسایت تعهد بخشش  آمده این یک قول عمومی و نه یک پیمان حقوقی است. هدف صحبت درباره بخشش دارایی به صورتی شفاف و ایجاد فضایی است که مردم را به کار خیریه می کشاند.

 

مارک زاکربرگ بنیانگذار فیسبوک و همسرش پریسیلا چان در سال ۲۰۱۵ به این فهرست پیوستند و گفتند ۹۹ درصد سهام خود در این شرکت را صرف امور خیرخواهانه خواهند کرد. مارک زاکربرگ گفت که آن ها ثروت خود را وقف  ابتکار عمل چان زاکربرگ  می کنند تا دخترشان، مکس، در دنیای بهتری بزرگ شود.

 

 

ژاکلین مارس، پنجمین فرد در لیست فوربس

 

ژاکلین مارس، پنجمین فرد در لیست ثروتمندترین زنان جهان

 

ژاکلین مارس آمریکایی با دارایی ۲۴.۷ میلیارد دلار در لیست فوربس به عنوان یکی از ثروتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۲۰ انتخاب شده است. منبع دارایی او شیرینی فروشی و تولید غذای حیوانات است. ژاکلین و برادرش جان، صاحب یک سوم سهام ۳۵ میلیارد دلاری یک شرکت شیرینی فروشی هستند که با نام M&M شناخته می شود. این کمپانی که توسط پدربزرگ شان در سال ۱۹۱۱ تاسیس شد به عنوان بزرگ ترین شیرینی فروشی جهان شناخته می شود. ژاکلین تقریبا به مدت ۲۰ سال در این شرکت کار کرده است. او تا سال ۲۰۱۶ عوض هیئت مدیره بود. جالب اینجاست که مارس یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان مواد غذایی حیوانات در ایالات متحده هم محسوب می شود.

 

 

داستان زندگی موفق ترین و مشهورترین کارآفرینان دنیا را بخوانید

 

 

یانگ هویان و خانواده در دسته ثروتمندترین زنان جهان

 

یانگ هویان و خانواده در دسته ثروتمندترین زنان جهان

 

دارایی خالص یانگ هویان ۳۸ ساله رقمی معادل ۲۰.۳ میلیارد دلار است. هویانِ چینی صاحب ۵۷ درصد سهام هولدینگ کانتری گاردن است. او به عنوان مالک اصلی هولدینگ کانتری گاردن مشغول به فعالیت است. این شرکت چینی در زمینه ساخت و ساز زیرساخت های شهری و صنعتی فعالیت می کند. بر اساس آمار رسمی این شرکت در سال ۲۰۱۶ به عنوان سومین شرکت بزرگ در جهان انتخاب شده است. هویان در سال ۲۰۲۰ موفق شد تا نام خود را در لیست ثروتمندترین زنان قرار دهد.. در دوران کرونا با همه گیر شدن این بیماری، کانتری گاردن برای تغذیه کارکنان حوزه پزشکی و سلامت چین ایستگاه های ارائه غذا به صورت اتومات و رباتیک را راه اندازی کرد.

 

 

وارث BMW در لیست ثروتمندترین زنان جهان

 

وارث BMW در لیست ثروتمندترین زنان جهان

 

سوزان کلاتن از سهام داران اصلی شرکت بی ام و به عنوان کارآفرین و سرمایه دار در لیست ثروتمندترین زنان جهان قرار گرفته است. منبع دارایی سوزانِ آلمانی شرکت BMW و یک شرکت خصوصی داروسازی است. کلاتن وارث شرکت خودروسازی بی ام و است که در سال گذشته دارایی او ۲۰ درصد نسبت به ۲۰۱۸ افزایش پیدا کرد. درحالی که به دلیل پاندمی کرونا صنعت خودروسازی رشد کمی داشت، سهام بی ام و نیز ۲۴ درصد افت کرد. سوزان نه تنها مالکیت بی ام و را به عهده دارد، نایب رییس شرکت آلتانا نیز هست. این کارآفرین بخشی از دارایی های خود را از شرکت آلتانا که یک شرکت خصوصی در حوزه داروسازی است، به دست آورده است.

 

 

لورن پاول جابز در میان ثروتمندترین زنان جهان در ۲۰۲۰

 

لورن پاول جابز در میان ثروتمندترین زنان جهان

 

بیوه بنیان گذار اپل، در رده هشتم لیست ثروتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۲۰ قرار گرفته است. او در دسامبر ۲۰۱۱ به همراه خانواده اش ۲۰ میلیارد دلار از سهام اپل و دیزنی را به ارث بردند. همسر استیو جابز طی مصاحبه ای با مجله نیویورک تایمز گفته است به جمع آوری ثروت و ارث و میراث علاقه ای ندارد. او می گوید فرزندانش هم از این موضوع آگاه هستند. ثروت لورن پاول در مقایسه با سال ۲۰۱۹ رقمی معادل ۲.۲ میلیارد دلار کاهش یافته است. دلیل این موضوع کاهش ارزش سهام دیزنی بوده است.

 

 

معلم شیمی سابق، در دسته ثروتمندترین زنان جهان در ۲۰۲۰

 

معلم شیمی سابق، در دسته ثروتمندترین زنان جهان

 

ژونگ هویجوان با دارایی خالص ۱۴.۶ میلیارد دلار از کشور چین در دسته ثروتمندترین و پولدارترین زنان جهان از نگاه مجله فوربس در سال ۲۰۲۰ قرار گرفته است. ژونگ دارایی خود را از شرکت هانسوِ به دست آورده است. هانسوِ یک شرکت داروسازی در زمینه تولید داروهای دیابتی است. سهام او در ژانویه ۲۰۲۰ بیش از ۱۰ درصد افزایش یافت. این زمان دقیقا مصادف با شیوع ویروس کرونا در جهان بود. در میان ثروتمندترین زنان جهان شاید ژونگی هویجوان تنها زنی بوده که در زمان پاندمی کرونا ارزش دارایی هایش رشد چشم گیری داشته است. ژونگ در حال حاضر با سان پیایویانگ رییس میلیاردر پزشکی جینگ سو هینگوری ازدواج کرده است. او موفق شده تا داروهای آنکولوژی زیادی را تولید کرده و به شرکت های داروسازی در نقاط مختلف دنیا ارسال کند.

 

 

جینا راین هارت، در میان ثروتمندترین زنان جهان از نگاه فوربس در سال ۲۰۲۰

 

جینا راین هارت، در میان ثروتمندترین زنان جهان از نگاه فوربس

 

دارایی خالص جینا راین هارت که از استخراج معدن به دست آمده ۱۳.۱ میلیارد دلار است. او دختر لانگی هانگوک کارآفرین استرالیایی است. لانگی هانگوک کاشف بزرگ ترین معدن سنگ آهن در سال ۲۰۱۹ در استرالیای غربی است. راین هارت علی رغم اینکه در لیست ثروتمندترین زنان جهان قرار گرفته است اما در سال ۲۰۱۹ دارایی هایش کم شد. دارایی های او به دلیل پاندمی کرونا بیش از ۲ میلیارد دلار کاهش داشت. ویروس کرونا در مدت اخیر تاثیر زیادی در کاهش دارایی های بسیاری از افراد ثروتمند در جهان در ۲۰۲۰ داشته است. راین هایت نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

 

 

درباره سایمون سینک مشهورترین سخنران انگیزشی

 

 

منبع: forbes

 

کالابرگ الکترونیک