۵ اصول مهم و غیر قابل انکار در فروش که باید به آن توجه کرد

۵ اصول مهم و غیر قابل انکار در فروش که باید به آن توجه کرد


20 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
پنج اصل مهم و غیر قابل انکار در فروش که باید به آن توجه کرد

در امر فروش پنج اصل مهم وجود دارد. توجه به این اصول باعث می شود تا شما آگاهانه تر در مقابل مشتریان خود قرار بگیرید. رعایت این اصل ها باعث وفادارسازی مشتری خواهد شد. فرقی نمی کند قصد فروش در پلتفرم های آنلاین را داشته باشید یا تصمیم بگیرید تصمیم بگیرید محصولات و خدمات خود را در فروشگاه های فیزیکی قرار دهید. رعایت این موضوعات در رشد و سودآوری بیزینس شما موثر است. در این مقاله مجله کوروش نگاهی به پنج اصول مهم و غیر قابل انکار در فروش موفق انداخته ایم.

 

اصل اول فروش: مشتریان به سود خود فکر می کنند

 

اصل اول فروش: مشتریان به سود خود فکر می کنند

 

مصرف کنندگان و مشتریان فقط محصولات و خدماتی را خریداری می کنند که به سود آن ها باشد. این یکی از اصول مهم فروش موفق محسوب می شود. اولین چیزی که باید بدانید این است که مصرف کنندگان به خاطر آن که شما فروشنده خوبی هستید از شما خرید نمی کنند. پذیرش و دریافت این حقیقت باعث می شود تا بتوانید مشتریان را به سادگی درک کنید. آن ها معتقدند که محصولاتی که می خرند باید به نوعی برای آن ها سودآوری داشته باشد. بنابراین توجه کنید تا محصول یا خدمات شما برای مصرف کننده مفید باشد. اگر مشتری راضی نباشد مبلغی برای خرید آن پرداخت نمی کند.

 

 

ترندهای تجربه مشتری در بازاریابی خرده فروشی

 

 

اصل دوم : کیفیت و ارزش محصول

 

اصل دوم : کیفیت و ارزش محصول 

 

یکی از اصل های مهم و در عین حال ساده در فروش، ارزش محصول و یا خدماتی است که ارائه می دهید. هرچه محصول و یا خدمات شما بیشتر به نفع مشتری باشد، راحت تر می توانید قیمت آن را افزایش دهید. هیچ چیز ارزشی در زندگی کم بها به دست نمی آید. پیروی از این اصل در مرحله تولید محصول و یا اندیشیدن برای ارایه خدمات به مشتری بسیار ضروری است. تمرکز شما بر روی ارزش و کیفیت بالای محصول و خدمات باید زیاد باشد. به گونه ای که هنگامی که محصول نهایی را روی قفسه فروشگاه می گذارید، کیفیت و ارزش بالای محصول از سوی مشتری احساس شود.

حتما بخوانید  3 تغییر عمده رفتار مصرف کننده در شکل گیری آینده تجربه مشتری

 

 

بیشتر بخوانید » معیارهای اصلی سنجش خدمات مشتری در خرده فروشی « 

 

 

اصل سوم فروش: با اعتماد و تخصص اعتبار خود را بسازید

 

اصل سوم فروش: با اعتماد و تخصص اعتبار خود را بسازید

 

اعتبار را می توان به عنوان یکی از اصول مهم در فروش موفق عنوان کرد. اعتماد به دو عامل اصلی اعتماد و تخصص وابسته است. شما می توانید با ارائه محصولات و خدمات با کیفیت، اعتماد مشتریان را جذب کنید. در نتیجه با این کار یک گام بزرگ در راستای افزایش اعتبار برند تجاری خود برداشته اید. کیفیت برای مشتریان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در عین حال یکی از راه های ایجاد و حفظ اعتبار ارایه خدمات تخصصی ویژه در زمینه یک صنعت خاص است. بنابراین به سادگی با اتکا به این دو موضوع می توان گام بزرگی در کسب اعتبار برداشت.

 

 

اصل چهارم فروش: خود واقعی تان را به مشتری نشان دهید

 

اصل چهارم فروش: خود واقعی تان را به مشتری نشان دهید

 

به خاطر داشته باشید ارزشمندترین و مهم ترین هدیه ای که به مشتری می دهید، خودتان هستید. زمانی که سعی می کنید شخص دیگری باشید یا رفتار شخص دیگری را به معرض نمایش بگذارید، با مردم به طور واقعی ارتباط برقرار نمی کنید. مهم نیست چه چیزی می فروشید، تنها کافی است خودِ واقعی تان را به مشتریان نشان دهید. اما منظور از خود واقعی چیست. سعی کنید تمام و کمال به فکر مصرف کننده باشید. به ارائه راه حل برای مشکل مصرف کنندگان فکر کنید. به این فکر کنید که چگونه می خواهید بهترین محصول را بسازید. یا حتی چگونه می خواهید بهترین خدمت را ارائه دهید. سعی کنید تا به معنای واقعی کلمه با خودتان رو راست باشید تا یک تغییر بزرگ ایجاد کنید. قلب شما باید صادقانه بخواهد تا راه حلی به نفع مصرف کننده یا مشتری ارائه دهد. راه حلی که باعث تغییر بهتر در زندگی او شود. این نوع نگرش که یکی از اصل های مهم در فروش است باعث ایجاد اعتماد در مصرف کننده می شود. در عین حال بیزینس شما نیز رشد و توسعه پیدا می کند.

حتما بخوانید  اهمیت و تاثیر علائم و قواعد نگارشی در بازاریابی

 

بیشتر بدانید » شکایت های مشترک مشتریان خرده فروشی «

 

 

اصل پنجم فروش: هدیه به مشتری را فراموش نکنید

 

اصل پنجم فروش: هدیه به مشتری را فراموش نکنید

 

کاری که شما انجام می دهید یک داد و ستد است. اگر بخواهیم در نگاه اول به صورت کلی به موضوع بنگریم همه چیز واضح است. شما خدمات یا کالایی را ارایه می دهید و مصرف کننده پول آن خدمت یا محصول را به شما پرداخت می کند. اما در فروش باید به یک اصل مهم توجه کرد و آن دادن و ارتباط با مشتری است. یعنی تنها فروش کالا یا خدمات کافی نیست. هنگامی که محصول یا خدمات خود را می فروشید، سعی کنید همیشه یک پاداش یا یک هدیه رایگان و ارزشمند به مشتری بدهید. هدیه ای که جدا از مبلغ پرداخت شده از سوی مصرف کننده باشد. این باعث می شود تا آن ها با دریافت هدیه حس کنند تا چیزی به آن ها عطا شده که پولی بابت آن پرداخت نکرده اند. آن ها با این کار بارها و بارها برای خرید از شما و یا دریافت خدمات اقدام خواهند کرد.

 

 

منبع: entrepreneur

 

کالابرگ الکترونیک