این ۷ کشور راحت ترین و بهترین کشورها برای مهاجرت هستند

این ۷ کشور راحت ترین و بهترین کشورها برای مهاجرت هستند


27 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بهترین کشورها برای مهاجرت

مهاجرت کردن به کشوری دیگر یک تصمیم مهیج برای تغییر دادن مسیر زندگی است. تصمیمی که نیاز به ارزیابی، تفکر و برنامه ‌ریزی دقیقی دارد و می ‌تواند تمام زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهد. عوامل مختلفی به منظور انتخاب بهترین کشورها برای مهاجرت وجود دارند. در سرویس سبک زندگی مجله کوروش قصد داریم تا شما را با راحت ترین کشورها برای مهاجرت آشنا کنیم.

 

امنیت، شرایط اقتصادی، فرهنگ وضعیت کار و تحصیل تنها برخی از جنبه های مهمی هستند که باید قبل از مهاجرت مورد بررسی قرار بگیرند. از طرف دیگر برخی از کشورها بسیار مهاجر پذیرتر هستند و قوانین ساده تری برای مهاجرین دارند. از همین رو انتخاب این کشورها می تواند به شما کمک کند تا سریع تر روند مهاجرت خود را انجام دهید.

 

 

۱- کانادا از بهترین کشورها برای مهاجرت

 

کانادا از بهترین کشورها برای مهاجرت

 

کانادا کشوری فوق العاده برای مهاجرت است. این کشور که همیشه در رده امن ترین کشورهای دنیا قرار دارد، قوانین نسبتاً ساده ای برای مهاجران در نظر گرفته است. بیشتر جمعیت این کشور از مهاجران تشکیل شده است. کانادا به دنبال حدود ۲۰۰۰۰۰ مهاجر برای جبران کمبود نیروی کار در سراسر کشور است. از همین رو اخذ مجوز کار موقت در این کشور چندان سخت نیست. بعد از اتمام ۲ سال کار با کارفرمای کانادایی، می توانید اجازه کار خود را به اقامت دائم در کانادا تبدیل کنید.

 

اگر در شغل خاصی مهارت دارید می توانید به لیست مشاغل و مهارت های مورد نیاز در کانادا رجوع کنید و در صورتی که مهارت شما در این لیست قرار دارد، برای دریافت ویزا اقدام نمایید. کانادا به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی نیز شناخته می شود. شما می توانید با اخذ ویزای تحصیلی در این کشور، شانس بیشتری برای پیدا کردن کار در کانادا را داشته باشید و خیلی زود اقامت دائم کانادا را دریافت کنید. 

 

بیشتر بخوانید » اصول بستن چمدان برای مهاجرت « 

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

۲- استرالیا از راحت ترین کشورها برای مهاجرت

 

استرالیا از راحت ترین کشورها برای مهاجرت

 

یکی دیگر از کشورهایی که در لیست بهترین کشورها برای مهاجرت قرار دارد، استرالیا است. کشوری با مناظر فوق العاده دیدنی و حیوانات وحشی حیرت انگیز که سالانه مهاجران زیادی را در خود جای می دهد. سیدنی، ملبورن و پرث بزرگ ترین شهرهای استرالیا هستند که دارای جمعیت زیادی از مهاجران آسیایی هستند. هزینه های زندگی در این کشور کمی بالا است و حقوق ها به صورت رقابتی است. اگر می خواهید که اقامت دائم استرالیا را به دست آورید، باید ابتدا ویزای کاری دریافت کنید. برای این موضوع لازم است که یک کارفرمای استرالیایی برای کار در این کشور از شما حمایت کند. اگر مهارت خاصی دارید می توانید از طریق این مهارت نیز درخواست کار خود را در استرالیا ثبت کنید.

 

به طور کلی استرالیا قوانین و مقررات ساده را برای اقامت دائم متقاضیان ارائه می دهد. این کشور موقعیت های شغلی فوق‌ العاده ‌ای برای مهاجرین دارد. متوسط حقوق در استرالیا معمولاً زیاد است و این موضوع موجب شده تا علیرغم گران بودن این کشور زندگی در آن بسیار راحت باشد. نکته ای که باید برای مهاجرت به استرالیا در نظر داشته باشید این است که ویزای اقامت برای افراد بالای ۴۵ سال به ندرت صادر می شود. تسلط به زبان انگلیسی برای مهاجرت کردن به این کشور اهمیت زیادی دارد.

حتما بخوانید  10 لباس‌ مناسب مسافرت در تابستان برای استایل شیک و خنک

 

 

۳- آلمان از بهترین کشورها برای مهاجرت

 

آلمان از بهترین کشورها برای مهاجرت

 

آلمان کشوری با قلعه‌های خیره‌ کننده و جاذبه های تاریخی بی نظیر یکی دیگر از بهترین کشورها برای مهاجرت است. آلمان برای تقویت اقتصاد خود از متخصصین خبره ای که دارای مهارت های خاص هستند، دعوت به کار می کند. قانون مهاجرت این کشور به افرادی که دارای مهارت حرفه ای هستند اجازه می دهد تا حداقل ۲ سال در این کشور کار کنند. یکی از مهم ترین شرایطی که لازم است مهاجرین در هنگام ورود به این کشور در نظر داشته باشند، داشتن مدرک زبان آلمانی و امکان تأمین هزینه های زندگی در حین کار در آلمان است. بعد از ۴ سال کار در این کشور فرد می ‌تواند برای اقامت دائم در آلمان اقدام کند.

 

آلمان در میان بهترین اقتصادهای جهان دارای کمترین میزان بیکاری در اتحادیه اروپاست. از همین رو در لیست بهترین کشورها برای زندگی نیز قرار دارد. امروزه بیشتر از ۹ میلیون خارجی در آلمان زندگی می کنند و هر سال هزاران مهاجر برای زندگی به این کشور می آیند. افراد با ملیت ها آیین ها تحصیلات و شغل های مختلف که شرایط مطلوبی را در این کشور تجربه می‌کنند. در آلمان کسانی که کار نمی کنند می تواند درخواست حمایت مالی کنند.

 

افراد بیکار می توانند در صورت نداشتن فرزند تا ۶۰ درصد آخرین درآمد خالص خود را دریافت کنند. برای افرادی که بچه دارند این مقدار به ۶۷ درصد می‌رسد. بیشتر مهاجران از سیستم کمک هزینه استفاده می کنند. در آلمان افرادی که تا به حال در این کشور کار نکرده‌اند نیز می توانند تسهیلاتی به عنوان بیکار دریافت کنند. از همین رو اگر از روش درستی برای ورود به این کشور استفاده کنید می توان آن را در لیست کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت نیز قرار دارد.

 

 

۴- نیوزلند، کشوری مهاجر پذیر برای افراد متخصص

 

نیوزلند، کشوری مهاجر پذیر برای افراد متخصص

 

یکی دیگر از بهترین کشورها برای زندگی و مهاجرت، کشور نیوزلند است. امنیت بالا، زندگی سالم و رفاه اجتماعی تنها بخشی از مزیت های مهاجرت کردن به این کشور محسوب می ‌شود. سالانه حدود ۴۷ هزار فرد جدید در مشاغل مختلف در این کشور استخدام می شوند. نیوزلند فرصت‌های شغلی زیادی برای متخصصین و افرادی که مهارت خاصی هستند دارند. مهم ترین مشاغل مورد نیاز در این کشور مهارت های کشاورزی، جنگلداری، ساخت و ساز، آموزش، خدمات بهداشتی، خدمات مالی، گردشگری، مهندسی و فناوری اطلاعات هستند.

نیوزلند یکی از راحت ترین کشورها برای مهاجرت تاجران است. افرادی که به دنبال کارآفرینی و تجارت هستند، می‌توانند به راحتی برای کار در نیوزلند اقدام کنند. از طرف دیگر دولت نیوزلند خدمات درمانی رایگان و تسهیلات زیادی برای مردم این کشور و مهاجرین آن در نظر گرفته است. این موضوع موجب شده تا نیوزلند در لیست بهترین کشورها برای مهاجرت قرار بگیرد.

 

 

بیشتر بخوانید » محبوب ترین مقاصد سفر بعد از پایان کرونا «

 

 

۵- فنلاند از شادترین و بهترین کشورها برای زندگی

 

فنلاند از شادترین و بهترین کشورها برای زندگی

 

فنلاند کشوری که برای سه سال متوالی در لیست شادترین کشورهای دنیا قرار گرفته است. این کشور یکی دیگر از راحت ترین کشورها برای مهاجرت می باشد. فنلاند مناظره چشمگیر و فوق العاده ای دارد و به عنوان یکی از بهترین کشورها برای زندگی شناخته می شود. برای مهاجرت به فنلاند می توانید از طریق مهاجرت تحصیلی یا کاری اقدام کنید. معمولاً افرادی که دارای مهارت های برنامه نویسی و توسعه دهنده نرم افزار مهندس هستند راحت تر می‌توانند در این کشور مشغول به کار شوند.

 

یکی از بزرگ ترین چالش های که معمولاً بیشتر مهاجران بعد از زندگی در فنلاند با آن روبرو می شوند، فصل های طولانی و تاریک بودن زمستان است. کمبود نور خورشید در این کشور موجب کاهش ویتامین دی بدن و همچنین کم شدن سطح انرژی افراد می‌شود. هر چند که این کشور به عنوان شادترین کشور دنیا شناخته می شود، اما  بهتر است قبل از زندگی در فنلاند حتماً خودتان را برای این تاریکی آماده کنید.

حتما بخوانید  لیست 67 کشور بدون ویزا، ویزای فرودگاهی و ویزای الکترونیک برای ایرانیان

 

 

۶- دانمارک از راحت ترین کشورها برای مهاجرت

 

دانمارک از راحت ترین کشورها برای مهاجرت

 

یکی از اولین و مهم ترین موضوعاتی که باید در مورد مهاجرت به دانمارک بدانید این است که در این کشور مجوزهای کار فوری صادر می شود. مشاغل مورد نیاز برای کار در این کشور مهندسی، تدریس در دانشگاه، فناوری اطلاعات، مراقبت های بهداشتی، داروسازی، حسابداری، مشاور حقوقی و روانشناسی هستند. فرد برای اقامت ابتدا برای چهار سال مشغول به کار شود. سپس اگر بتواند بعد از این مدت هم در همان شغل بماند اقامت تمدید خواهد شد. در این روش مهاجرت فرد می تواند اعضای خانواده همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال را همراه با خود بیاورد. همسر او نیز در این مدت می‌تواند در دانمارک مشغول به کار شود. کیفیت زندگی در دانمارک بسیار بالا است و در لیست بهترین کشورها برای زندگی قرار دارد.

 

 

بیشتر بخوانید » ۱۱ شهر رنگارنگ دنیا را بیشتر بشناسید «

 

 

۷- پاراگوئه، کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت

 

پاراگوئه، کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت

 

پاراگوئه در لیست کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت قرار دارد. کشوری با مالیات پایین، طبیعتی شگفت انگیز و اقتصادی پایدار که هزینه های زندگی در آن نیز نسبتاً پایین است. سیاست های مهاجرت به پاراگوئه بسیار ساده است. شخص می تواند ظرف مدت سه سال اقامت دائم این کشور را به دست آورد. خرید یک زمین کشاورزی ۱۰ هکتاری یا واریز ۴۵۰۰ دلار در بانک مرکزی پاراگوئه به یک مهاجر اقامت دائم می دهد. بهترین راه برای ورود به پاراگوئه را اندازی یک شرکت یا خرید زمین کشاورزی برای کار کردن است. برای اخذ اقامت دائم در پاراگوئه می توان سپرده بانکی خود را حداقل ۵ هزار دلار افزایش دهید. ویزای سرمایه گذاری با تقریباً دو برابر هزینه به راحتی برای شما در دسترس خواهد بود.

 

برای دریافت ویزای پاراگوئه حداقل باید هر سه سال یک بار به این کشور بروید. در غیر این صورت مدارک اقامت شما لغو می شود. ساکنان دائمی در این کشور می‌توانند بعد از سه سال برای تابعیت این کشور درخواست دهند. پاسپورت پاراگوئه به عنوان بیست و چهارمین پاسپورت قدرتمند دنیا شناخته می شود. آشنا بودن به زبان اسپانیایی و همچنین کسب اطلاعات در مورد تاریخ جغرافیا و سیاست کشور از قوانین اولیه پذیرش مهاجرین هستند. شاید پاراگوئه در لیست کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت باشد، اما باید توجه داشته باشید که میزان جرم در این کشور کمی زیاد است. بهتر است قبل از مهاجرت این موضوع را حتماً مد نظر قرار دهید.

 

 

بیشتر بخوانید » راهنمای جامع و کامل سفر به ترکیه «

 

 

جمع بندی نهایی

 

در این مقاله سعی کردیم تا لیستی از کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت و راحت ترین کشورهایی که می توانید به آن مهاجرت کنید را به شما ارائه دهیم. توجه داشته باشید که قبل از مهاجرت به کشور دیگر حتماً راه های مختلف ورود به آن را مد نظر قرار دهید. برخی کشورها برای مهاجرت تحصیلی و برخی دیگر برای کار مناسب هستند. هزینه های زندگی در کشورهای مختلف متفاوت است. بهتر است  قبل از هر اقدامی، همه این موارد را به دقت بررسی کنید.

 

منابع: tripzilla، indiatimes، expatica

کالابرگ الکترونیک