بهترین روش های از بین بردن بوی زهم گوشت از غذا و محیط

بهترین روش های از بین بردن بوی زهم گوشت از غذا و محیط


29 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
ازبین بردن بوی گوشت

چطور بوی زهم گوشت قرمز و گوشت گوسفند را از بین ببریم؟ بوی گوشت در غذا برای خیلی از افراد غیر قابل تحمل و زننده است. از بین بردن بوی گوشت از غذا و ظروف و هوا روش های خاص خودش را دارد. در این مقاله از مجله کوروش می توانید با ۲۰ ترفند طلایی برای ازبین بردن بوی گوشت آشنا شوید.

 

ازبین بردن بوی گوشت در غذا

ازبین بردن بوی گوشت در غذا

از بین بردن بوی گوشت با سرکه و سیر

از بین بردن بوی گوشت با سرکه و سیر

یک راهکار ساده برای رفع بوی زهم گوشت این است که قبل از پخت گوشت را به مدت ۳۰ دقیقه در ترکیب سرکه و سیر رنده شده قرار دهید. سپس گوشت را با آب بشویید و از آن برای برای پخت غذا استفاده کنید. قرار دادن گوشت در سرکه و سیر موجب می شود تا بوی زهم گوشت از بین برود و عطر بهتری پیدا کند.

از بین بردن بوی گوشت با آرد

یک روش ساده برای ازبین بردن بوی گوشت در غذا این است که مقداری آرد سفید روی گوشت بپاشید. گوشت را خوب با آرد ترکیب کنید. طوری که آرد تمام سطح گوشت را بپوشاند. ۱ تا ۲ ساعت گوشت را به حال خود رها کنید. سپس آن را با آب بشویید. برای هر ۱ کیلو گوشت ۱ مشت آرد کافی است. این روش ساده به شما کمک می کند تا از شر بوی زهم گوشت خلاص شوید.

از بین بردن بوی گوشت با دارچین

ازبین بردن بوی گوشت با دارچین

دارچین یک ادویه معطر و فوق العاده مفید است. اضافه کردن مقداری پودر دارچین یا چوب دارچین به گوشت در حال پخت می تواند تا حد زیادی بوی نامطبوع گوشت را کم کند. این کار نه تنها موجب می شود بوی زهم گوشت کم شود، بلکه از بد بو شدن فضای آشپزخانه در زمان پخت گوشت نیز جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید » همه ی خواص دارچین برای سلامت بدن «

رفع بوی گوشت با فلفل سیاه

برای از بین بردن بوی گوشت می توانید از فلفل سیاه استفاده کنید. مهم ترین موضوعی که باید برای این کار مد نظر قرار دهید، این است که فلفل تازه استفاده کنید. برای تأثیر بیشتر می توانید فلفل ساب را از فاصله بالاتری نسبت به گوشت بگیرید. پاشیدن فلفل سیاه تازه آسیاب شده از فاصله دور روی گوشت موجب می شود تا عطر فلفل بهتر روی گوشت ماندگار شود و بوی زهم گوشت را راحت تر از بین ببرد.

حتما بخوانید  تکنیک های اصلی و مخصوص تی کشیدن کف زمین

از بین بردن بوی گوشت با سبزیجات تازه

از بین بردن بوی گوشت با سبزیجات تازه

یکی دیگر از راه های مؤثر برای ازبین بردن بوی گوشت استفاده از گیاهان تازه است. این کار نه تنها بوی بد گوشت را از بین می برد، بلکه موجب خوش طعم تر شدن غذای شما نیز می شود. برای این کار می توانید از گیاهان تازه یا خشک شده آویشن، رزماری، پونه کوهی، مریم گلی و مرزنجوش استفاده کنید. این گیاهان را می توانید از ابتدا مراحل پخت گوشت به آن اضافه کنید. اضافه کردن مقداری جعفری، گشنیز، ترخون، پیازچه و ریحان تازه در مراحل آخر پخت گوشت نیز می تواند عطر و بوی بهتری به گوشت شما ببخشد.

از بین بردن بوی گوشت با سیر خام

برای مزه دار کردن گوشت و ازبین بردن بوی نامطبوع گوشت می توانید از سیر خام استفاده کنید. برای این کار می توانید سیر را به صورت نازک برش دهید و روی گوشت قرار دهید. اجازه دهید گوشت به همراه سیر برای حدود ۱ ساعت استراحت کند. سپس در زمان پخت نیز گوشت را به همراه سیر روی حرارت قرار دهید. گرما موجب آزاد شدن بوی سیر می شود که می تواند به راحتی بوی بد گوشت را از بین ببرد.

طرز تهیه سیر ترشی ۷ ساله در ۴۰ روز

تخفیف شوینده های افق کوروش

رفع بوی گوشت قبل از فریز کردن آن

رفع بوی گوشت قبل از فریز کردن آن

 

یکی از بهترین روش های از بین بردن بوی نامطبوع گوشت این است که قبل از فریز کردن آن را در مواد مخصوصی بخوابانید. برای این کار می توانید قبل از اینکه گوشت را فریز کنید، آن را برای ۴ ساعت در ترکیب سرکه، برگ بو، زعفران، سیر و پیاز رنده شده قرار دهید. سپس گوشت را بسته بندی کنید و در فریزر بگذارید.

ازبین بردن بوی گوشت با سرکه سیب

ازبین بردن بوی گوشت با سرکه سیب

برای برطرف کردن بوی بد گوشت می توانید آن را برای مدت ۲ روز در مقداری آب و سرکه سیب قرار دهید. بهتر است قبل از این کار گوشت را به قطعات کوچک تقسیم کنید تا کاملاً داخل ترکیب آب و سرکه قرار بگیرد. این روش به راحتی بوی بد گوشت را از بین می برد.

ازبین بردن بوی نامطبوع گوشت با پیاز و فلفل دلمه ای

ازبین بردن بوی نامطبوع گوشت با پیاز و فلفل دلمه ای

یک روش ساده که احتمالاً خیلی از اوقات آن را امتحان کرده اید، استفاده از ترکیب پیاز و فلفل دلمه است. اضافه کردن مقداری پیاز و فلفل دلمه خرد شده یا رنده شده به گوشت. سپس گوشت را برای چند ساعت در این ترکیب بخوابانید. این روش می تواند به راحتی بوی زهم گوشت را برطرف کند.

نکاتی که باید در مورد برطرف کردن بوی گوشت در زمان پخت بدانید

نکاتی که باید در مورد برطرف کردن بوی گوشت در زمان پخت بدانید

  • برای سرخ کردن گوشت بهتر است ابتدا روغن را داغ کنید و بعد گوشت را به ماهیتابه اضافه نمایید.
  • برای کباب کردن گوشت بهتر است آن را به تکه های نازک تر برش دهید. زمانی که گوشت به خوبی مغز پخت شود، بوی بد آن نیز برطرف خواهد شد.
  • برای پخت گوشت بهتر است ابتدا گوشت را مقداری با پیاز تفت دهید و بعد پخت کنید. این کار موجب می شود تا گوشت بوی بهتری بگیرد.
  • برای پخت گوشت بهتر است ادویه های مورد نظرتان را در انتهای مراحل پخت به آن اضافه کنید تا بوی گوشت به طور کامل از بین برود.
  • از بین بردن بوی گوشت در قرمه سبزی می توانید یکی از روش های ذکر شده در این مقاله را به کار ببرید و از شر بوی بد گوشت در خورشت خلاص شوید.
  • برای از بین بردن بوی گوشت چرخ کرده و یا از بین بردن بوی گوشت در ماکارونی حتماً گوشت را با پیاز و مقداری سیر رنده شده سرخ کنید. سپس می توانید مقداری ادویه و سبزیجات خشک به آن اضافه کنید تا بوی بد گوشت کاملاً برطرف شود. برای مطالعه سایر روش‌های از بین بردن بوی زهم گوشت چرخ کرده روی لینک مطلب کلیک کنید.
حتما بخوانید  آموزش ساخت انواع تراریوم در 30 دقیقه با بهترین گیاهان تراریوم

بیشتر بدانید » بهترین طرز تهیه استیک در ماهیتابه و فوت و فن های آن «

از بین بردن بوی گوشت از ظروف و محیط

از بین بردن بوی گوشت از ظروف و محیط

اگر بعد از آشپزی متوجه شده اید که ظروف آشپزخانه و یا فضای شما بوی گوشت می دهد، می توانید با چند راهکار ساده این بو را از بین ببرید.

برای از بین بردن بوی گوشت ظروف از سیب زمینی استفاده کنید

سیب زمینی تأثیر فوق العاده ای بر جذب بوها دارد. برای رفع بوی گوشت از ظروف می توانید یک عدد سیب زمینی را نصف کنید و مقداری نمک روی آن بپاشید. حال سیب زمینی را در ظرف آشپزخانه خود قرار دهید تا بوی بد گوشت را به خود جذب کند.

برای رفع بوی گوشت در فضا از عود یا اسفند استفاده کنید

برای رفع بوی گوشت در فضا از عود یا اسفند استفاده کنید

سوزاندن مقداری اسفند و یا روشن کردن یک عود خوشبو می تواند به راحتی بوی گوشت را از فضای شما پاک کند. تنها لازم است که یک عود روشن کنید و آن را در همه بخش های خانه بچرخانید تا بوی گوشت به طور کامل از محیط پاک شود.

برای از بین بردن بوی گوشت از تخته گوشتی از سفید کننده استفاده کنید

اگر برای خرد کردن گوشت از تخته گوشتی چوبی استفاده می کنید، احتمالاً متوجه شده اید که بوی گوشت به راحتی از روی تخته از بین نمی رود. برای رفع بوی گوشت از روی تخته چوبی می توانید تخته را یک شب در مقداری آب گرم و یک قطره سفید کننده یا وایتکس خیس کنید. این کار موجب می شود تا بوی گوشت به طور کامل از روی تخته گوشتی پاک شود.

برای رفع بوی گوشت در هوا از قهوه استفاده کنید

یک راهکار ساده برای رفع بوی زهم گوشت از محیط این است که مقداری قهوه در ظرف بریزید. سپس این ظرف را روی میز آشپزخانه قرار دهید تا تمام بوهایی که در محیط پخش شده را به خود جذب کند.

بیشتر بخوانید » طرز تهیه کباب کوبیده رستورانی « 

برای از بین بردن بوی گوشت از دست از دهان شویه استفاده کنید

برای از بین بردن بوی گوشت از دست از دهان شویه استفاده کنید

استفاده از دهان شویه یک راهکار ساده و مؤثر برای رفع بوی گوشت از دست است. دهان شویه به راحتی باکتری هایی را که موجب ایجاد بو روی دست شما شده اند از بین می برد.

برای از بین بردن بوی گوشت مانده در فریزر از جوش شیرین استفاده کنید

برای از بین بردن بوی گوشت مانده در فریزر از جوش شیرین استفاده کنید

برای از بین بردن بوی گوشت مانده در فریزر می توانید یک لیوان جوش شیرین در یخچال یا فریزر قرار دهید. جوش شیرین بوی بد گوشت را به خود جذب می کند و از بد بو شدن فضای یخچال و فریزر شما جلوگیری می کند.

 

 

منابع: experthometips، therecipespk، cooksillustrated

 

کالابرگ الکترونیک