بهترین سریال های عاشقانه کره ای که حتما باید ببینید

بهترین سریال های عاشقانه کره ای که حتما باید ببینید


2 خرداد 1400 . زمان مطالعه: 16 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بهترین سریال های عاشقانه کره ای

سریال های کره ای طی سال های اخیر طرفداران پر وپا قرصی در ایران پیدا کرده اند. اگر از دوستداران سریال های کره ای، به خصوص سریال های عاشقانه کره ای هستید، حتما تا پایان همراه ما در سرویس هنر و سینما در مجله کوروش باشید.

 

 

چرا سریال های کره ای محبوب شدند؟

 

سریال های کره ای به «کی درام» نیز شهرت دارند. این سریال ها طی سال های اخیر به خصوص با موفقیت «جواهری در قصر» که در ۹۱ کشور جهان از جمله ایران پخش شد، بدل به پدیده ای جهانی شده اند. اقبال سریال های کره ای در ایران پس از پخش «جواهری از قصر» در سال ۱۳۸۵، با سریال های جذاب تاریخی همچون «افسانه جومونگ» و «سرزمین بادها» دنبال شد. ‌

 

دلیل استقبال گسترده از سریال های کره ای در ایران، در این مختصر نمی گنجد. ولی بی گمان قرابت فرهنگی ایران و کره جنوبی مهم ترین مسئله است. این قرابت فرهنگی ممکن است ناشی از شباهت آموزه های کنفوسیوسی با فرهنگ اسلامی باشد. یا حتی ارتباط تاریخی ایرانیان با کره ای ها در حدود ۱۲۰۰ سال قبل در دوران امپراطوری «شیلا». نقش مهم مرد در خانواده های کره ای و ایرانی، نوع پوشش به خصوص لباسهای رنگارنگ سنتی زنان کره ای که به لباس های محلی بسیاری از اقوام ایرانی از لرها و ترکمن ها شباهت دارد. و حتی می توان این شباهت های فرهنگی را در نوع آرایش زنان دو کشور نیز جستجو کرد.

 

عامل دیگر نیز قطعا کیفیت بالای مجموعه تلویزیونی های تولید کره جنوبی است. از داستان پردازی های قوی، پیچش های داستانی جالب توجه و گاهی غافلگیرکننده. همچنین شخصیت های تاثیرگذار تا فیلمبرداری و طراحی صحنه و لباس قوی. تمامی این عوامل دست به دست هم دادند تا سریال های کره ای قلب و ذهن مخاطبان را شدیدا درگیر کنند. با این مقدمه مختصر برویم سراغ برخی از بهترین سریال های عاشقانه کره ای.

 

 

۱-«سقوط بر روی تو» از بهترین سریال های عاشقانه کره ای

 

«سقوط بر روی تو» از بهترین سریال های عاشقانه کره ای

 

سریال «سقوط بر روی تو» اصلا نیازی به معرفی بیشتر ندارد. این سریال عاشقانه کره ای، یکی از جذاب ترین سریال های تلویزیونی است که طی سال های اخیر در کشور کره جنوبی تولید شده است. شاید داستان این سریال در ابتدا کمی عجیب و غیرقابل باور به نظر برسد. ولی تنها با تماشای اولین قسمت درگیر داستان می شوید. آنچنان که موقعیت غیرقابل باوری که شخصیت ها در آن گیر افتادند را کاملا فراموش می کنید.

در سریال سقوط بر روی تو، یون سری، دختری است که وارث یکی از بزرگ ترین شرکت های خوشه ای کره جنوبی، «چایبول» شده است. ولی او در حین چتربال ‌سواری به مشکل برمی خورد. به دنبال این مشکل مجبور می شود یک فرود اضطراری در کره شمالی انجام دهد. در آنجاست که با ری جیونگ هیوک، یک افسر کره شمالی آشنا می شود. این افسر که در همان نگاه اول عاشق یون سی شده است. افسر تمام تلاش خود را می کند تا از دختر محافظت کند. در ادامه شاهد مخفی شدن یون سی به کمک این افسر دوست داشتنی هستیم.

 

 

بیشتر بخوانید » بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۰ « 

 

 

۲- «نسل خورشید»؛ گاهی داستان ها از واقعیت بهترند، اینطور نیست؟!

 

«نسل خورشید»؛ گاهی داستان ها از واقعیت بهترند، اینطور نیست؟!

 

حتما شما هم این نقل قول را شنیده اید که گاهی داستان ها بهتر از واقعیت اند. سریال تماشایی «فرزندان خورشید» محصول سال ۲۰۱۶ یکی از همان سریال های عاشقانه کره ای است. سریالی که باعث می شود، مخاطب همین حسِ‌ خوشایند را داشته باشد. سریال نسل خورشید، داستان جذابی هم در پشت صحنه داشت. ماجرای آشنایی دو بازیگر اصلی سریال سونگ جونگ کی با سونگ هی کیو  که نهایتا باعث ازدواج این دو در سال ۲۰۱۷ شد. ماجرایی که البته پایان خوشی نداشت و این دو در سال ۲۰۱۹ از هم جدا شدند. جدایی که قلب طرفداران این دو بازیگر واقعا به درد آورد. ولی بهتر است فعلا کاری به واقعیت نداشته باشیم!

 

در سریال جذاب نسل خورشید، یو شی جین، فرمانده نیروهای کره ای حافظ صلح سازمان ملل است. او در حین ماموریت در خارج از کشور با دکتر کانگ مو یون، جراحی از پزشکان بدون مرز آشنا می شود. این دو خیلی زود به یکدیگر دلبسته می شوند. ولی ماهیت متناقص شغل این دو مشکل ساز است. یکی اسلحه به دست نیروهای دشمن را می کشد. دیگری هم با چاقوی جراحی جان مردم را نجات می دهد. همین تناقض باعث کشمکش های زیادی بین این دو می شود. ولی موقعیت پرخطری که هر دو در آن قرار دارند و ممکن است هر آن مرگ به سراغشان بیاید، عمق بیشتری به رابطه این دو می دهد. البته اینکه هر لحظه یکی از این دو از بین برود حسِ تعلیقی را هم در سریال به وجود آورده است. تعلیقی که مخاطب واقعا آن را حس می کند.

حتما بخوانید  نقد و بررسی سریال میر اهل ایست تاون (Mare of Easttown)

 

 

۳- «هتل دل لونا»؛ فانتزی جذاب و از بهترین سریال های عاشقانه کره ای

 

«هتل دل لونا»؛ فانتزی جذاب و از بهترین سریال های عاشقانه کره ای

 

سال ۲۰۱۹ سال بسیار موفقی برای درام های کره ای بود. در این سال سریال های جذاب و تماشایی زیادی مملو از ستارگان کره ای، فیلمبرداری های معرکه، موسیقی های متن شنیدنی و البته داستان پردازی های جالب ساخته شدند. از جمله این سریال ها،‌ سریال بسیار جذاب و فراموش نشدنی «هتل دل لونا» بود. سریال هتل دل لونا یکی از بسیاری از سریال های عاشقانه کره ای است که طی سال های اخیر با مضمونی فانتزی تولید شده است.

 

در این سریال، جانگ مان وول روحی است که به دلیل کشتن بی گناهان مجازات شده است. مجازات او این است که تا پایان عمر یا دستکم تا وقتی که طلسم او باطل شود، باید هتل دل لونا را اداره کند. در ابتدای سریال هتل ظاهری کاملا شیک و جذابی همچون بسیاری از هتل های درجه یک دارد. ولی خیلی زود معلوم می شود که این هتل در واقع، جایی است که ارواح پیش از سفر به دنیای پس از مرگ به آنجا فرستاده می شوند.

 

اگر چه این هتل به وسیله ارواح اداره می شود، ولی هنوز هم به کارمندان انسان برای انجام امور روزمره از جمله اموز اداری و مالیاتی نیاز دارد. این افتخار نصیب گو چان سونگ می شود. کسی که نه تنها وظیفه مدیریت مهمانان هتل را برعهده دارد، بلکه دستیار شخصی مان وول، رئیس هتل هم است. گو چان سونگ تقریبا تمام کارهای مان وول از رانندگی تا همراهی او در رستوران های مورد علاقه اش را برعهده دارد. به عبارت دیگر ۲۴ ساعته در خدمت او است. به این ترتیب، اصلا تعجبی ندارد که در خلال ۱۶ قسمت این سریال عاشقانه رابطه عاشقانه عمیقی بین این دو شکل بگیرد!

 

 

۴- «گابلین یا نگهبان: خدای تنها و بزرگ»؛ از بهترین سریال های کره ای سال های اخیر

 

«گابلین یا نگهبان: خدای تنها و بزرگ»؛ از بهترین سریال های کره ای سال های اخیر

 

سریال «گابلین یا نگهبان: خدای تنها و بزرگ» هم از جمله سریال های کره ای است که به سراغ یک مضمون کاملا فانتزی رفته است. در این سریال کره ای شاهد هنرنمایی گونگ یو هستیم. بازیگر دوست داشتنی که در ایران هم طرفداران بسیار زیادی دارد. گونگ یو با آن مهارت باورنکردنی خود در ایفای نقش های مختلف و البته چهره جذابش، در سال ۲۰۱۶ در فیلم «قطار بوسان» (پرفروش ترین فیلم کره ای آن سال) ایفای نقش کرد. علاوه بر این بازی به یادماندنی در سریال جذاب گابلین هم داشت.

 

در این کی درام تماشایی کیم شین، ژنرالی از امپراطوری گوریو است. او به خیانت متهم شده و متعاقب آن اعدام می شود. ولی این پایان کار این ژنرال بدطینت نیست. خداوند او را به تاوان گناهانش و شمار زیاد کسانی که در میدان های جنگ به کشتن داده،‌ طلسم می کند و به او عمری جادوانه می بخشد. مجازات ابدی ژنرال کیم شین که حالا به یک گابلین (موجودی افسانه ای نامیرا) تبدیل شده، این است که برای همیشه زنده باشد و مرگ عزیزانش را ببیند.

 

تنها راه باطل کردن طلسم هم این است که او عروس از میان انسان های فانی بیابد تا شمشیری که در سینه اش قرار دارد را بیرون بکشد. کیم وو بین، فرشته مرگ نیز قرار است به او کمک کند تا به زندگی جاودانه اش پایان دهد. از آن سوی، در زمان حال، جی یون تاک یک دانش اموز دبیرستانی است که زندگی غم انگیزی دارد. او به صورت اتفاقی کیم شین را احضار می کند و به این ترتیب،‌ زندگی او و کیم شین به هم گره می خورد.

 

 

۵- «افسانه دریای آبی»؛ یک فانتزی جذاب با ته مایه های طنز

 

«افسانه دریای آبی»؛ یک فانتزی جذاب با ته مایه های طنز

 

«افسانه دریای آبی» هم همچون دو سریال قبلی مضمونی فانتزی دارد. در این درام فانتزی، شیم چونگ، پری دریایی است که به شهر سئول می رود. در این سفر او با انسانی به نام هئو جون جائه آشنا می شود. همانطور که پری دریایی سعی می کند به زندگی روی زمین عادت کند، رابطه عاشقانه ای نیز به این دو شکل می گیرد. افسانه دریای آبی، از آن دست سریال های کره ای فوق العاده جذاب است. سریالی عاشقانه که با وام گرفتن عناصر مختلفی از سریال های فانتزی و ترسناک تا کمدی، توانسته مخاطبانش را میخکوب کند.

 

 

بیشتر بخوانید » نقد و بررسی سریال پیکی بلایندرز « 

 

 

۶-«تو از ستاره ها آمده ای»؛ کمدی رمانتیکی بی نظیر

 

«تو از ستاره ها آمده ای»؛ کمدی رمانتیکی بی نظیر

 

سریال های عاشقانه کره ای مطمئنا در جذب مخاطب با داستان های عشقی دلگرم کننده بسیار خوب عمل می کنند. ولی هستند مخاطبانی که دوست دارند سریالی با لحظات خنده دار هم ببینند. «تو از ستاره ها آمده ای» یکی از کی درام های جذاب و سرگرم کننده است که هر دوی این عناصر را در کنار یکدیگر دارد. در این سریال، دو مین جون یک موجود فضایی با قدرت های فرابشری است. قدرت هایی همچون دیدی خارق العاده و دورنوردی (جابجایی از محلی به محل دیگر بدون پیمودن فاصله دو محل) است.

دو مین جون وقتی که قرار بود به سیاره اش بازگردد، متوجه شد که جان دختری در خطر است و تصمیم گرفت به کمکش بشتابد. به این ترتیب او از سفینه جا ماند تا از دوران چوسان (قرن چهاردهم میلادی) تا زمان حال در زمین باشد. حال اندکی به بازگشت او به سیاره اش باقی مانده که چئون سونگ یی، ‌یک هنرپیشه زیبارو به آپارتمان کناری او نقل مکان می کند. با شکوفایی احساسات عاشقانه بین این دو، مین جون بازگشت به سیاره زادگاهش را به تعویق می اندازد!

حتما بخوانید  بهترین فیلم های علمی تخیلی IMDb | از «فرانکشتاین» تا «جنگ ستارگان»

 

 

۷- «وقتی تو خواب بودی»؛ یک کی درام اکشن!

 

«وقتی تو خواب بودی»؛ یک کی درام اکشن!

 

کسانی که به همراه صحنه های جذاب عشقی، به دنبال تماشای سریالی کره ای تعلیقی و گاهی اکشن هستند، حتما باید سراغ «وقتی تو خواب بودی»‌ بروند. نام هونگ جو، در خواب های خود مرگ دیگران را می بیند. ولی نمی داند این اتفاقات چه زمانی رخ می دهد. به این ترتیب، او تصمیم می گیرد جان کسانی که در خواب مرگشان را دیده نجات بدهد. برای مثال، او در یک مورد خواب مردی را دیده که با انداختن فندک روشن روی بنزین دچار سوختگی می شود و می میرد. حال او از مرد می خواهد که سیگار نکشد تا اتفاق بدی برایش نیافتد!

البته نام هونگ جو کمتر در تلاش هایش موفق می شود. در همین حال، دادستان تازه کاری به نام جونگ جه چا به همسایگی او نقل مکان می کند. این دو پس از آشنایی با یکدیگر تصمیم می گیرند با هم همکاری کنند و جان مردم را نجات دهند. همانطور که انتظار می رود، رابطه این دو خیلی  زود بدل به یک رابطه عاطفی قوی می شود. و البته این دو عاشق یکدیگر می شوند.

 

 

بیشتر بخوانید » همه چیز درباره سریال تاج/ The Crown «

 

 

۸- «دکتر رمانتیک ۲» دنباله ای جذاب برای دکتر رمانتیک

 

«دکتر رمانتیک ۲» دنباله ای جذاب برای دکتر رمانتیک

 

«دکتر رمانتیک ۲»‌ دنباله ای برای سریال دکتر رمانتیک محصول ۲۰۱۶ است. در این درام کیم سابو، رئیس تیم پزشکی بیمارستان دولدام است. بیمارستانی که در حومه شهر قرار دارد و از لحاظ امکانات و کارکنان نیز دچار مشکل است. کیم سابو که به دنبال یک جراح عمومی می گردد به بیمارستان دانشگاه گوسان می رود و آنجا با سئو وو جین روبرو می شود. وو جین پزشکی مسئله دار است که قبلا با همکارانش به مشکل برخورده است. کیم سابو خیلی زود به او پیشنهاد کار در بیمارستان دولدام می دهد. وو جین هم پیشنهاد او را می پذیرد. در ادامه، چا یون جه، پزشکی که به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده نیز به این دو در بیمارستان دولدام می پیوندد.

 

 

بیشتر بخوانید » نقد و بررسی فصل اول سریال see/ دیدن « 

 

 

۹-«او روح من» یک فانتزی خنده دار و از بهترین سریال های عاشقانه کره ای

 

«او روح من» یک فانتزی خنده دار و از بهترین سریال های عاشقانه کره ای

 

معمولا اکثر سریال هایی که با روح و شبح سروکار دارند کمابیش به سریال های ترسناکی بدل می شوند. ولی سریال «اوه روح من» اصلا اینطور نیست. این کی درام جذاب از آن دست سریال هایی است که هم مخاطبانش را می خنداند و هم به گریه وامی دارد. در سریال او روح من، نا بونگ سون، دستیار آشپزی به شدت کمرو با اعتماد به نفس پایین است. او هیچ دوست صمیمی ندارد و همیشه هم سر کار توسط همکارانش مورد مواخذه قرار می گیرد.

 

بونگ سون به لطف مادر بزرگش که یک شَمن (جادوگر پزشک) است، گاه گداری روح می بیند. روزی روحی به نام شین سوون ای،‌ او را به تسخیر خود در می آورد. شین سوون، روح دختر جوانی است که خیلی زود دستش از دنیا کوتاه شده است. روحی که هیچ وقت آنطور که می خواسته عشق را لمس نکرده است. او حالا بدل به روحی شده که کینه عشق دارد و می خواهد با تسخیر زنان زیادی این عطش خود را بر طرف کند. ولی در میان آدم های زیادی که به تسخیر در می آورد، هیچ کس به اندازه بونگ سون مناسب او نیست.

 

در همین حال، رئیس بونگ سون، سرآشپزی متبکر به نام کانگ سون وو است. بونگ سون همیشه از ته دل رئیسش را دوست داشته است. ولی کانگ سون وو از زمانی که قلبش توسط دوست دوران دانشگاهش، لی سو هیونگ که حالا یک تهیه کننده تلویزیون است شکسته، دیگر تن به عشق و عاشقی نمی دهد. ولی پس از اینکه بونگ سون تسخیر می شود،‌ کمرویی خود را کنار می گذرد. به دنبال این تغییر او بدل به آدم تازه ای کاملا پرشور و با اعتماد به نفس بالا می شود. اینجاست که نگاه سرآشپز به او تغییر می کند.

 

 

۱۰- «تو فوق ‌العاده ‌ای»؛ یک فانتزی مهیج دیگر از بهترین سریال های عاشقانه کره ای

 

«تو فوق ‌العاده ‌ای»؛ یک فانتزی مهیج دیگر از بهترین سریال های عاشقانه کره ای

 

یون دان اوه، دانش آموز دبیرستانی مبتلا به بیماری قلبی است که انتظار می رود به زودی بمیرد. نامزد او بک کیونگ است که یون دان اصلا علاقه ای به او ندارد. یون دان همچنان دنبال عشق حقیقی خود می گردد. و به این ترتیب با کسی آشنا می شود که اصلا نام و نشانی ندارد. یون دان اسم او را هارو می گذارد. یون دان اوه خیلی زود متوجه می شود که او و تمام اطرافیانش همگی شخصیت های یک مانهوا (کتاب  کمیک کره ای) هستند. اتفاقاتی هم که برای او و دیگران رخ می دهد توسط نویسنده ای نوشته می شود. یون دان تصمیم می گیرد سرنوشت خودش را که ظاهرا از قبل مقدر شده را تغییر دهد.

 

 

بیشتر بخوانید » نقد و بررسی سریال گیسو/ عاشقانه ۲ « 

 

 

منبع: thesmartlocal

 

کالابرگ الکترونیک