طرز تهیه کشک بادمجان با هواپز فقط با ۱ قاشق روغن

طرز تهیه کشک بادمجان با هواپز فقط با ۱ قاشق روغن


1 اردیبهشت 1403 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کشک بادمجان با هواپز به صورت رژیمی با کمترین روغن

یادگیری طرز تهیه کشک بادمجان با هواپز به شما کمک می‌کند این غذای سنتی و پرطرفدار و در عین حال، چرب و چیلی را به سالم‌ترین و رژیمی‌ترین شکل ممکن آماده کنید. خوشبختانه، این روزها ابزارهایی مانند هواپز در دسترس‌تان قرار دارند که حذف یا کاهش روغن مصرفی را به مقدار قابل توجهی برایتان امکان‌پذیر می‌کنند. با استفاده از این ابزار کارآمد شما می‌توانید انواع غذاها را در کوتاه‌ترین زمان و در بهداشتی‌ترین حالت در ایرفرایر یا هواپز طبخ و نوش جان کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش روش پخت کشک بادمجان رژیمی در هواپز با یک قاشق روغن را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه کشک بادمجان رژیمی (برای ۴ نفر)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
بادمجان ۱ کیلوگرم
پیاز (برای پیاز داغ) ۱ عدد بزرگ
سیر (برای سیر داغ) ۶ حبه
نعناع خشک ۳ قاشق غذاخوری
مغز گردو (آسیاب شده) ۲ قاشق غذاخوری
کشک پاستوریزه نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
روغن سرخ کردنی ۱ قاشق غذاخوری یا کمی بیشتر
زردچوبه، نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
نان برای سرو کشک بادمجان

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۵ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت کشک بادمجان با هواپز: ۳۰ دقیقه

کالری موجود در ۱۰۰ گرم کشک بادمجان رژیمی: حدود ۲۷۱ کیلوکالری

 

مراحل طرز تهیه کشک بادمجان با هواپز

مراحل طرز تهیه کشک بادمجان با هواپز

با کمک هواپز می‌توانید کشک بادمجان رژیمی را به خوشمزه‌ترین شکل ممکن آماده کنید.

مرحله اول: بادمجان‌ها را آماده کنید

در ابتدا لازم است بادمجان‌ها را پوست بگیرید و بسته به ضخامت، هر یک از آن‌ها را به ۲ یا ۳ قسمت نسبتا مساوی تقسیم کنید. بادمجان‌های نازک در هواپز کاملا خشک می‌شوند و برای درست کردن این غذا قابل استفاده نخواهند بود.

مرحله دوم: بادمجان‌ها را به روغن آغشته کنید

در این مرحله از طرز تهیه کشک بادمجان با هواپز، لازم است یک قاشق روغن مایع سرخ کردنی را با کمی آب، یک قاشق سرکه، مقداری نمک و اندکی زردچوبه مخلوط کنید. سپس با استفاده از قلم‌مو یا فرچه آشپزی، سطح بادمجان‌های بدون پوست و برش خورده را کاملا به این ترکیب آغشته کنید.

حتما بخوانید  4 طرز تهیه دوغ گازدار خانگی مثل دوغ آبعلی مرحله به مرحله

برای خرید روغن مایع سرخ کردنی، سرکه، نمک و زردچوبه می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله سوم: بادمجان‌ها را داخل هواپز بچینید

حالا، کف سبد هواپز را با کاغذ روغنی بپوشانید و بادمجان‌های آغشته به مخلوط آب، روغن، سرکه سفید، نمک و زردچوبه را روی آن بچینید.

مرحله چهارم: درجه هواپز را تنظیم کنید

دمای هواپز را روی ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد و مدت زمان ۱۴ دقیقه تنظیم کنید. پس از گذشت ۱۰ دقیقه درب هواپز را باز کرده و سطح بادمجان‌ها را بار دیگر به مخلوط آب، روغن، سرکه سفید، نمک و زردچوبه آغشته کنید. در صورت لزوم، قطعات بادمجان را پشت و رو کنید. حالا، درب هواپز را دوباره ببندید و اجازه دهید بادمجان‌ها برای ۴ دقیقه دیگر در هواپز باقی بمانند.

مرحله پنجم: سیر و پیاز را تفت دهید

در فاصله انتظار برای آماده شدن بادمجان‌ها در ایرفرار می‌توانید تابه مناسبی را انتخاب کنید و برای درست کردن پیاز داغ مقدار کمی روغن سرخ کردنی داخل آن بریزید. تابه را روی شعله قرار دهید. سپس، پیاز را به‌صورت نگینی خرد کرده و داخل تابه بریزید تا سبک و طلایی رنگ شود.

در دقایق آخر، سیر رنده شده را هم به پیاز اضافه کنید و بگذارید سرخ شود. مراقب باشید سیر نسوزد و تلخ و سیاه نشود، همین که بوی سیرها بلند شود سیر داغ (طرز تهیه سیر داغ) آماده است.

برای خرید سیر داغ و پیاز داغ منجمد می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله ششم: بادمجان‌های پخته را بکوبید

زمان پخت بادمجان در هواپز حدود نیم ساعت است. پس از گذشت این مدت و انجام مراحل بالا، وقت آن است که قطعات بادمجان را از دستگاه خارج کنید و با کمک گوشت‌کوب کاملا بکوبید. حالا سیر داغ و پیاز داغ را همراه با گردوی خرد شده به این ترکیب اضافه کنید و خوب هم بزنید تا همه مواد با هم ترکیب شوند.

مرحله هفتم: نعنا داغ را آماده کنید

در این مرحله از طرز تهیه کشک بادمجان با هواپز باید نعناع داغ درست کنید. لازم است مقدار کمی روغن را در تابه بریزید و پس از داغ شدن، نعنای خشک را به آن اضافه کنید. برای جلوگیری از سوختن نعنا، سریعا آن را هم بزنید و به‌محض اطمینان از سرخ شدن از روی شعله بردارید.

حتما بخوانید  طرز تهیه بیف استروگانف با پاستا فوری و خوشمزه به روش ایتالیایی

برای خرید نعنا خشک و مغز گردو می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله هشتم: کشک را آماده کنید

خوشمزه‌تر شدن این غذا تا اندازه زیادی به گرفته شدن طعم خامی کشک بستگی دارد. برای این منظور، ابتدا باید قابلمه کوچکی را انتخاب کنید. مقدار مناسبی از کشک را داخل قابلمه بریزید و اندکی آب به آن اضافه کنید. ظرف را روی شعله متوسط قرار دهید و مخلوط کشک و آب را به‌طور منظم هم بزنید تا ته نگیرد.

پس از جوشیدن، حرارت را ملایم کنید و روند هم زدن را برای مدت چند دقیقه ادامه دهید. حالا شعله را خاموش کرده و مقدار مناسبی از کشک را به بادمجان‌های کوبیده شده اضافه کنید.

برای خرید کشک می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله نهم: کشک بادمجان رژیمی را سرو کنید

در نهایت، لازم است کشک بادمجان رژیمی و خوشمزه در هواپز را داخل ظرف مناسبی بریزید. در ادامه، آن را به دلخواه خود و با استفاده از موادی مانند نعنا داغ، پیاز و سیر سرخ شده و مغز گردو تزیین کنید. این غذا معمولا همراه با نان سرو می‌شود.

نان را می‌توانید به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

نکات مهم در طرز تهیه کشک بادمجان با هواپز

  • در طرز تهیه بادمجان در هواپز بادمجان‌ها را خیلی باریک برش نزنید. در غیر این‌صورت، پس از سرخ شدن در هواپز کاملا خشک می‌شوند.
  • آغشته کردن بادمجان‌ها به ترکیب روغن، آب، سرکه سفید و زردچوبه، علاوه بر جلوگیری از خشک و لاستیکی شدن آن‌ها تلخی‌شان را هم می‌گیرد. در ضمن، انجام این کار به طعم‌دار شدن و خوشمزه شدن بادمجان هم کمک می‌کند.
  • طرز تهیه کشک بادمجان رژیمی در تابه هم آسان است. روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

فوت و فن‌های خوشمزه شدن کشک بادمجان رژیمی

فوت و فن‌های خوشمزه شدن کشک بادمجان رژیمی

چه میزان کشک را باید داخل کشک بادمجان در هواپز بریزیم؟

پیشنهاد می‌کنیم همه کشک را یک‌جا داخل این غذا نریزید؛ بخشی از آن را در هنگام سرو غذا روی میز قرار دهید. به این ترتیب، هر فردی بسته به ذائقه‌ می‌تواند مقدار کشک داخل بشقابش را تنظیم کند و در صورت تمایل، مقدار آن را افزایش دهد.

مدت زمان پخت بادمجان در هواپز چقدر است؟

زمان پخت بادمجان در هواپز حدود نیم ساعت است.

 

کالابرگ الکترونیک