۶ مرحله ساده و قدم به قدم آموزش آرایش ملایم صورت

۶ مرحله ساده و قدم به قدم آموزش آرایش ملایم صورت


2 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
آرایش ملایم صورت

داشتن یک آرایش و میکاپ روزانه ملایم و طبیعی به گونه‌ای که هم آرایش داشته باشید و هم انگار که هیچ آرایشی ندارید یک کار هنرمندانه و نیازمند آگاهی از ترفندهای هنر ساده و طبیعی آرایش کردن است. ۶ نکته و ترفند ساده برای آموزش یک آرایش ملایم صورت روزانه را از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش بخوانید.

 

 

قدم اول: آماده کردن پوست با کرم مرطوب کننده

 

آرایش ملایم صورت؛ قدم اول آماده کردن پوست با کرم مرطوب کننده

 

قدم اول برای آموزش یک آرایش طبیعی و ملایم روزانه صورت زیرسازی پوست است. برای این کار بهتر است بعد از شستن صورت با صابون مناسب و آب ولرم یک لایه نازک کرم مرطوب کننده طبیعی روی پوست صورت خود بمالید. مطمئن شوید که تمام پوست صورت شما مرطوب شده شده و از حالت خشکی درآمده است. در حقیقت کلید اصلی یک آرایش طبیعی و ملایم روزانه استفاده از مرطوب کننده است تا پوست شما حالتی طبیعی پیدا کند و ضد‌آفتاب یا کرم‌پودر بهتر و طبیعی‌تر روی پوست شما بنشیند.

 

 

قدم دوم: زیرسازی پوست برای یک آرایش طبیعی و ملایم روزانه

 

آرایش ملایم؛ قدم دوم زیرسازی پوست برای یک آرایش طبیعی و ملایم روزانه

 

بعد از مرطوب کردن پوست با کرم مرطوب کننده باید زیرسازی کنید. برای این کار بهتر است از یک BB کرم با پوشش متوسط و نه سنگین، استفاده کنید. BB کرم‌ها کرم‌های رنگی سبک با پوشش متوسط و حاوی ضد آفتاب هستند، بنابراین دیگر شما نیازی به استفاده از کرم ضد‌آفتاب ندارید. BB کرم را با یک برس مناسب یا یک پد اسفنجی تخم‌مرغی روی پوست صورت بمالید. برای انتخاب BB کرم مثل کرم‌پودر از رنگی استفاده کنید که یک تا دو درجه از رنگ پوست شما تیره‌تر باشد.

اگر زیر چشمان شما کمی تیره یا گود رفته است بهتر است قبل از زدن کرم‌پودر از یک کانسیلر مناسب استفاده کنید. برای استفاده از کانسیلر از رنگی استفاده کنید که یک یا دو درجه از پوست شما روشن‌تر باشد. سه نقطه از کانسیلر را در داخلی ترین قسمت گوشه زیرچشم، زیر مردمک چشم و قسمت خارجی زیر چشم قرار داده، سپس به آهستگی و بدون فشار، نقاط را ماساژ داده و کانسیلر را با اسفنج تخم‌مرغی پخش کنید.

تخفیف شوینده های افق کوروش
حتما بخوانید  ۲۷ روش درمان سریع و قطعی شپش سر و تخم شپش کودکان و بزرگسالان

برای این‌که کانسیلر روی پوست شما طبیعی‌تر جلوه کند مقداری کانسیلر روی قسمت پایین پیشانی، پل بینی و چانه بزنید و با اسفنج آرایشی تخم‌مرغی آن را یکدست پخش و محو کنید.

 

آرایش ملایم؛ قدم دوم زیرسازی پوست

 

یکی از بهترین پیشنهادهای کانسیلر با قیمت مناسب از برند ایرانی مشهور کالیستا متعلق به شرکت صادرات و واردات محصولات آرایشی و بهداشتی «آریان کیمیا تک» است. این برند آرایشی به گواه مصرف‌کنندگان با کیفیتی همسان با برترین برندهای اروپایی پیش می‌رود. کالیستا که در زبان لاتین به معنای «زیباترین» است از آغاز کار، استفاده از مرغوب‌ترین و خالص‌ترین مواد اولیه با کیفیت اروپایی و پیروی از بالاترین سطح استانداردهای بین‌المللی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است.

 

 کانسیلر کالیستا برای یک آرایش ملایم روزانه

 

فرمولاسیون و ترکیب‌بندی نهایی محصولات کالیستا توسط متخصصان برجسته ایرانی در لابراتوارهای مدرن و مجهز تولیدی – تحقیقاتی شرکت آریان کیمیا تک صورت می‌گیرد که به جرات می‌توان گفت بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین لابراتوار آرایشی و بهداشتی موجود در خاورمیانه است.

 

 

بیشتر بخوانید:

 

روش‌های صحیح پوشاندن جوش صورت با آرایش و کانسیلر و کرم پودر

 

 

قدم سوم: آرایش کردن گونه‌ها

 

 آرایش ملایم روزانه؛ قدم سوم آرایش گونه‌ها

 

برای آرایش طبیعی و ملایم روزانه گونه‌ها رنگ رژگونه  می‌بایست متناسب با فرم چهره و ترکیب رنگ بقیه آرایش انتخاب شود. رنگ‌های روشن‌تر، چهره را با طراوت‌تر نشان می‌دهند. نحوه رژگونه زدن برای یک آرایش طبیعی بسیار اهمیت دارد. با استفاده از برس‌های بزرگ و با حرکات دورانی روی استخوان گونه، گونه‌ها برجسته‌تر دیده می‌شوند.

 

 

قدم چهارم: آرایش کردن ابروها

 

 آرایش ملایم روزانه؛ قدم سوم آرایش ابروها

 

برای یک آرایش طبیعی و ملایم روزانه نحوه آرایش و مرتب کردن ابروها نقش زیادی دارد. در آرایش ابروها به هیچ‌وجه اغراق و زیاده‌روی نکنید. سعی نکنید ابروها را بسیار پهن‌تر، تیره‌تر یا روشن‌تر از آن چیزی که هستند نشان دهید. ابروها را به سمت بالا شانه کنید و نقاط خالی ابرو را با یک مداد همرنگ ابروهای‌تان پر کنید.

حتما بخوانید  بهترین ترفندهای شستن انواع لباس با ماشین لباسشویی

 

 

قدم پنجم: آرایش چشم‌ها

 

 آرایش ملایم روزانه؛ قدم چهارم آرایش چشم‌ها

 

یک نکته مهم در آموزش آرایش ملایم صورت برای سرکار و دانشگاه و … : برای داشتن یک آرایش صورت طبیعی و ملایم روزانه از ریمل‌های رنگی استفاده نکنید. بهترین رنگ برای یک آرایش طبیعی و نچرال، ریمل مشکی است. اگر می‌خواهید کمی سایه چشم هم پشت پلک خود بزنید ترکیبی کار کنید. برای این کار چند طیف رنگی از یک خانواده را به ترتیب از کم‌رنگ‌ترین تا تیره‌ترین رنگ را از گوشه چشم به سمت بیرون پلک استفاده کنید. بهترین رنگ سایه برای یک آرایش طبیعی روزانه پالت رنگی قهوه‌ای ملایم و طبیعی است. برای ریمل زدن ابتدا نوک مژه‌ها را ریمل بزنید و سپس سراغ ریشه مژه‌ها بروید. از ریمل‌هایی استفاده کنید که زیر چشم نریزید و ضد‌آب باشد.

 

 

بیشتر بخوانید:

 

رایج ترین اشتباهات آرایشی خانم ها که سن آن ها را بالا می برد

۸ ترفند اصولی آموزش میکاپ و آرایش صورت برای خانم‌های عینکی

 

 

قدم ششم: آرایش لب‌ها

 

 

 آرایش ملایم روزانه؛ قدم پنجم آرایش لب‌ها

 

برای یک آرایش طبیعی و ملایم صورت روزانه از یک رژلب با رنگ طبیعی یا صورتی ملایم براق یا مات استفاده کنید. رنگ رژلب را با توجه به تناژ رنگ پوست خود استفاده کنید. به هیچ عنوان خط لب یا رژلب را بالاتر و پایین‌تر از حد طبیعی لب‌های خود نزنید و اغراق نکنید تا آرایش ما یک ظاهر طبیعی داشته باشد.

 

 

منبع: Make Up

 

کالابرگ الکترونیک