۲۶ حقیقت باورنکردنی و ترسناک از پشت صحنه فیلم جن گیر (The Exorcist)

۲۶ حقیقت باورنکردنی و ترسناک از پشت صحنه فیلم جن گیر (The Exorcist)


6 خرداد 1400 . زمان مطالعه: 22 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
فیلم «جن گیر (The Exorcist)»
فهرست محتوا پنهان

فیلم «جن گیر»، یکی از کلاسیک های سینما است که در زمان اکران اول خود در ژانویه ۱۹۷۳ واقعا موجب ترس و وحشت بسیاری از بینندگان شد. با ما در سرویس هنر و سینما مجله کوروش همراه باشید تا بیشتر درباره حقایق باور نکردنی پشت صحنه فیلم جن گیر بیشتر خوانید.

 

 

چرا باید جن گیر را ببینیم؟

 

فیلم «جن گیر (The Exorcist)» یکی از ترسناک ترین فیلم های تاریخ سینما است که تا به حال ساخته شده است. با وجودی که نزدیک ۵۰ سال از ساخت جنگیر می گذرد، این فیلم همچنان هواخواهان زیادی در میان طرفداران ژانر وحشت دارد. اکنون پس از نزدیک ۵ دهه، فیلم جن گیر به یکی از کلاسیک های سینما بدل شده است. همچون اکثر آثار مشهور سینما، اطلاعات ریز و درشتی نیز از پشت صحنه و مراحل فیلمبرداری و ساخت فیلم در دست است.

 

از اینکه ویلیام فریدکین، کارگردان فیلم با دوربین خاموش بازیگران را مجبور می کرد به اجرای نقش های خود بپردازند تا آنان را بیشتر برای فیلمبرداری اصلی آماده کند. او حتی سیلی به کشیشی که در صحنه پایانی فیلم حضور پیدا کرد زد تا او را برای ایفای نقشش واقعا شوکه کند. از ترکیب مایع سبز رنگی که با تهوع ریگان از دهانش بیرون می ریزد نیز بسیار گفته شده است. ولی همچنان فیلم جن گیر ناگفته های زیادی دارد.

 

حتما شنیده اید که می گویند، آنچه بر پرده سینما نقش می بندد، همه ماجرا نیست. اغراق آمیز نیست اگر بگوییم اتفاقات عجیب و غریب پشت صحنه فیلم جن گیر به اندازه صحنه های وحشتناک فیلم، تکان دهنده بودند. ۲۶ مورد از حقایق باورنکردنی و ترسناک از پشت صحنه فیلم جن گیر را در ادامه بخوانید.

 

 

بیشتر بخوانید » بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۰ «

 

 

۱-نفرین شدن فیلم جن گیر

 

نفرین شدن فیلم جن گیر

 

شاید مشهورترین شایعه ای که در مورد فیلم جن گیر مطرح شد، ماجرای نفرین شده بودن این فیلم باشد. با توجه به اینکه فیلم جن گیر به ماجرای تسخیر و ارواح شیطانی و اجنّه می پرداخت، تعجبی هم نداشت که شایعات زیادی پیرامون نفرین فیلم از گوشه و کنار به گوش برسد. ولی موضوعی که باعث می شود کمی به فکر فرو برویم، اتفاقات شوم و واقعا عجیب و غریبی هستند که پشت صحنه فیلم جن گیر رخ دادند.

از جمله کودک خردسالی که در حین فیلمبرداری فیلم با یک موتورسیکلت تصادف کرد و تا پای مرگ هم رفت و برگشت. مرگ ۹ نفر از عوامل و بازیگران فیلم مدتی پس از پایان فیلمبرداری فیلم هم از دیگر اتفاقات وحشتناک پیرامون فیلم جن گیر بود. ولی شاید عجیب ترین اتفاق آتش سوزی در لوکشین فیلم باشد که باعث ویرانی کامل اتاق ریگان شد. اتفاقی که هیچ وقت علت آن مشخص نشد. این اتفاق در زمان فیلمبرداری باعث شد تا شایعات زیادی در مورد نفرین جنگیر به گوش برسد. به همین دلیل نیز ویلیام فریدکین برای اینکه سر و صداها را بخواباند و دوباره آرامش را سر صحنه برقرار کند، از چند کشیش خواست تا به محل فیلمبرداری بیایند و صحنه را متبرک سازند.

 

 

۲- غذای شیطانی در فیلم جنگیر

 

در ابتدا قرار بود صدای روح خبیثی که ریگان را تسخیر کرده از صدای خود لیندا بلر تولید شود و با استفاده از جلوه های ویژه صدای اصلی بازیگر به صدای سنگین و ترسناکی تبدیل شود. ولی ویلیام فریدکین که وسواس خاصی روی جزئیات داشت، نهایتا تصمیم گرفت به دنبال صدای واقعا نفرین شده بگردد. به همین دلیل از مرسدس مک ‌کمبریج، بازیگر رادیو خواسته شد در صداگذاری جن گیر همکاری کند. حاصل آن هم صداهای عمیقا وحشتناکی در بخش های تسخیر فیلم جنگیر بود.

مک کمبریج برای ایفای این نقش مجبور شده بود تا مدت ها به رژیم غذایی سنگین تخم مرغ خام به همراه مصرف شدید مشروبات الکلی و استعمال دخانیات پایبند بماند تا واقعا صداگذاری ترسناکی انجام دهد. نکته دیگر اینکه دست و پای مک کمبریج در هنگام ایفای نقش با تکه های پارچه بسته شده بود تا بتواند رفتارها و حرکات ریگان را به خوبی تقلید کند.

 

 

بیشتر بخوانید » ترسناک ترین فیلم های دنیا در ۲۰ سال گذشته « 

 

 

۳- فراسوی مرزها

 

محوطه باستانی که در ابتدای فیلم جن گیر نشان داده می شود، یکی از محوطه های باستانی معروف در خاورمیانه و جهان است. محوطه باستان شناسی هترا در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی شهر موصل عراق قرار دارد. هترا ویرانه های یکی از شهرهای باستانی تمدن کهن آشوریان است. ویلیام فریدکین باید به منظور فیلمبرداری در این محوطه باستانی با دولت وقت عراق مذاکره می کرد. ویرانه های باستانی هترا نهایتا در سال ۱۹۸۵ میراث جهانی یونسکو اعلام شد. با این حال، طی سال های اخیر به دلیل درگیری های شدید بین نیروهای ارتش عراق و داعش، آسیب هایی به این محوطه ارزشمند باستانی وارد شد.

 

 

۴- موجود شیطانی به نام «پازوزو»

 

موجود شیطانی به نام «پازوزو»

 

موجود شیطان یا همان جنی  که در فیلم جن گیر به تصویر کشیده می شود، «پازوزو (Pazuzu)» نام دارد که از اساطیر آشوری و بابلی وام گرفته شده است. پازوزو را شیطانی دانسته اند که از باد جنوبی غربی برآمده و با خود در طول خشکسالی ها قحطی و در طول فصول بارانی ملخ به همراه می آورد. همین روح خبیث است که ریگان مک نیل را به تسخیر خود در می آورد. البته در خود فیلم جنگیر هیچ وقت نام پازوزو به میان نمی آید. بلکه حتی در بخشی پازوزو به دروغ به پدر دامین کاراس می گوید که او خود شیطان است. ولی پدر لنکستر مرین نادرستی این ادعا را نشان می دهد. شاید جالب باشد بدانید، با وجودی که پازوزو موجودی شیطانی در اساطیر آشوری و بابلی بوده، خیلی اوقات از او به عنوان حافظ مادران و کودکان در برابر سایر موجودات شیطانی نام برده شده است!

 

 

۵- سوپ غافلگیرکننده پشت صحنه جن گیر

 

مایعی که ریگان در صحنه مشهور فیلم جنگیر به صورت پدر کاراس می پاشد، ترکیبی از سوپ نخود فرنگی و کمی جو دو سر است. این مایع ظاهر آنقدر چندش آوری داشت که حتی بازیگران فیلم با وجودی که می دانستند داخل آن چیست باز هم از آن بیزار بودند. جیسون میلر بازیگر نقش پدر دامین کاراس پس از اینکه این مایع چندش آور به صورت پرت می شود، حرکتی حاکی از دل آشوبی انجام می دهد که کاملا واقعی است. در ابتدا ویلیام فریدکین به او گفته بود، مکانیسم پرتابه ای این مایع به نحوی است که تنها بخشی از آن روی سینه اش بپاشد. ولی ظاهرا این مکانیسم به خوبی عمل نمی کند و نتیجه کار بهتر از آنچه پیش بینی شده بود از کار در می آید!

حتما بخوانید  نقد و بررسی تاپ گان ماوریک | درخشش بازی تام کروز در یک دنباله پرفروش

 

 

۶-یک روز سرد در جهنم

 

ویلیام فریدکین که تصمیم داشت اقتباس وفادارانه ای از رمان «جن گیر» اثر ویلیام پیتر بلاتی داشته باشد، برای اینکه حال و هوای اتاق ریگان شبیه به آنچه در رمان گفته شده بود سرد باشد، اساسا کل لوکیشن اتاق ریگان را به یخچال بزرگی تبدیل کرد. نتیجه هم بازدم های یخ زده بازیگران است که واقعا جوّ ماورایی و وهم آوری را پدید آورد.

بسیاری از عوامل فیلم از جمله برخی از بازیگران و خود کارگردان لباس های ضخیم زمستانی پوشیده بودند. با این حال، لیندا بلر مجبور بود تنها به یک لباس خواب نازک بسنده کند و در دمای سردی بین ۱ تا ۵ درجه واقعا بلرزد. در واقع، اتاق ریگان گاهی آنقدر سرد می شد که مجبور می شدند برای شروع فیلمبرداری مدتی اتاق را گرم کنند. در یک مورد اتاق به قدری سرد شده بود که لایه نازکی یخ تمام سطوح را پوشانده بود. ولی خوشبختانه نتیجه کار بسیار بهتر و واقع گرایانه تر از جلوه های ویژه ای از آب در آمد که اخیرا در فیلم های سینمایی هالیوودی شاهدیم.

 

 

۷-فریدیکن همچنان پشت صحنه جن گیر!

 

سال ۲۰۱۷ بود که اعلام شد، ویلیام فریدکین، کارگردان فیلم جنگیر سر صحنه یک جن گیری واقعی حاضر شده است. ماجرا از این قرار بود که این بار فریدکین برای ساخت مستند «شیطان و پدر آمورث» به شهر رم ایتالیا سفر کرده و در برخی از مراسم های جن گیری پدر گابریل آمورث شرکت کرده است. فریدکین پس از آن اعلام کرد که تجربه تماشای جن گیری های به شدت تجربه ای هولناک بوده است. ولی او همچنین گفت که واقعا با آن هایی که از چنین آسیب های عمیقی رنج می برند همدلی می کند.

 

 

۸- گریم ماکس فون سیدو حتی از لیندا بلر هم سنگین تر بود

 

ماکس فون سیدو، بازیگر مشهور سوئدی که در زمان فیلمبرداری فیلم جن گیر تنها ۴۴ سال سن داشت، باید برای ایفای نقش پدر لنکستر مرین ۷۴ ساله، گریم سنگینی انجام می داد. او پشت صحنه جن گیر  روزانه ۴ ساعت گریم می شد و به این ترتیب، برخلاف تصور بسیاری، گریم فون سیدو پشت صحنه جنگیر حتی از لیندا بلر هم بیشتر بوده است.

 

 

۷- هنر از هنر را تقلید می کند

 

هنر از هنر را تقلید می کند

 

یکی از مشهورترین صحنه های فیلم، صحنه ای است که ورود پدر لنکستر مارین به خانه مک نیل ها را نشان می دهد. صحنه ای که با بخار و دودهای رقیق آبی رنگ عمیقا وهم آلود و رازگونه از آب در آمده است. از همین صحنه نیز نهایتا پوستر فیلم برای روی جلد دی وی دی ها و نوارهای کاست فیلم نیز تهیه شد. این صحنه تماشایی در واقع از تابلوی «امپراطوری نور» اثر رنه ماگریت، نقاش بلژیکی الهام گرفته شده است. رنه ماگریت این تابلو را در سال ۱۹۵۴ نقاشی کرده است.

 

 

۸- واکنش های هولناک تماشاگران به فیلم جن گیر

 

در حین اولین اکران فیلم در ژانویه ۱۹۷۳، گزارش های زیادی از سالن های سینما نشان می داد که بسیاری تماشاگران از شدت ترس از هوش رفتند. برخی نیز از شدت ترس دچار اضطراب و حملات عصبی شدند. در چند مورد زنان بارداری نیز دچار سقط جنین شدند. در همین حال، بسیاری از تماشاگران به خصوص پس از تماشای صحنه های تهوع دچار تهوع شدند. به همین دلیل، برخی از سالن های سینما تصمیم گرفتند بلیط فیلم جنگیر را به همراه کیسه های مخصوص تهوع بفروشند. جالب اینجاست که فریدکین بعدا اظهار داشت که صحنه های مربوط به آنژیوگرافی و پاشیدن خون در بیمارستان بیشتر موجب تهوع بینندگان شده است.

 

 

بیشتر بخوانید » ترسناک ترین جاذبه های گردشگری جهان «

 

 

۹- حضوری شیطانی یک قاتل مخوف پشت صحنه جن گیر!

 

حضوری شیطانی یک قاتل مخوف سر صحنه فیلم جن گیر!

 

همانطور که در نکته قبلی گفتیم، یکی از آزاردهنده ترین صحنه های فیلم جن گیر بی شک آزمایش هایی بودند که روی لیندا بلر در بیمارستان انجام می گرفتند. صحنه هایی که در یک بیمارستان به همراه برخی از تکنسین ها و پرستاران همان بیمارستان انجام می گرفتند. یکی از این افراد فردی به نام پل بیتسون (نفر سمت راست در عکس) بود که بعدها به جرم چند فقره قتل وحشتناک محکوم شناخته شد. او پس از قتل اجساد قربانیان را تکه تکه کرده و درون کیسه های زباله جمع آوری کرده بود. ویلیام فریدکین که شدیدا تحت تاثیر این ماجرا قرار گرفته بود بعدا در سال ۱۹۸۰ از داستان ترسناک بیستون در فیلم «گشت زنی (Cruising)» استفاده کرد. شاید از همه ترسناک تر این باشد که حالا بیتسون پس از سال ها حبس از زندان آزاد شده است.

 

 

۱۰- راه رفتن عنکبوتی در فیلم جن گیر

 

راه رفتن عنکبوتی در فیلم جن گیر

 

یکی از صحنه های فیلم جنگیر که تا سال ها جایی در میان فیلم نداشت، صحنه معروف به «راه رفتن عنکبوتی» است. صحنه ای که به نظر ویلیام فریدیکن و ویلیام پیتر بلاتی، تهیه کننده و نویسنده، زیاده روی بود و حتی به گفته ای سیم ها هم در آن معلوم بودند. به این ترتیب این صحنه تا مدت ها از فیلم کنار گذشته شد. تا اینکه بعدا در سال ۲۰۱۵، با حذف دیجیتالی سیم ها، این صحنه دوباره در «نسخه کارگردان» دوباره در فیلم گنجانده شد. بدلکاری این بخش نیز تا مدت ها به اشتباه کار بندبازی به نام لیندا هاگر می دانستند. ولی بعدا مشخص شد نام بدلکار این صحنه لیندا آر. هیگر بوده است.

 

 

۱۱-ماجرای واقعی پشت صحنه جن گیر حتی از فیلم هم وحشتناک تر بود

 

ماجرای واقعی جن گیر حتی از فیلم هم وحشتناک تر بود

 

فیلم جنگیر در واقع بر اساس رمانی از ویلیام پیتر بلاتی ساخته شده بود. خود پیتر بلاتی ماجراهای رمانش را از داستان واقعی جن گیری بر روی یک پسر جوان در مریلند در سال ۱۹۴۹ الهام گرفته بود. ویلیام فریدکین هم برای هر چه واقعی تر شدن فیلم از خاطرات کشیش هایی که در صحنه آن جنگیری حضور داشتند استفاده کرد. به گفته یکی از آخرین شاهدان زنده مانده، هنگام جن گیری پسربچه ای که از او با نام مستعار «رولند دو» یاد می شد، طنابی که با آن دست هایش را بسته بودند پاره کرد، یکی از فنرهای تخت خواب را کند و با آن دست یکی از کشیشان را برید. همین نیز منجر به قطع مراسم جن گیری شد.

 

 

۱۲- سیلی محکمی که فریدکین پشت صحنه جن گیر به پدر اومالی!

 

کشیش جوانی که در پایان فیلم در لحظه مرگ پدر کاراس سر می رسد و در آخرین لحظات زندگی او ضمن شنیدن اعترافات کشیش به او تسلی می دهد، یک کشیش واقعی به نام ویلیام اومالی است. ویلیام فریدکین برای اینکه او در این صحنه کاملا شوکه به نظر برسد، به صورت کاملا غیرمنتظره ای به او سیلی زد و در حالی که پدر اومالی مات و مبهوت به او نگاه می کرد،‌ فریدکین گفت اکشن! پدر اومالی که در قید حیات است، هم اکنون در دانشگاه فوردهام تدریس می کند.

 

 

۱۳- کات های شیطانی جنگیر

 

کات های شیطانی در فیلم جن گیر

 

بسیاری بینندگان کات های بسیار کوتاه فیلم جن گیر را از آزاردهنده ترین صحنه های فیلم دانسته اند. در میان این صحنه ها یکی از مشهورترین ها، صورت شیطانی (تابلوی سمت راست عکس) است که در واقع صورت گریم شده آیلین دیتز است. این بازیگر سینما و تلویزیون در فیلم هایی همچون «روزهای شاد» و «بیمارستان عمومی» ایفای نقش کرده است.

 

 

۱۴-خروج ارواح شیطانی از جسم ریگان

 

یکی از وحشتناک ترین صداهایی که در فیلم جن گیر شنیده می شود، صدای روح خبیث در هنگام ترک جسم ریگا است. صدای وحشتناکی که در این قسمت به گوش می رسد حتی برای شجاع ترین بینندگان هم غیرقابل تحمل است. ویلیام فریدکین بعدا عنوان کرد که این صدای مبهوت کننده در واقع حاصل ضبط صدای خوک های کشتارگاهی در حین ذبح بوده است تا باز هم عنصر مذهبی ماورایی دیگری به ترس های فیلم جنگیر اضافه شود.

حتما بخوانید  معرفی بهترین انیمیشن های سریالی دنیا

یکی از معجزات حضرت عیسی، بیرون راندن لشکری از شیاطین از جسم دو مرد تسخیر شده است. در روایت ها آمده است که عیسی و شاگردانش به دو مرد وحشی می رسند که به تسخیر شیاطین در آمده و گورستانی سکنی داشتند. با نزدیک شدن مسیح، ‌شیاطین که لشکری بودند او را شناختند و از او خواستند گله ای ۲ هزار تایی از خوک ها را به تسخیر خود درآورند. سرانجام خوک ها از سراشیبی صخره به درون دریا هجوم بردند و غرق شدند. واقعه ای که باعث وحشت گله داران شد.

 

 

۱۵-جراحات و آسیب های تمام نشدنی پشت صحنه جن گیر

 

جراحات و آسیب های تمام نشدنی بازیگران فیلم جن گیر

 

الن برستین که در فیلم جن گیر نقش کریس مک نیل، مادر ریگان را بازی می کرد، در یکی از صحنه های فیلم دچار آسیب دیدگی شدیدی از ناحیه ستون فقرات شد. در صحنه ای ریگان تسخیر شده مادرش را به عقب هل می دهد، برستین به شدت از تخت جدا می شود و به زمین می افتد. در این صحنه مادر ریگان جیغ دردناکی سر می دهد که بعدا مشخص شد واقعی بوده است. در این صحنه الن برستین از ناحیه دُنبالچه دچار آسیب شده بود. یکی دیگر از بازیگرانی که در فیلم دچار آسیب دیدگی شد لیندا بلر بود که از ناحیه کمر دچار جراحت شد.

 

۱۶- نامزدی اسکار لیندا بلر برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن رد شد

 

لیندا بلر برای بازی در نقش ریگان مک نیل نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل نیز شد. ولی بعدا به دلیل جنجال هایی که پیرامون مشارکت مرسدس مک کمبریج در نقش او درگرفت، هیأت داوران اسکار در تصمیم خود تجدید نظر کرد. البته با توجه به قوانین آکادمی اسکار امکان پس گرفتن نامزدی اسکار از لیندا بلر وجود نداشت. با این حال، لیندا بلر مدتی قبل برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل زن شده بود تا به آنچه شایسته اش بود دست پیدا کند.

 

 

۱۷- تماشاگری که فک او هنگام تماشای جن گیر شکست

 

در بخش های قبل گفتیم که بسیاری از تماشاگران در هنگام تماشای فیلم جن گیر در سالن های سینما دچار وحشت عمیقی شده بودند. یکی از این افراد مردی بود که در سالن سینما از هوش رفت و پس از افتادن از صندلی روی زمین دچار شکستگی فک شد. او سپس از برادران وارنر و سازندگان فیلم شکایت کرد و ادعا کرد که تصاویر وحشتناک فیلم باعث غش کردن او شده است. سرانجام پیش از اینکه جنجال ها بالا بگیرد، نمایندگان برادران وارنر در خارج از دادگاه با او بر سر مبلغ نامشخصی به عنوان خسارت به توافق رسیدند. جن گیر در آن دوران چنان تماشاگران می ترساند که حتی در بسیاری از سالن های سینما کادر پزشکی و آمبولانس مستقر شده بودند تا افرادی که دچار غش یا حملات اضطراب شده اند را همانجا معالجه کنند.

 

۱۸- موفقیت بی نظیر جن گیر

 

موفقیت بی نظیر جن گیر

 

با احتساب تورم فیلم جن گیر یکی از پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینما بوده است. همچنین جن گیر در میان فیلم های رتبه R (زیر ۱۷ سال ممنوع) پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما است. چنانچه در نکات قبل نیز گفتیم، فیلم جن گیر اولین فیلم ترسناکی است که نامزد جایزه اسکار در بخش بهترین فیلم شد.

 

۱۹-جستجوی تهیه کنندگان در پشت صحنه جن گیر برای کارگردان مناسب

 

ویلیام فریدکین

 

ویلیام فریدکین که تا پیش از جن گیر فیلم «ارتباط فرانسوی» را کارگردانی کرده بود، تنها پس از اینکه برخی کارگردانان بزرگ هالیوودی پیشنهاد کارگردانی جنگیر را رد کردند، به عنوان کارگردان این پروژه سینمایی استخدام شد. از جمله کارگردانان نام آشنایی که تهیه کنندگان جن گیر به آنان پیشنهاد داده بودند می توان از آرتور پن (که در آن زمان به تازگی فیلم «تعقیب» و «بانی و کلاید» را کارگردانی کرده بود)، استنلی کوبریک (که بعدها فیلم «درخشش» را کارگردانی کرد) نام برد. همچین گفته می شود که مایک نیکولز و پیتر بوگدانوویچ نیز کارگردانی جن گیر را رد کردند.

 

 

بیشتر بخوانید » نقد و بررسی سریال پیکی بلایندرز « 

 

 

۲۰- از جک نیکلسون تا مارلون براندو و آدری هپبورن!

 

جک نیکلسون، مارلون براندو و جین هکمن از جمله بازیگران مشهوری هستند که قرار بود در نقش پدر مرین ظاهر شوند. بازیگران بزرگی همچون شرلی مک لاین، جرالدین پیج، جین فوندا و آدری هپبورن نیز پیشنهاد بازی در نقش کریس مک نیل (مادر ریگان) را رد کردند. همچنین از دبی رینولدز و کری فیشر نیز به عنوان بازیگرانی که قرار بود نقش ریگان و کریس را برعهده بگیرند نام برده می شد. نهایتا فریدکین تصمیم گرفت نقش های پدر مرین، ریگان و کریس را به ترتیب مکس فون سیدو، لیندا بلر و الن برستین بازی کردند.

 

 

۲۱-بلیط های نمایش پشت صحنه فیلم جن گیر

 

پس از محبوبیت گسترده فیلم جن گیر، گروهی از دانشجویان دانشگاه جورج تاون، لوکشینی پلکانی که پدر کاراس در صحنه پایانی فیلم از آن سقوط می کرد را بازسازی کردند. این لوکیشن فرعی در نزدیکی دانشگاه جورج تاون ساخته شد و هر نفر باید هزینه ۵ دلاری را بابت تماشای سقوط بدلکاران روی پله ها پرداخت می کرد.

 

 

۲۲-سدهای زبانی پشت صحنه فیلم جن گیر

 

سدهای زبانی پشت صحنه فیلم جن گیر

 

یکی دیگر از نکات جالب پشت صحنه فیلم جن گیر که کمتر در مورد آن صحبت شده، صحنه ای است که پدر کاراس برای گوش کردن به نوار صدای روح خبیثی که ریگان را تسخیر کرده به یک آزمایشگاه زبان می رود. اسکرین شات های برخی از کاربران اینترنتی نشان می دهد که در این آزمایشگاه بنری با عبارت TASUKETE  نصب شده بود. این عبارت در زبان ژاپنی به معنای «کمکم کن» است. عبارتی که بعدا به طرز دلخراشی روی بدن ریگان نقش می بندد.

 

 

۲۳-یک خوره فیلم پشت صحنه فیلم جن گیر

 

یک خوره فیلم پشت صحنه فیلم جن گیر

 

یکی از شخصیت های جالبی که در فیلم جن گیر ایفای نقش کرد، لی جی کاب (نفر سمت راست) بود که در نقش ستوان کیندرمن بازی کرد. او همان فردی است که فیلم مشغول تحقیق در مورد ماجرای ریگان بود. لی جی کاب در واقعیت هم فردی جدی و به شدت پیگیر بود. او چنان شیفته سینما بود که در صحنه پایانی فیلم کلمه به کلمه دیالوگ فیلم «کازابلانکا» را نقل قول کرد. او به پدر دایر گفت: «این شروع یک دوستی زیباست.» دیالوگی که در فیلم کازابلانکا از دهان ریک بلِین (هامفری بوگارت) خارج می شود.

 

 

۲۴-حتی بازیگران پشت صحنه فیلم جن گیر به وحشت می افتادند!

 

حتی بازیگران پشت صحنه فیلم جن گیر به وحشت می افتادند!

 

گفته می شود، در یکی از سکانس هایی که روز اول فیلمبرداری جن گیر باید ضبط می شد، لیندا بلر دیالوگ های خودش را با چنان شیوه وحشتناکی ادا کرد که مکس فون سیدو تمام دیالوگ خودش را فراموش کرد!

 

 

۲۵-تور اتوبوس سفرهای جن گیر!

 

فیلم جن گیر در زمان اکران سر و صداهای زیادی به پا کرد. برخی از کشورهای دنیا کاملا اکران فیلم را ممنوع کردند. با این حال، در انگلستان تنها برخی از شهرها نمایش فیلم جنگیر را ممنوع شده بود. به همین جهت، برخی از شرکت های مسافرتی در یک اقدام خلاقانه، تورهای مخصوصی برای علاقه مندان به فیلم جنگیر تهیه کردند. به این ترتیب، هر کسی که می خواست فیلم جن گیر را تماشا کند با یکی از تورهای معروف به«اتوبوس سفرهای جن گیر» به نزدیکترین شهری که فیلم در آن اکران می شد سفر می کرد.

 

 

۲۶- پله های مخوف در فیلم جن گیر

 

یکی از ناراحت کننده ترین صحنه های فیلم جن گیر مرگ پدر کاراس است. در صحنه پایانی او خودش را از پنجره به بیرون پرت می کند. پلکان واقعی که دارای ۷۴ پله (با احتساب یک پله کوچک ۷۵) بود، در انتهای خیابان M جورج تاون قرار داشت. برای فیلمبرداری صحنه پایانی بدلکار باید بر روی این پله ها که با لاستیک های ضخیمی پوشانده شده بودند سقوط می کرد.

 

 

منبع: factinate، listverse، wikipedia

 

کالابرگ الکترونیک