طرز تهیه لیموناد هندوانه خنک به ۳ روش با‌کلاس کافی شاپی

طرز تهیه لیموناد هندوانه خنک به ۳ روش با‌کلاس کافی شاپی


6 اردیبهشت 1403 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه لیموناد هندوانه خنک به ۳ روش با‌کلاس کافی شاپی
فهرست محتوا پنهان

لیموناد هندوانه یکی از انواع نوشیدنی با هندوانه محبوب و شیک تابستانی است که مواد اصلی آن هندوانه، لیمو و نعنا هستند. لیموناد هندوانه به خاطر آبدار بودن این میوه و طعم لذیذش، همچنین مواد مغذی فراوانی که دارد، در روزهای گرم برای آبرسانی به بدن و رفع گرمازدگی طرفداران زیادی دارد. این لیموناد را می‌توان به روش‌های مختلف تهیه و آن به عنوان نوشیدنی شب یلدا هم سرو کرد. در این مقاله از سرویس آشپزی به طرز تهیه لیموناد هندوانه به ۳ روش کافی شاپی می‌پردازیم و فوت و فن‌های تهیه لیموناد هندوانه‌ای را به شما آموزش خواهیم داد. با مجله کوروش همراه باشید.

 

مواد لازم برای تهیه لیموناد هندوانه ساده (برای ۶ نفر)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
هندوانه ۱ کیلوگرم
آب سرد ۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آبلیمو یا آب لیموترش تازه ۳/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
شکر ۲/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
عرق نعناع و یخ به مقدار دلخواه

 

مدت زمان آماده سازی لیموناد هندوانه: ۱۵ دقیقه
میزان کالری برای هر بار سرو لیموناد هندوانه ساده: حدود ۱۳۸ کیلوکالری

مراحل طرز تهیه لیموناد هندوانه ساده

طرز تهیه لیموناد هندوانه

برای طرز تهیه لیموناد هندوانه مثل لیموناد نعنایی بهتر است مواد مورد نیاز را از قبل در یخچال قرار دهید تا خنک شوند. سپس هندوانه را آماده و پوره کنید و مواد دیگر را به ترتیب به آن‌ بیفزایید. این نوشیدنی را به راحتی در ۱۰ تا ۱۵ دقیقه می‌توانید درست کنید و برای سرو در مهمانی‌ها هم گزینه‌ جذابی است. برای مشاهده آموزش تهیه این نوشیدنی که خواص هندوانه را در خود دارد، مراحل درست کردن آن را بخوانید.

مرحله اول: هندوانه را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه لیموناد هندوانه، هندوانه را بشویید و پوست و هسته آن را بگیرید و جدا کنید. مغز هندوانه‌ها را در مخلوط‌‌کن یا میکسر بریزید و چند دقیقه بزنید تا پوره و یکدست شوند. باید حدود ۴ لیوان از پوره هندوانه داشته باشید. سپس پوره هندوانه را صاف کنید و در یک کاسه بریزید.

مرحله دوم: بقیه مواد لیموناد هندوانه را با هم میکس کنید

در یک پارچ بزرگ، آب، آبلیمو و شکر را با همزن بزنید تا دانه‌های شکر حل شوند. سپس هندوانه پوره شده را به آن‌ها اضافه کنید. یخ و عرق نعناع را در نهایت به مواد داخل پارچ اضافه و با هم میکس کنید. می‌توانید عرق نعناع و یخ را به طور جداگانه، موقع سرو در لیوان بریزید.

حتما بخوانید  بهترین برنج خارجی کدام است | مشخصات 6 برنج خارجی پرفروش در ایران

در صورت تمایل می‌توانید آبلیمو، شکر و عرق نعناع را به روش‌های اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه لیموناد با آب هندوانه و سودا

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
هندوانه بزرگ ۱ عدد
آبلیمو ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار سر خالی
سودا (آب گازدار) ۱ لیتر
شکر قهوه‌ای ۱۰۰ گرم
لیموترش تازه ۱ عدد برش خورده و حلقه شده
نعناع تازه ۱ مشت
یخ خرد شده به مقدار کافی

 

مدت زمان آماده سازی لیموناد هندوانه با آب گازدار: ۳۵ دقیقه
میزان کالری در هر بار سرو لیموناد هندوانه با سودا: حدود ۲۴۳ کیلوکالری

مراحل طرز تهیه لیموناد با آب گازدار و آب هندوانه

طرز تهیه لیموناد هندوانه با سودا

در این روش از درست کردن لیموناد با هندوانه و سودا، از پوست هندوانه به عنوان ظرف سرو استفاده می‌شود. بعد از آماده کردن لیموناد، می‌توانید آن را در پوست هندوانه خالی شده بریزید و یک ملاقه برای سرو در هندوانه قرار دهید، البته این کار سلیقه‌ای است. مقداری یخ هم داخل لیموناد و کنار آن بگذارید و موقع سرو به لیوانتان اضافه کنید. این طرز تهیه برای لیموناد، بیشتر برای دورهمی‌های خانوادگی و خاص مناسب است.

مرحله اول: هندوانه را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه لیموناد با هندوانه و آب گازدار، پوست هندوانه را به خوبی بشویید. بهتر است از هندوانه‌های گرد برای این کار استفاده کنید. قسمت بالای هندوانه را با چاقو برش بزنید و با یک قاشق بزرگ، داخل آن را خالی کنید. هسته‌ها را جدا کرده و گوشت هندوانه را در کاسه بریزید.

مرحله دوم: مواد لیموناد را با هم مخلوط کنید

سپس گوشت هندوانه را به آرامی بکوبید یا در مخلوط‌‌کن بریزید و میکس کنید تا پوره و یکدست شود. پوره هندوانه را از صافی عبور دهید تا عصاره آن جدا شود. بعد به آن آبلیمو و شکر قهوه‌ای اضافه کنید و به هم بزنید. وقتی دانه‌های شکر حل شدند، سودا را به آن اضافه کنید.

در صورت تمایل می‌توانید سودا را به روش‌های اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله سوم: لیموناد را در هندوانه سرو کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه لیموناد هندوانه به این روش، از پوست هندوانه‌ای که خالی کرده‌ بودید، به عنوان ظرف سرو استفاده کنید. داخل هندوانه، یخ خرد شده بریزید و آن را با مخلوط لیموناد که درست کرده بودید، پر کنید. یک لیمو را به صورت حلقه‌ای برش بزنید و برگ‌های نعناع که با دست، به صورت درشت خرد شده‌اند، روی آن بپاشید. همه مواد را به هم بزنید و لیموناد هندوانه را سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع اسموتی هندوانه کافی شاپی

مواد لازم برای تهیه لیموناد هندوانه و کیوی

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
هندوانه (بدون پوست و هسته) ۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
کیوی (بدون پوست و قاچ شده) ۲ عدد بزرگ
آب سرد ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
شکر ۲ قاشق غذاخوری
آبلیمو ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
برگ نعناع تازه ۱ دسته
شکر دانه ریز ۱ قاشق غذاخوری
یخ به مقدار لازم

 

مراحل طرز تهیه لیموناد با هندوانه و کیوی

طرز تهیه لیموناد هندوانه با کیوی

برای تهیه لیموناد هندوانه و کیوی، بهتر است از قبل مواد را در یخچال بگذارید تا خنک شود. مراحل آماده‌سازی و درست کردن لیموناد هندوانه و کیوی چندان وقت‌گیر نیست و حتی می‌توانید این نوشیدنی را با میوه‌های مختلف دیگر هم ترکیب کنید. برای درست کردن لیموناد با هندوانه و ترکیب شده با کیوی، مراحل تهیه را در ادامه دنبال کنید.

حتما بخوانید  لیست ۲۰ طرز تهیه انواع خورشت با مرغ مجلسی و رستورانی

مرحله اول: مواد لیموناد را آماده کنید

در ابتدا هندوانه و کیوی شسته شده را در یخچال بگذارید تا خنک شوند. سپس آ‌ن‌ها را بیرون بیاورید و پوست میوه‌ها را بگیرید. هسته‌های هندوانه را جدا کرده و آن را قاچ کنید. کیوی‌ها را هم خرد کنید. سپس ۱ قاشق غذاخوری شکر و کیوی‌ها را در میکسر بریزید و پوره کنید. پوره کیوی و شکر را در یک ظرف بریزید و در فریزر قرار دهید تا یخ بزند.

مرحله دوم: هندوانه را با پوره کیوی میکس کنید

آب و بقیه شکر را با هم مخلوط کنید و هم بزنید تا یکدست شوند. نعناع‌های تازه را به آن‌ها اضافه کنید. این ترکیب را کنار بگذارید. سپس هندوانه‌های قاچ شده را در مخلوط‌‌کن بریزید و میکس کنید تا پوره شوند. کیوی‌های فریز شده را هم به هندوانه بیفزایید و با هم میکس کنید.

مرحله سوم: همه مواد لیموناد را با هم ترکیب کنید

در آخرین مرحله، شربتی را که در مرحله قبل درست کرده و کنار گذاشته بودید، به پوره کیوی و هندوانه اضافه کنید و دوباره همه مواد را با هم بزنید تا یکدست شوند. سپس لیوان‌های سرو را آماده کرده و قسمت لبه بالایی لیوان را برای تزیین به دانه‌های شکر دانه ریز آغشته کنید. برای این کار لبه لیوان را خیس کنید و در شکر دانه ریز فرو ببرید.

سپس لیموناد هندوانه و کیوی را در لیوان بریزید و تکه‌های یخ را به آن اضافه کنید. لیموناد هندوانه را سرد میل کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شربت تخم شربتی رنگی

نکات مهم در طرز تهیه لیموناد هندوانه

فوت و فن‌های طرز تهیه لیموناد هندوانه

  • برای درست کردن لیموناد هندوانه، اگر وقت ندارید مواد را خنک کنید، می‌توانید به جای آب، از یخ بیشتری استفاده کنید.
  • بهتر است همیشه هنگام سرو لیموناد هندوانه، یک ظرف پر از قالب‌ یخ در کنار لیموناد داشته باشید تا در صورت لزوم، میزان یخ بیشتری به کار ببرید. در مهمانی‌ها قرار دادن ظرف یخ، از ملزومات پذیرایی با نوشیدنی لیموناد است.
  • میزان شکری که در طرز تهیه لیموناد هندوانه به کار می‌برید، کاملا به طبع و سلیقه‌ شما بستگی دارد. می‌توانید آن را کمتر یا بیشتر در نظر بگیرید یا به طور کلی آن را با عسل یا شیرین‌کننده‌های دیگر جایگزین کنید.

فوت و فن‌های خوشمزه شدن لیموناد هندوانه

آیا حتما در طرز تهیه لیموناد، باید هندوانه را بعد از پوره کردن صاف کرد

آیا حتما در طرز تهیه لیموناد، باید هندوانه را بعد از پوره کردن صاف کرد؟

معمولا لزومی به این کار نیست ولی برای شفاف و زیبا شدن رنگ لیموناد، برخی افراد ترجیح می‌دهند که پوره میوه‌ها یا هندوانه را از صافی رد کنند.

آیا برای تهیه لیموناد، هسته‌های هندوانه را حتما باید خارج کنیم؟

بهتر است که هسته‌های هندوانه بیرون آورده شوند. البته اگر هندوانه را در مخلوط‌کن یا میکسر بریزید و پوره کنید، هسته آن هم پوره می‌شود. می‌توانید از صافی هم برای صاف کردن پوره و جدا کردن هسته‌های هندوانه استفاده کنید.

 

منابع: cookingclassy / bbcgoodfood

 

کالابرگ الکترونیک