ترند های مدیریت برندینگ در فضای دیجیتال در سال ۲۰۲۱

ترند های مدیریت برندینگ در فضای دیجیتال در سال ۲۰۲۱


11 خرداد 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
نگاهی به ترندهای مدیریت برندینگ در فضای دیجیتال

امروزه مدیریت برندینگ در فضای دیجیتال و توجه به ترند های آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. حضور دیجیتالی یک برند به اندازه حضور آن در فضاهای فیزیکی و بازاریابی سنتی آن برند اهمیت دارد. حتی گاهی اهمیت این موضوع از بازاریابی سنتی به مراتب بیشتر است. پیشرفت های زیادی در این زمینه صورت گرفته است. بسیاری از مشاغل به سرعت در مسیر مدیریت برندینگ در فضای دیجیتال قرار گرفته اند. در این مقاله از مجله کوروش نگاهی به ترند های مهم مدیریت برندینگ در فضای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ انداخته ایم.

تحولات برندینگ با تغییر نیازها و علایق مخاطبان در فضای دیجیتال

 

تحولات برندینگ با تغییر نیازها و علایق مخاطبان در فضای دیجیتال

 

نیازها و علایق مخاطبان در فضای دیجیتال بسیار متفاوت تر از فضای سنتی است. نوع محتوا و محل انتشار آن باید به گونه ای باشد که مخاطبان را به بهترین وجه ممکن جذب برند تجاری شما کند. بنابراین اهمیت به ترند های مدیریت برندینگ در فضای دیجیتال یکی از اصول مهم در فضای رقابتی آنلاین محسوب می شود. این موضوع تا حد زیادی باعث دیده شدن و حفظ ارزش برند تجاری در دنیای دیجیتال می شود.

 

تجربه مشتری یکی از ترند های اصلی مدیریت برندینگ در فضای دیجیتال

 

تجربه مشتری یکی از ترند های اصلی مدیریت برندینگ در فضای دیجیتال

 

داشتن تعاملات اولیه و گسترش این تعاملات با مشتریان در فضای دیجیتال باعث بهینه سازی تجربه مشتری می شود. موضوعی که به عنوان یکی از ترند های اصلی در مدیریت برندینگ در فضای دیجیتال محسوب می شود. اهمیت پرداختن به بحث تجربه مشتری دیجیتال در سال های اخیر بسیار آشکارتر شده است. پاندمی کرونا باعث شد تا مشتریان زیادی در فضای دیجیتال فعالیت کنند. ۶۸ درصد از مصرف کنندگان گزارش می دهند که پس از پاندمی کرونا، انتظارات خود را از قابلیت های دیجیتال شرکت ها بالا برده اند.

 

 

بیشتر بخوانید » ترندهای تجربه مشتری در بازاریابی خرده فروشی «

 

 

انتظار دریافت خدمات شخصی سازی بیشتر در فضای دیجیتال

 

در حال حاضر مسئولیت مهم برند های تجاری این است که رویکرد دیجیتالی واکنش پذیر را پشت سر گذارند. انتظار می رود آن ها وارد پروسه بالغ تری از نظر فعالیت ها و برندینگ در فضای دیجیتال شوند. خدمات و فروش به مشتریان در فضای آنلاین فعال تر شده است. حالا مصرف کنندگان انتظار دارند تا تجارب شخصی سازی تری را دریافت کنند. تجاربی که قبلا در این حد انتظار شخصی سازی شدن آن را نداشتند. طراحی استراتژی برندینگ در فضای دیجیتال باید کاملا شهودی و متناسب با سبک زندگی مخاطبان هدف باشد. چرا که آن ها به راحتی بیشتری نیاز دارند. چه مشتری از طریق چت بات فیس بوک مسنجر با شما در ارتباط باشد و چه از طریق وب سایت کمپانی، برند تجاری شما باید بتواند خدمات ساده و راحتی را برای خرید یا درخواست پشتیبانی به او ارایه دهد.

حتما بخوانید  تعریف گردشگری خرید و نقش آن در صنعت خرده فروشی و توریسم

 

بازاریابی اومنی چنل به عنوان یکی از ترند های مدیریت برندینگ در فضای دیجیتال

 

بازاریابی اومنی چنل به عنوان یکی از ترند های مدیریت برندینگ در فضای دیجیتال

 

در حال حاضر بسیاری از برندها و شرکت ها می دانند که برای حضور دیجیتالی قوی باید از طریق رسانه های اجتماعی و کانال های مختلف ارتباطی با مصرف کنندگان در ارتباط باشند. یک رویکرد همه جانبه آنلاین می تواند تاثیر شگرفی در مدیریت برندینگ در فضای دیجیتال داشته باشد. بازاریابی اومنی چنل یکی از ترند های مهم بازاریابی در فضای دیجیتال محسوب می شود. نوعی بازاریابی چند کاناله که بر اساس تعاملات پیگیری شده با کاربر صورت می گیرد.  تعاملاتی که با محتوا، پیشنهادها و پیام رسانی ها در کانال های مختلف بهینه سازی شده است. در این نوع بازاریابی برند تجاری شما در تمامی مراحل سفر مشتری در فضای دیجیتال، همراه او است. این همراهی از طریق ایمیل یا تبلیغات در شبکه های اجتماعی و ایجاد تجربه شخصی تر برای او صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید » برای برند شما بازاریابی اومنی چنل مناسب است یا مولتی چنل؟  

 

 

تاثیر داده در بازاریابی اومنی چنل

 

در بازاریابی اومنی چنل داده های مشتریان به صورت هوشمندانه ای از طریق کانال های مختلف بازاریابی جمع آوری می شود. این داده ها برای تجربه شخصی سازی بازاریابی در اختیار تمامی کانال های تبلیغاتی قرار می گیرد. کانال هایی که مخاطب با آن سر و کار دارد. شرکت هایی که از تعاملات و بازاریابی اومنی چنل در فضای دیجیتال استفاده می کنند، هر ساله به طور متوسط ۹.۵ درصد افزایش درآمد دارند. این در حالی است که کسب و کار هایی که از این نوع بازاریابی استفاده نمی کنند، تنها در خوشبینانه ترین حالت می توانند سالانه ۳.۴ درصد افزایش درآمد را تجربه کنند.

 

اهمیت به محیط زیست از جمله ترند های مدیریت برندینگ در فضای دیجیتال

 

اهمیت به محیط زیست از جمله ترند های مدیریت برندینگ در فضای دیجیتال

 

مصرف کنندگان در دنیای دیجیتال امروز پس از طی یک دوره پر فراز و نشیب در سال ۲۰۲۰، بیش از هر زمان دیگر بیش از هر زمان دیگر به مسائل مربوط به محیط زیست، حساسیت و حتی هیجان دارند. تقریبا ۸۱ درصد از مشتریان برندهای تجاری و فروشگاه های خرده فروشی معتقد هستند که شرکت ها در قبال محیط زیست مسئولیت دارند. بنابراین برند تجاری شما باید با لحاظ اهمیت به محیط زیست، به عنوان یکی از ترند های مدیریت برندینگ در فضای دیجیتال خلاقیت های ویژه ای برای اهمیت کمپانی به این نوع نگرش به خرج دهد. این موضوع باید به عنوان یکی از بخش های اساسی در هویت برند تجاری شما در دید مصرف کننده تثبیت شود. مصرف کنندگان با لحاظ نکات برجسته هویت برند تجاری شما می توانند با شما ارتباط برقرار کنند.

 

پرهیز از تعصب و نژاد پرستی در برندینگ

 

یکی از نکات مهم در نمایش هویت برند شما، مواضع شرکت است. مواضع شرکت در مورد برخی مسائل چون جنسیت، مذهب و نژاد بسیار مهم است . یکی از نمات مهم بازاریابی در فضای دیجیتال برجسته سازی ارزش های مهم هویت برند تجاری شما در فضای دیجیتال است. برجسته سازی هویت برند به دور از تعصب و نژاد پرستی در فضای دیجیتال، یکی از موضوعات مهمی است که باید به آن اهمیت زیادی داده شود. مردم در فضای دیجیتال باید به درستی نسبت به ارزش های برند تجاری شما آگاه شوند. این آگاهی باعث می شود تا بتوانند با برند راحت تر ارتباط برقرار کنند.

 

جستجوی بصری از جمله ترند های مدیریت برندینگ در فضای دیجیتال

 

حتما بخوانید  همه چیز درباره جمعه سیاه (بلک فرایدی) و مزایا و معایب آن

جستجوی بصری از جمله ترند های مدیریت برندینگ در فضای دیجیتال

 

شاید بتوان گفت که جستجوی بصری جنبه فنی تری از مدیریت برندینگ در فضای دیجیتال است. گوگل اکنون به کاربران این امکان را می دهد تا تصویری را از آن چه می خواهند جستجو کنند. اینکه بتوانند تصویر را بارگذاری کنند و اطلاعات‌ مورد نیاز مربوط به تصویر را به راحتی به دست آورند. جستجوی بصری در حال یکی از ترند های بازاریابی در فضای دیجیتال محسوب می شود. گوگل لنز از فناوری تشخیص چهره برای کمک به کاربران در شناسایی محصولات استفاده کرده است. بنابراین با بارگذاری یک تصویر می توان به سادگی به محتوای بسیار کاربردی دسترسی پیدا کرد.

 

 

ترجیح مخاطبان به جستجوی بصری

 

بررسی ها نشان می دهد که ۶۲ درصد از مخاطبان جستجوی بصری را به جستجوی متنی ترجیح می دهند. گوگل از بسیاری جهات در جستجوی بصری شبیه به پینترست عمل می کند و به سادگی با تغییر تنظیمات کاربر سازگار می شود. برندها می توانند با بارگذاری تصاویر با کیفیت بالا، سئویی قدرتمند را برای خود تعریف کنند. تصاویر با شرح و کلمات کلیدی می تواند قابلیت جستجوی بیشتری پیدا کند. جستجوی بصری در حال حاضر به عنوان یکی از ترند های اصلی بازاریابی در پلتفرم های تجارت الکترونیک نیز محسوب می شود.

 

بیشتر بخوانید » اهمیت استفاده از عکس و تصویر در دیجیتال مارکتینگ « 

 

 

افزایش تعاملات یکی از ترند های مهم مدیریت برندینگ در فضای دیجیتال

 

افزایش تعاملات یکی از ترند های مهم مدیریت برندینگ در فضای دیجیتال

 

محتوای تعاملی بازگشتی قوی دارد. اهمیت این موضوع پس از سال ۲۰۲۰ کاملا بیشتر شده است. چرا که افراد زمان زیادی را صرف گذراندن در فضای آنلاین می کنند. محتوای تعاملی مانند آزمون ها، نظرسنجی ها و مسابقه ها می تواند محرکی قوی در جذب مشتری در کانال های مختلف بازاریابی باشد. هر چه مشتری بیشتر با نام برند تجاری شما به صورت آنلاین درگیر شود، رتبه شما در الگوریتم های موتورهای جستجوگر بهتر خواهد بود.

 

مدیریت شخصی سازی تجربه مشتری با محتوای تعاملی در فضای دیجیتال

 

محتوای تعاملی باعث افزایش و شخصی سازی تجربه مشتری می شود. از همین رو است که محتوای تعاملی در فضای دیجیتال به عنوان یکی از ترند های برندینگ در فضای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ شناخته شده است. شما می توانید ماندگاری بیشتری از نام تجاری خود در ذهن مشتری ثبت کنید. در عین حال احتمال بازگشت کاربران به کانال های تبلیغاتی شما در آینده بیشتر خواهد بود. اما نکته مهم تر این است که محتوای تعاملی برای شما این فرصت را فراهم می کند تا داده های ارزشمند کاربر جمع آوری کنید. این داده ها به شما کمک می کنند تا رفتار و ترجیحات آن ها را بهتر و بیشتر درک کنید. بنابراین با استفاده از داده های جمع آوری شده می توانید با دست بازتری اقدام به راه اندازی کمپین های مختلف بازاریابی در فضای دیجیتال کنید.

 

 

بیشتر بخوانید » بهترین نرم افزارهای بازاریابی اومنی چنل در خرده فروشی «

 

 

سخن پایانی

 

ترند های مهم مدیریت برندینگ در فضای دیجیتال

 

در کنار تمامی ترند های مطرح مدیریت برندینگ در فضای دیجیتال نباید این نکته را فراموش کرد که مهم ترین اصل، ارائه محصولات و یا خدمات با کیفیت بالا است. در غیر این صورت پرداختن به این ترندها تلاشی بی فایده خواهد بود. در این میان، آشنایی با ترند های مدیریت برندینگ در فضای دیجیتال، در کنار ارایه محصول و خدمت با کیفیت، می تواند باعث ایجاد جایگاهی محکم در بازار و رشد قابل توجه برند تجاری شما شود.

 

 

منبع: forbes

 

کالابرگ الکترونیک