مردم کشورهای مختلف موقع تماشای مسابقه فوتبال چه خوراکی‌هایی می‌خورند؟

مردم کشورهای مختلف موقع تماشای مسابقه فوتبال چه خوراکی‌هایی می‌خورند؟


1 آبان 1397 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
مردم کشورهای مختلف موقع تماشای مسابقه فوتبال چه خوراکی‌هایی می‌خورند؟
فهرست محتوا پنهان

تماشای مسابقه ورزش فوتبال یکی از هیجان‌انگیزترین سرگرمی‌ها در سرتاسر دنیاست. اغلب تماشاچی‌های فوتبال هنگام تماشای مسابقه فوتبال دوست دارند خوراکی مورد علاقه‌شان را هم میل کنند. ایرانی‌ها معمولا هله هوله‌های خوشمزه مثل تخمه، چیپس، پفک و پاپ کورن را ترجیح می‌دهند اما می‌دانید اروپایی‌ها موقع تماشای مسابقه تیم مورد علاقه‌شان چه خوراکی‌هایی می‌خورند. مقاله جالب سایت یوفا در این زمینه را در مجله کوروش بخوانید.

 

آلبانی؛ کباب و کوفته با نوشابه

 

هواداران فوتبال در آلبانی هنگام تماشای مسابقه فوتبال تیم ملی یا تیم باشگاهی مورد علاقه‌شان معمولا کباب و کوفته و نوشیدنی سرد مثل نوشابه می‌خورند.

 

آندورا؛ تخمه آفتابگردان

 

اهالی آندورا مثل همسایه‌شان، اسپانیا موقع تماشای مسابقه فوتبال هله هوله‌های مفید را تشکیل می‌دهند و یک کیسه بزرگ تخمه آفتابگردان را باید تمام کنند.

 

ارمنستان؛ تخمه

 

یکی از بهترین تنقلات موقع تماشای فوتبال تخمه است. ارمنی‌ها هم ترجیح می‌دهند همزمان با تماشای مسابقه فوتبال تخمه آفتابگردان بخورند.

 

اتریش؛ یک ساندویچ چیکن برگر بزرگ با سس پنیر

 

خوراکی مورد علاقه اتریشی‌ها موقع تماشای مسابقه فوتبال تیم‌های محبوب‌شان یک ساندویچ چیکن برگر بزرگ با سس پنیر است یکی از تنقلات مقوی و خوشمزه که سیر کننده هم هست.

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

آذربایجان؛ تخمه و نان سیمیت

 

تخمه آفتابگردان و نان سیمیت پوشیده شده با کنجد یا تخمه آفتابگردان خوراکی محبوب اهالی کشور آذربایجان و یکی از تنقلات مفید در زمان تماشای مسابقه فوتبال است.

 

بلاروس؛ تخمه بشکنیم

به نظر می‌رسد اهالی کشورهای شمالی حوزه دریای خزر مثل ایرانی‌ها تخمه آفتابگردان را به هر خوراکی دیگری در زمان تماشای مسابقه فوتبال ترجیح می‌دهند و البته این رسم دیرینه به کشور همسایه روسیه یعنی بلاروس هم رسیده است.

 

بوسنی و هرزگووین؛ انگور نمک زده و تخمه کدو

 

انگور نمک زده و تخمه کدو انتخاب هیجان‌انگیزی برای تماشای مسابقه فوتبال است؟ به نظر می‌رسد مردم بوسنی و هرزگویین چنین نظری دارند.

 

بلژیک؛ چیپس و سس مایونز

 

چیپس و ماست موسیر یک انتخاب فوق‌العاده است به خصوص زمانی که هیجان و استرس یک مسابقه فوتبال هوش از سرتان می‌پراند. اما بلژیکی‌ها ترجیح می‌دهند هنگام تماشای مسابقه فوتبال تکه‌های چیپس را در سس مایونز بزنند و همراه با نوشیدنی‌های سرد به دندان بکشند. انتخاب بدی نیست اما برای یک مسابقه فوتبال زیادی چرب و سنگین به نظر می‌رسد.

 

بلغارستان؛ تخمه، هات‌داگ و کوفته قلقلی

 

تخمه آفتابگردان انتخاب نخست بلغارهاست اما در روزهای سرد سال ساندویچ هات‌داگ و کوفته قلقلی انتخاب‌های هیجان‌انگیزتری به نظر می‌رسند.

 

کرواسی؛ هات‌داگ، تخمه و بادام زمینی

 

تخمه و بادام زمینی؛ کروات‌ها در این زمینه خیلی خوش سلیقه به نظر می‌رسند، این طور نیست؟ در کنار این خوشمزه‌جات برخی کروات‌ها ترجیح می‌دهند یک ساندویچ هات‌داگ هم میل کنند که البته انتخاب گروه خاصی است و هواخواه کمتری نسبت به تخمه و بادام زمینی دارد.

 

قبرس؛پرتزل و آیس کافی

 

«پرتزل» یک نوع نان محلی پر از کنجد شبیه سیمیت ترک‌ها یا نان فانتزی خودمان و البته کمی شیرین است. قبرسی‌ها دوست دارند وقتی مسابقه فوتبال تیم مورد علاقه‌شان را دنبال می‌کنند هرازگاهی یک گاز به پرتزل‌ پر شده با کره بادام زمینی‌شان بزنند و در کنارش بدشان نمی‌آید یک ساندویچ کوفته با گوشت گاو یا گوسفند هم داشته باشند. دونات هم یکی دیگر از انتخاب‌های خوراکی قبرسی‌ها موقع تماشای مسابقه فوتبال است. پشت بندش هم یک قهوه سرد یا همان «آیس کافی» حسابی می‌چسبد.

 

جمهوری چک؛ ساندویچ سوسیس

 

مردم کشورهای مختلف موقع تماشای مسابقه فوتبال چه خوراکی‌هایی می‌خورند؟

 

ساندویچ سوسیس انتخاب نخست چک‌هاست. به همین دلیل هم کافه‌های که در این کشور مسابقات فوتبال را پخش می‌کنند در درست کردن بهترین ساندویچ سوسیس با هم رقابت سختی دارند. اما مسئله اینجاست که اگر یک بازیکن فوتبال در کشور چک ساندویچ سوسیس بخورد قطعا از طرف مربی جریمه می‌شود.

 

دانمارک؛ ساندویچ سوسیس با سس خردل

 

بشقاب استادیومی دانمارکی‌ها خیلی مفصل و شاهانه است: دو عدد سوسیس در یک عدد نان باگت که با سس خردل و کچاپ پوشیده شده‌اند. اصلا تماشای مسابقه فوتبال بدون چنین خوراکی مفصلی قابل تصور نیست و حتی به شوخی گفته می‌شود که امکان لغو آن مسابقه هم وجود دارد.

 

انگلیس؛ساندویچ گوشت با چای

 

تاریخچه فوتبال به کشور انگلیس برمی‌گردد. انگلیسی‌ها عاشق نوشیدن چای هستند. شاید به همین دلیل هم همنشینی یک ساندویچ پای گوشت با یک لیوان چای در منوی رستوران‌ها و کافه‌های این شهر به خصوص موقع تماشای مسابقه فوتبال اصلا صحنه عجیبی نیست. کافه‌هایی که مسابقات فوتبال را نشان می‌دهند و رستوران‌هایی که در استادیوم‌های انگلیس شعبه دارند تمام هم و غم‌شان این است که موقع برگزاری مسابقات فوتبال در این کشور حتما این منو را برای هواداران فوتبال آماده کنند.

 

استونی؛ یک کاسه سوپ داغ

 

اهالی استونی هنگام تماشای مسابقه فوتبال معمولا نه تخمه می‌خورند و نه ساندویچ. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانی انتخاب نخست علاقمندان فوتبال در کشور استونی برای تماشای مسابقه فوتبال یک کاسه سوپ داغ است (به خصوص در روزهای سرد سال). نان سیر، گاهی ساندویچ هات‌داگ و گوشت خشک شده گاو هم از جمله خوراکی‌های مورد علاقه استونی‌ها موقع تماشای مسابقات فوتبال است.

 

جزایر فارو؛ شیرینی و قهوه

 

اهالی جزایر فارو عادت دارند مسابقه فوتبال را با خوردن شیرینی و قهوه تماشا کنند.

 

فنلاند؛ سوسیس

 

سوسیس فنلاندی یکی از جاذبه‌های گردشگری این کشور سردسیر است. شاید به همین خاطر فنلاندی‌ها ترجیح می‌دهند مسابقه فوتبال را با خوردن یک ساندویچ سوسیس گریل با سس خردل ملایم تماشا کنند و پشت بندش هم یک فنجان قهوه داغ بخورند.

 

فرانسه؛ ساندویچ سوسیس

 

هم در فوتبال جهان و هم در فوتبال اروپا فرانسه یکی از پرطرفدارترین‌هاست. در فرانسه هر منطقه رسم و رسوم خاص خودش را موقع تماشای مسابقات فوتبال دارد اما ساندویچ سوسیس یکی از محبوب‌ترین غذاهای استادیومی در فرانسه است. این ساندویچ معمولا در فرانسه با نوشیدنی که از سرکه سیب درست می‌شود سرو می‌شود.

 

مقدونیه؛ تخمه

 

مردم کشورهای مختلف موقع تماشای مسابقه فوتبال چه خوراکی‌هایی می‌خورند؟

 

اهالی مقدونیه هنگام تماشای مسابقات حساس و مهم فوتبال شکستن تخمه کدو و آفتابگردان را ترجیح می‌دهند.

 

گرجستان؛ تخمه و ساندویچ کره بادام‌زمینی

 

تخمه آفتابگردان و ساندویچ کره بادام زمینی برشته انتخاب نخست گرجی‌ها موقع تماشای مسابقات فوتبال است.

 

آلمان؛ ساندویچ سوسیس

 

خوراکی محبوب آلمانی‌ها هنگام تماشای مسابقات فوتبال در منزل و استادیوم ساندویچ سوسیس است.

 

جبل‌الطارق؛ تخمه آفتابگردان

 

تخمه آفتابگردان برای اهالی جبل‌الطارق بر همه چیز ارجحیت دارد.

 

یونان؛ ساندویچ گوشت کبابی و سیب‌زمینی

 

ساندویچی شبیه هات داگ که به صورت گوشت کباب شده است در یک تکه نان بزرگ به همراه سیب‌زمینی سرخ کرده و مقدار زیادی سس خردل و سس مایونز ضیافت استادیومی یونانی‌هایی است که یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین مطبخ‌های دنیا را دارند.

 

مجارستان؛ پرتزل با پنیر آب شده

 

تخمه آفتابگردان به همراه یک نوشیدنی خنک، گاهی هم یک تکه نان کلوچه‌ای بزرگ شبیه «پرتزل» قبرسی‌ها که که روی آن یک عالمه پنیر آب شده ریخته شده قوت غالب تماشاگران فوتبال مجارستان است.

 

ایسلند؛ هات‌داگ و سودا

 

هات‌داگ و سودا یا پیتزا و سودا محبوب‌ترین خوراکی ایسلندی‌ها موقع تماشای فوتبال است.

 

ایتالیا؛ ساندویچ سالاملا

 

مشهورترین و محبوب‌ترین خوراکی هواداران فوتبال در سرزمین چکمه ساندویچ «سالاملا» است. ساندویچی متشکل از یک سوسیس گریل شده، پیاز حلقه شده و فلفل پاپریکا.

 

قزاقستان؛ شیش کباب و چیپس

 

چیپس و انواع شیرینی پای، شیش کباب و گاهی هم تخمه؛ قزاق‌ها تماشای مسابقات فوتبال را مفصل برگزار می‌کنند.

 

لتونی؛ چیپس و تخمه

 

چیپس و تخمه آفتابگردان.

 

لیختن اشتاین؛ سوسیس و نوشابه

 

ساندویچ سوسیس و نوشابه.

 

لیتوانی؛ نان سیر

 

نان سیر سرخ شده و چیپس. تخمه آفتابگردان انتخاب آخر است.

 

مالت؛ یک فنجان کاپوچینو

 

یک فنجان کاپوچینو به همراه ساندویچ مورد علاقه.

 

مولداوی؛ تخمه

 

تخمه آفتابگردان.

 

مونته‌نگرو؛ ساندویچ کره بادام زمینی

 

تخمه آفتابگردان به علاوه ساندویچ کره بادام زمینی.

 

هلند؛ همبرگر

 

ساندویچ همبرگر و نوشابه.

 

ایرلند شمالی؛ قهوه و سوپ

 

برگر، قهوه و سوپ فصل.

 

نروژ

 

ساندویچ سوسیس.

 

لهستان

 

مردم کشورهای مختلف موقع تماشای مسابقه فوتبال چه خوراکی‌هایی می‌خورند؟

 

لهستانی‌ها اغلب سوسیس و ساندویچ هات‌داگ را ترجیح می‌دهند اما عده کمی هم موقع تماشای مسابقه فوتبال تخمه می‌شکنند.

 

پرتغال؛ بیکن با سس خردل

 

خوراکی محبوب پرتغالی‌ها هنگام تماشای مسابقات فوتبال ساندویچ بیکن با سس خردل یا سس مایونز است.

 

جمهوری ایرلند؛ ساندویچ گوشت و چای

 

سبک اهالی جمهوری ایرلند موقع تماشای مسابقه فوتبال هم مثل انگلیسی‌ها است؛ ساندویچ گوشت و چای و البته یک پاکت بزرگ چیپس.

 

رومانی؛ تخمه

 

تخمه آفتابگردان و تخمه کدو.

 

روسیه؛ پسته و آجیل

 

روس‌ها پسته، انواع آجیل و تخمه آفتابگردان را برای تماشای مسابقه فوتبال ترجیح می‌دهند و برخی هم از هات‌داگ غافل نمی‌شوند.

 

اسکاتلند

 

ساندویچ گوشت یا پای گوشت و چای.

 

صربستان؛ میوه خشک

 

انواع تخمه و میوه خشک شده مثل انگور، سیب و آلو.

 

اسلواکی

 

تخمه آفتابگردان و ساندویچ سوسیس

 

اسلوونی

 

انواع همبرگر، پاپ کورن و هات‌داگ.

 

اسپانیا

 

مردم کشورهای مختلف موقع تماشای مسابقه فوتبال چه خوراکی‌هایی می‌خورند؟

 

می‌گویند موقع پخش مسابقات فوتبال در اسپانیا تنها صدایی که به گوش می‌رسد صدای تخمه شکستن است. اگر اگر به استادیوم رفته باشید نمی‌توانید جلو هوس ساندویچ خوردن را بگیرید.

 

سوئد

 

هات‌داگ، کیک بادامی و قهوه محبوب‌ترین خوراکی‌ها حین تماشای مسابقه فوتبال در سوئد هستند.

 

سوییس

 

سوییسی‌ها چه می‌خورند؟ سوسیس و نوشابه.

 

ترکیه؛ ساندویچ کوفته با دوغ

 

ساندویچ کوفته گوشت و دوغ غذای محبوب ترک‌ها موقع تماشای مسابقه فوتبال است.

 

اوکراین

 

تخمه آفتابگردان

 

ولز

 

ولزی‌ها از انگلیسی‌ها جدا نیستند پس یک لیوان چای به همراه ساندویچ گوشت یا پای گوشت را به هر چیز دیگری هنگام تماشای مسابقه فوتبال ترجیح می‌دهند.

 

ژاپن

 

اگر اهل خوردن و نوشیدن هستید در ژاپن به تماشای یک مسابقه فوتبال بروید. این یک جمله معروف در مورد تماشای مسابقات فوتبال در ژاپن است چون در این زمان ضیافت خوردن و نوشیدن انواع خوراکی‌ها در استادیوم و نیز در کافه‌ها و منازل ژاپنی‌ها برپاست.

 

برزیل؛ لوبیا چشم بلبلی برشته

 

اغلب برزیلی‌های ترجیح می‌دهند موقع تماشای مسابقه فوتبال تیم‌های محبوب‌شان اسنک‌های کوچک و سبک بخورند.  لوبیا چشم بلبلی برشته، لوبیا و گوشت گوساله یک تکه گوشت گاو کبابی غذاهای مورد علاقه برزیلی‌ها هنگام تماشای مسابقه فوتبال هستند.

 

کالابرگ الکترونیک