چگونه فضای خانه و محل کار را خوشبو کنیم

چگونه فضای خانه و محل کار را خوشبو کنیم


22 خرداد 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
چگونه خانه را خوشبو کنیم
فهرست محتوا پنهان

استشمام بوی خوش در محیط خانه موجب ایجاد آرامش و احساس خوب در ما می شود. آشپزی کردن، خرابکاری بچه ها و حیوانات خانگی در کنار همه اتفاقات دیگر می تواند رایحه های مختلفی را در خانه پخش کند. بوهایی که گاهی اوقات حس آزار دهنده ای برای ما ایجاد می کند. اما برای خوشبو نگه داشتن خانه روش های ساده ای وجود دارد. در این مقاله از مجله کوروش می توانیم در کنار هم یاد بگیریم که چگونه خانه را خوشبو کنیم. این روش ها برای خوشبو کردن فضای دفتر و محل کار هم کاربرد دارند.

 

 

چگونه خانه ای خوشبو داشته باشیم؟

 

چگونه خانه ای خوشبو داشته باشیم؟

 

برای خوشبو نگه داشتن خانه راهکارهای متفاوتی وجود دارد. برای اینکه بدانیم چگونه خانه را خوشبو کنیم باید با انواع خوشبو کننده های طبیعی که گاهی به راحتی در اطرافمان در دسترس هستند و از آن ها غفلت می کنیم، آشنا شویم. از طرف دیگر تهیه انواع خوشبو کننده ها و روغن های طبیعی نیز راهکار مناسبی برای معطر کردن فضای خانه است.

 

 

۱- برای خوشبو نگه داشتن خانه از روغن ها استفاده کنید

 

برای خوشبو نگه داشتن خانه از روغن ها استفاده کنید

 

یکی از بهترین روش های برای خوشبو کردن فضای خانه استفاده از روغن های طبیعی است. روغن هایی مثل لیمو، اسطوخودوس و میخک تنها برخی از انواع روغن های خوشبو هستند که می توانند به فضای شما عطر خوش و شادابی زیادی ببخشند. این روغن ها علاوه بر خوشبو کردن فضا خواص درمانی زیادی نیز دارند و از آنجایی که طبیعی هستند، استشمام آن ها بسیار مفید است. شما می توانید از این روغن ها روی فیلتر هوا، سیستم تهویه استفاده کنید. می توانید از این روغن ها را مثل یک خوشبو کننده در شیشه بریزید و چوب های باریکی داخل آن قرار دهید تا بو را پخش کنند.

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

بیشتر بخوانید » خواص و مضرات و طبع روغن بهار نارنج «

 

 

۲- یک خوشبو کننده دست ساز جوشیدنی درست کنید

 

یک خوشبو کننده دست ساز جوشیدنی درست کنید

 

ادویه ها و گل های زیادی هستند که بوی خوشی دارند و پخش شدن بوی آن ها در منزل حس آرامش بخشی به ما می بخشد. همه ما دوست داریم بدانیم که با مواد طبیعی چگونه خانه را خوشبو کنیم. بهتر است بدانید که جوشاندن مقداری پرتقال و پوست پرتقال، پوست لیمو، وانیل، رزماری، دارچین، سیب و یا ترکیبی از این گیاهان در کنار هم می تواند بهترین خوشبو کننده برای خانه شما باشد. برای این کار می توانید کمی پوست لیمو ترش را با وانیل و رزماری ترکیب کنید. یا برای فصل پاییز و زمستان مقداری چوب دارچین، پوست پرتقال و سیب را با هم بجوشانید.

حتما بخوانید  3 روش صحیح فریز کردن انبه + نحوه یخ زدایی و مدت نگهداری

 

 

۳- برای خوشبو نگه داشتن خانه سطح زباله ها را بشویید

 

در اکثر مواقع سطح زباله منشأ بوی بد خانه است. اگر هر روز بعد از برداشتن زباله سطح آشغال را خوب بشویید، مطمئناً خانه خوشبوتری خواهید داشت. جمع شدن آب آلوده حاصل از زباله ته سطل آشغال می تواند موجب رشد باکتری ها و بد بو شدن فضای خانه شما شود.

 

 

۴- برای خوشبو کردن فرش ها از جوش شیرین استفاده کنید

 

برای خوشبو کردن فرش ها از جوش شیرین استفاده کنید

 

استفاده از جوش شیرین یک راهکار ساده و کم هزینه برای از بین بردن بوی بد فرش ها است. برای این کار می توانید مقداری جوش شیرین را روی فرش و مناطق پرتردد آن بپاشید. ۱۵ دقیقه آن را به حال خود بگذارید. سپس فرش ها را با استفاده از جارو برقی تمیز کنید. این کار روشی ساده برای از بین بردن بوی بد فرش است.

 

 

۵- خودتان اسپری خوشبو کننده خانه درست کنید

 

خودتان اسپری خوشبو کننده خانه درست کنید

 

به جای صرف هزینه زیاد برای خریدن خوشبو کننده های شیمیایی، بهتر است یاد بگیرید که خودتان خوشبو کننده خانه درست کنید. برای این کار تنها لازم است که مقداری آب، الکل و روغن های طبیعی خوشبو کننده را با هم ترکیب کنید. سپس مواد را هم بزنید و داخل یک شیشه اسپری خالی بریزید. حال می توانید این یک اسپری خوشبو کننده خانه را در فضا اسپری کنید یا از راه دور روی مبلمان بپاشید.

 

 

بیشتر بخوانید » خواص عجیب و کاربردی سرکه سیب در خانه داری «

 

 

۶- برای خوشبو نگه داشتن خانه ترکیب وانیل و آب را در فر قرار دهید

 

برای خوشبو نگه داشتن خانه از وانیل استفاده کنید

 

این که چگونه خانه را خوشبو کنیم اهمیتی ندارد، تنها می توانید از یکی از روش های مؤثر و طبیعی برای این کار استفاده کنید. وانیل عطر فوق العاده ای دارد. برای خوشبو کردن فضا با استفاده از وانیل تنها لازم است که ۲ قطره عصاره وانیل را با یک لیوان آب ترکیب کنید. حال ترکیب به دست آمده را در یک ظرف بریزید و در فر قرار دهید. فر را روشن کنید و اجازه دهید ۱ ساعت روشن بماند تا کل فضای خانه تان خوشبو شود.

 

 

۷- برای ساخت خوشبو کننده با قهوه از شمع کمک بگیرید

 

برای ساخت خوشبو کننده با قهوه از شمع کمک بگیرید

 

دانه های قهوه یکی از قوی ترین و بهترین خوشبو کننده ها هستند. اگر دائم با خود فکر می کنید که چیکار کنم خونه خوشبو بشه بهتر است این روش را استفاده کنید. قبل از هر چیز باید بدانیم که چگونه بوی قهوه را پخش کنیم. برای این کار یک لیوان یا جا شمعی لیوانی را با دانه قهوه پر کنید. حالا یک شمع وارمر را وسط آن قرار دهید. شمع را روشن کنید و روی میز قرار دهید تا کل فضای خانه تان خوشبو شود.

 

 

۸- برای خوشبو نگه داشتن خانه از برگ های تازه اکالیپتوس استفاده کنید

 

برای خوشبو نگه داشتن خانه از برگ های تازه اکالیپتوس استفاده کنید

 

شاید برگ های اکالیپتوس چندان زیبا به نظر نرسند، اما این برگ ها بوی فوق العاده ای دارند و موجب می شوند تا حس طراوت و شادابی در فضا پراکنده شود. اکالیپتوس بهترین گل خوشبو کننده دستشویی و حمام است. برای این کار می توانید مقداری برگ تازه اکالیپتوس را در گلدان قرار دهید و در دستشویی بگذارید.

 

 

۹- برای خوشبو نگه داشتن خانه کفش هایتان را بشویید

 

حتما بخوانید  رسم چایینه و انواع آن | رسم زنان ایلامی برای عزاداری در محرم

برای خوشبو نگه داشتن خانه کفش هایتان را بشویید

 

کفش های منشأ بو و آلودگی هستند. در پاسخ به این سوال که چگونه خانه را خوشبو کنیم باید بدانید که تمیز نگه داشتن خانه و لوازم آن نقش مهمی بر عطر خانه شما دارد. برای تمیز کردن کفش ها سعی کنید آن ها را با شامپو خشک تمیز کنید. می توانید هر چند هفته یک بار کفش هایتان را بشویید و مراقب باشید تا بو نگیرند.

 

 

بیشتر بخوانید » بهترین روش شستن کفش های سفید «

 

 

۱۰- برای خوشبو کردن خانه از دستگاه بخور استفاده کنید

 

برای خوشبو کردن خانه از دستگاه بخور استفاده کنید

 

استفاده از دستگاه بخور یک راهکار دیگر برای خوشبو کردن خانه است. برای این کار تنها لازم است مقداری خوشبو کننده یا روغن طبیعی خوشبو را داخل محفظه دستگاه بخور بریزید و خانه تان را خوشبو کنید.

 

 

۱۱- برای خوشبو نگه داشتن خانه پنجره ها را باز کنید

 

یکی از راحت ترین و بی دردسرترین روش ها برای ایجاد طراوت و نشاط در محیط منزل، باز کردن پنجره ها است. برای از بین بردن بوهای مختلفی که در محیط خانه پخش می شوند، بهتر است روزانه حداقل چندین ساعت پنجره ها را باز کنید.

 

 

۱۲- برای خوشبو شدن راه آب خانه از یخ لیمو استفاده کنید

 

برای خوشبو شدن راه آب از پوست لیمو استفاده کنید

 

بسیاری از مواقع بوی راه آب موجب می شود تا فضای خانه شما بد بو شود. برای از بین بردن بوی بد راه آب می توانید مقداری پوست لیمو را به صورت ریز خرد یا رنده کنید. سپس آن را همراه با مقداری سرکه سفید داخل قالب های یخ بریزید. حال می توانید این قالب های یخ را داخل راه آب بریزید و ببینید که چگونه بوی بد را از بین می برند.

 

 

۱۳- برای خوشبو شدن هوا از گیاهان تصفیه کننده استفاده کنید

 

برای خوشبو شدن هوا از گیاهان تصفیه کننده استفاده کنید

 

برخی از گیاهان خاصیت تصفیه کنندگی هوا را دارند. شما می توانید از این گیاهان در خانه استفاده کنید. گیاهانی مثل نخل، ارکیده، نیلوفر و ده ها گیاه دیگر که هوا را تصفیه و تازه می کنند و موجب طراوت بخشیدن به فضای خانه می شوند.

 

 

بیشتر بخوانید » ۲۰ گل و گیاه آپارتمانی برای تصفیه هوای خانه و محل کار «

 

 

۱۴- برای خوشبو شدن فضای اتاق از آباژور کمک بگیرید

 

برای خوشبو شدن فضای اتاق از آباژور کمک بگیرید

 

شاید برایتان جالب باشد که بدانید می توانید برای خوشبو کردن خانه از آباژور نیز استفاده کنید. برای این کار باید قبل از روشن کردن چراغ آباژور مقداری عصاره وانیل به لامپ آن بزنید. سپس لامپ آباژور را روشن کنید تا محیط خانه خوشبو شود.

 

 

۱۵- برای خوشبو شدن خانه از برش های لیمو استفاده کنید

 

لیمو عطر فوق العاده ای دارد. برای معطر کردن فضای خانه چند عدد لیمو را برش دهید. سپس آن را در ظرفی بگذارید و در جاهای مختلف خانه قرار دهید. می توانید از این روش برای خوشبو کردن فضای دستشویی نیز استفاده کنید.

 

 

جمع بندی نهایی

 

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید، روش های مختلفی برای خوشبو کردن فضای خانه وجود دارد. اما استفاده از روش های طبیعی برای خوشبو کردن خانه مزیت های زیادی دارد. از آنجایی که روغن ها و گیاهان طبیعی فاقد مواد شیمیایی هستند، هیچ خطری برای سلامت ندارند. از طرف دیگر این روش برای کودکان و حیوانات خانگی نیز بی خطر است. بنابراین بهتر است از این روش ها برای معطر کردن فضای خانه خود استفاده کنید.

 

 

منابع: cheatsheet، realsimple، onegoodthingbyjillee، rd

 

کالابرگ الکترونیک