طرز تهیه خوراک زبان گوساله لذیذ به روش رستورانی با سس قارچ

طرز تهیه خوراک زبان گوساله لذیذ به روش رستورانی با سس قارچ


3 مهر 1402 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه خوراک زبان گوساله لذیذ به روش رستورانی با سس قارچ

خوراک زبان گوساله با سس قارچ یکی از خوشمزه‌ترین و لذیذترین غذاهای رستورانی است که برخلاف تصور عموم طرز تهیه ساده و آسانی دارد. بعضی هم ترکیب خوراک زبان رستورانی را به عنوان ساندویچ دوست دارند که البته خیلی پرکالری است. طرز تهیه خوراک زبان گاو رستورانی مجلسی با سس قارچ و پوره سیب زمینی را در مجله کوروش بخوانید. در سرویس آشپزی همراه ما باشید.

 

مواد لازم خوراک زبان گاو یا گوساله برای ۶ نفر

 

مواد لازم خوراک زبان گاو یا گوساله برای 6 نفر

 

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
زبان گوساله یا گاو ۱ عدد
برگ بو ۲ عدد
چوب دارچین ۱ عدد
سیر ۲ حبه
پیاز ۱ قاشق چای‌خوری
فلفل سیاه تازه و آسیاب شده ۱ قاشق چای‌خوری
پودر فلفل پاپریکا ۱ قاشق چای‌خوری

 

مواد لازم برای سس قارچ 

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
کره ۲ قاشق غذاخوری
پیاز ۲ عدد متوسط و خلالی خرد شده
قارچ ۲۵۰ گرم
سیر ۱ حبه له شده
آب گوشت یا آب مرغ ۲ فنجان
فلفل سیاه تازه و آسیاب شده ۱/۲ قاشق چای‌خوری
نمک به مقدار لازم
آرد ذرت ۱ قاشق مرباخوری

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت زبان گوساله: ۴ ساعت

میزان کالری در ۱۰۰ گرم زبان گوساله: ۱۳۱ کیلوکالری

مراحل طرز تهیه خوراک زبان گاو یا گوساله با سس قارچ

خوراک زبان گوساله با سس قارچ یک غذای مجلسی و رستورانی است. با مراحل طرز تهیه خوراک زبان گوساله مجلسی همراه ما باشید.

طرز تهیه خوراک زبان گاو یا گوساله با سس قارچ

مرحله اول؛ پاک کردن و آماده کردن زبان گوساله

برای پخت زبان گوساله به روش مجلسی ابتدا زبان گاو یا گوساله را خوب بشورید تا حالت لزجی آن از بین برود. زبان را در یک قابلمه بزرگ بگذارید و مقداری آب روی زبان گاو بریزید، آب باید روی زبان را بپوشاند. شعله گاز را روشن کنید و اجازه دهید آب به جوش بیاید. در این مرحله کف تشکیل شده روی زبان گاو را با قاشق بردارید و دور بریزید.

حتما بخوانید  10 روش‌ هسته گیری آلبالو و گیلاس آسان و بدون دستگاه

مرحله دوم؛ اضافه کردن ادویه و سیر به زبان

شعله گاز را کم کنید و دو عدد برگ بو، ۱ حبه سیر، ۱ عدد پیاز پوست گرفته و درسته، یک عدد چوب دارچین، پودر فلفل سیاه تازه و پودر فلفل پاپریکا را به قابلمه حاوی آب و زبان گاو اضافه کنید. بسته به اندازه زبان گوساله مدت ۳ تا چهار ساعت زمان برای پختن گوشت آن لازم است. بعد از دو ساعت زبان گاو را زیر و رو کنید تا سمت دیگر زبان هم خوب بپزید.

برای تهیه زبان گوساله، دارچین، فلفل سیاه و فلفل پاپریکا از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش‌های آنلاین، تلفنی یا حضوری اقدام کنید.

مرحله سوم؛ برش دادن گوشت زبان روی تخته

نحوه کندن پوست زبان گاو یا گوساله

بعد از پختن کامل زبان گاو یا گوساله، آن را روی تخته گوشت قرار دهید و اجازه دهید خنک شود. برای این‌که راحت‌تر بتوانید زبان گاو را در دست بگیرید و پوست آن را کاملا جدا کنید لازم است که خوب سرد شود. با نوک چاقو شکافی روی پوست زبان ایجاد کنید تا راحت‌تر کنده شود. بعد از جدا کردن کامل پوست زبان آن را به اندازه‌های دلخواه برش دهید.

مرحله چهارم؛ آماده کردن سس قارچ برای خوراک زبان

برای درست کردن سس قارچ خوراک زبان گاو، یک ماهیتابه متوسط و گود را گرم کنید. کره را اضافه کنید و آن را به تمام قسمت‌های ماهیتابه برسانید. حالا پیازها را اضافه کنید و در کره تفت دهید. حدود ده دقیقه زمان لازم است تا پیازها روی شعله ملایم گاز سرخ و کاراملی شوند.

بعد از کاراملی شدن پیازها، یک حبه سیر له شده را هم اضافه کنید و کمی تفت دهید و سپس قارچ‌های خرد شده را اضافه کنید. قارچ و پیاز را خوب هم بزنید و تفت دهید تا قارچ‌ها سبک و نرم شوند. در مرحله بعد آب گوشت یا آب مرغ، پودر فلفل سیاه تازه و نمک را اضافه کنید.

اگر دوست دارید سس قارچ شما غلیظ‌تر شود قبل از اضافه کردن برش‌های زبان، یک قاشق مرباخوری آرد ذرت به مواد سس اضافه و ۵ دقیقه هم بزنید تا غلظت سس به کیفیت مطلوب برسد.

مایه سس را کمی هم بزنید و سپس برش‌های زبان گاو را اضافه کنید. تمام برش‌های زبان باید به سس قارچ آغشته شوند. شعله گاز را کم کنید و حدود ۳۰ دقیقه زمان بدهید تا سس قارچ حسابی به خورد برش‌های زبان گاو برود. برای مطالعه طرز تهیه سس قارچ به روشی دیگر روی لینک مطلب کلیک کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه کلوچه فومن نرم و خوشمزه با تمام فوت و فن ها

برای تهیه قارچ، آرد ذرت، پیاز داغ منجمد، کره و نمک از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش‌های آنلاین، تلفنی یا حضوری اقدام کنید.

مرحله آخر؛ سرو کردن خوراک زبان گوساله با سس قارچ

بعد از ۳۰ دقیقه که از اضافه کردن برش‌های زبان گوساله به سس قارچ اضافه گذشت خوراک زبان با سس قارچ آماده سرو است.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ساندویچ رست بیف

فوت و فن‌های طلایی طرز تهیه خوراک زبان گوساله مجلسی رستورانی

فوت و فن‌های طلایی طرز تهیه خوراک زبان گوساله مجلسی رستورانی

  • اگر برای خوردن غذای کمی چرب مشکلی ندارد می‌توانید به سس قارچ کمی هم خامه صبحانه اضافه کنید تا طعم خوراک زبان گاو شما لذیذتر شود و یک خوراک زبان رستورانی داشته باشید. خامه را از افق کوروش بخرید؛ تلفنی، حضوری یا آنلاین.
  • کالری خوراک زبان گوساله زیاد است پس در خوردن آن زیاده‌روی نکنید. هر ۱۰۰ گرم زبان گوساله حدود ۱۳۰ کیلوکالری انرژی دارد.
  • اضافه کردن سیر به سس قارچ اختیاری است.
  • طرز تهیه بیف استروگانف با زبان گوساله هم مرسوم است.
  • طرز تهیه ساندویچ زبان با زبان گوساله هم به همین ترتیب است. می‌توانید زبان گاو پخته شده را ریش ریش کنید، کمی در کره یا روغن تفت دهید و با آن ساندویچ زبان گاو درست کنید.
  • خوراک زبان گاو یا گوساله را با سس قارچ و پوره سیب‌زمینی سرو کنید. برای تهیه پوره سیب‌زمینی، ۳ عدد سیب‌زمینی‌ را بپزید، پوست آن‌ها را بکنید و با رنده ریز رنده کنید. به مقدار دلخواه کره اضافه کنید و خوب هم بزنید. ادویه مورد نیاز برای پوره سیب‌زمینی نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و پودر گشنیز به مقدار دلخواه است. بعد از هم زدن سیب‌زمینی با کره و ادویه، یک پیمانه شیر را به صورت تدریجی اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا یک پوره صاف و یکدست حاصل شود.
  • خوراک زبان گوساله با برنج یا باقالی پلو هم می‌توانید سرو کنید. طرز تهیه خوراک زبان گوساله مجلسی برای سرو در کنار باقالی پلو هم به همین ترتیب است.
  • طرز تهیه خوراک زبان گوسفند هم به همین ترتیب است اما زبان گوسفند به زمان کمتری برای پخت نیاز دارد.

 

منبع: Healthy Recipes

 

 

کالابرگ الکترونیک