طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ رستورانی مرحله به مرحله

طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ رستورانی مرحله به مرحله


13 تیر 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ

درست کردن پیتزا در خانه کار ساده ای است. ترکیب طعم های مختلف روی خمیر پیتزا و ریختن یک لایه پنیر روی آن که تبدیل به یک غذای لذیذ با طعمی شگفت انگیز می شود. پیتزا مرغ و قارچ یکی از خوشمزه ترین انواع پیتزا و غذا با مرغ است که برای درست کردن آن می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. در این مقاله از مجله کوروش می توانید با طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ رستورانی آشنا شوید.

 

 

طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ رستورانی

 

طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ رستورانی

 

زمان آماده سازی با خمیر آماده: ۱۵ دقیقه

زمان پخت: ۴۵ دقیقه

 

 

مواد لازم برای تهیه پیتزا (۲ نفر)

 

پنیر موزارلا خرد شده: ۲ لیوان فرانسوی دسته دار

سینه مرغ بدون استخوان: ۱ عدد

قارچ: ۲۵۰ گرم

سیر رنده شده: ۲ قاشق چای خوری

پیاز: ۱ عدد کوچک

نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

آویشن: ۱ قاشق مربا خوری

ریحان تازه خرد شده: ۱ قاشق غذاخوری

جعفری تازه خرد شده: ۱ قاشق غذاخوری

کره یا روغن: به مقدار لازم

فلفل دلمه ای: ۱ عدد

سس کچاپ: به مقدار لازم

 

 

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا

 

آرد سفید: ۳ لیوان فرانسوی دسته دار

تخم مرغ: ۱ عدد

خمیر مایه فوری: ۱ قاشق غذاخوری

شکر: ۱ قاشق غذاخوری

نمک: نوک قاشق چایخوری

روغن مایع: ۶ قاشق غذاخوری

شیر یا آب ولرم: ۱ لیوان فرانسوی دسته دار

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

طرز تهیه خمیر پیتزا

 

طرز تهیه خمیر پیتزا

 

مرحله اول؛ آماده کردن خمیر مایه

 

در اولین مرحله از طرز تهیه خمیر پیتزا باید ۱ لیوان شیر یا آب ولرم را با ۱ قاشق غذاخوری شکر ترکیب کنید. سپس خمیر مایه را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. حال یک سلفون یا درب روی لیوان قرار دهید. ۱۰ دقیقه صبر کنید تا روی این ترکیب کف ایجاد شود.

 

 

مرحله دوم؛ ترکیب کردن مواد خمیر پیتزا

 

بعد از اینکه خمیر مایه اصطلاحاً به عمل آمد باید روغن، تخم مرغ و نمک را با خمیر مایه ترکیب کنید. سپس آرد را الک کنید و به مواد اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید و با دست روز دهید تا خمیر نرم و منسجمی ایجاد شود. در صورت نیاز و اگر حس می کنید خمیر شما هنوز نرم است، می توانید مقداری آرد به آن اضافه نمایید. خمیر را خوب ورز دهید تا یک دست شود.

 

 

مرحله سوم، استراحت دادن خمیر

 

استراحت دادن خمیر

 

بعد از ورز دادن خمیر و آماده شدن آن باید خمیر را استراحت دهید. برای این کار یک لایه سلفون یا پارچه روی ظرف خمیر بکشید. خمیر را با استفاده از یک حوله بپوشانید. برای ۱ ساعت آن را در محلی تاریک و گرم قرار دهید.

حتما بخوانید  طرز تهیه فسنجون یزدی (متنجینه) به روش اصیل و سنتی با طعم لذیذ

 

 

مرحله چهارم، ورز دادن خمیر

 

بعد از اینکه خمیر استراحت کرد در این مرحله از طرز تهیه خمیر پیتزا مرغ و قارچ باید مقداری آرد به دستتان بزنید. خمیر را خوب ورز دهید.

 

 

مرحله پنجم، پهن کردن خمیر پیتزا

 

پهن کردن خمیر پیتزا

 

بعد از آماده شدن خمیر باید یک ظرف مناسب را با روغن چرب کنید. خمیر را با وردنه کاملاً پهن کنید و سپس داخل ظرف قرار دهید. حالا خمیر را برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه کنار بگذارید تا دوباره استراحت کند. در این مرحله بهتر است فر را روشن کنید تا از قبل داغ شود و برای نیم پز کردن خمیر آماده باشد.

 

 

مرحله ششم، نیم پز کردن خمیر پیتزا

 

بعد از اینکه خمیر برای چند دقیقه استراحت کرد، حال باید ظرف خمیر پیتزا را داخل فر داغ قرار دهید. اجازه دهید خمیر شما کمی پخته شود و خودش را بگیرد و درست حالتی شبیه به نان آماده پیتزا به خود بگیرد. سپس آن را از داخل فر خارج کنید و سایر مراحل پخت پیتزا را انجام دهید تا نان پیتزای شما کمی خنک شود.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه خمیر جادویی «

 

 

طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ خانگی

 

 

مرحله اول، داغ کردن فر برای تهیه پیتزا

 

داغ کردن فر برای تهیه پیتزا

 

در اولین مرحله از طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ رستورانی باید فر را گرم کنید. برای این کار باید قبل از آماده کردن مواد پیتزا فر را با دمای ۲۲۰ درجه سانتی گراد روشن کنید و اجازه دهید حداقل ۱۵ دقیقه قبل از پخت پیتزا داغ شود.

 

 

مرحله دوم، تفت دادن پیاز برای پیتزا

 

تفت دادن پیاز برای پیتزا

 

بعد از اینکه فر را روشن کردید، حالا برای درست کردن پیتزا مرغ و قارچ باید پیاز را با خوبی بشویید. سپس پوست آن را جدا کنید. با استفاده از یک چاقوی تیز و تخته آشپزخانه پیاز را به صورت نگینی خرد کنید. مقداری کره یا روغن داخل ماهیتابه بریزید. شعله را روی حرارت متوسط تنظیم کنید و پیاز را تفت دهید. کمی زردچوبه به پیاز اضافه کنید. برای این کار باید تنها ۵ دقیقه پیازها را سرخ کنید.

 

 

مرحله سوم، خرد کردن و تفت دادن قارچ ها

 

خرد کردن و تفت دادن قارچ ها

 

در این مرحله از طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ باید قارچ ها را با آب فراوان بشویید. سپس آن ها را به صورت ورقه های نازک خرد کنید. بعد از این که به مدت ۵ دقیقه پیازها را تفت دادید، قارچ های خرد شده را به پیاز اضافه کنید و خوب هم بزنید. مقداری نمک، فلفل سیاه، سیر رنده شده و آویشن به ترکیب قارچ و پیاز بزنید. کمی صبر کنید تا آب قارچ ها بخار شود.

 

 

مرحله چهارم، پخت مرغ ها برای پیتزا

 

پخت مرغ ها برای پیتزا

 

برای درست کردن پیتزا مرغ و قارچ می توانید هم از مرغ پخته استفاده کنید و هم سرخ شده. برای پخت مرغ باید آن را با پیاز خرد شده و ادویه پخت کنید و سپس به صورت ریش ریش کرده و در پیتزا استفاده کنید. برای سرخ کردن مرغ برای پیتزا مرغ و قارچ هم می توانید مرغ ها را به صورت مکعبی کوچک خرد کنید. سپس به همراه پیاز در روغن سرخ نمایید.

حتما بخوانید  طرز تهیه مرغ سوخاری در هواپز (ایرفرایر) بدون روغن + نکات خشک نشدن

 

 

مرحله پنجم، آماده کردن پیتزا

 

آماده کردن پیتزا

 

در این مرحله از طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ رستورانی باید یک لایه سس کچاپ روی خمیر پیتزای نیم پز شده بزنید و خوب پخش کنید. سپس ترکیبات پیتزا مرغ را روی خمیر قرار دهید. می توانید ابتدا مرغ های تفت داده شده و سپس پیاز و قارچ را روی نان پیتزا بچینید. فلفل دلمه ای خرد شده را در سراسر پیتزا پخش کنید. مقداری ریحان و جعفری خرد شده روی پیتزا بریزید. حالا یک لایه پنیر پیتزا روی پیتزا بریزید و سطح آن را به طور کامل بپوشانید. می توانید چند عدد ریحان تازه روی پیتزا قرار دهید تا ظاهر پیتزای شما جذاب تر شود.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه پیتزا گوشت قارچ در فر و تابه «

 

 

مرحله ششم، پخت پیتزا

 

پخت پیتزا

 

بعد از چیدن همه مواد پیتزا روی آن ظرف پیتزا را برای مدت ۳۰ دقیقه با دمای ۲۲۰ درجه سانتی گراد در فر قرار دهید. حواستان به پیتزا باشد که بیش از حد برشته نشود. هر زمان که کناره های پیتزا کمی کرم رنگ شد، در صورت نیاز شعله بالای فر را روشن کنید تا خمیر پیتزا نیز طلایی رنگ شود. توجه داشته باشید که روی پیتزا زود طلایی می شود، پس بیشتر از یک یا دو دقیقه شعله گریل فر رو روشن نکنید.

 

 

فوت و فن های طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ خانگی

 

فوت و فن های طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ خانگی

 

  • برای طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ با خمیر آماده می توانید از خمیرهای نانوایی یا خمیر های نیمه آماده استفاده کنید. طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ با خمیر نانوایی نیز درست به همین شکل است و بسیار سریع تر انجام می شود.
  • در طرز تهیه پیتزا مرغ بدون فر می توانید از پیتزا پز برقی استفاده کنید و یا پیتزا را داخل ماهیتابه و با شعله بسیار کم پخت کنید. برای اینکه در این روش پخت پیتزا به خوبی داغ و پخته شود، حتماً از یک دمکنی روی درب ماهیتابه استفاده نمایید.
  • طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ نیز درست مشابه پیتزا مرغ و قارچ است. تنها باید به جای مرغ از گوشت چرخ کرده یا گوشت تکه ای گریل شده استفاده کنید.
  • اضافه کردن مقداری ژامبون مرغ به پیتزا مرغ و قارچ موجب می شود تا پیتزای شما عطر جذاب تری پیدا کند.
  • برای درست کردن پیتزا مرغ و قارچ خانگی می توانید هر سبزیجات دیگری را که دوست دارید به پیتزا اضافه کنید.
  • برای اینکه پیتزا مرغ و قارچ شما ظاهر زیباتری پیدا کند و خوش طعم شود، می توانید چند عدد گوجه گیلاسی نیز روی پیتزا قرار دهید.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه کالباس مرغ و گوشت «

 

 

جمع بندی نهایی

 

درست کردن پیتزا در خانه کار راحتی است و زمان برترین بخش این کار تهیه و پخت خمیر آن است. برای اینکه بتوانید در عرض نیم ساعت یک پیتزای خوشمزه آماده کنید، می توانید خمیر را از قبل تهیه کنید یا از نان های آماده استفاده نمایید. درست کردن پیتزا در خانه بسیار سالم و مفید است و از همین رو گنجاندن آن در رژیم غذایی می تواند کودکان را به خوردن غذاهای سالم تشویق کند.

 

 

منابع: cookingandbeer، theroastedroot

 

کالابرگ الکترونیک