۴ مدل طرز تهیه شیر موز بستنی ساده، شکلاتی و رژیمی کافی شاپی

۴ مدل طرز تهیه شیر موز بستنی ساده، شکلاتی و رژیمی کافی شاپی


2 خرداد 1402 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
4 مدل طرز تهیه شیر موز بستنی ساده، شکلاتی و رژیمی کافی شاپی
فهرست محتوا پنهان

طرز تهیه شیرموز بستنی در خانه بسیار ساده است. برای خوش طعم‌تر شدن شیر موز بستنی می‌توانید حتی مواد دیگری را به آن اضافه کنید. در این مطلب از سرویس آشپزی در مجله کوروش به طرز تهیه شیرموز بستنی ساده، شکلاتی و رژیمی به روش کافی شاپی با ثعلب و بدون ثعلب و فوت و فن‌های شیر موز بستنی می‌پردازیم.

 

 

فوت و فن‌های طرز تهیه شیر موز بستنی

 

فوت و فن های طرز تهیه شیرموز بستنی

 

  • شیرموز بستنی طبعا کالری زیادی دارد، می‌توانید برای کم کردن میزان کالری، از شیر کم‌چرب استفاده کرده یا عسل را به جای شکر استفاده کنید.

 

  • برای کشدار و غلیظ شدن شیر موز بستنی ثعلب یا خامه را در طرز تهیه شیرموز بستنی به کار ببرید. بهتر است به جای خامه صبحانه از خامه فرم گرفته استفاده کنید.

 

  • اگر همزن یا مخلوط‌کن برقی در دسترس ندارید، برش‌های موز را با چنگال له و پوره کنید.

 

  • می‌توانید بستنی مورد استفاده در طرز تهیه شیر موز بستنی را با دستگاه مخلوط‌کن میکس کنید یا این که یک اسکوپ از آن را روی لیوان سرو بگذارید.

 

  • در صورت تمایل موزها را از قبل برش بزنید و در فریزر بگذارید تا یخ بزنند سپس آن‌ها را پوره کنید. در این صورت شیر موز بستنی شما غلیظ‌تر خواهد شد. اگر موزها را یخ نزده استفاده می‌کنید، تکه‌های یخ را در آن به کار ببرید.

 

  • موادی را که در طرز تهیه شیر موز بستنی استفاده می‌کنید، بهتر است از قبل در یخچال یا فریزر نگهداری شده و کاملا سرد باشند.

 

  • برای این که میوه‌ها بین تیغه‌های مخلوط‌کن گیر نکنند، بهتر است اول شیر را بریزید و بعد موزها را اضافه کنید. هنگام مخلوط کردن مواد، حتما درب میکسر را ببندید تا مواد به بیرون پاشیده نشوند.

 

تزیین شیر موز بستنی

 

تریین شیرموز بستنی

 

  • اگر بابت سرازیر شدن شیر موز بستنی از لیوان نگران هستید، اسکوپ بستنی را قبل از ریختن شیرموز داخل لیوان بگذارید. سپس شیر موز را به آن اضافه کنید. وقتی لیوان را پر کنید، بستنی خود به خود بالا می‌آید و روی لیوان می‌ایستد. بعد با برش‌های موز تازه و مواد دلخواه دیگر آن را تزیین کنید.

 

  • می‌توانید از طعم‌های مختلف بستنی وانیلی، شکلاتی و … در طرز تهیه شیرموز بستنی استفاده کنید. همچنین استفاده از مغزها، جو پرک، اسمارتیز و شکلات‌های رنگی روی شیر موز بستنی، طعم آن را بسیار خوشمزه‌تر و زیباتر خواهد کرد.

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه ۳۰ مدل میلک شیک کافی شاپی «

 

طرز تهیه شیر موز بستنی مخصوص

 

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه تارت مربایی نرم و خوشمزه در فر و قابلمه مرحله به مرحله

طرز تهیه شیر موز بستنی مخصوص

 

مدت زمان آماده سازی شیر موز بستنی: ۱۰ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه شیر موز بستنی کشدار

 

  • موز: ۳ عدد
  • شیر: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • خلال بادام: ۱ قاشق چای‌خوری
  • پودر پسته: ۱ قاشق چای‌خوری
  • مغز گردو پودر شده: ۱ قاشق چای‌خوری
  • شکر یا عسل: به میزان دلخواه
  • برش‌های موز (برای تزیین): به میزان دلخواه
  • بستنی: به مقدار دلخواه

 

روش تهیه شیر موز بستنی بدون ثعلب

 

موزها را پوست بگیرید و به صورت حلقه‌ای برش بزنید. بهتر است آن‌ها را در یک پلاستیک زیپ کیپ قرار دهید و شب تا صبح در فریزر بگذارید. بعد از این که موزها کاملا یخ زدند، موز یخ‌زده را در مخلوط کن بریزید. شیر را هم اضافه کنید. در صورت تمایل کمی خامه فرم گرفته یا همزده هم اضافه کنید. همه مواد را به همراه بستنی کاملا با هم پوره و میکس کنید تا یک مخلوط یکدست داشته باشید. سپس شیر موز را در لیوان‌های جداگانه بریزید و روی آن را با پودر بادام، پسته و گردو تزیین کنید.

برای خرید انواع بستنی از جمله بستنی لیتری، مغز آجیل مثل مغز گردو و مغز پسته، عسل، شکر و انواع شیر می‌توانید از مجموعه فروشگاه‌های افق کوروش به روش حضوری، اینترنتی یا فروش تلفنی اقدام کنید.

 

طرز تهیه معجون شیر موز بستنی با گردو

 

طرز تهیه شیر موز بستنی معجون

 

مدت زمان آماده سازی شیر موز بستنی معجون: ۱۰ دقیقه

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

مواد لازم برای تهیه شیر موز بستنی کافی شاپی

 

  • موز: ۳ عدد
  • شیر: ۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • خامه فرم گرفته: ۳ قاشق غذاخوری
  • شکر: ۳ قاشق غذاخوری
  • مغز گردو خرد شده: ۱ قاشق غذاخوری
  • پودر نارگیل: ۱ قاشق غذاخوری
  • شکلات تخته‌ای (طعم و رنگ دلخواه): ۱۰۰ گرم
  • بستنی: به مقدار دلخواه

 

مراحل طرز تهیه شیر موز بستنی با خامه

 

برای تهیه شیرموز ابتدا شیر، شکر و خامه را در مخلوط کن هم بزنید

 

مرحله اول: شیر، شکر و خامه را در مخلوط‌کن میکس کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه معجون شیر موز بستنی، ابتدا موزها را خرد کنید. مانند روش قبل، بهتر است موزها را از قبل در فریزر قرار دهید تا یخ‌زده باشند.

شیر و شکر را در مخلوط‌کن بریزید و خامه را به آن اضافه کنید. مواد را چند پالس بزنید تا خامه با شیر مخلوط شود. انواع خامه را می‌توانید به روش حضوری، تلفنی یا اینترنتی از مجموعه فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

 

مرحله دوم: موز و دیگر مواد را اضافه کنید

فروش ویژه حصولات صبحانه افق کوروش

 

موزهای یخ‌زده، بستنی و شکلات تخته‌ای را اضافه کنید. دوباره شروع به پوره کردن مواد کنید تا مخلوطی یکنواخت و یکدست داشته باشید. معجون شیر موز بستنی را در لیوان بریزید. روی لیوان‌ها را مغز گردو پودر شده و پودر نارگیل بپاشید. با برش‌های موز، کناره لیوان را تزیین و آن را سرو کنید.

 

بیشتر بخوانید » معروف ترین پاتوق های معجون و ویتامینه تهران «

 

طرز تهیه شیر موز بستنی با ثعلب

 

شیرموز بستنی با ثعلب

 

مدت زمان آماده سازی شیر موز بستنی با ثعلب: ۱۰ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه شیرموز بستنی

 

  • شیر: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • موز: ۴ عدد
  • بستنی با طعم دلخواه: ۴ اسکوپ
  • ثعلب: ۱ قاشق مرباخوری
  • خلال بادام، پودر پسته و نارگیل: به میزان دلخواه

 

مراحل طرز تهیه شیر موز بستنی غلیظ و کشدار با ثعلب

 

مراحل طرز تهیه شیر موز بستنی غلیظ و کشدار با ثعلب

در این روش از تهیه شیر موز بستنی مخصوص و کافی شاپی بدون کاکائو، از ثعلب به جای خامه استفاده می‌شود و بهتر است از شیر پرچرب استفاده کنید. بهترین بستنی هم که در این شیرموز استفاده می‌کنید، بستنی وانیلی است ولی می‌توانید بستنی‌ با طعم‌های دیگر را هم در آن به کار ببرید. مراحل تهیه شیرموز بستنی غلیظ و کشدار را در ادامه بخوانید.

مرحله اول: موز را آماده و شیر و ثعلب را مخلوط کنید

 

حتما بخوانید  طرز تهیه آیس کافی توت فرنگی غلیظ و خوشمزه به روش کافی شاپی

در اولین مرحله از طرز تهیه شیرموز بستنی، مانند دو مدل قبل، موزها را برش بزنید و در یخچال یا فریزر قرار دهید تا سرد شوند یا یخ بزنند. شیر و ثعلب را در مخلوط‌کن بریزید و به هم بزنید تا شیر کمی غلیظ شود.

 

مرحله دوم: موزها را اضافه و مخلوط کنید. روی لیوان را بستنی بگذارید

 

موزهای سرد شده یا یخ‌زده را به مخلوط شیر و ثعلب اضافه کنید. مخلوط شیر موز را در لیوان‌ها بریزید. روی هر لیوان یک اسکوپ بستنی قرار دهید. پودر نارگیل و پسته را به همراه خلال بادام، روی اسکوپ بستنی بپاشید. شیر موز بستنی شما آماده سرو است.

نکته: می‌توانید مقداری از بستنی را در شیر موزی که میکس می‌کنید، بریزید تا شیر موز غلیظ‌تر شود. یا کلا بستنی را با دیگر مواد میکس کنید و به صورت جداگانه آن را روی شیر موز قرار ندهید. چون خیلی‌ها ترجیح می‌دهند، شیر موز بستنی هم مثل میلک شیک شیر موز یا اسموتی غلیظ باشد.

 

طرز تهیه شیر موز بستنی رژیمی

 

شیرموز بستنی رژیمی

 

  • برای این که شیر موز بستنی شما رژیمی شود و برای کسانی هم که رژیم لاغری دارند مناسب باشد، باید برخی مواد را حذف یا جایگزین کنید. در این روش سعی کنید شکر را کاملا حذف کنید. هر چند شیرینی شیر موز بستنی کمتر می‌شود، ولی موزی که در آن استفاده می‌کنید، اگر رسیده و شیرین باشد، طعم دلخواهتان را خواهد داشت.

 

  • سعی کنید از شیر کم‌چرب در طرز تهیه شیر موز بستنی رژیمی استفاده کنید. اگر می‌خواهید معجونتان کمی شیرین‌تر باشد، از شیر بدون لاکتوز هم می‌توانید استفاده کنید. چون شیرهای بدون لاکتوز به خاطر شکستن آنزیم‌ها، شیرینی بیشتری دارند.

 

  • در این روش حتما خامه را کاملا از دستور تهیه شیر موز بستنی حذف کنید. خامه کالری بسیار بالایی دارد و حذف آن کمک زیادی به رژیمی شدن شیرموز بستنی می‌کند.

 

  • حتی الامکان از بستنی‌هایی با چربی و قند کم استفاده کنید. می‌توانید از راهنمایی‌های روی بسته‌بندی بستنی کمک بگیرید. اگر خیلی حساس هستید، بستنی را هم خودتان در خانه و با مواد کم‌کالری درست کنید تا خیالتان از بابت رژیمی بدون شیر موز بستنی راحت باشد.

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه ۷ مدل بستنی رژیمی خانگی «

 

طرز تهیه شیر موز بستنی شکلاتی

 

طرز تهیه شیرموز بستنی شکلاتی

 

در طرز تهیه شیر موز بستنی شکلاتی، موز خرد شده را با شیر، شکر بستنی و شکلات داخل میکسر بریزید تا همه مواد با هم مخلوط و کاملا پوره شوند. در نهایت باید روی مایه شیر موز بستنی، کف کند. بعد از آماده شدن شیر موز، آن را در لیوان بلند بریزید و با شکلات مایع تزیین کنید.

همچنین برای تزیین بهتر و به روش کافی شاپی می‌توانید اول شکلات مایع را روی دیواره‌های داخلی لیوان بریزید. اسکوپ بستنی را داخل لیوان بریزید. سپس شیر موز را روی آن بریزید و بعد با مغزهای مختلف، پودر کاکائو و برش های میوه، آن را تزیین کنید. پودر کاکائو را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش حضوری، اینترنتی و تلفتی خریداری کنید.

بهتر است در این روش به جای بستنی وانیلی، از بستنی شکلاتی استفاده کنید.

 

سوالات متداول

 

چطور شیر موز بستنی را غلیظ و کشدار درست کنیم؟

 

برای غلیظ و کشدار شدن شیر موز بستنی از خامه و شیر پرچرب استفاده کنید. همچنین استفاده از ثعلب می‌تواند بافت شیرموز بستنی را غلیط‌تر کند.

 

شیر موز بستنی کاکائویی را چطور درست کنیم؟

 

اگر می‌خواهید شیرموزتان طعم شکلاتی داشته باشد، یا از سس شکلات در تهیه آن استفاده کنید یا مقداری پودر کاکائو به مواد شیر موز اضافه کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک