معرفی و خلاصه کتاب تنفس اثر جیمز نستور | مزایای تنفس صحیح

معرفی و خلاصه کتاب تنفس اثر جیمز نستور | مزایای تنفس صحیح


21 تیر 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بررسی وخلاصه کتاب تنفس اثر جیمز نستور

جیمز نستور در کتاب تنفس، درباره روش تنفس صحیح و اصولی توضیح می دهد. او می گوید تنفس صحیح یک هنر فراموش شده است که باید آن را دوباره یاد گرفت. تنفس به صورت ناخودآگاه صورت می گیرد و بیشتر مواقع حواس ما به نفس کشیدنمان نیست. نستور می گوید نفس کشیدن ارتباط عمیقی با حالات جسمی و روحی ما دارد. بنابراین یاد گرفتن هنر نفس کشیدن، یک موضوع مهم محسوب می شود. نویسنده کتاب تنفس به بررسی بحث نفس کشیدن و اهمیت آن در متون قدیمی و مقایسه آن با علوم جدید می پردازد. در این مقاله از مجله کوروش به معرفی کتاب تنفس اثر جیمز نستور پرداخته ایم.

 

 

مزایای تنفس درست از نگاه جیمز نستور

 

مزایای تنفس درست از نگاه جیمز نستور

 

جیمز نستور در کتاب تنفس، می نویسد الگوهای مختلف نفس کشیدن می توانند بر وزن بدن و سلامت کلی ما تاثیر بگذارند. نحوه تنفس ما روی اندازه و عملکرد ریه ها بسیار تاثیرگذار است. تنفس به ما اجازه می دهد تا سیستم عصبی خود را هک کنیم. سیستم ایمنی بدن را کنترل کرده و سلامت خود را بازیابی کنیم. با تغییر نحوه تنفس می توانید عمر طولانی تری داشته باشید. مهم نیست چه می خورید، چقدر ورزش می کنید یا این که ژن های شما چقدر مقاوم است. نستور می گوید هیچ یک از این موضوعات مهم نیست مگر این که به درستی نفس بکشیم. نویسنده کتاب تنفس معتقد است ستون گمشده سلامتی، نحوه نفس کشیدن است.

 

ضعف انسان مدرن در تنفس صحیح از نگاه جیمز نستور

 

ضعف انسان مدرن در تنفس صحیح از نگاه جیمز نستور

 

جیمز نستور در کتاب تنفس به آمار جالبی اشاره می کند. او می گوید تکامل همیشه به معنی پیشرفت نیست. در حال حاضر بیش از ۵۴۰۰ گونه مختلف پستاندار روی کره زمین وجود دارد. انسان ها تنها پستاندارانی هستند که به طور معمول فک، ترشح زیاد بزاق و دندان دارند. علیرغم تکامل انسان در میان تمامی پستانداران، انسان ها با نحوه تنفس نامناسب باعث بروز مشکلاتی در سلامتی خود می شوند. او می گوید عملکرد خورد و خوراک نامناسب در انسان ها نیز باعث مشکلات تنفسی می شود. جیمز نستور می گوید هر چه بیشتر پخت و پز کنیم، غذای نرم و پر کالری مصرف کنیم، مغز ما بزرگ تر و راه های تنفس ما سفت می شوند. نستور استدلال می کند که انسان های مدرن در ابتدایی ترین عمل زندگی خود بسیار ضعیف عمل کرده اند.

 

 

پدیده ای به نام آپنه ایمیل

 

نستور می گوید حرکت هوا از طریق دهان به داخل سینه باعث عمل تنفسی بسیار سریع می شود. تنفس نامنظم و سطحی باعث آسیب به بدن می شود. او می گوید در ادارات پدیده ای به نام آپنه ایمیل وجود دارد. این پدیده در کارمندانی که همزمان چند کار به آن ها سپرده شده بروز پیدا می کند: تنفس نامنظم و سطحی. گاهی کارمندان نفس خود را به مدت ۳۰ ثانیه و حتی بیشتر زمانی که درگیر سخت کار کردن هستند، نگه می دارند.

حتما بخوانید  معرفی و خلاصه بهترین کتاب های داستان و رمان ادبیات افغانستان

 

 

بیشتر بخوانید » نقد و خلاصه کتاب واقعیت اثر هانس رزلینگ «

 

 

درمان اضطراب با تنفس از بینی

 

درمان اضطراب با تنفس از بینی

 

جیمز نستور در کتاب تنفس می گوید: تنفس نادرست باعث ایجاد اضطراب و مشکلات ذهنی و روانی در افراد می شود. او به بررسی تکنیک های تنفسی شامل تکنیک های جدید و قدیمی پرداخته است. این که چطور در روش های مختلف با تنفس درست می توان مانع از ایجاد اضطراب و بیماری های متداول و روزمره شد. نستور معتقد است حواس پرتی، گفتگوی درون و درگیری های ذهنی با شیوه درست تنفس بسیار راحت قابل حل است. او می گوید تنفس پیچیدگی های ذهن را دور می زند و باعث بهبود فعالیت مغز می شود. روش درست تنفس چه آرام و چه سریع، داشتن یک ریتم خاص است. نستور در کتاب تنفس معتقد است با نفس کشیدن خاص از طریق بینی می توان تا حد زیادی اضطراب را کاهش داد.

 

 

بهبود دردهای جسمانی با تنفس صحیح

 

بهبود دردهای جسمانی با تنفس صحیح

 

جیمز نستور در کتاب تنفس به تسکین دردهای جسمی نیز با روش درست نفس کشیدن اشاره می کند. او می گوید بر اساس مطالعات انجام شده، تنفس با ریتم خاص باعث تسکین بسیاری از مشکلات جسمی می شود. از دید نویسنده کتاب تنفس یکی از مولفه های اصلی بسیاری از روش های تمرکز و آرام سازی ذهن است. او می گوید اکثر مراقبه ها و تمرکزهای بودایی بر اساس تنفس درست ترتیب داده شده اند.

 

 

درمان آسم و خود ایمنی با روش درست تنفس

 

جیمز نستور در کتاب تنفس به برخی تحقیقات صورت گرفته در مورد نحوه درست نفس کشیدن اشاره می کند. او می گوید حتی اصلاحات جزئی در نحوه استنشاق و بازدم می تواند باعث بهبود شرایط بدن شود. نستور می گوید با دم و بازدم درست می توان بدن را در حالت ورزش کردن قرار داد. حتی می توان باعث توقف خروپف و درمان بیماری هایی چون خودایمنی و آسم شد. نویسنده معتقد است حتی کجی ستون فقرات با تنفس اصلاح خواهد شد. پذیرش این موضوعات کمی دشوار است اما با توجه به نتیجه تحقیقاتی که در کتاب به آن ها اشاره شده راهی جز پذیرفتن نیست.

 

 

تحلیل جیمز نستور از تنفس با بینی چپ و راست

 

تحلیل جیمز نستور از تنفس با بینی چپ و راست 

 

جیمز نستور در کتاب تنفس به برخی از داده های جالب و تاثیر گذار اشاره می کند. این که یوگای باستانی و تمرکز بر روی تنفس و نشستن نوعی ورزش هوازی است. او می گوید برای تمرین بهتر نفس کشیدن بهتر است تنفس از طریق بینی را تمرین کنید. سعی کنید هنگام نفس کشیدن چیزی را زمزمه کنید. مانند خواندن یک آهنگ یا تولید یک صدا. این کار را روزی ۵ دقیقه انجام دهید.

حتما بخوانید  نگاهی به زندگی و آثار بزرگ علوی نویسنده و عاشق پیشه ای مبارز

 

 

آموزش ۷ حرکت یوگا برای تقویت سیستم ایمنی بدن

 

 

سوراخ بینی یک پدال گاز است

 

سوراخ بینی یک پدال گاز است

 

نستور می گوید سوراخ بینی یک پدال گاز است. وقتی از طریق بینی نفس می کشید گردش خون سریع تر می شود. سطح کورتیزول بالا می رود. فشار خون و ضربان قلب افزایش می یابد. تنفس از سمت راست بینی دستگاه عصبی سمپاتیک را فعال می کند و بدن در حالت هوشیاری و آمادگی بالا قرار می گیرد. نویسنده کتاب تنفس معتقد است نفس کشیدن از سوراخ راست بینی، خون بیشتری را به نیمکره چپ مغز می رساند. این کار باعث می شود تا بخش تصمیم گیری منطقی، زبان و محاسبات در ذهن فعال شود.

 

 

خطر تنفس تند

 

جیمز نستور در کتاب تنفس با اشاره به نوع خاصی از نفس کشیدن که از سوراخ چپ بینی صورت می گیرد، می نویسند: این نوع نفس کشیدن باعث ایجاد حس آرامش می شود. فشار خون کاهش پیدا می کند و سطح استرس و اضطراب پایین می آید. او می گوید نفس کشیدن از سوراخ چپ بینی باعث تاثیرگذاری بر بخش تفکر خلاق در ذهن می شود. این کار در شکل گیری انتزاعات ذهنی تاثیر دارد. نویسنده کتاب تنفس می گوید بازدم های کند و طولانی به معنای سطح بالای دی اکسید کربن است. با این کار می توان مقاومت هوازی بیشتری پیدا کرد. بیمارانی که در شرایط جسمی نامناسبی قرار دارند، معمولا بیش از حد و تند نفس می کشند و این به معنای شدت بیماری آن ها است.

 

درباره جیمز نستور، نویسنده کتاب تنفس

 

درباره جیمز نستور، نویسنده کتاب تنفس

 

 

جیمز نستور، نویسنده کتاب تنفس، روزنامه نگار مجلات معروفی است. او در نیویورک تایمز، آتلانتیک و رادیو ملی آمریکا فعالیت داشته است. نستور آثار علمی جالبی را منتشر کرده است. کتاب تنفس در سال ۲۰۲۰ موفق شد جایزه انجمن روزنامه نگاران و نویسندگان آمریکا را دریافت کند. نستور در مقدمه این کتاب توضیح می دهد که چطور در یک کلاس شرکت کرده و تمرین های تنفسی ساده برای او به عنوان یک روش درمانی مورد استفاده قرار گرفته است. او توضیح می دهد که رازهای تنفس نه توسط متخصصان ریه و نه بزرگ ترین آزمایشگاه های تحقیقاتی قابل درک است.

 

 

بیشتر بخوانید » بررسی آثار سایمون سینک/ الهام بخش ترین نویسنده انگیزشی دنیا «

 

 

راز تنفس

 

راز تنفس

 

نویسنده معتقد است راز تنفس در مناطق روستایی در سراسر جهان است. او با تلفیق فنون باستانی و فناوری به ترویج روش درست نفس کشیدن می پردازد. روشی که جامعه مدرن از آن بسیار دور شده است. نستور معتقد است تنفس یک عمل ساده است که تنها ۳ ثانیه طول می کشد و بیش از ۲۰ هزار بار در روز اتفاق می افتد. اما متاسفانه انسان مدرن توانایی انجام درست این کار را از دست داده است.

 

 

منبع: booksconcepts

 

کالابرگ الکترونیک