بیشترین و مهم ترین نگرانی های جوانان در سال ۲۰۲۰

بیشترین و مهم ترین نگرانی های جوانان در سال ۲۰۲۰


3 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
روز جهانی جوانان

بر اساس آخرین نظر سنجی های صورت گرفته مهمترین نگرانی های جوانان در سال ۲۰۲۰، استرس، بهداشت روان و پاندمی کرونا بوده است. بیشتر جوانان تحت تاثیر فشارهای زیاد ناشی از پاندمی کرونا قرار گرفته اند. آن ها در این دوره با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده اند. در این میان به مناسبت روز جهانی جوانان (۱۲ آگوست/ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰) مجله کوروش نگاهی به مهمترین و اصلی ترین نگرانی جوانان در سال ۲۰۲۰ انداخته است.

 

 

استرس مهم ترین و اصلی ترین نگرانی جوانان در سال ۲۰۲۰

 

استرس مهم ترین و اصلی ترین نگرانی جوانان در سال ۲۰۲۰

 

بر اساس نظرسنجی ها از میان جوانان استرالیایی، استرس مهم ترین و اصلی ترین دلیل نگرانی جوانان در سال ۲۰۲۰ بوده است. هنگامی که از آن ها خواسته شد تا نگرانی های خود را دسته بندی کنند، استرس و کنار آمدن با آن در دسته نگرانی های اصلی قرار گرفت. میزان نگرانی جوانان استرالیایی از استرس در درجه بسیار بالایی قرار داشت. حدود ۴۲.۳ درصد از جوانان حتی نگران کنار آمدن با استرس بودند.

 

 

استرس تمام وقت

 

برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ طی یک نظرسنجی از جوانان خواسته شد تا گزارش دهند که در چند ماه گذشته چند بار احساس استرس داشته اند. بیش از ۴۲ درصد آن ها اعلام کردند که تقریبا تمام اوقات احساس استرس می کنند. در این میان زنان بیشتر از مردان استرس را  تجربه می کنند. این میزان تقریباً دو برابر مردان است. همچنین تقریبا از هر ده مرد تنها چهار نفر آن ها اعلام کردند که در ماه گذشته تنها کمی استرس داشتند. این در حالیست که فقط ۱۵ درصد از زنان جوان  اعلام کردند که استرس کمی را تجربه کرده اند.

 

 

بیشتر بخوانید » تکنیک های روان درمانی پویشی چیست و برای چه کسانی مناسب است؟ «

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

بهداشت روان و تصور از بدن نگرانی های دوم و سوم جوانان

 

بهداشت روان و تصور از بدن نگرانی های دوم و سوم جوانان

 

موضوع کلی بهداشت روان در جایگاه بعدی این نظر سنجی  قرار گرفت و تصور و نگرانی از شکل و ظاهر اندام و بدن با ۳۳ درصد در جایگاه سوم. جوانان بسیار نگران تصور دیگران از اندام و پوشش خود هستند. آن ها در عین حال دغدغه های عجیبی نسبت به رشد کامل اندام های خود دارند.

 

 

آموزش، بهداشت روان و کووید ۱۹؛ مهم ترین دغدغه جوانان در۲۰۲۰

 

آموزش، بهداشت روان و کووید ۱۹؛ مهم ترین دغدغه جوانان در۲۰۲۰

 

در نظرسنجی‌های اخیر که از جوانان استرالیایی صورت گرفته از آن ها در مورد مهمترین مشکلات و دغدغه ها در سال ۲۰۲۰ سوال شده است. آموزش، بهداشت روان و کووید ۱۹ در به ترتیب درسه رده نخست قرار داشتند.

حتما بخوانید  معرفی و خلاصه کتاب مدیریت افراد از انتشارات هاروارد بیزینس ریویو

 

 

تبعیض و تعصب

 

در رده چهارم برخورد ناعادلانه بر اساس جنسیت و نژاد قرار داشت. در این میان از هر ۱۰ نفر ۴ جوان تبعیض و پاندمی کرونا را به ترتیب با ۴۰ و ۳۸ درصد علت اصلی مسائل و مشکلات ذکر کردند. همچنین از هر ده نفر سه نفر بهداشت روانی در محیط را دغدغه اصلی خود عنوان کردند. نتایج نظرسنجی ها جالب بود برای اولین بار بحث عدالت و تبعیض در راس امور قرار گرفته بود. در حالی که این موضوع در سال گذشته ۲۵ درصد از دغدغه ذهنی جوانان را تشکیل می داد. حال آنکه  این رقم در سال ۲۰۲۰ به ۴۰ درصد رسیده است و بیش از نیمی از جوانان اعلام کرده اند که در ۱۲ ماه گذشته شاهد برخورد ناعادلانه و تبعیض از جانب دیگران بوده‌ اند.

 

 

تاثیر مدارس در حذف برخورد ناعادلانه با جوانان

 

بر اساس آمار و ارقام ۴۱ درصد جوانان می گویند که به دلیل جنسیت خود در سال گذشته تحت رفتار ناعادلانه قرار گرفته‌ اند. این رقم در مورد زنان ۴۸ درصد و در مردان ۲۲ درصد بوده است ۳۰ درصد تبعیض نژادی و فرهنگی را در دسته رفتار ناعادلانه نسبت به خود قرار داده اند. ۲۶ درصد از جوانان اعلام کرده اند که به دلیل مشکلات سلامت روان شان مورد برخورد  ناعادلانه قرار گرفته‌ اند. با این حال گزارشات نشان داده که مدارس و آموزش تاثیر چشمگیری در حذف برخورد ناعادلانه و تبعیض در میان جوانان دارد.

 

 

بیشتر بخوانید » ۸ نشانه که باید به تراپیست مراجعه کنید »

 

 

مهم ترین و پرنگ ترین اولویت جوانان در زندگی

 

مهم ترین و پرنگ ترین اولویت جوانان در زندگی

 

به مناسبت روز جهانی جوانان نگاهی هم بندازیم به نتایج برخی نظرسنجی های صورت گرفته در مورد سلامت جسم و روان. نتایج نظرسنجی ها در سال گذشته نشان داده که جنبه های خاصی از زندگی جوانان در یک سال گذشته برای آن ها بیشتر مهم بوده است. در این میان دوستی ها و سلامت روان و سلامت جسم لیست برترین ها قرار گرفته اند. رضایت از تحصیل و در نهایت روابط خانوادگی در نیز در دسته های بعد قرار گرفته اند. بیشتر جوانان دوستی هایشان برایشان از اهمیت چشمگیری برخوردار است. همچنین سلامت جسم و روان نیز برای آن ها بسیار مهم است. با این حال روابط خانوادگی در رده آخر این آمار و ارقام قرار می گیرد.

 

 

نگرانی از تحصیل و اشتغال در میان جوانان

 

نگرانی از تحصیل و اشتغال در میان جوانان 

 

بیش از ۸۶ درصد از جوانان استرالیایی اعلام کردند که تمام وقت در حال تحصیل هستند. این رقم در سال گذشته ۹۳ درصد بوده است. بنابراین میل به تحصیل در میان جوانان کاهش پیدا کرده است. بیشتر جوانان می گویند که برایشان مهم است تا دوازده سال تحصیلی را به پایان برسانند. تنها ۶۴ درصد از جوانان قصد رفتن به دانشگاه را دارند. بنابراین موضوع اشتغال برای آن ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. آن ها ترجیح می دهند به سرعت وارد بازار و کار شوند. اکثر جوانان خواهان ساعات‌ کار انعطاف‌پذیر هستند و ۵۸ درصد اعلام کرده اند که ترجیح می‌ دهند مشاغلی در نزدیکی محل زندگی خود داشته باشند.

حتما بخوانید  هوش اجتماعی چیست | 13 روش تقویت هوش اجتماعی

 

 

بیشترین مسائل و  نگرانی جوانان در جهان

 

بیشترین مسائل و  نگرانی جوانان در جهان

 

بر اساس نظرسنجی هایی که در سال ۲۰۲۰ صورت گرفته دسته بندی های تقریبا یکسانی در مورد مسائل مشکلات و موضوعاتی که جوانان آن مواجه هستند وجود دارد. در تمامی کشورها یکی از مهمترین مسائلی که باعث ایجاد نگرانی در جوانان می شود. تقریبا ۴۳ درصد از جوانان شرکت کننده در نظرسنجی های بین المللی به شدت نگران استرس خود هستند.

 

 

تهدید اضطراب برای جوانان

 

احساس استرس و اضطراب به طور طبیعی به محافظت از بدن در برابر تهدیدهای احتمالی کمک می‌کند. اما اگر این احساس استرس و اضطراب مداوم باشد و ناراحتی شدیدی در افراد ایجاد کند، علائم زیادی به همراه دارد. افزایش ضربان قلب و تنفس سریع ، سردرد و ناراحتی‌های جسمی از جمله این علائم محسوب می‌ شوند. جوانان و نوجوانان به ویژه در سال های اخیر به دلیل تغییرات و تجربیات جدید این موضوع را دو چندان احساس می کنند. احساس اضطراب در آن ها بسیار رایج است. کووید ۱۹ چالش‌ های جدیدی را برای آن ها به همراه داشته است. برخی از آن ها اطرافیان خود را از دست داده اند. برخی نیز بیکار شده اند. همه این عوامل می‌ تواند تا حد زیادی طاقت فرسا باشد.

 

 

توصیه های سازمان بهداشت جهانی برای کاهش استرس

 

در این میان سازمان بهداشت جهانی به مناسبت روز جهانی جوانان توصیه هایی برای کاهش استرس به جوانان داده است. نفس عمیق می تواند در کاهش استرس بسیار تاثیرگذار باشد. توصیه می شود جوانان در زمان بروز نگرانی و استرس در مورد احساسات خود با دیگران صحبت کنند. آن ها باید نگرانی های خود را با اطرافیان نزدیک در میان بگذارند. ممکن است راه حلی ارائه شود. حتی شنیدن به آن ها کمک خواهد کرد. امنیت، نیازهای اولیه بدن مانند خوابیدن غذا خوردن باعث می‌شود تا احساس اضطراب و استرس کاهش پیدا کند. ورزش و کمک گرفتن از دیگران به ویژه مشاور می تواند تاثیر زیادی در کاهش اضطراب در جوانان داشته باشد.

 

 

بیشتر بخوانید » اختلال اعتیاد به اینترنت و نشانه های جسمی و روانی آن «

 

 

تصویر بدن، سلامت جسم و ایمنی شخصی

 

تصویر بدن، سلامت جسم و ایمنی شخصی

 

مشکلات در تحصیل نیز جزو دغدغه‌های اصلی جوانان محسوب می شود. آگاهی از سلامت روان نیز جزو نگرانی های اصلی و مهم جوانان است. تقریباً ۹ درصد جوانان به شدت نگران و سلامت روان خود هستند. تصویر بدن، سلامت جسم و ایمنی شخصی در دسته نگرانی های شدید جوانان قرار دارد. آن ها به شدت نگرانی اندام خود را دارند. آن ها حتی نگرانند که با مشکلات جسمی شدیدی مواجه شوند.

 

 

منابع:  ccgs ,teachermagazine , inspiro

 

کالابرگ الکترونیک