نکات مهم بهینه سازی تجربه کاربری UX در زمینه رشد کسب و کار

نکات مهم بهینه سازی تجربه کاربری UX در زمینه رشد کسب و کار


4 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
درس هایی برای بهینه سازی تجربه کاربری در زمینه رشد کسب و کار

امروزه رشد کسب و کار در هر صنعتی کاملا با بهینه سازی تجربه کاربری (UX) ارتباط مستقیمی دارد. شما باید از فرصت ها برای تاثیر خوب روی کاربران استفاده کنید. در عین حال باید بتوانید تجربه کاربری شگفت انگیزی را به کاربران خود ارایه دهید تا آن ها را به طور کامل جذب و حفظ کنید. در این مقاله از مجله کوروش به بررسی راهکارهایی برای بهبود تجربه کاربری UX در کسب و کار  از نگاه مجله فوربس پرداخته ایم.

فاکتور های مهم بهینه سازی تجربه کاربری UX

 

فاکتور های مهم بهینه سازی تجربه کاربری

 

فاکتورهای زیادی برای تجزیه و تحلیل تجربه کاربری نیاز است. بنابراین جمع آوری اطلاعات می تواند یک برگ برنده باشد. گاهی اوقات بررسی نکات بسیار ساده تاثیر زیادی در بهبود تجربه کاربر دارد.  گاهی نیز باید به فناوری های عمیق چشم دوخت تا بتوان تجربه کاربری مناسبی را به مخاطبان ارایه داد.

 

 

درک بازخورد در متن برای بهینه سازی تجربه کاربری

 

برای بهینه سازی تجربه کاربری باید چرای پشت هر تجربه کاربر را درک کنید. اگر دلیل این که چرا شخصی تجربه خاصی (چه خوب و چه بد) را داشته، نمی فهمید یا به به طور کامل متوجه نمی شوید، نخواهید توانست بازخورد مناسب را داشته باشید. هر زمانی که با بازخوردی انتقادی مواجه می شوید بهتر است از خود سوال کنید. حتی بازخوردهای مثبت نیز چرایی خاص خود را دارند.

 

بیشتر بخوانید » تجربه بهینه کاربری در اومنی چنل با اپلیکیشن ها «

 

 

طراحی ساده و آشنای UX برای بهینه سازی تجربه کاربری

 

طراحی ساده و آشنای UX برای بهینه سازی تجربه کاربری

 

UX پلتفرم خرده فروشی شما باید کاملا ساده طراحی شده باشد. در عین حال مخاطبان باید بتوانند با آن به راحتی کار کنند. بنابراین طراحی ساده و آشنای UX در بهبود سطح تجربه کاربران تاثیر زیادی دارد. به عنوان مثال اگر مشتریان، شما را از طریق اینستاگرام پیدا می کنند بهتر است جایگاه اینستاگرام در وبسایت شما در ایده آل ترین جای ممکن باشد.

 

طراحی زیرساخت انعطاف پذیر فناوری اطلاعات (IT) برای بهینه سازی تجربه کاربری

 

معماری فناوری تکنیکی شما باید کاملا انعطاف پذیر باشد. به گونه ای که بتوانید ویژگی ها و عملکردهای جدید را به سرعت به آن اضافه کنید. بر اساس نظرسنجی ها فقط حدود یک سوم از زیرساخت ها مطابق با خواسته مشتریان است. این در حالی است که انعطاف پذیری در این زمینه، تاثیر زیادی در ارتقای سطح تجربه کاربری دارد. کسب و کار ها باید بتوانند واکنش سریعی در زمان ارایه خدمات به مصرف کنندگان و نحوه ارایه این خدمات داشته باشند. این کار جز با انعطاف پذیری بحث IT و زیرساخت های آن امکان پذیر نیست.

حتما بخوانید  اینفلوئنسر مارکتینگ در خرده فروشی | تبلیغ اثربخش برای مخاطبان هدف

 

قابلیت تغییرپذیری طراحی UX وب سایت

 

قابلیت تغییرپذیری طراحی UX وب سایت

 

طراحی UX یکی از قدرتمندترین عناصر در فرایند فروش است. بنابراین بهینه سازی نرم افزاری تاثیر زیادی در بهبود تجربه کاربری دارد. مردم بصری هستند و عادت دارند با بهترین طراحی ها شما را مقایسه کنند. باید UX وب سایت شما به گونه ای طراحی شود که قابلیت ارتقا و تغییر تجارب کاربری متناسب با کسب و کار شما را داشته باشد.

 

تاثیر انتقاد پذیری در بهینه سازی تجربه کاربری

 

همه دوست دارند چیزهای خوبی در مورد کسب و کار خود بشنوند. بازخورد مثبت از تجربه کاربری خیلی هم عالی است اما باید گفت انتقاد تاثیر بیشتری در بهبود سطح تجربه کاربران دارد. با انتقاد متوجه نقاط ضعف خود خواهید شد. گوش دهید، حذف کنید و سپس اجرا کنید.

 

استفاده از ماشین لرنینگ در بهینه سازی تجربه کاربری

 

استفاده از ماشین لرنینگ در بهینه سازی تجربه کاربری

 

استفاده از فناوری های پیچیده تاثیر زیادی در بهینه سازی تجربه کاربری دارد. اخیرا کارشناسان این حوزه در حال ساخت نرم افزارهایی در زمینه امنیت سایبری برای صنعت فناوری هستند. پیشرفت های زیادی در زمینه یادگیری ماشینی برای اتوماسیون و امنیت سایبری شرکت های مختلف صورت گرفت است. استفاده از فناوری های پیچیده و هیجان انگیز تاثیر شگرفی در بهتر شدن تجربه کاربری کاربران دارد.

 

بیشتر بخوانید » انقلاب ماشینی و یادگیری ماشینی در اومنی چنل «

 

 

ارتباط با مخاطبان متنوع برای بهینه سازی تجربه کاربری

 

ارتباط با مخاطبان متنوع برای بهینه سازی تجربه کاربری

 

یکی از راه های موثر در بهبود تجربه کاربری، ارتباط برند تجاری شما با مشتریان است. این کار باعث هویت بخشی به برند خواهد شد. شما از این طریق مصرف کنندگان را خیلی راحت تر درک خواهید کرد. برقراری ارتباط با مخاطبان و مصرف کنندگان متنوع، تاثیر زیادی در سودآوری برند شما و در عین حال حفظ کاربران دارد.

 

به دنبال بازخورد باشید!

 

یکی از مهم ترین درس ها در زمینه تجربه کاربری، بازخورد است. برای بهینه سازی تجربه کاربری باید در انتظار بازخوردهای زود و سریع باشید. بخشی از رشد کسب و کار شما اطمینان از خدمات ارایه شده و مورد پسند کاربران است. باید ببینید کاربران این خدمات را می پسندند و آیا مورد نیاز آن ها هست یا خیر.

 

کارها را ساده و آسان کنید

 

کاربران دوست دارند راه ساده و آسان را انتخاب کنند. سادگی در خرید و استفاده از برند شما تاثیر زیادی در بهینه سازی تجربه کاربری دارد. به عنوان مثال شرایط را به گونه ای فراهم کنید تا کاربران بتوانند با استفاده از یک برنامه روزمره پروسه خرید و یا استفاده از خدمات را به سادگی انجام دهند.

حتما بخوانید  بررسی فاکتورهای موفقیت دارک استور در صنعت خرده فروشی

 

در مکالمه شفاف باشید

 

در مکالمه شفاف باشید

 

بهتر است انتقاد پذیر باشید و در مکالمات خود با مشتریان شفافیت داشته باشید. بهترین مشتریان حاصل مکالمات کاملا شفاف و صادقانه هستند. این موضوع تاثیر زیادی در ایجاد حس اعتماد و بهینه سازی تجربه کاربری دارد.

 

ارایه یک روند کاری مشخص و با کیفیت بالا

 

تجربه کاربر و خریدار به اندازه خود کاربر مهم است. آموزش نحوه فروش، بهینه سازی پروسه تامین، ارائه کیفیت پایدار و مناسب باعث بهینه سازی تجربه کاربری در استفاده از خدمات و محصولات شما خواهد شد. بنابراین بهتر است یک پروسه کاری منظم، با کیفیت و متناسب را به کاربران ارایه دهید.

 

تاثیر ارتقای مداوم محصولات در بهینه سازی تجربه کاربر

 

تاثیر ارتقای مداوم محصولات در بهینه سازی تجربه کاربر

 

یکی از موضوعات مهم در رضایت مشتریان حفظ کیفیت محصولات و خدمات و در عین حال ارتقای سطح آن ها با گذشت زمان است. باید سعی کنید تا به طور مداوم کیفیت محصولات خود را بهبود بخشید. مشتریان وفادار شما در صورت عدم رضایت دیگر از برند تجاری شما خرید نخواهند کرد. بنابراین با تجربه های جدید و یادگیری تعاملی و شبیه سازی شده سطح کیفی خود را ارتقا بخشید.

 

استفاده از ارتباطات اومنی چنل برای بهینه سازی تجربه کاربری

 

استفاده از استراتژی اومنی چنل تاثیر زیادی در ارتقای سطح تجربه کاربر دارد. شما باید بتوانید کاربران و مصرف کنندگان خود را در کانال های مختلف بازاریابی به بهترین شیوه ممکن پشتیبانی کنید. تعامل به موقع و کارآمد با مشتریان ۶۶ درصد از تجربه کاربری تاثیرگذار است. در عین حال شما باید تجربه حل مشکل در کانال های مختلف را با مشتریان خود داشته باشید. استفاده از راه های ارتباطی متفاوت در بازاریابی تجاری شما باعث می شود تا کاربران با هر ابزاری بتوانند با کارکنان شما به راحتی ارتباط برقرار کنند.

 

بیشتر بخوانید » همه چیز درباره اومنی چنل در خرده فروشی «

 

 

محصول را خودتان آزمایش کنید

 

بهتر است خودتان از محصولات و خدمات خود یک بار استفاده کنید. به دید کاربر این کار را انجام دهید. اگر تجارت شما آنلاین است یک بار پروسه خرید و استفاده از خدمات آنلاین خود را در جایگاه یک کاربر معمولی طی کنید. این موضوع باعث می شود تا دید کامل تری به موانع و مشکلات پیش رو و یا خدمات ارایه شده داشته باشید.

 

اهمیت طراحی پیش فرض ها

 

اهمیت طراحی پیش فرض ها

 

اکثر کاربران در اولین بار استفاده از محصول یا خدمات، به پیش فرض های تعیین شده پایبند هستند. بنابراین یکی از نکات مهم در بهبود تجربه کاربران تامل عمیق در مورد پیش فرض هایی است که برای کاربران تعیین می شود. این پیش فرض ها باید بهینه سازی شده باشد. وقتی پیش فرض ها به خوبی طراحی شوند، کاربران ارتباط مثبتی با کسب و کار شما برقرار خواهند کرد. همین موضوع تاثیر زیادی در بهینه سازی تجربه کاربری دارد.

 

 

منبع: forbes

 

 

کالابرگ الکترونیک