موانع و مشکلات اومنی چنل در جلوگیری از رشد و توسعه کسب و کار

موانع و مشکلات اومنی چنل در جلوگیری از رشد و توسعه کسب و کار


16 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
موانع و مشکلات اومنی چنل در جلوگیری از رشد و توسعه کسب و کار

مشکلات و دغدغه های خدمات اومنی چنل در مسیر توسعه کسب و کار را نمی توان نادیده گرفت. در دهه های گذشته شاهد تغییر تدریجی رفتار مصرف کننده به سمت تجارت الکترونیک بودیم. مصرف کنندگان امروزی به دنبال تجربیات خرید راحت و در دسترس هستند. این روند با پاندمی کرونا به سرعت شتاب گرفت. در حال حاضر  اکثر خرده‌ فروشان در مسیر تجارت الکترونیک قرار گرفته اند. مصرف‌ کنندگان نیز شروع به کسب تجارب متقابل خرید آنلاین و آفلاین کرده اند. با چنین روندی استفاده از استراتژی بازاریابی تک کاناله تنها پاسخگوی رفع نیازهای مشتریان نیست.  آن ها خواهان تجربه همزمان خرید آنلاین و آفلاین هستند. در عین حال تدوین و اجرای خدمات بازاریابی امنی چنل با موانع و مشکلاتی همراه است. در این مقاله از مجله کوروش به بررسی برخی از مشکلات خدمات بازاریابی اومنی چنل در این مسیر پرداخته ایم.

 

 

تجارت اومنی چنل تنها یک ترند نیست

 

تجارت اومنی چنل تنها یک ترند نیست

 

برای جلوگیری از مشکلات خدمات بازاریابی اومنی چنل در کسب و کار باید بتوان تجربه جذابی از خرید آنلاین و آفلاین در ذهن مشتری ثبت کرد. افزایش تجارت اومنی چنل در خرده فروشی تنها یک ترند نیست. این موضوع یک تغییر اجتماعی در نحوه انتظار مصرف کنندگان در پروسه خرید است. برای درک کامل ماهیت اجتناب‌ناپذیر حرکت به سمت بازاریابی اومنی چنل کافی است تا نگاهی گذرا به آمار و ارقام بیندازید. اعداد و ارقام نشان می‌ دهند خرده‌ فروشانی که از استراتژی اومنی چنل استفاده کرده‌ اند، درآمد بیشتری کسب کردند. کاملاً روشن است که مشاغل باید رویکرد امنی چنل داشته باشند. بسیاری ممکن است تعجب کنند. اینکه از کجا شروع کنند و چه عواملی بر موفقیت آن ها تاثیر گذار است. مشکلات زیادی در مسیر تجارت بر مبنای امنی چنل وجود دارد. اما با بررسی مشکلات می‌ توان در مسیری درست قدم برداشت.

 

 

بیشتر بخوانید » همه چیز درباره خدمات اومنی چنل در صنعت خرده فروشی «

 

 

زنجیره تامین محدود خرده فروشی سنتی از جمله مشکلات اومنی چنل

 

زنجیره تامین محدود خرده فروشی سنتی از جمله مشکلات اومنی چنل

 

یکی از مسائل و مشکلات موجود در زمینه  اومنی چنل بحث زنجیره تامین محدود است. اگر به زنجیره تامین فروشگاه‌ های سنتی نگاه کنید، متوجه می‌شوید که سفارشات از قبل ثبت شده است. سفارشات ثبت شده در فروشگاه ها و انبارها توزیع می شوند. در خرده فروشی سنتی و تک کاناله فوریت کمی برای تحویل مداوم محصولات به مصرف کنندگان مورد نیاز است. با این حال در کسب و کارهایی که از امنی چنل استفاده می‌ کنند زنجیره تامین باید بتواند از تجربه خرید فوری  پشتیبانی کند. به عنوان مثال خرده فروشانی که می‌ خواهند خرید آنلاین و تحویل در فروشگاه را به مشتریان ارائه دهند باید بتوانند زنجیره تامین و سفارشات را به درستی مدیریت کنند. آن ها باید بتوانند اطمینان حاصل کنند که محصول در زمان و مکان مناسب تحویل مشتری داده می شود.

حتما بخوانید  5 اشتباه بزرگ صاحبان فرانچایز در تدوین استراتژی بازاریابی داخلی

 

 

بیشتر بخوانید » ترندهای اصلی زنجیره تامین در خرده فروشی ۲۰۲۱ «

 

 

تغییر و توسعه خدمات به شیوه سنتی

 

تغییر و توسعه خدمات به شیوه سنتی 

 

برای ارائه خدمات در سطح اومنی چنل خرده‌ فروشان نیاز به تغییرات چشمگیری دارند. آن ها باید بتوانند خدمات سنتی خود را توسعه دهند. در این میان استفاده از اتوماسیون، حمل و نقل قطعی و ایجاد یک استراتژی تحویل انعطاف پذیر جایش خالی است. برخی از خرده‌ فروشان برای موفقیت در بازاریابی امنی چنل زنجیره تامین خود را مجددا پیکره بندی می کنند. تا بر روی نیاز مشتریان متمرکز شوند. آن ها می‌ خواهند تجربیات خرید انعطاف‌ پذیری را به مشتری ارائه دهند. در عین حال محصولات و خدمات باید در سریع ترین زمان ممکن در دسترس مشتری قرار گیرد.

 

 

توجه به افزایش تعهدات مالیاتی معاملات از جمله مشکلات اومنی چنل

 

توجه به افزایش تعهدات مالیاتی معاملات از جمله مشکلات اومنی چنل

 

یکی از مشکلات خدمات بازاریابی اومنی چنل که باید به دقت تحت نظر قرار گیرد  افزایش تعهدات مالیاتی معاملات است. علاوه بر بحث زنجیره تامین باید به میزان تعهدات مالیاتی فروش نیز توجه کرد. اومنی چنل  تاثیر مستقیمی بر روی این موضوع دارد. زمانی که یک برند خرده‌ فروشی کانال های فروش خود را افزایش می‌دهد تعداد مشتریان نیز افزایش پیدا می‌ کند. میزان گستردگی مشتریان از نظر  فاصله جغرافیایی نیز بسیار رشد پیدا می کند .در ایالات متحده این موضوع تاثیر قابل توجهی بر تعهدات مالی و مالیاتی خرده‌ فروشان دارد.

 

 

بررسی تعهدات مالی و حوزه های مالیاتی

 

در ایالات متحده این امکان برای بسیاری از برندها فراهم شده تا به بررسی حوزه‌ های مالیاتی خود بپردازند. از آنجا که فروشندگان  اومنی چنل معاملات حضوری و آنلاین زیادی انجام می دهند، تعهد زیادی بر جمع آوری و پرداخت مالیات بر فروش ایجاد می شود. کسب و کارها در ایالات متحده اهمیت زیادی به این بحث مالیات می‌ دهند. آن ها باید بدانند که در چه حوزه هایی ملزم به جمع‌ آوری و پرداخت مالیات فروش هستند. عوامل زیادی می تواند بر تعهدات مالیاتی فروش تاثیر بگذارد. عواملی چون انجام و ارسال ناگهانی کالا، فروش از طریق شرکت های وابسته و فروش از طریق کانال های اجتماعی. اگر برندها در زمینه فروش بین‌ا لمللی فعالیت می‌ کنند، مجموعه جدید از مالیات و عوارض محلی شامل آن ها می شود.

 

 

آشنایی با قوانین مالیاتی در اومنی چنل

 

آشنایی با قوانین مالیاتی در اومنی چنل

 

خرده‌ فروشان برای هدایت پیچیدگی مالی مالیاتی افزوده در فروش باید کاملا به قوانین و مقررات آشنایی داشته باشند. آن ها باید بدانند کجا باید مالیات فروش بدهند و در چه مواقعی از مشتری مالیات بیشتری دریافت کنند. میزان صحیح مالیات بر اساس اسناد حوزه های قضایی در مناطق مختلف سنجیده می‌ شود. برخی مشاغل مشمول مالیات نمی شوند. باید این موضوعات مشخص شود. در اومنی چنل باید توجه داشته باشید تا بدهی های مالیاتی به بار نیاید. بهتر است یک فرایند زما ن‌بر و پر هزینه را در ابتدای راه در حوزه قضایی مربوطه طی کنید تا مشمول پرداخت هزینه و جریمه های هنگفت نشوید.  بسیاری از خرده فروشان در این زمینه به راه حل های خودکار روی می آورند. از این طریق کل چرخه مالیاتی به طور مداوم به صورت خودکار پشتیبانی می شود.

حتما بخوانید  تداوم رشد مارکت پلیس های لوکس آنلاین در سال 2021

 

 

قدرت پشتیبانی سیستم ها در کانال های مختلف از جمله مشکلات اومنی چنل

 

قدرت پشتیبانی سیستم ها در کانال های مختلف از جمله مشکلات اومنی چنل

 

یکی از مشکلات و مسائل اومنی چنل  بحث قدرت پشتیبانی سیستم ها در کانال های مختلف است. خرده فروشانی که به بازاریابی تک کاناله عادت دارند معمولا در تغییر در مسیر عمومی چنل با این مشکل مواجه می شوند. استراتژی اومنی چنل پیچیدگی‌ های خاص خود را دارد. سیستم های تجاری باید مجهز به فن آوری هایی برای مدیریت افزایش تقاضا باشند. گاهی مدیریت مشاغل، زنجیره تامین، محصول، مالیات و پرداخت با مشکلات مواجه می شوند.  در سیستم تک کانال معمولا بروز چنین مشکلاتی چندان جدی نخواهد بود. خرده فروشانی که عادت به روش تک کاناله دارند با مشکلات زیادی مواجه می شوند.

 

 

آمادگی برای مدیریت افزایش تقاضا

 

آمادگی برای مدیریت افزایش تقاضا

 

در این نوع بازاریابی( اومنی چنل)  همه کانال ها باید آماده برای مدیریت افزایش تقاضا باشند. در دنیای اومنی چنل هر سیستم یا  پلتفرمی به صورت یکپارچه در تعامل با کانال های دیگر با قدرت زیاد فعالیت می کند. به دلیل ماهیت پویا و متغیر اومنی چنل خرده فروشان باید آماده حمایت از از مشتری در کانال های مختلف باشند. آن ها تعهد به رشد دارند.  اتخاذ راه‌ حل‌ های مبتنی بر اومنی چنل می تواند بروز چنین مشکلاتی را محدود کند. شما باید برای رفع نیاز مشتری انعطاف‌ پذیری ویژه‌ ای داشته باشید.

 

 

بیشتر بخوانید » بهترین نرم افزارهای بازاریابی اومنی چنل در خرده فروشی «

 

 

آگاهی پیش از تدوین استراتژی اومنی چنل

 

آگاهی پیش از تدوین استراتژی اومنی چنل

 

صرف نظر از اندازه و یا فضای خرده فروشی، داشتن یک چشم انداز در بازاریابی اومنی چنل از اهمیت زیادی برخوردار است. شما باید انتظارات مشتری را برآورده کنید. باید بر اساس برآورد نیاز مشتری یک مدل تجاری اومنی چنل را پیاده سازی کنید. چنین روشی مانع از بروز مسائل و مشکلات می شود. پیش از اجرای استراتژی اومنی چنل باید نسبت به مشکلات احتمالی و روش از بین بردن و جلوگیری از وقوع و آن ها آگاهی کامل به دست آورید. بسیاری از خرده‌ فروشان بدون بررسی های لازم اقدام به اجرای اومنی چنل می کنند. در همین مسیر دچار موانع و مشکلات زیادی می شوند. شما باید با توجه به حوزه تجاری خود اطلاعات بیشتری از بحث پیچیدگی و میزان تقاضا و نحوه تعدیل آن به دست آورید. رسیدگی زودهنگام به مشکلات با استفاده از فناوری می‌ تواند رشد چشمگیری را برای شما به همراه داشته باشد. رشدی که سازگار و مقرون به صرفه است

 

 

منبع: forbes

 

 

کالابرگ الکترونیک