۲ طرز تهیه اسنک سوسیس ساده و پیتزایی در تابه، ساندویچ ساز و فر

۲ طرز تهیه اسنک سوسیس ساده و پیتزایی در تابه، ساندویچ ساز و فر


19 مرداد 1402 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۲ طرز تهیه اسنک سوسیس ساده و پیتزایی در ماهیتابه، ساندویچ ساز و فر

اسنک سوسیس یکی از خوشمزه‌ترین انواع اسنک است که می‌توانید برای دورهمی‌ها یا جشن تولد به عنوان فینگرفود تهیه کنید. البته اسنک سوسیس برای ناهار یا شام هم گزینه بسیار مناسبی است و می‌تواند شما را تا مدت زیادی سیر نگه دارد. شما با مواد متنوعی می‌توانید اسنک سوسیس را در خانه با دستگاه ساندویچ ساز، در فر و در ماهیتابه درست کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش دستور تهیه اسنک سوسیس ساده و پیتزایی بدون ساندویچ ساز در ماهیتابه، در ساندویچ ساز و فر را به شما آموزش می‌دهیم.

 

مواد لازم اسنک سوسیس ساده (برای ۸ نفر)

 

طرز تهیه اسنک سوسیس ساده

 

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
سوسیس ۳ عدد
پیاز متوسط ۱ عدد
سیب زمینی متوسط ۲ عدد
فلفل دلمه‌ای کوچک ۱ عدد
قارچ ۴ عدد
نان تست ۱۶ عدد
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
آویشن به مقدار لازم
آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
روغن سرخ کردنی به مقدار لازم
سس کچاپ یا سایر انواع سس به میزان دلخواه
پنیر پیتزا، پارمسان یا ورقه ای به مقدار دلخواه

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۵ دقیقه
مدت زمان مورد نیاز برای پخت اسنک سوسیس ساده در ساندویچ ساز: ۵ الی ۷ دقیقه

مراحل طرز تهیه اسنک سوسیس در ساندویچ ساز

 

مراحل طرز تهیه اسنک سوسپس ساده

 

اسنک سوسیس را می‌توانید به راحت‌ترین روش با ساندویچ ساز درست کنید. مراحل طرز تهیه اسنک سوسیس ساده و خوشمزه در ساندویچ ساز را دنبال کنید.

مرحله اول: مواد اسنک سوسیس را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه اسنک سوسیس، روکش سوسیس‌ها را جدا کنید. می‌توانید از سوسیس‌ آلمانی، سوسیس کوکتل دودی یا حتی سوسیس مرغ برای درست کردن اسنک استفاده کنید. سوسیس‌ها را به صورت نگینی ریز یا حلقه‌ای خرد کنید و کنار بگذارید. سیب زمینی‌ها را هم پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید.

قارچ‌ها را هم بشویید و به صورت خلالی نازک خرد کنید. سپس پیاز را پوست بگیرید و خلالی نازک یا نگینی ریز خرد کنید. فلفل دلمه‌ای را هم بشویید و تخم‌های آن را جدا کنید. فلفل را نگینی ریز خرد کنید. یک تابه را روی حرارت بگذارید و کمی روغن مایع سرخ کردنی در آن بریزید تا داغ شود.

در صورت تمایل انواع سوسیس و هات داگ، انواع روغن مایع از جمله روغن سرخ کردنی، قارچ و پیاز داغ منجمد را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی تهیه کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه شیرینی پاریس برست فرانسوی به روش قنادی و تاریخچه آن

مرحله دوم: مواد اسنک سوسیس را تفت دهید

در این مرحله از طرز تهیه اسنک سوسیس، به ترتیب شروع به تفت دادن و سرخ کردن مواد کنید. سیب زمینی‌ها را در تابه بریزید و بعد از سرخ شدن، آنها را از تابه بیرون آورید و در یک ظرف بریزید. سپس سوسیس‌ها را در تابه بریزید و تفت دهید تا خامی آنها گرفته شود. نیازی به طلایی شدن سوسیس نیست. سوسیس‌ها که آماده شدند، آنها را به سیب زمینی‌ها اضافه کنید.

فلفل دلمه‌ای‌ها را در تابه بریزید و فقط در حد ۳۰ ثانیه تفت دهید. نباید فلفل دلمه‌ای را زیاد سرخ کنید، چون تلخ می‌شود. سپس فلفل‌ها را بیرون بیاورید و قارچ‌ها را در آخر اضافه کنید. چون قارچ‌ها احتمالا آب می‌اندازند، بهتر است در آخرین مرحله تفت دهید. حرارت را روی متوسط به بالا تنظیم کنید. برای جلوگیری از سیاه و تیره‌شدن‌ قارچ می‌توانید به اندازه یک قاشق غذاخوری آبلیمو هم اضافه کنید.

در صورت تمایل آبلیمو باکیفیت را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

مرحله سوم: مواد اسنک را با هم مخلوط کنید و روی نان بریزید

بعد از سرخ کردن همه مواد، رب گوجه فرنگی را در تابه بریزید و با روغن کمی تفت دهید تا خامی آن گرفته شود و رنگ باز کند. سپس همه موادی را که سرخ کرده و کنار گذاشته بودید، شامل سیب زمینی، قارچ، سوسیس، پیاز و فلفل دلمه‌ای‌ها را در تابه بریزید و به آنها نمک، فلفل سیاه، پودر آویشن و ادویه‌های دلخواه خود را اضافه کنید و هم بزنید. به مدت ۲ تا ۳ دقیقه صبر کنید تا طعم‌ها به خورد هم بروند و بعد شعله گاز را خاموش کنید.

سپس نان‌های تست را به ترتیب روی سطح تمیز بگذارید و مقداری از مواد را روی هر لایه نان تست بریزید. دقت کنید که مواد اسنک نباید آبکی باشد تا اسنک‌ شل نشود. بعد از تمام شدن مایه اسنک، لایه دوم نان را روی مواد بگذارید. (بسته به نوع سوسیس و سایز سیب زمینی و قارچ‌ها، ممکن است به نان بیشتری نیاز داشته باشید.)

برای خرید نان تست، فلفل سیاه، آویشن، رب گوجه و نمک، می‌توانید به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله آخر: اسنک‌ها را در ساندویچ ساز برشته کنید

دستگاه ساندویچ ساز را روشن کنید تا گرم شود. کف دستگاه را با کمی روغن یا کره چرب کنید و اسنک‌ها را در دستگاه بگذارید و آن را ببندید. اجازه دهید اسنک‌ها ۵ تا ۷ دقیقه در دستگاه بمانند تا دو طرف آنها طلایی و برشته شود. سپس آنها را از دستگاه خارج کنید. همه اسنک‌ها را به همین صورت آماده کنید و با سس کچاپ یا سس‌های دلخواه دیگر مثل مایونز، سس ساندویچ یا سس خردل سرو کنید. طرز تهیه سس مایونز و طرز تهیه سس خردل را بلد هستید؟

حتما بخوانید  طرز تهیه کلم پلو مرحله به مرحله به 2 روش + فیلم آموزش تهیه

برای خرید انواع سس مثل سس کچاپ، سس خردل، سس مایونز و سس‌های خاص مثل سس ساندویچ می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

طرز تهیه اسنک سوسیس پیتزایی

 

طرز تهیه اسنک سوسیس پنیری با قارچ

 

برای تهیه اسنک سوسیس پنیری با قارچ که با نام اسنک پیتزایی با سوسیس هم شناخته می‌شود، در مواد اسنک از پنیر پیتزا، پنیر پارمزان یا پنیر چدار استفاده می‌شود. این پنیر‌ها باعث کشدار شدن اسنک می‌شوند. در این روش، مانند روش بالا باید مواد را به ترتیب، سرخ و آماده کنید. اما وقتی که می‌خواهید مواد را داخل نان‌های تست بریزید، ابتدا یک لایه پنیر بریزید و بعد مایه اسنک (شامل سوسیس و دیگر مخلفات) را اضافه کنید.

دوباره روی این مواد را یک لایه دیگر پنیر دلخواه بریزید. بعد نان بعدی را روی مواد بگذارید و در دستگاه ساندویچ ساز بگذارید تا به مدت ۵ الی ۷ دقیقه برشته شود. در این روش، می‌توانید رب گوجه فرنگی را به دلخواه حذف کنید.

در صورت تمایل انواع پنیر پخت و پز مثل پنیر پروسس، پنیر ورقه‌ای، پنیر پارمسان و پنیر موزارلا را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

اسنک سوسیس در تابه

 

طرز تهیه اسنک سوسیس در تابه

 

در این روش، بعد از آماده کردن اسنک‌ها، یک تابه را کمی چرب کنید و روی حرارت بگذارید. اسنک‌ها را در تابه بچینید و یک جسم سنگین را روی آنها بگذارید. می‌توانید یک آجر یا ظرف نشکن سنگین را در ورقه آلومینیومی بپیچید و روی نان‌های تست بگذارید. بعد از ۵ دقیقه، یک طرف نان‌ها که سرخ شد، طرف دوم را سرخ کنید.

اسنک سوسیس در فر

در این روش، اسنک‌ سوسیس را در سینی فر بچینید و در فر با دمای ۱۶۰ درجه سانتی گراد، به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید تا اسنک‌ها طلایی شوند. سپس آنها را بیرون بیاورید و با سس دلخواه سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسنک گوشت چرخ کرده در تابه و ساندویچ ساز

تخفیفات لبنیات افق کوروش

سوالات متداول

چرا اسنک خشک می‌شود؟

برای جلوگیری از خشک شدن بیش از حد اسنک، آنها را زیاد در دستگاه ساندویچ ساز، فر یا تابه نگذارید، چون آب نان بخار شده و اسنک خشک و سفت می‌شود. در ضمن باید دستگاه‌ را کمی چرب کنید تا از خشکی زیاد نان اسنک جلوگیری کنید.

با کدام سوسیس، اسنک سوسیس درست کنیم؟

برای تهیه اسنک سوسیس می‌توانید از انواع سوسیس‌ها مثل سوسیس تنوری، آلمانی یا کوکتل پنیری استفاده کنید. این موضوع بستگی به سلیقه شما دارد.

 

کالابرگ الکترونیک