معرفی و خلاصه کتاب هنر برند شدن اثر مارک شفر

معرفی و خلاصه کتاب هنر برند شدن اثر مارک شفر


26 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
معرفی کتاب هنر برند شدن به قلم مارک شفر

کتاب هنر برند شدن اثر مارک شفر یک کتاب خودآموز برای پرسونال برندینگ یا برند شخصی است. نویسنده در این کتاب توصیه هایی در مورد چگونگی معروف شدن، تاثیرگذار بودن و شناخته شدن ارائه می دهد. مارک شفر معتقد است امروزه در دنیای دیجیتال برای ساخت برند شخصی تنها یک چیز مهم است و آن هم تبدیل شدن به یک منبع قدرت و تاثیرگذار در دنیای آنلاین است. در این مقاله از مجله کوروش به معرفی کتاب هنر برند شدن اثر مارک شفر پرداخته ایم.

 

 

۸ استراتژی مهم در کتاب هنر برند شدن مارک شفر

 

8 استراتژی مهم در کتاب هنر برند شدن مارک شفر

 

کتاب هنر برند شدن در فارسی با نام های دیگری چون «شناخته شده» و «برند شخصی» ترجمه شده است. مارک شفر معتقد است شناخته شدن متفاوت از مشهور بودن است. شناخته شدن به معنای حضور در فرش قرمز نیست. شناخته شدن به معنی داشتن اقتدار، شهرت و مخاطب مناسب است. عناصری که بر تحقق دستیابی به اهداف شما تاثیر گذار خواهند بود. او در کتاب هنر برند شدن یا همان شناخته شده، می گوید شما نیاز دارید تا در فضای مجازی یا دیجیتال بر روی برند شخصی خود کار کنید. این کار باعث ایجاد پتانسیل های فراوان در مسیر دستیابی به اهداف می شود. او به ۸ استراتژی متفاوت برای یافتن فضای مناسب در مشاغل اشاره می کند. محتوا، نوع و فرم آن از دیدگاه شفر از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

 

 

بیشتر بخوانید » معرفی و خلاصه کتاب سختی کارهای سخت/ بن هورویتز «

 

 

استراتژی اول در کتاب هنر برند شدن مارک شفر؛ داشتن لحن یا نقطه نظر منحصر به فرد

 

استراتژی اول در کتاب هنر برند شدن مارک شفر؛ داشتن لحن یا نقطه نظر منحصر به فرد

 

مارک شفر مهم ترین استراتژی را داشتن یک لحن منحصر به فرد معرفی می کند. او در کتاب هنر برند شدن می گوید باید به دنبال یک صدای مناسب برای محتوای خود باشید. این کار ممکن است در ابتدای مسیر اتفاق نیافتد، گاهی نیز به یک باره اتفاق می افتد. لحن شما از طریق تمرین، بازخورد و گاهی الهام ایجاد می شود. لحن شما باید امتداد طبیعی شخصیت شما باشد. گاهی وسوسه انگیز است که بامزه تر، عصبانی تر، بلندتر و یا تندتر سخن بگویید، اما این موضوع خسته کننده خواهد شد. یافتن لحن منحصر به فرد به معنای داشتن شجاعت است. اجازه دهید تا پرچم عجیب و غریب شما به اهتزاز درآید.

حتما بخوانید  نقد و بررسی کتاب «مردی به نام اوه» اثر فردریک بکمن

 

 

استراتژی دوم ؛ فعالیت در یک پلتفرم اجتماعی خاص

 

استراتژی دوم در کتاب هنر برند شدن مارک شفر؛ فعالیت در یک پلتفرم اجتماعی خاص

 

مارک شفر در کتاب هنر برند شدن معتقد است باید بستر و یا پلتفرم اجتماعی منحصر به فرد شخصی را شناسایی کرد. او می گوید شناسایی این بستر اجتماعی خود یک هنر منحصر به فرد است. شفر می گوید رسانه های اجتماعی مملو از اعلان های مزاحمت آمیز هستند. در صورتی که چنین اعلان هایی در فضای مناسب می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. بنابراین شناسایی پلتفرم مناسب برای تجارت و کسب و کار شخصی شما بسیار مهم است. این که از فیسبوک استفاده شود و یا در توییتر تبلیغی انجام شود. اگر به این موضوع اهمیت داده نشود شما ناخودآگاه زشت ترین کاغذ دیواری را درباره برند شخصی خود ترسیم خواهید کرد.

 

 

استراتژی سوم در کتاب هنر برند شدن مارک شفر؛ تسلط بر نوع محتوا

 

استراتژی سوم در کتاب هنر برند شدن مارک شفر؛ تسلط بر نوع محتوا

 

چند سال پیش یوتیوب یک گزارش تحقیقاتی منتشر کرد. این گزارش نشان می داد، افراد و شرکت هایی که موفق به ایجاد برند ایده آل در کانال خود شده اند بر روی سه نوع محتوا تمرکز دارند. مارک شفر در کتاب هنر برند شدن می گوید محتواهای مربوط به سلامت و پاسخگویی به سوالات کلیدی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در عین حال محتواهایی که شامل راهنمایی مخاطب است تاثیر چشم گیری در جذب او خواهد داشت. او با اشاره به تحقیقات انجام شده از جانب یوتیوب می گوید دسته بعدی از محتواها مجموعه مقالات عمیق و یا فیلم های ماجراجویی است که مخاطبان به آن اعتیاد پیدا می کنند. این موضوع باعث می شود تا مردم بیشتر در کنار شما بمانند. دسته سومی که شفر به آن اشاره کرده محتوا قهرمان است. چیزی که جسورانه، دراماتیک و در عین حال درخشان است. محتوایی که از حالت محتواهای معمولی روزانه در اینترنت فراتر است. شفر در کتاب شناخته شدن می گوید مهم این است که خود را متمایز کنید. شما باید فرصتی پیدا کنید که پتانسیل های زیادی برای حفظ مخاطب داشته باشید.

 

 

بیشتر بخوانید » معرفی و خلاصه کتاب خون بد/ کلاهبرداری در سیلیکون ولی «

 

 

استراتژی چهارم در کتاب هنر برند شدن مارک شفر؛ امتحان یک فرم محتوای جدید

 

استراتژی چهارم در کتاب هنر برند شدن مارک شفر؛ امتحان یک فرم محتوای جدید

 

مارک شفر در کتاب هنر برند شدن می گوید محتوا در زمینه بازاریابی دیجیتال بسیار زیاد است. هزاران پست وبلاگ، فیلم، اینفوگرافیک و… در فضای مجازی وجود دارند. بازاریابان با کمک این محتواها سعی در جلب توجه مخاطب دارند. شاید در میان حجم زیاد محتواهای متداول بهتر باشد یک فرم جدید از محتوا را امتحان کنید. آیا تا به حال به کاریکاتور و یا محتوای خنده دار فکر کرده اید. شاید این موضوع باعث شناخته شدن بیشتر شما در تجارت تان شود. بنابراین به دنبال خلاقیت در ارائه انواع مختلف محتوا باشید. برای برجسته شدن و ایجاد یک برند شخصی مناسب باید بسترهای جدید مبتکرانه ای را فراهم کرد.

حتما بخوانید  زندگی و کتاب های رولد دال | نویسنده ای با جادویی ترین کتاب های دنیا

 

 

استراتژی پنجم در کتاب هنر برند شدن مارک شفر؛ تمرکز بر روی تداوم انتشار محتوا

 

استراتژی پنجم در کتاب هنر برند شدن مارک شفر؛ تمرکز بر روی تداوم انتشار محتوا

 

مارک در کتاب هنر برند شدن می گوید پیش از شروع به کار و حتی تنوع در فرم محتوا باید بر روی بحث تداوم انتشار محتووا تمرکز کرد. اگر شما محتوای خود را در قالب پست بلاگ، فیلم، وبینار و حتی پادکست منتشر می کنید باید این کار تداوم داشته باشد. انتشار پست های بیش از حد مناسب نیست. در عین حال قطع طولانی مدت انتشار محتوا نیز کار درستی نیست. شما باید یک برنامه متمرکز برای انتشار محتوا در فضای دیجیتالی داشته باشید. مخاطبان باید به محتوای منتشر شده و تداوم آن اعتیاد پیدا کنند.

 

 

استراتژی ششم؛ تمرکز بر روی یک قشر و یا موقعیت جغرافیایی خاص

 

استراتژی ششم؛ تمرکز بر روی یک قشر و یا موقعیت جغرافیایی خاص

 

شفر در کتاب هنر برند شدن معتقد است برای رسیدن به اهداف خود در راستای برند شخصی باید محدوده فعالیت خود را مشخص کنید. این که می خواهید در یک سطح ملی به اهداف خود برسید و یا یک محدوده جغرافیایی را در نظر دارید. مشخص کردن چنین موضوعاتی در شروع مسیر کمک چشمگیری به هدفمندی شما خواهد کرد. در عین حال می توانید ویژگی های محدوده مخاطبان خود را شناسایی کرده و در انتشار محتوا بر روی آن ویژگی ها تمرکز کنید.

 

 

استراتژی هفتم در کتاب هنر برند شدن مارک شفر؛ ارتباط با اینفلوئنسرها

 

استراتژی هفتم در کتاب هنر برند شدن مارک شفر؛ ارتباط با اینفلوئنسرها

 

برای ایجاد برند شخصی، ارتباط با اینفلوئنسرها اهمیت زیادی دارد. شما باید بتوانید با افراد تاثیرگذار در شبکه های اجتماعی در حوزه فعالیت خود ارتباط برقرار کنید. مارک شفر در کتاب هنر برند شدن معتقد است امروزه هر کسی که بتواند به اینترنت متصل شود، قادر است محتوا تولید کند. او می تواند از این طریق تریبونی داشته و در راستای اهداف خود قدم بردارد. اما این محتوا باید قابل اعتماد باشد. اینفلوئنسر های معتمد، قدرت فوق العاده ای در این موضوع دارند. در عین حال تاثیر عمیقی در موفقیت شما خواهند داشت.

 

 

بیشتر بخوانید » اینفلوئنسر مارکتینگ چیست «

 

 

استراتژی هشتم؛ کمک به مخاطب از طریق محتوای معتبر

 

استراتژی هشتم؛ کمک به مخاطب از طریق محتوای معتبر

 

نویسنده کتاب هنر برند شدن می گوید یکی از نکات مهم در ایجاد برند شخصی، استفاده از محتوای مناسب و معتبر است. مارک شفر می گوید به خوانندگان خود در کشف منابع جدید خبری کمک کنید. در عین حال گهگاه نظر بدهید و صدای خود را به محتوا اضافه کنید. شفر می گوید محتوای شما باید از منابع معتبر تولید شود. در عین حال باید تعهد به این منابع داشت. او معتقد است با استفاده از محتوای منابع معتبر باعث جلب اعتماد مخاطب خواهید شد.

 

 

منبع: waiyancan

 

کالابرگ الکترونیک