۵ استراتژی ضروری بازاریابی برای حمایت از رشد سازمان

۵ استراتژی ضروری بازاریابی برای حمایت از رشد سازمان


3 شهریور 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
5 استراتژی ضروری بازاریابی برای حمایت از رشد سازمان

سرمایه گذاری بر روی استراتژی های ضروری بازاریابی برای حمایت از رشد و توسعه یک سازمان امری ضروری است. بازاریابی باید در مسیر یک استراتژی مناسب قرار گیرد. با چنین کاری پتانسیل رشد افزایش یافته و فروش بالا می رود. شرکت هایی با رشد بالا باید یاد بگیرند که بتوانند در بازار رقابتی میان سرعت رشد و مراحل اولیه این رشد تعادل ایجاد کنند. به همین دلیل استخدام یک رهبر بازاریابی در این مسیر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چرا که او تصمیمات مهمی برای شرکت شما می گیرد. چشم انداز استراتژیک، طرز فکر عملی و افزایش مهارت های افراد با چینش او شکل می گیرد. پس از آن حرکت های بعدی مهم هستند. شما باید یک برنامه جهش و توسعه تدوین کنید. به همین دلیل آشنایی با استراتژی های ضروری بازاریابی اهمیت چشمگیری دارد. در این مقاله از مجله کوروش به این موضوع پرداخته ایم.

یک استراتژی ضروری بازاریابی؛ از روز اول انتظار ایده آل نداشته باشید

 

یک استراتژی ضروری بازاریابی؛ از روز اول انتظار ایده آل نداشته باشید

 

یکی از استراتژی های مهم و ضروری بازاریابی صبر است. شما نباید از روز اول انتظار ایده آل را داشته باشید. سریع ترین راه برای شکست تیم بازاریابی این است که قبل از آمادگی، مطالبات پیچیده داشته باشد. سعی کنید تا یک استراتژی بازاریابی ایده آل داشته باشید. اما فراموش نکنید که ساخت آن زمان بر است. این انتظار را برای رهبری تیم از پیش تعیین کنید. ممکن است بخواهید یک کمپین بازاریابی، پیاده سازی کنید. نمی توانید میزان زیادی هزینه کنید و انتظار داشته باشید که در چند هفته موفق شوید. تنها صرف هزینه زیاد کارآمد نیست. ابتدا باید سیستم ها و استراتژی های بازاریابی اساسی را بررسی کنید. این که در تیم خود به چه کسانی نیاز دارید. حتی باید بررسی کنید که بازه زمانی واقع بینانه به هدف چقدر است. بهتر است ایده آل نگاه کردن به ماجرا را موقتا به حالت تعلیق درآورید. استراتژی های کوتاه مدت تعریف کنید و برای هدف های بلندمدت برنامه ریزی کنید. شما باید تیم خود را برای رسیدن به موفقیت هدایت کرده و به آن کمک کنید.

 

بیشتر بخوانید » بینش بازاریابی دیجیتال بین نسلی برای سال ۲۰۲۰ «

 

 

بهینه سازی ساختار سازمانی از جمله استراتژی های ضروری بازاریابی

 

بهینه سازی ساختار سازمانی از جمله استراتژی های ضروری بازاریابی

 

یکی از مهم ترین استراتژی های ضروری بازاریابی بهینه سازی ساختار سازمانی است. هنگام ایجاد و توسعه بازاریابی به عنوان محرک درآمدی، اولین استخدام یا موقعیت جدید ایجاد شده بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که افراد مناسب در نقش های مناسب قرار گرفته باشند. نگران نباشید که ساختار سازمانی موجود را از بین ببرید. اگر این موضوع به برنامه شما کمک می کند، از مدیرعامل و منابع انسانی کمک بگیرید تا این کار را با موفقیت انجام دهید. اگر هنوز بازاریابی به مرحله اجرا درنیامده، بر روی استخدام افراد تمرکز کنید.

حتما بخوانید  بازاریابی از طریق ایمیل مارکتینگ در صنعت خرده فروشی

 

 

تاثیر استخدام استراتژیک

 

استخدام استراتژیک تاثیر زیادی در موفقیت تیم بازاریابی شما خواهد داشت. شما باید یک مدیر در بخش تولید و تقاضا برای شروع استخدام کنید. پس از آن استخدام یک رهبر بازاریابی محصول اهمیت زیادی دارد. در مرحله بعد باید به بحث روابط عمومی برای ایجاد روایت برند توجه زیادی داشته باشید. بنابراین یک متخصص روابط عمومی نیاز دارید. اگر فرصت دارید بهتر است زمان زیادی را صرف این پروسه استخدام کنید. افراد تیم شما باید بتوانند به رشد سازمان کمک کنند.

 

بیشتر بخوانید » بهترین تکنیک های بازاریابی فروش در ایام تعطیلات «

 

 

اندازه گیری و یادگیری در استراتژی بازاریابی

 

اندازه گیری و یادگیری در استراتژی بازاریابی

 

یکی از استراتژی های ضروری بازاریابی، بحث اندازه گیری و یادگیری است. عدم اهمیت به بحث اندازه گیری و سنجش، یک مشکل رایج در بسیاری از سازمان ها است. اما خبر خوب این است که این مشکل قابل رفع است. برای اندازه گیری می توان از مقیاس هایی چون KPI در بازاریابی استفاده کرد. KPI به معنای شاخص عملکرد کلیدی است که به عنوان یک ارزش قابل اندازه گیری است.

 

 

اهمیت شاخص عملکرد کلیدی

 

اهمیت شاخص عملکرد کلیدی

 

KPI نشان می دهد که یک شرکت به اهداف کلیدی کسب و کار رسیده است. از KPI می توان در سطوح مختلف برای ارزیابی موفقیت در راه رسیدن به اهداف استفاده کرد. با این حال باید توجه داشت که موضوعات لحاظ شده در KPI به نوعی در ارتباط با هم باشند. چیدن یک KPI مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است. KPI ها اغلب با معیارهای کسب و کار اشتباه گرفته می شوند. به همین دلیل در تدوین آن ها باید موضوعاتی چون نتیجه مورد نظر، نحوه اندازه گیری پیشرفت و مسئولیت و نقش افراد کاملا مشخص شود. بدون سنجش موفقیت ها، رسیدگی به اشتباهات دشوار است و معمولا هزینه زیادی صرف پرداخت به اشتباهات خواهد شد.

 

 

تاثیر CRM و اتوماسیون

 

گاهی اوقات خوش شانس هستید و می توانید به قدرت های خلاق اعتماد کنید اما در بسیاری از مواقع نیاز به سنجش و داده ها است. وقتی معیارها و مقیاس های اندازه گیری را مشخص کنید، می توانید هزینه های بازاریابی را کاهش دهید و حتی در برخی موارد متوقف کنید. تا هماهنگی شدیدی در سازمان ایجاد شود. در عین حال CRM و اتوماسیون در بازاریابی را ارزیابی کنید. این موضوع در کمپین های بازاریابی تاثیر چشمگیری دارد. داده ها را ردیابی کنید و بر اساس داده ها در بازاریابی عمل کنید. معیارهای اصلی چون نرخ تبدیل را در نظر بگیرید. همچنین به فرصت های بازاریابی و بازده سرمایه گذاری توجه کنید. معیارهای موفقیت در فروش را مشخص کنید. با این کار می توانید با صرف هزینه کم یک بازاریابی موفق داشته باشید. مسیر برای یادگیری در این مرحله از بازاریابی باز است. بررسی داده های جدید می تواند کمک چشمگیری به شما در مسیر بازاریابی کنند.

حتما بخوانید  تاریخچه دامپزشکی | انواع دامپزشک و وظایف و تیپ شخصیتی آن ها

 

بخوانید: اهمیت ارتباط با مشتری CRM در خرده فروشی و تجارت الکترونیک

 

 

روایت برند یکی از استراتژی های ضروری بازاریابی

 

روایت برند یکی از استراتژی های ضروری بازاریابی

 

پس از رسیدگی به بحث سنجش، اندازه گیری و یادگیری، باید وارد مرحله دیگری از استراتژی ضروری بازاریابی شد. این مرحله روایت سازی در برند است. سعی کنید روایت دقیقی از برند تجاری خود بسازید. این کار طبعا کار ساده ای نیست. مشخص کنید که چه چیزی در برند شما متفاوت است. این که چرا مشتریان شما را انتخاب می کنند. یا این که چه مزیت رقابتی دارید که تضمین کند آن ها تا پنج سال دیگر مشتری شما باقی بمانند. سعی کنید تا در روایت سازی در ذهن مشتری تعادل برقرار کنید. با گذشت زمان داستان خود را کامل کنید. آموزش دهید تا تیم بازاریابی شما در بخش فروش و ارائه خدمات مشتریان در این روایت سازی تاثیرگذار باشد.

 

انعطاف پذیری یک استراتژی ضروری بازاریابی

 

انعطاف پذیری یک استراتژی ضروری بازاریابی

 

یکی از تاثیرگذارترین استراتژی های ضروری بازاریابی بحث انعطاف پذیری سازمان است. شما باید بر اساس رفتارها و داده ها انعطاف پذیری خاصی در عملکرد بازاریابی خود داشته باشید. سال ۲۰۲۱ قرار گرفتن در موقعیت پذیرش تغییرات را به همه ما ثابت کرد. این که گاهی ناگزیر در برخی موقعیت ها قرار می گیریم. با شکست ها و موفقیت ها دست و پنجه نرم می کنیم. باید در شرایط بتوان چابک باقی ماند. باید بدانید چه زمانی، چگونه عمل کنید یا این که مدام خود را با روش های نوآورانه در بازاریابی وفق دهید. این کار می تواند در بهینه سازی استراتژی بازاریابی شما تاثیرگذار باشد.

 

 

بیشتر بخوانید » ادتک یا همان تکنولوژی تبلیغات چیست «

 

 

سخن پایانی

 

سخن پایانی

 

در تدوین استراتژی بازاریابی باید تمام اعضای تیم را لحاظ کرد. با برنامه ریزی درست برای اعضای تیم و انتخاب درست افراد می توان یک استراتژی بازاریابی قوی را تدوین کرد. برای نتیجه گیری از استراتژی بازاریابی نباید عجول بود. چرا که گاهی اوقات نتیجه کمپین های بازاریابی در طول زمان مشخص می شوند. سازمان ها برای بهبود و رشد عملکرد تیم بازاریابی نیاز به آموزش دارند. این آموزش ها باید از طریق تیم منابع انسانی فراهم شود. با در نظر گرفتن این موضوعات برند تجاری شما در مسیر رشد و توسعه قرار خواهد گرفت.

 

 

منبع: forbes

 

کالابرگ الکترونیک