معرفی بهترین و بزرگ ترین و جذاب ترین پارک های آبی دنیا

معرفی بهترین و بزرگ ترین و جذاب ترین پارک های آبی دنیا


23 شهریور 1400 . زمان مطالعه: 14 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بهترین و بزرگ ترین و جذاب ترین پارک های آبی دنیا

پارک های آبی با وجود امکانات و سرگرمی های فوق العاده بالا و هیجان انگیزی که برای بازدیدکنندگان خود فراهم کرده اند، امروزه به جذاب ترین مکان ها برای تفریح و سرگرمی تبدیل شده اند. امروز در سرویس سبک زندگی مجله کوروش تصمیم گرفتیم درباره بهترین و بزرگ ترین و جذاب ترین پارک های آبی دنیا بنویسیم.

 

از همان اولین روزهایی که در سال های ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ نخستین نسل پارک های آبی جهان شروع به کار کردند، روز به روز به تعداد این جاذبه های تفریحی افزوده شد. در حال حاضر، تقریبا در تمام کشورهای جهان دستکم چند پارک آبی درجه یک وجود دارد که با تفریحات و سرگرمی های متنوع و هیجان انگیز خود تجربه ای دلچسب و فراموش نشدنی را برای بازدیدکنندگان خود به ارمغان می آورند. در ادامه با معرفی برخی از بزرگ ترین و جذاب ترین پارک های آبی جهان با ما همراه باشید. اگر دوست دارید بدانید بهترین پارک های آبی دنیا در کجای دنیا قرار گرفته اند و چه امکاناتی دارند، حتما تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

 

 

بیشتر بخوانید: ترسناک ترین مکان های گردشگری ایران که هرگز نباید به آنجا بروید!

 

 

۱- پارک آبی سیام در اسپانیا

 

پارک آبی سیام در اسپانیا از جذاب ترین پارک های آبی دنیا

 

پارک آبی سیام که در تنریف، اسپانیا و با الهام از فرهنگ سیامی شروع به کار کرده، مدعی است که دیدنی ترین جاذبه آبی در اروپا است. این پارک آبی جذاب در جزیره تنریف و در میان جزایر قناری، منطقه خودمختار اسپانیا قرار گرفته است. پارک آبی سیام که از جذاب ترین پارک های آبی دنیا به حساب می آید، جاذبه های زیادی از برج قدرت تا سرسره آبی مهیجی با ارتفاع ۲۸ متر دارد که سواری بر این سرسره می تواند برای هر بازدیدکننده ماجراجویی تجربه حیرت انگیزی باشد.

بازیدکنندگانی که جرات و اعصاب قوی دارند معمولا همراه با یکی از سرسره های سریع السیر از میان آکواریوم بسیار تماشایی که وسط پارک آبی سیام قرار دارد عبور می کنند. علاوه بر این، پارک آبی سیام بر طبق نظرات کاربران «تریپ ادوایزر» در سال ۲۰۲۰ برای چهارمین سال پیاپی به عنوان بهترین و جذاب ترین پارک آبی دنیا انتخاب شد.

 

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

۲- پارک آبی ساحلی فورتالزا در برزیل

 

پارک آبی ساحلی فورتالزا در برزیل از بهترین پارک های آبی دنیا

 

فورتالزا پایتخت ایالت سری آ در کشور زیبای برزیل است. این منطقه که از دیرباز به دلیل سواحل افسون کننده اش با آن تپه ها و تالاب های سحرآمیز، نخل های سر به فلک کشیده و صخره های سرخ خود زبانزد بوده، ‌آب و هوای فوق العاده دلنشینی دارد که باعث می شود هر گردشگری در آنجا احساس آرامش پیدا کند. احتمالا به همین دلیل هم پارک آبی ساحلی فورتالزا به یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری در سری آی برزیل تبدیل شده است.

پارک آبی ساحلی فورتالزا جاذبه های تفریحی و سرگرمی های زیادی را برای کودکان در نظر گرفته است. بازدیدکنندگان ماجراجو معمولا می توانند سری به استخر موج سواری و همینطور سرسره آبی اینسانو بزنند. البته باید بدانید، اینسانو که در کتاب رکوردهای گینس نیز به عنوان بلندترین سرسره آبی جهان جاخوش کرده، ۴۱ متر ارتفاع دارد و با زاویه و شیب مبهوت کننده اش، یک سرسره سواری دیوانه وار را با سرعت سرسام آور ۱۰۵ کیلومتر در ساعت فراهم می کند. احتمالا برای کسانی که عاشق هجوم آدرنالین در رگ هایشان هستند، سواری بر این سرسره آبی هیجان انگیز می تواند تجربه ای فراموش نشدنی باشد.

 

 

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به جزیره هرمز 

 

 

۳- پارک آبی آکواونچر در دبی، امارات متحده عربی

 

پارک آبی آکواونچر در دبی از جذاب ترین پارک های آبی دنیا

 

پارک آبی آکواونچر که بزرگ ترین پارک آبی در  خاورمیانه و اروپا است، یکی از بی شمار پارک های آبی جذابی است که طی سال های اخیر در شهر دبی ساخته شده است. بازدیدکنندگان از پارک آبی آکواونچر از بهترین و جذاب ترین پارک های آبی دنیا می توانند فرصت سواری بر سرسره های آبی و همینطور شنا و غواصی در کنار کوسه ها و سفره ماهی ها را داشته باشند. پارک آبی آکواونچر یک ساحل بکر و بسیار آرام هم به وسعت ۷۰۰ متر دارد که می تواند جای بسیار خوبی برای لم دادن کنار ساحل و حمام آفتاب گرفتن باشد.

حتما بخوانید  10 لباس‌ مناسب مسافرت در تابستان برای استایل شیک و خنک

 

 

۴- پارک آبی چایملونگ در گوانگجو، چین

 

پارک آبی چایملونگ از جذاب ترین پارک های آبی دنیا

 

پارک آبی چایملونگ در گوانگجو، چین بزرگ ترین پارک تفریحی در تمام کشور چین است. این پارک آبی فوق العاده وسیع بیش از ۶۰ هکتار وسعت دارد، دارای بیش از ۶۰ جاذبه مختلف است و روزانه ظرفیت پذیرایی از ۵۰ هزار بازدیدکننده را دارد. پارک آبی چایملونگ که از جذاب ترین پارک های آب دنیا به شمار می رود، امکانات تفریحی متنوع و زیادی دارد، از جمله طولانی ترین رودخانه تنبل، بزرگ ترین استخر موج، اولین سرسره آبی گردبادی در چین.

پارک آبی چایملونگ همچنین یک بخش بسیار ویژه برای کودکان دارد و از اولین پارک های آبی است که از درمان به وسیله آب ازن دار استفاده می کند. آب موجود در این پارک آبی هم مرتب تصفیه می شود تا همیشه تمیزترین آب در دسترس بازدیدکنندگان باشد. پارک آبی چایملونگ بهشت آبی است که شهربازی آن برخی از شگفت انگیزترین گردش های آبی کشور را دارد. بسیاری از تفریحات پارک آبی چایملونگ از جمله سرسره تِرن آبی ده حلقه ای در زمره بهترین های آسیا قرار گرفته اند.

 

 

۵- شهربازی آبی خلیج آتشفشان در فلوریدا، آمریکا

 

شهربازی آبی خلیج آتشفشان از جذاب ترین پارک های آبی دنیا

 

شهربازی آبی خلیج آتشفشان یک پارک موضوعی بسیار سرگرم کننده و جذاب است که در پارک تفریحی استودیو یونیورسال قرار گرفته است. این پارک آبی و شهربازی دیدنی یکی از جاذبه های گردشگری فلوریدا است که طی سال های اخیر به یکی از مقاصد اصلی برای تعطیلات خانوادگی در منطقه تبدیل شده است. در میان این پارک آبی که با مضمون گرمسیری ساخته شده، آتشفشان مصنوعی به ارتفاع ۶۱ متر به نام «کراکاتو» قرار دارد که سرسره های سرگرم کننده و متنوعی را در خود جای داده است. از جمله سرسره های جذاب خلیج آتشفشان می توان به «کی ری بادی پلانج»، سرسره ۳۸ متری آن اشاره کرد که بلندترین سرسره بادی پلانج در کشور آمریکا به حساب می آید.

تمام جاذبه های خلیج آتشفشان در چهار بخش مختلف و با الهام از فرهنگ منطقه «پُلی ‌نزی» ساخته شده اند. معمولا مراجعه کنندگان به این پارک آبی پس از اینکه از ماجراجویی های خود خسته می شوند سری به رودخانه پرپیچ و خم، استخر موج و البته صندلی های راحتی آن می زنند تا استراحت کنند.

 

 

بیشتر بخوانید » ترسناک ترین مکان های گردشگری جهان «

 

 

۶- آکوآ پارک ایسترالندیا کرواسی از بهترین پارک های آبی دنیا

 

آکوآ پارک ایسترالندیا کرواسی از جذاب ترین پارک های آبی دنیا

 

کرواسی علاوه بر اینکه مجموعه ای از زیباترین سواحل خانواده دوست را دارد، دارای یکی از بزرگ ترین و جذاب ترین پارک های آبی جهان را نیز هست. آکوآ پارک ایسترالندیا کرواسی که در احاطه جنگل های انبوه و ضخیم است، در شهرستان ایستریا، بزرگ ترین شبه جزیره در دریای آدریاتیک قرار گرفته است. آکوآ پارک ایسترالندیا که ۸۱ هزار متر مربع بزرگی دارد، ۲۳ جاذبه فوق العاده مهیج را برای پذیرایی از بازدیدکنندگان خود فراهم کرده است.

بازدیدکنندگانی که هوس کمی آدرنالین و هیجان اضافی می کنند معمولا سری به سرسره خوفناک پارک که ۱۷ متر ارتفاع دارد و همینطور سرسره سریع السیر آن به نام «موشک فضایی» می زنند. کودکان نیز می توانند علاوه بر تفریحات آبی مهیج، سراغ استخر هزار متر مربعی مخصوص کودکان و سرسره «چاله دریا» بروند که با عبور از میان دریا تجربه خاطره انگیزی را برای هر کسی به همراه می آورد.

 

 

۷-پارک آبی مرکز خرید وست ادمونتون، کانادا

 

پارک آبی مرکز خرید وست ادمونتون از جذاب ترین پارک های آبی دنیا

 

آیا تا به حال شنیده اید که پارک آبی داخل یک مرکز خرید قرار داشته باشد؟ احتمالا نه! پارک آبی که در مرکز خرید وست ادمونتون در شهر ادمونتون، کانادا قرار دارد، یکی از بزرگ ترین استخرهای موج سرپوشیده جهان را در خود جای داده است. این پارک آبی بیش از ۱۷ سرسره آبی هیجان انگیز دارد. سواری ها و جاذبه های این پارک آبی به چهار سطح مبتدی، متوسط، پیشرفته و دشوار تقسیم شده اند.

برای مثال، کودکان می توانند اوقات خوشی را در دریای کارائیب، استخر دلفین بچه ها داشته باشند که همه از تفریحات مبتدی ها به حساب می آیند. ولی آنهایی که دنبال دردسر می گردند می توانند سراغ سرسره های ترسناکی مانند «کورک اسکرو» و «اسکای اسکریمر» بروند. سرسره آخری که گفتیم با ارتفاع ۲۶ متر و حداکثر سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت می تواند روز هر ماجراجویی را بسازد. دمای متوسط پارک آبی مرکز خرید وست ادمونتون همیشه حدود ۳۱ درجه سانتیگراد است که باعث می شود، مراجعه کنندگان در اوج سرمای کشور کانادا فرصت شنا در آب های ولرم را پیدا کنند.

 

 

بیشتر بخوانید: ترسناک ترین رستوران های دنیا 

 

 

۸-پارک آبی وت ساید در کوئینزلند، استرالیا

 

پارک آبی وت ساید در کوئینزلند، استرالیا از جذاب ترین پارک های آبی دنیا

 

گردشگرانی که قصد گردش در شهرهای کوچک استرالیا را دارند، معمولا می توانند سفر کوتاهی را به پارک آبی وت ساید داشته باشند. پارک آبی وت ساید که در خلیج هاروی، شهری ساحلی در جنوب کوئینزلند قرار دارد، پارک آبی فوق العاده ای است که با انبوهی از سرسره های آبی، محوطه های مخصوص بازی های آبی و حتی بخش ویژه ای برای کودکان زیر ۵ سال در میان بهترین جاذبه های گردشگری کشور استرالیا نیز قرار گرفته است.

حتما بخوانید  معرفی ۱۲ مکان خوش آب و هوا برای کمپینگ اطراف تهران

پارک آبی وت ساید همچنین یک دستگاه موج ساز، بخش مخصوص موج سواری و دو سرسره آبی بزرگ دارد. روزهای شنبه هم در این پارک آبی یک نمایش نور با موسیقی، چراغ های رنگی و چشمه های آب تماشایی برگزار می شود. علاوه بر این، ورودی پارک آبی وت ساید از بزرگ ترین و جذاب ترین پارک های آبی دنیا رایگان است.

 

 

بیشتر بخوانید: محبوب ترین مقاصد سفر دنیا بعد از کرونا

 

 

۹-پارک آبی آکواتیکا در اورلاندو، فلوریدا از بهترین پارک های آبی دنیا

 

پارک آبی آکواتیکا در اورلاندو، فلوریدا از جذاب ترین پارک های آبی دنیا

 

پارک آبی آکواتیکا که یکی از جذاب ترین پارک های آبی دنیا است، در سواحل جنوبی اقیانوس آرام قرار دارد و در آن سمبل های از استرالیا و نیوزلند به چشم می خورد. پارک آبی آکواتیکا انواع سرسره های آبی و جاذبه های دیدنی را برای همه گروه های سنی فراهم کرده است. دو استخر موج، یک ساحل ماسه ای مصنوعی، آبشار، سرسره های برای همه گروه های سنی است. دو استخر موج، یک منطقه ساحلی ماسه سفید مصنوعی، آبشار، سرسره های آبی با قابلیت قایق سواری و همینطور استخرهای موج غول پیکر از جمله مهیج ترین امکانات و سرگرمی های پارک آبی آکواتیکا به حساب می آیند. در بهار ۲۰۲۱ یک جاذبه دیگر هم به این پارک آبی اضافه شد که آن هم اولین سرسره مسابقه ای دو مسیره در ایالت فلوریدا بود.

 

 

۱۰-پارک آبی خلیج کارائیب در یونگین در کره جنوبی

 

پارک آبی خلیج کارائیب در یونگین در کره جنوبی از جذاب ترین پارک های آبی دنیا

 

پارک آبی خلیج کارائیب که از سوی انجمن بین المللی پارک های تفریحی برنده جایزه شده، پارک آبی سرپوشیده ای در یونگین در حومه شهر سئول است. خلیج کارائیب که در مساحتی حدود ۱۲۵ هزار متر مربع ساخته شده، بزرگترین پارک آبی دنیا جهان نیز به حساب می آید. این پارک آبی یک مرکز آبی فوق العاده تماشایی با چندین استخر، ۳ سرسره لوله ای، یک استخر موج غول پیکر با موج های ۲ و نیم متری مصنوعی نیز دارد.

 

 

۱۱-پارک آبی جزایر گرمسیری در کراوسنیک، آلمان

 

پارک آبی جزایر گرمسیری در کراوسنیک، آلمان از جذاب ترین پارک های آبی دنیا

 

شاید باور آن سخت باشد، ولی در اقلیم کوهستانی و سرد آلمان در شمال اروپا، مجموعه جزایر گرمسیری آن هم در فاصله ۶۰ کیلومتری جنوب برلین وجود دارند که بزرگ ترین تفریحگاه استوایی اروپا و بزرگ ترین جنگل بارانی سرپوشیده و مصنوعی جهان به حساب می آیند. در پارک آبی جزایر گرمسیری حدود ۵۰ هزار گل و گیاه از ۶۰۰ گونه مختلف وجود دارد. این پارک آبی که با مضمون جنگل های گرمسیری ساخته شده، جاذبه های تفریحی بی شماری برای گروه های سنی مختلف از کودکان خردسال تا بزرگسالان دارد. از برخی از جذاب ترین امکانات پارک آبی جزایر گرمسیری می توان به حمام های بخار با مساحت ۱۰ هزار متر مربعی، ساحل شنی با نخل ها، دریاچه مصنوعی ۲۰۰ متری و همینطور برج سرسره آبی ۲۷ متری آن اشاره کرد.

 

 

۱۲-پارک آبی آکوا جنگل در مصر از جذاب ترین پارک های آبی دنیا

 

پارک آبی آکوا جنگل در مصر از جذاب ترین پارک های آبی دنیا

 

پارک آبی آکوا جنگل در منطقه هرغدا، کشور مصر و یکی از شگفت انگیزترین پارک های آبی کشور مصر است. این پارک آبی که در محوطه تفرجگاه بسیار مجللی در ساحل دریای سرخ واقع شده، دارای ویترین مبهوت کننده ای از جاذبه های تفریحی از جمله ۳۵ سرسره آبی، استخر موج و رودخانه ای برای قایقرانی به همراه خانه های ییلاقی، استخرهای شنا، آبگرم و انواع کافه ها، رستوران ها و میخانه ها است.

 

 

۱۳-شهر بازی و پارک آبی منطقه ۴۷ در اینسبروک، اتریش

 

شهر بازی و پارک آبی منطقه ۴۷ از بهترین و جذاب ترین پارک های آبی دنیا

 

اگر تا به حال فکر می کردید که اتریش کشوری است که بیشتر برای ورزش و تفریح اسکی مناسب است، سخت در اشتباه بوده اید. این کشور زیبا یکی از بزرگ ترین و جذاب ترین پارک های آبی دنیا را نیز در خود جای داده است. منطقه ۴۷ که در اینسبروک در دامنه های رشته کوه آلپ قرار دارد، بزرگ ترین پارک ماجراجویی فضای آزاد اتریش نیز به حساب می آید. بسیاری از گردشگران پس از اینکه از اسکی و کوهنوردی در کوه های آلپ خسته می شوند، سراغ منطقه ۴۷ می روند. این پارک آبی با طیف وسیعی از امکانات بازدیدکنندگانی با هر ذائقه و سلیقه ای را خوشحال می کند. از جمله تفریحات پارک آبی منطقه ۴۷ می توان به انواع سرسره های آبی، سرسره پرش، رودگردی (کَلک گردی)، قایقرانی، پرش بانجی و ویک بردینگ اشاره کرد. خبرگزاری CNN این بهشت ماجراجویی را یکی از پنج پارک آبی برتر دنیا دانسته است.

 

 

منبع: cuddlynest

 

کالابرگ الکترونیک