۱۵ تکنیک بهبود آگاهی از برند (Brand awareness) در کسب و کار

۱۵ تکنیک بهبود آگاهی از برند (Brand awareness) در کسب و کار


27 شهریور 1400 . زمان مطالعه: 12 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
15 نکته برای بهبود آگاهی از برند(Brand awareness) در کسب و کار

برای این که در کسب و کار خود شناخته شوید، بهتر است بر روی تکنیک هایی برای بهبود آگاهی از برند (Brand Awareness) کار کنید. قبل از این که شرکتی بتواند به شهرتی دست پیدا کند و مصرف کنندگان را جذب خود کند، ابتدا خود را باید به مردم بشناساند. این که اصلا چنین شرکتی وجود دارد. ویژگی های منحصر به فرد خود را گوشزد کند. آگاهی از نام تجاری شما می تواند به رشد تجارت کسب و کار شما بسیار کمک کند اما این کار چندان هم ساده نیست. در حال حاضر با وجود رقابت زیاد در بازار باید برای بهبود آگاهی از برند از راهکارها و تکنیک های هوشمندانه ای استفاده کرد. شما باید بتوانید وجه تمایز از دیگر کسب و کارهای رقیب را مشخص کرده و بر روی آن ها مانور بدهید. در این مقاله از سرویس علم و تکنولوژی مجله کوروش به بررسی نکات و تاکتیک هایی برای بهبود آگاهی از برند پرداخته ایم.

برای بهبود آگاهی از برند روایت سازی کنید

 

برای بهبود آگاهی از برند روایت سازی کنید

 

یکی از کارهایی که برای بهبود آگاهی از برند می توان انجام داد، بحث روایت سازی در مورد کسب و کار است. این که شما که هستید و آمده اید تا چه تغییری ایجاد کنید. سعی کنید این روایت سازی پایدار و ادامه دار باشد. به یاد داشته باشید که نرخ تعامل (engagement) بسیار پر اهمیت تر از نرخ مشاهده (reach) است. سعی کنید بر روی روابط خود و تعامل با مشتری تمرکز بیشتری داشته باشید. ایجاد تعامل بهینه بسیار مهم تر از راه اندازی هر گونه کمپینی است. عمیق پیش بروید، اطلاع رسانی کنید و در این مسیر ثابت قدم باشید.

 

راه اندازی کمپین های مداوم خوب برای بهبود آگاهی از برند

 

راه اندازی کمپین های مداوم خوب برای بهبود آگاهی از برند

 

یکی از نکات مهم در راستای بهبود آگاهی از برند، راه اندازی کمپین های مناسب و خوب است. کمپین های شما باید جامعه هدف را نشانه بگیرد. دلیل انتخاب کمپین ها را مشخص کنید و آن ها را بر مبنای ارزش های کسب و کار خود راه اندازی کنید. شما می توانید با کمپین های مختلف تاثیر زیادی بر روی مصرف کنندگان و مشتریان داشته باشید. باید کاری کنید که حتی کارکنان شما از مشارکت در کمپین های شرکت خوشحال بوده و به کار در فضای سازمانی ایجاد شده افتخار کنند. در چنین شرایطی است که آن ها با انگیزه بیشتری برای شما کار خواهند کرد.

 

کارکنان شما برای آگاهی از برند بهترین دارایی تان هستند

 

کارکنان شما برای آگاهی از برند بهترین دارایی تان هستند

 

کارکنان شما بهترین دارایی کسب و کار و برند تجاری شما در مسیر ارتقا و بهبود آگاهی از برند محسوب می شوند. آن ها مشتری شماره یک شما هستند. اگر آن ها را منسجم و راضی نگه دارید، باعث می شود تا در همه کانال های مختلف، در جهت افزایش آگاهی از برند شما صحبت کنند. برای انجام این کار رهبران باید فرهنگی را ایجاد کنند که در آن کارکنان بخواهند که به طور فعال در سازمان شرکت داشته باشند. فناوری و فرآیند پس از این مرحله شکل می گیرد.

حتما بخوانید  نگاهی به زندگینامه استیو جابز | مردی که جهان را تغییر داد

 

اثبات اجتماعی با ارائه ارزش برای بهبود آگاهی از برند

 

اثبات اجتماعی با ارایه ارزش برای بهبود آگاهی از برند

 

هر چقدر شما ارزش بیشتری خلق کنید و بر روی اثبات اجتماعی خود نزد مردم تمرکز کنید، بهتر و قدرتمندتر در مسیر بهبود آگاهی از برند قرار خواهید گرفت. مردم آسان خرید می کنند. به شما اجازه می دهند تا در مسیر فروش و ارائه خدمات تلاش کنید. در چنین شرایطی اثبات خود در اجتماع بسیار تاثیرگذار خواهد بود. اجازه دهید تا آن ها به شما اعتماد کنند. اگر نتایج مطلوبی را ارائه دهید، در برقراری ارتباط و محکم سازی مسیر ایجاد آگاهی از برند کاملا موفق عمل کرده اید.

 

افزایش آگاهی درباره محصولات و منابع جدید

 

افزایش آگاهی درباره محصولات و منابع جدید برای بهبود آگاهی از برند

 

بهبود آگاهی از برند می تواند با معرفی محصولات و منابع جدید ایجاد شود. شما باید از نام تجاری خود و محصولات تان در طول سفر خرید مشتری رونمایی بیشتری کنید. با ظهور و بروز تکنولوژی و ترندهای جدید در طول زمان، با دست بازتری می توانید این کار را انجام دهید. باید در این مسیر خلاق باشید و به عنوان یک رهبر فکری و متخصص محصولات جدید و با کیفیت خود را ارائه کنید.

 

شناسایی گروه هدف و فروش ارزش ها

 

شناسایی گروه هدف و فروش ارزش ها برای بهبود آگاهی از برند

 

بهتر است در مسیر بهبود آگاهی از برند، هدف خود را به خوبی شناسایی کنید. این که چه مشکلی را حل می کنید و مزایای پیشنهاد شما برای مشتری چیست؟ ارزش خود را بفروشید. این که چگونه زندگی آن ها را بهتر می کنید. برای برجسته شدن مطمئن شوید که گروه هدف شما با دیگران تفاوت داشته و درک ارزش های شما باعث تعامل بیشتر میان شما و مشتری خواهد شد. خود را با مشتری سازگار کنید. از سفیران برند، اینفلوئنسرها و رسانه های اجتماعی استفاده کنید. شما در عین حال به یک استراتژیست سئوی قوی نیاز دارید.

 

 

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره اینفلوئنسر مارکتینگ در خرده فروشی

 

 

خلق یک هویت برند و استراتژی قوی در راستای بهبود آگاهی از برند

 

خلق یک هویت برند و استراتژی قوی در راستای بهبود آگاهی از برند

 

بهتر است در مسیر بهبود آگاهی از برند به فکر خلق یک هویت مشخص از برند تجاری خود باشید. کسب و کار شما باید استراتژی قوی داشته باشد. این استراتژی و مدل تجاری باید برای سهام داران و مشتریان قابل درک باشد. بازاریابی، روابط عمومی، استفاده از رسانه های اجتماعی و برگزاری همایش ها در این مسیر بسیار ضروری هستند. سعی کنید یک شروع عالی داشته باشید. شما باید بتوانید در بخش نظرات وب سایت خود مشتریان را وادار به نظردهی کنید.

 

استفاده از پادکست و خبرنامه لینکدین برای بهبود آگاهی از برند

 

استفاده از پادکست و خبرنامه لینکدین برای بهبود آگاهی از برند

 

یکی از راه های بهبود آگاهی از برند، استفاده از خبرنامه لینکدین است. پادکست نیز بسیار تاثیرگذار است. شما می توانید با تولید محتوای قوی و همکاری با افراد حرفه ای، مخاطبین زیادی را جذب کنید. شما می توانید برای شنوندگان خود پادکست تهیه کرده و به آن ها نشان دهید که برای شان ارزش قائل هستید. این رویکرد مستلزم سرمایه گذاری بر روی زمان قابل توجه و تعهد به استمرار است.

 

تعامل با فالوورها و تشویق برای ارجاع شما

 

تعامل با فالوورها و تشویق برای ارجاع شما

 

برای بهبود آگاهی از برند باید بتوانید با فالوورها و همراهان خود در شبکه های اجتماعی تعامل برقرار کنید. این تعامل باید در مسیر افزایش آگاهی از نام تجاری برند شما باشد. شما پس از تعامل باید بتوانید طرفداران خود را تشویق به ارجاع اطرافیان به سمت برند تجاری تان کنید. معمولا اگر تعامل خوبی برقرار کرده باشید، مخاطبان شما از روش توصیه دهان به دهان برای تبلیغ شما استفاده می کنند. حضور خود را در شبکه های اجتماعی به حداکثر برسانید تا از این طریق اعتماد مشتریان را حفظ کرده و صداقت خود را به آن ها ثابت کنید.

حتما بخوانید  نقش فناوری در رونق کسب و کارها در دوران پساکرونا

 

بیشتر بخوانید: اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در خرده فروشی و تجارت الکترونیک

 

 

انتشار مداوم محتوا

 

انتشار مداوم محتوا برای بهبود آگاهی از برند

 

یا مطلبی منتشر نکنید و یا اگر منتشر می کنید، استمرار داشته باشید. استمرار را در پست های وبلاگ ادامه دهید. حتی اگر مقاله های کوتاهی منتشر می کنید. مردم به سمت کسانی می روند که از آن ها چیزی می بینند و یاد می گیرند. بهتر است برای استمرار در تولید محتوا فردی متخصص را در این زمینه استخدام کنید. نوشتن باعث ایجاد آگاهی از برند تجاری و کسب و کار شما می شود.

 

استفاده از اینفلوئنسرها برای Brand Awareness

 

استفاده از اینفلوئنسرها برای بهبود آگاهی از برند

 

بهتر است به ۱۰ اینفلوئنسری که همگام با هدف شما هستند دسترسی داشته باشید. می توانید از آن ها به بهترین روش و با کمترین هزینه برای بهبود آگاهی از برند استفاده کنید. خدمات یا محصولات خود را به صورت رایگان به آن ها بدهید و در قبالش از آن ها بخواهید تا کمی در مورد برند تجاری شما صحبت کنند. از این ۱۰ نفر معمولا ۳ تا ۵ نفر چنین چیزی را می پذیرند.

 

بیشتر بخوانید: اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و چرا در بازاریابی اینستاگرام مهم است؟

 

 

رویکرد اومنی چنل برای بهبود آگاهی از برند

 

رویکرد اومنی چنل برای بهبود آگاهی از برند

 

بهتر است برای تاثیرگذاری و تعاملات بیشتر از رویکرد بازاریابی اومنی چنل استفاده کنید. برای بهبود آگاهی از برند باید مخاطبان را در کانال های مختلف تبلیغاتی و شبکه های اجتماعی همراهی کنید. نام تجاری و کسب و کار خود را در کمپین های مختلف از طریق کانال های مختلف به مخاطبان بشناسانید. شما می توانید با استراتژی بازاریابی اومنی چنل در همه جا دیده شوید.

 

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره اومنی چنل در صنعت خرده فروشی

 

 

درخواست از مشتریان برای ثبت دیدگاه ها و نظرات

 

درخواست از مشتریان برای ثبت دیدگاه ها و نظرات

 

برای بهبود آگاهی از برند از مشتریان خود بخواهید تا نظرات و دیدگاهشان را به اشتراک بگذارند. این که برند شما چطور رضایت مشتری را جلب کرده و آیا مطابق با سلایق هست یا نه. در فضاهایی مانند لینکدین می توانید در مورد نحوه خدمت رسانی خود به مشتریان نظرخواهی کنید. سعی کنید با آن ها ارتباط برقرار کرده و تماس خود با آن ها را قطع نکنید.

 

تکرار روایات مثبت سازمان برای Brand Awareness

 

تکرار روایات مثبت سازمان برای بهبود آگاهی از برند

 

تکرار مهم است. داستان ها و روایت های مثبت در مورد کسب و کار و برند تجاری خود را در رسانه های اجتماعی، تلویزیون، تبلیغات رادیویی و رسانه های کاغذی بازتعریف کنید. کنفرانس های مطبوعاتی برگزار کنید و در طول تعاملات حضوری پر رنگ داشته باشید. در مورد آن چه خوب پیش می رود، صحبت کنید. این که چرا مردم دوست دارند برای شما کار کنند. حتی در مورد این که چرا شما یک شرکت عالی هستید، صحبت کنید. سعی کنید تا روایت های مثبت را به طور مکرر تکرار کنید.

 

خلق اتحادیه های مشارکتی

 

خلق اتحادیه های مشارکتی

 

برای بهبود آگاهی از برند بهتر است تعامل خود را افزایش دهید. حضور در اتحادیه های مشارکتی یک تاکتیک عالیِ تجاری است. نکته ای که اغلب کسب و کارها آن را نادیده می گیرند. شما باید از تمامی استراتژی های خوب برای دیده شدن برند خود استفاده کنید. می توانید در اتحادیه های مشارکتی محصولات و خدمات خود را با یکدیگر تبلیغ کنید.

 

سخن پایانی

 

سخن پایانی در مورد آگاهی از برند یا Brand Awareness

 

بهبود آگاهی از برند با افزایش تعامل با مخاطبان و روایت سازی مناسب شکل می گیرد. در عین حال شما باید بتوانید کالا و خدمات با کیفیتی که قابل دفاع باشد ارائه دهید. در این مسیر باید مصرف کننده و مشتری را در شرایطی قرار دهید که به صورت ناخودآگاه در مورد خدمات و کیفیت برند تجاری شما در محافل صحبت کند.

 

 

منبع: forbes

 

کالابرگ الکترونیک