معرفی بهترین پادکست ها در حوزه کارآفرینی و کسب و کار

معرفی بهترین پادکست ها در حوزه کارآفرینی و کسب و کار


28 شهریور 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
معرفی 10 پادکست از برترین پادکست ها در حوزه کارآفرینی و کسب و کار

پادکست های زیادی در زمینه کارآفرینی و استارتاپ وجود دارد. تا مارس ۲۰۲۱ بیش از ۱.۹۵ میلیون پادکست در سطح جهان وجود داشت که بسیاری از آن ها بر روی موضوع کارآفرینی تمرکز داشتند. پادکست های زیادی با توجه به سطح کسب و کار و تجارت افراد برای آموزش و بیان حقایق وجود دارند. در این مقاله از سرویس علم و تکنولوژی مجله کوروش سعی کرده ایم تا ۱۰ مورد از بهترین پادکست های حوزه کارآفرینی و کسب و کار را معرفی کنیم و به طور مختصر آن ها را معرفی کنیم.

پادکست نمایش تیم فریس The Tim Ferriss Show

 

پادکست کارآفرینی و کسب و کار نمایش تیم فریس The Tim Ferriss Show

 

یکی از پادکست هایی که در زمینه کارآفرینی لازم است تا به آن اشاره شود، پادکست نمایش تیم فریس است. «تیم فریس» یکی از رهبران فکری در زمینه کارآفرینی و کسب و کار است. او یک کارآفرین واقعی است و حاضر است در این مسیر تجربه کند و حتی گاهی آسیب پذیر است. پادکست او بیش از ۶ میلیون بار دانلود شده است. تیم فریس در پادکست خود میزبان طیف گسترده ای از مهمانان است. او با تیمی از دانشمندان درجه یک، ورزشکاران، بازیگران و کارآفرینان مصاحبه کرده است. با گوش دادن به این پادکست از توصیه های جذاب در زمینه شیوه زندگی و کارآفرینی بهره مند می شوید. در پادکست تیم فریس مکالمات جذاب و بسیار ساده هستند.

 

بیشتر بخوانید: پادکست چیست و چطور می‌توانیم پادکست گوش کنیم؟

 

 

پادکست چطور ساختمش How I Built This

 

پادکست کارآفرینی و کسب و کار چطور ساختمشHow I Built This

 

دلیل این که بسیاری از مردم این پادکست را در زمینه کارآفرینی دنبال می کنند، داستان های جذاب و مرتبط در آن است. کارآفرینان واقعی در پادکست حضور پیدا می کنند و از داستان های واقعی کسب و کار خود سخن می گویند. آن ها نحوه ساخت و شکل گیری کسب و کارشان را در قالب داستان با شنونده به اشتراک می گذارند. «گای راز» در این پادکست در مورد داستان های پشت پرده برخی از بهترین کسب و کارها صحبت می کند. او یک میزبان جذاب است. راز از این که از کارآفرینان سوالات سخت و بی پروا بپرسد . آن ها را مجبور کند تا حرف بزنند، هراسی ندارد. شاید جالب باشد که با گوش کردن به هر قسمت این پادکست، احساس متفاوتی برای راه اندازی و یا کنار گذاشتن برخی از ایده های متفاوت کسب و کار خود خواهید داشت.

 

پادکست داستان های استارتاپی Startup Stories – Mixergy

 

پادکست کسب و کار و کارآفرینی داستان های استارتاپی Startup Stories – Mixergy

 

یکی از پادکست های جالب برای کسب و کار های نوپا، پادکست داستان های استارتاپی است. «اندرو وارنر» داستان های جذاب خود را درباره راه اندازی کسب و کارش در قالب پادکست مطرح کرده و به عبارتی مخاطب را آموزش می دهد. او در عین حال با استارتاپ ها صحبت کرده و داستان های آن ها را روایت می کند. اکثر مصاحبه ها در این پادکست با شرکت های کمتر شناخته شده و نوپا صورت می گیرد. همین موضوع باعث شده تا این پادکست جذاب و جدید باشد. برنامه های درسی کارآفرینی که در بهترین کالج ها توسط بهترین اساتید و افراد در تجارت تدریس می شود، گاهی اوقات با موضوعات این پادکست مرتبط است. صاحبان کسب و کار و بنیان گذاران استارت آپ ها به بسیاری از سوالاتی که در زمینه کارآفرینی به اذهان خطور می کند، پاسخ می دهند.

حتما بخوانید  5 استراتژی ضروری بازاریابی برای حمایت از رشد سازمان

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین و کامل‌ترین پادکست‌های فارسی در حوزه های مختلف

 

 

پادکست کارآفرینی و کسب و کار استارتاپ StartUp

 

پادکست کارآفرینی و کسب و کار استارتاپ StartUp

 

این پادکست در قالب خود بسیار منحصر به فرد است. در این پادکست می توان هر آنچه که برای راه اندازی یک کسب و کار نوپا لازم را یاد گرفت. سبک نگاه روایت کنندگان در این پادکست کاملا جذاب است. آن ها به نقاط مهمی در زمینه راه اندازی و شروع کسب و کار و کارآفرینی اشاره می کنند. مهم ترین بخش این است که نگاه راویان به ابتدای کار است. این که به شما یادآوری می کنند چرا باید خودتان در ابتدای تجارت حضوری پر رنگ داشته باشید. در فصل های مختلف پادکست به استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا و روایت داستان آن ها پرداخته شده است. روایت هایی که تا حد زیادی تامل برانگیز هستند.

 

پادکست کارآفرینان در آتش Entrepreneurs on Fire

 

پادکست کارآفرینی و کسب و کار کارآفرینان در آتش Entrepreneurs on Fire

 

جان دوماس یک پادکست بر مبنای مصاحبه روزانه با صاحبان کسب و کار تهیه کرده است. او در این مصاحبه ها سعی می کند تا به کارآفرینان و صاحبان کسب و کار انگیزه دهد تا با قدرت هرچه تمام تر در مسیر کارآفرینی حرکت کنند. او از تجارب کارآفرینی در زمینه تجارت و حتی تلاش و جنگ استفاده می کند و آن ها را برای عموم بازگو می کند. جان دوماس به سراغ کسب و کار های موفق می رود و از آن ها دلیل موفقیت در تجارت و نبرد کارآفرینی را سوال می کند. حس الهام بخشی در این پادکست که در حوزه کارآفرینی و کسب و کار به صورت روزانه منتشر می شود، تمام شدنی نیست.

 

پادکست جذاب و هیجان انگیز  Masters of Scale

 

پادکست کارآفرینی و کسب و کار Masters of Scale

 

اگر به دنبال نام های بزرگ در حوزه کارآفرینی و کسب و کار هستید، بهتر است سری به پادکست Masters of Scale بزنید. در این پادکست به افرادی چون ریچارد برانسون، سوزان ووجیچی، فیلنایت، بیل و ملیندا گیت و کارآفرینان بزرگ دیگری پرداخته شده است. این پادکست برای صاحبان کسب و کار و کارآفرینان نوپا بسیار جذاب و هیجان انگیز است.

 

پادکست این هفته در استارتاپ ها This Week in Startups

 

پادکست کارآفرینی و کسب و کار این هفته در استارتاپ ها This Week in Startups

 

«این هفته در استارتاپ ها» از جمله پادکست هایی است که در زمینه کارآفرینی و کسب و کار بر روی صنعت فناوری تمرکز دارد. جیسون در این مجموعه پادکست از متخصصان مختلفی در زمینه های مختلف فناوری در کسب و کار استفاده می کند. گاهی نمایش جیسون حالت طنز گونه می گیرد. چرا که داستان های جذاب و بسیار جالبی اتفاق می افتد. این پادکست راهی سرگرم کننده و در عین حال مسیری برای حضور و در جریان قرار گرفتن اخبار استارتاپ ها است. مخاطبان این پادکست گاهی می توانند با الهام گرفتن از موفقیت های دیگران و دریافت نکات کاربردی موضوعاتی را به کسب و کار و استارتاپ خود تامین دهند. از این موضوعات در جهت حفظ و توسعه استارتاپ خود استفاده کنند.

حتما بخوانید   معرفی بهترین سایت های دانلود فیلم و سریال ایرانی و خارجی

 

پادکست تجربه صوتی گری وی The GaryVee Audio Experience

 

پادکست کارآفرینی و کسب و کار تجربه صوتی گری وی The GaryVee Audio Experience

 

پادکست «تجربه صوتی گری وی» که در حوزه کارآفرینی و کسب و کار منتشر می شود، یکی از محبوب ترین پادکست ها است. گری وی یک کارآفرین فوق العاده موفق است. او توانست کسب و کار خانوادگی خود را به امپراطوری ۶۰ میلیون دلاری رسانده و سپس سرمایه گذاری هوشمندانه ای انجام دهد. گری وی در زمینه انتخاب نام تجاری خود نیز بسیار قوی عمل کرد. پادکست تجربه صوتی گری وی مجموعه ای از بهترین سخنرانی ها، مصاحبه ها و پرسش و پاسخ ها است. گری افکار خود را در مورد کسب و کار را در این پادکست مطرح می کند.

 

پادکست کارآفرینی و کسب و کار Smart Passive Income

 

پادکست کارآفرینی و کسب و کار Smart Passive Income

 

Smart Passive Income یکی از طولانی ترین پادکست های موجود در زمینه کارآفرینی و استارتاپ و … است. این پادکست به درد تمام گروه های مختلف در حوزه اینترنت، کارآفرینی و کسب و کارهای نوپا می خورد. «پت فلین» به طرز ماهرانه ای با متخصصان حوزه بازاریابی، کاربران یوتیوب، ستاره تجارت الکترونیک و کارآفرینان مصاحبه می کند. او در مورد استراتژی های موثر و داستان های جذاب این افراد گفتگو می کند. در این پادکست می توانید در حوزه های مختلف اطلاعات کافی و گهگاه امیدوار کننده به دست آورید.

 

پادکست  HBR IdeaCast

 

پادکست کارآفرینی و کسب و کار HBR IdeaCast

 

HBR IdeaCast یک پادکست هفتگی در زمینه بررسی بیزینس های متفکران حوزه کارآفرینی است. این پادکست که در زمینه کارآفرینی و کسب و کار منتشر می شود، در مورد متفکران برجسته در تجارت و مدیریت آن صحبت می کند. گاهی اوقات میزبان افرادی برجسته و مدیرانی پیشرو است. در این پادکست مسائل مدیریتی، فرسودگی شغلی، شبکه سازی و حتی مشاغل خانوادگی مورد بررسی قرار می گیرند. پادکست ۳۰ دقیقه ای به صورت هفتگی میزبان نویسندگان برجسته و رهبران فکری در حوزه کسب و کار است.

 

 

سخن پایانی

 

سخن پایانی

 

پادکست های زیادی در حوزه استارتاپ و کارآفرینی وجود دارند. بسیاری از این پادکست ها در مورد تجربیات فردی و یا حتی تجربیات افراد موفق و صاحب کسب و کار است. پادکست ها در زمینه های مختلف کارآفرینی، از بازاریابی گرفته تا توسعه کسب و کار، شبکه سازی و مسایل مربوط به مدیریت کسب و کار منتشر می شوند. هر روز به تعداد این پادکست ها افزوده می شود. شاید بهتر باشد برای مدیریت تجربه صوتی خود ابتدا هدف تان از گوش کردن به پادکست های مختلف را مشخص کنید. پس از این موضوع با تشخیص موضوعیتی منابع صوتی می توانید به مجموعه موفق و پیشرو در این زمینه دست پیدا کنید.

 

 

منبع: forbes

 

 

کالابرگ الکترونیک