ارازن‌ترین و آسان‌ترین روش‌های طراحی دکوراسیون داخلی زمستانی

ارازن‌ترین و آسان‌ترین روش‌های طراحی دکوراسیون داخلی زمستانی


19 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
دکوراسیون داخلی زمستانی

تغییر دکوراسیون و معماری داخلی منزل همراه با تغییر فصل هم یک کار سرگرم کننده و مفرح است و هم سبب می‌شود بسته به فصلی که در آن هستید با تغییر دکور در مصرف انرژی هم صرفه‌جویی کنید. پس منتظر چه هستید؟ اگر دوست دارید حال و هوای زمستانی و گرم و نرم به منزل‌تان ببخشید با ما دست به کار شوید. ارزان‌ترین و آسان‌ترین روش‌ها برای دکوراسیون داخلی زمستانی را در مجله کوروش بخوانید.

 

 

خیلی از افراد خوش ذوق و با سلیقه با رسیدن فصل زمستان به فکر ایجاد تغییر و تحول در دکوراسیون داخلی منزل شان می افتند. اگر شما هم فکر می کنید با آمدن فصل سرما و با زیاد تر شدن ساعت ماندنتان در خانه دلتان می خواهد تغییری اساسی ایجاد کنید، به شما پیشنهاد می شود تا با ما همراه باشید تا از این مقاله، ایده برای ایجاد طرحی جدید در دکوراسیون داخلی منزلتان الهام بگیرید.

 

 

۱- از پارچه‌های گرم و نرم استفاده کنید

 

از پارچه‌های گرم و نرم استفاده کنید

 

یکی از ارزان‌ترین و آسان‌ترین روش‌ها برای طراحی دکوراسیون داخلی فصل زمستان استفاده از پارچه‌ها و پتوهای گرم و نرمی است که در منزل دارید. اصلا زمستان فصل دنج و گرم بودن منزل است. تمام وسایلی که سردی و رطوبت را برای شما تداعی می‌کنند را برای فصل تابستان یک گوشه از خانه بگذارید و پتوهای گرم و نرم، لباس‌های گرم و پشمی و ملحفه‌های ضخیم‌تر را از گنجه بیرون بیاورید. از روبالشی‌ها و کوسن‌های گرم‌تر استفاده کنید و برای دکوراسیون زمستان اتاق‌خواب پتوهای گرم را روی تختخواب بچینید. اگر با تغییر فصل پرده‌ها را عوض می‌کنید، پرده‌های ضخیم با رنگ‌های تیره و پرنقش و نگار بهترین انتخاب برای یک دکوراسیون زمستانی هستند. اگر هم دوست ندارید از پنجره‌ها پرده آویزان کنید، برای فصل زمستان بهتر است با پرده کنار بیایید تا هم حال و هوای منزل‌تان گرم‌تر شود و هم انرژی کمتری هدر برود.

حتما بخوانید  7 روش آسان تغییر و طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب برای فصل پاییز

 

۲- فرش و قالیچه را فراموش نکنید

 

فرش و قالیچه را فراموش نکنید

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

اگر کف خانه حال و هوای گرم داشته باشد نصف مسیر را برای زمستانی کردن دکور خانه طی کرده‌اید. یکی از ارزان‌ترین و آسان‌ترین روش‌ها برای زمستانی کردن دکور خانه‌های ایرانی پهن کردن فرش‌ها و قالیچه‌هایی است که در تمام منازل ایرانی با کیفیت‌های مختلف موجود هستند. زمانی که کف منزل را با فرش و قالیچه یا موکت بپوشانید هم خانه زودتر گرم می‌شود و هم انرژی و گرما کمتر هدر می‌رود.

 

 

بیشتر بخوانید: ۸ نمونه از گیاهان لوکس و شیک آپارتمانی برای دکوراسیون مدرن منزل و محل کار

 

 

۳- از اکسسوری‌های طبیعی استفاده کنید

 

از اکسسوری‌های طبیعی استفاده کنید

 

یکی دیگر از ارزان‌ترین و آسان‌ترین روش‌های طراحی دکوراسیون داخلی زمستانی برای خانه‌های ایرانی استفاده از اکسسوری‌های و المان‌های طبیعی برای دکوراسیون خانه است. عناصر مثل چوب، سنگ، برگ و میوه درخت کاج می‌توانند یک حال و هوای روستیک و دوست داشتنی به اتاق‌های خانه ببخشند. اگر چه این ایده بیشتر شبیه ایده دکوراسیون «روستیک» است که در خانه‌های اروپایی و آمریکایی به چشم می‌خورد اما اگر سبک روستیک را می‌پسندید برای تغییر دکور خانه آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. می‌توانید همه این المان‌ها را در یک سطل فلزی یا سبد چوبی و در گوشه اتاق یا روی میز ناهار خوری و حتی میز مطالعه بگذارید. طاقچه بالای بخاری و شومینه هم جای مناسبی برای گذاشتن این اکسسوری‌ها به صورت تکی یا دسته جمعی است.

 

۴- از استوانه‌های شیشه‌ای استفاده کنید

 

از اکسسوری‌های طبیعی استفاده کنید

 

استفاده از عناصر و المان‌های طبیعی از جمله ارزان‌ترین طراحی دکوراسیون داخلی زمستانی منزل زمانی تکمیل می‌شود که با شمع همراه باشد. برای قرار دادن شمع‌ها می‌توانید از استوانه‌های شیشه‌ای به عنوان جا شمعی استفاده کنید. استفاده از شیشه مربا یا لیوان‌های شیشه‌ای بلند و حتی شیشه نوشابه تزیین شده با پارچه کنفی و گونی و برگ درختان کاج هم به عنوان جا شمعی ایده هیجان‌انگیزی است و اتفاقا با دکوراسیون خانه‌های مدرن ایرانی هم جور در می‌آید.

 

۵- فضای اطراف شوفاژ و شومینه را دریابید

 

حتما بخوانید  راهنمای خرید و انتخاب 10 رنگ پرفروش برای مبل خانه و محل کار

فضای اطراف شوفاژ و شومینه را دریابید

 

اگر شومینه دارید که چه بهتر اما اگر هم ندارید اشکالی ندارد. یکی دیگر از ارزان‌ترین و آسان‌ترین روش‌ها برای زمستانی کردن دکور خانه‌های ایرانی استفاده از فضای اطراف شومینه و شوفاژ و بخاری است. سعی کنید در فصل زمستان مبلمان منزل را حول محوریت این وسایل گرمایشی بچینید. یک دست کاناپه راحتی یا حتی یک عدد کاناپه راحتی به همراه دو صندلی راحت که بتوان روی آن‌ها لم دارد به همراه یک میز قهوه‌خوری و چند عدد کتاب و مجله یک فضای گرم و نرم و دنج در گوشه‌ای از منزل برای شما فراهم می‌کند. برای رمانتیک‌تر کردن فضا چند عدد شمع هم روی میز بچینید. اگر هم در شهری زندگی می‌کنید که در تمام طول زمستان آب و هوای سرد و برفی دارد یک کرسی بچینید و شب‌ها با تمام اعضای خانواده دور کرسی جمع شوید و حسابی خوش بگذرانید.

 

بیشتر بخوانید: تغییرات مهم دکوراسیون آشپزخانه در جدیدترین ترندهای ۲۰۲۱

 

 

۶- رایحه‌های گرم را فراموش نکنید

 

رایحه‌های گرم را فراموش نکنید

 

چوب دارچین، وانیل و سایر ادویه‌ها و گیاهان با بوهای گرم و آرام‌بخش از جمله ارزان‌ترین و آسان‌ترین روش‌های طراحی دکوراسیون داخلی برای زمستانی کردن دکور خانه‌های ایرانی است. چند عدد دارچین را با یک نخ کنفی به هم ببندید و آن‌ها را در یک بانکه شیشه‌ای یا بطری شیشه‌ای مثل شیشه مربا بگذارید و اجازه دهید بوی خوش و گرم آن‌ها فضای منزل‌تان را پر کند. وسط شیشه‌ای که چوب دارچین‌ها را چیده‌اید یک عدد شمع هم روشن کنید تا همه چیز رمانتیک‌تر شود.

 

 

۷- از نورهای گرم استفاده کنید

 

از نورهای گرم استفاده کنید

 

در فصل زمستان نور طبیعی حتی در وسط روز هم آن‌چنان قوی نیست که فضای خانه را گرم و روشن کند. برای روشنایی خانه در فصل زمستان از لامپ‌هایی استفاده کنید که خورشیدی هستند و رنگ زرد دارند. این نور هم فضا را رمانتیک‌تر و گرم‌تر می‌کند و هم از جمله ارزان‌ترین روش‌های طراحی دکوراسیون داخلی زمستانی است.

 

 

بیشتر بخوانید: ۷ روش آسان برای طراحی یک دکوراسیون داخلی آرام‌بخش برای منزل

 

 

منبع: Home Edit

کالابرگ الکترونیک